خرید بک لینک,خرید رپورتاژ آگهی
zula

تاپیک جامع حسابداری

شروع موضوع توسط drdexter ‏6 می 2013 در انجمن کار و سرمایه و تجارت

  1. drdexter

    drdexter مدیر بازارچه - فروشنده معتبر مدیر انجمن

    تاریخ عضویت:
    ‏20 آپریل 2011
    نوشته ها:
    4,043
    تشکر شده:
    3,419
    با سلام

    تاپیک جامع حسابداری و اصولش رو با توجه به رو به پایان بودن سال مالی (تیر ماه 92) ایجاد کردم

    اگر دوستی و کاربری مسلط به حسابداری هست به من پیغام خصوصی بده که تاپیک رو برای فعالیت ایشون باز کنم

    با تشکر :heart:

    نظر به اینکه می خوام در این تاپیک طریقه مبانی حسابداری تا ...... نوشتن دفاتر روزنامه و معین به صورت کامل به ذکر مثال توضیح بدن . دوستی پیغام بده که واقعا به حسابداری مسلط باشه
     
  2. کوتاه کننده لینک
  3. clickmax

    clickmax Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏16 فوریه 2011
    نوشته ها:
    502
    تشکر شده:
    106
    سلام بچه ها من فوق لیسانس دارم میخوام براتون توضیح کاربردی مسایل مالی وحسابداری را بگم اولش به کمک شما نیازدارم که بفهمم درچه سطحی از مدیریت ماللی هستین بنده برج6 عازم به دکترای حسابداری مالی دردانشگاه تگزاس هستم.

    برای همین پیشتر درم ترجمه مکینم اگه دیر شد شرمنده مطالب به صورت روزانه یادوروز یکبار اپ میشه حالا شما بگید از چی میخوان سردربیارین وسطح حسادباریتون در چه حده؟؟؟؟؟//
     
  4. clickmax

    clickmax Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏16 فوریه 2011
    نوشته ها:
    502
    تشکر شده:
    106
    قبل از شروع یک نکته میگم 150تومن از من پول عصب کشی دندون رو گرفت. نیدونم چقدر زیاد خوب بگذریم بچه ها میدونید چرا شما15درصد وام میگیرید بعددرحدود18درصد بیشتر بازپرداخت میکنید یا اصلا با عقل جور درنمیاد هرکی دلیل براخودش بگه من میخوام شما فکراقتصادیتون نشون بدین من میدونم بافرمول و دلیل میگم. شما دلیل بگین.؟؟؟؟؟تامن ازلحاظ علمی بگم.و کاربردی بگم
     
    liositesaz.com از این نوشته تشکر کرده است.
  5. nswir

    nswir Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏9 سپتامبر 2010
    نوشته ها:
    42
    تشکر شده:
    6
    جملات اولتون که اصلا نفهمیدم !
    دوما دلیل افزایش سود جرائمی است که به دلیل دیر کرد به اون اقساط میخوره !
     
  6. lachin

    lachin Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏12 فوریه 2006
    نوشته ها:
    148
    تشکر شده:
    30
    من فکر می کنم اینا سود رو پله ای حساب نمی کنن یعنی 15 درصد کل مبلغو اول حساب می کنن و بعد اونو قسط می بندن در حالی که من هر ماه مبلغی رو که می دم باید برای باقیمانده اش سود بدم نه کلش؟!!!

    ********
    داداش می تونی در مورد راه های پس انداز هم در بین حرفای حسابداریت بگنجونی اینطوری بامزه تر می شه.... تازشم اگه بخوای یه مدل واقعی رو حسابداری کنی من می تونم مدلو بهت بگما.
     
  7. clickmax

    clickmax Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏16 فوریه 2011
    نوشته ها:
    502
    تشکر شده:
    106

    خوب شاید درست باشه ولی این طور نیست.
     
  8. خرید بیت کوین
  9. clickmax

    clickmax Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏16 فوریه 2011
    نوشته ها:
    502
    تشکر شده:
    106

    سلام با تشکر از شما درمورد پس انداز الان 2و3روزی صبرکنید مینویسم سرم به قران خیلی شلوغه درمورد مسایل مالی و مدیریتی هم میگم مربوط به حسابداری

    درمورد حرفتون درود به شرفتون درست گفتین ولی کاملترش به شکل زیره


    فرمول متداول براي محاسبه سود وام‌هاي بانكي عادي عبارت است از:

    نحوه محاسبه مبلغ سود وامهای اقساطی :

    (مبلغ وام x (تعداد اقساط+۱) x نرخ سود ) تقسیم بر ۲۴۰۰
    حال به مساله ابتدايي بحث باز مي‌گرديم: شخصي مبلغ پنجاه‌ميليون ريال با نرخ بهره 15درصد، وام پنج ساله دريافت كرده است. با استفاده از رابطه فوق، سود كل عبارت است از:

    [​IMG]
    با افزودن اين مبلغ به اصل وام، بانك در طول 5 سال ياد شده مبلغ 69062500ريال دريافت مي‌كند. از تقسیم این مبلغ بر تعداد اقساط که ۶۰ ماه می باشد مبلغ پرداختی برای هرقسط حاصل می شود .

    اما محاسبه مبلغ سود وام های یک سررسید با فرمول زیر صورت می گیرد.


    (مبلغ وام x مدت به روزx نرخ سود ) تقسیم بر ۳۶۵۰۰

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
     
    todaybazar و vazirnia از این نوشته تشکر کرده اند.
  10. drdexter

    drdexter مدیر بازارچه - فروشنده معتبر مدیر انجمن

    تاریخ عضویت:
    ‏20 آپریل 2011
    نوشته ها:
    4,043
    تشکر شده:
    3,419
    گرامی آموزش حسابداری لطف کنید و نکته ! فکر کنم تاپیک مشابه زیاد دیدید . منظور من آموزش حسابداری مرحله به مرحله هست
     
  11. prn

    prn Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏23 اکتبر 2009
    نوشته ها:
    1,479
    تشکر شده:
    778
    مرحله به مرحله چطوری اخه از کجاش ؟نرم افزاری میخوایی یا دفتری
    شوما میتونی بد و بس تفکیک کنی ؟(در اصل ماهیت حسابهارو کامل میدونی؟اگه نه یه درخت حساب ببین بعد بگو کجاشو موشول داری:دی )
    بعد اون ثبتا کاری نداره تا یه جایی .
    بعدش...
    صنعتی میخوایی؟
    شرکتی میخوایی؟تولیدی یا بازرگانی
    دولتی میخوایی ؟
    اینا تا یه حدودی با هم فرق دارن.
     
  12. bravia2009

    bravia2009 Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏27 مارس 2011
    نوشته ها:
    856
    تشکر شده:
    35
    محل سکونت:
    پشت میز کامپیوتر
    بهتره از بیس و اصول حسابداری شروع بشه مثلا بدهکار بستانکار و ....
     
  13. drdexter

    drdexter مدیر بازارچه - فروشنده معتبر مدیر انجمن

    تاریخ عضویت:
    ‏20 آپریل 2011
    نوشته ها:
    4,043
    تشکر شده:
    3,419
    ایول دقیقا
     
  14. prn

    prn Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏23 اکتبر 2009
    نوشته ها:
    1,479
    تشکر شده:
    778
    ﻳﻪ ﮐﺘﺎﺏ ﺍﺻﻮﻝ ١ﺑﺨﻮﻧﻴﺪ ﻫﺪﺟﺎ ﻣﺸﮑﻞ ﺩﺍﺷﺘﻴﺪ ﺑﮕﻴﺪ ﺑﮕﻢ
     
  15. clickmax

    clickmax Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏16 فوریه 2011
    نوشته ها:
    502
    تشکر شده:
    106
    تاپیک دزدی تو روز روشن @به من میگه چیزه کاربردی بعد اینجا میاد میگه نه از اصول وپایه نگاه کنید همه این مسایل مربوط هست ولی چگونگی مربوط دادن به خودتون مذبوط میشه

    خوب من بهترین اموزش ها را میذارم با توضیح نگاه کنید.
     
  16. clickmax

    clickmax Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏16 فوریه 2011
    نوشته ها:
    502
    تشکر شده:
    106
    راستی یادم رفت من اکثر جاها تدریس داشتم به عنوان یکی دوجلسه به جای اساتید میخوام بگم یه جات رفتم اصول 3داشتم درس میدادم یارو اصلا ثبت بدهکاربستانکاروبرعکس میزد برای اینکه تعریف درست ومشخصی درمورد دارایی وبدهی وسرمایه نداشت.
     
  17. yashooora

    yashooora Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏16 اکتبر 2011
    نوشته ها:
    8,423
    تشکر شده:
    595
    محل سکونت:
    طـــــــــــــــــــــــهران
    دوستان من الان دارم حسابداري ميخونم كارشناسي از طرفيم حس ميكنم اين رشته زياد نياز به مدرك نداره و بيشتر نياز به تجربه كاري داره
    به نظرتون ارزش داره ليسانس بخونم يا يه فوق ديپلم كافيه؟؟؟!

    Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2
     
  18. clickmax

    clickmax Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏16 فوریه 2011
    نوشته ها:
    502
    تشکر شده:
    106
    راستی بچه ها یک کتاب هست اصول1ودفترداری اسمش هست طرف 30سال حسابدار ارشد شرکت گاز کل استان بوده نیسندش سید ابراهیم هاشمی فقط بدییش اینه که فقط تو اصفهان پیدا میشه فوق العاده کاربردیه

    آموزش اصول حسابداری (1)


    فصل اول :
    آشنایی با حسابداری​



    بنگاه اقتصادی:​


    درعلم اقتصاد، عوامل اقتصادی مختلفی در اختیار افراد یا گروه هایی قرار دارد که با ترکیب این عوامل به تولید کالا یا انجام خدمات می پردازند. این افراد یا گروهها را بنگاه اقتصادی می نامند.

    رویدادهای اقتصادی یا مالی:

    وقایعی هستند که با خرید، تولید، توزیع و فروش و ارائه خدمات با فعالیت هایی مانند وام گرفتن و وام دادن سر و کار دارند.

    تعریف حسابداری:

    عبارت است از: شناسائی، اندازه گیری، ثبت و گزارش اطلاعات اقتصادی برای استفاده کنندگان به گونه ای که امکان قضاوت و تصمیم گیری آگاهانه برای آنها فراهم شود.


    اطلاعات حسابداری:

    خلاصه اطلاعات مربوط به رویدادهای مالی موثر بر یک واحد اقتصادی خاص می باشد.


    شخصیت حسابداری:

    واحد اقتصادی مشخص و جداگانه ای است که اطلاعات و گزارشهای حسابداری فقط در مورد آن تهیه می شود.
    ))رابطه اطلاعات حسابداری و تصمیم گیری ((

    انواع واحدهای اقتصادی: ​


    موسسات جدا و مستقلی هستند که با ترکیب عوامل مختلف اقتصادی منافع مالکین خود را دنبال می کنند. از لحاظ مالکیت، شکل حقوقی و نوع فعالیت به شکل زیر طبقه بندی می شوند.


    واحدهای اقتصادی از نظر مالکیت به سه نوع تقسیم می شوند:

    - 1واحدهای عمومی: به طور مستقیم یا غیر مستقیم در مالکیت دولت یا سایر نهادهای عمومی قرار دارند. سازمان تامین اجتماعی نمونه ای از این واحدها می باشد.
    -2 واحدهای تعاونی: به منظور رفع نیازمندی های مشترک و بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی اعضای آن از طریق خریداری، کمک و همکاری متقابل تشکیل شده و در مالکیت اعضا قرار دارند. مانند شرکتهای تعاونی.
    -3 واحدهای خصوصی: این واحدها به یک یا چند نفر تعلق دارند و متعلق به بخش عمومی نیستند. مانند فروشگاهها. واحدهای اقتصادی از نظر هدف فعالیت به دو دسته تقسیم می شوند:
    -1 واحدهای انتفاعی: هر واحد اقتصادی که با هدف سود و منفعت مادی تشکیل شود واحد انتفاعی نام دارد.
    -2 واحدهای غیر انتفاعی: هر واحدی را که هدف از تشکیل آن کسب منفعت مادی برای مالکان آن نباشد واحد غیر انتفاعی گویند.


    واحدهای اقتصادی از نظر نوع فعالیت به سه دسته تقسیم می شوند:

    -1 واحدهای خدماتی: واحدهایی هستند که خدماتی به مشتریان ارائه می کنند و معمولاً در قبال ارائه خدمات منفعت کسب می کنند. مانند بانکها و هتلها.
    -2 واحدهای بازرگانی: به خرید و فروش مواد خام، فرآورده ها و کالاها اشتغال دارند. مانند فروشگاهها.
    -3 واحدهای تولیدی: با استفاده از عوامل تولید به ساخت کالاهای اقتصادی می پردازند.


    واحدهای اقتصادی از نظر تعداد مالک به دو دسته تقسیم می شوند:

    -1 واحدهای انفرادی: مالکیت آنها به یک نفر تعلق دارد؛ مانند فروشگاهها، مغازه ها.
    -2 واحدهای غیر انفرادی: افراد، سرمایه های کوچک خود را با یکدیگر جمع می کنند و واحدهای بزرگتری را تشکیل می دهند. مانند شرکتها.

    پرسشها؟

    -1 بنگاه اقتصادی را تعریف کنید؟

    در علم اقتصاد عوامل اقتصادی مختلفی در اختیار افراد یا گروه هایی قرار دارد که با ترکیب این عوامل به تولید کالا یا انجام خدمات می پردازند. این افراد یا گروهها را بنگاه اقتصادی می گویند.


    -2 واحدهای اقتصادی تعاونی را تعریف کنید؟

    به منظور رفع نیازمندی های مشترک و بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی اعضای آن از طریق خود یاری، کمک و همکاری متقابل تشکیل شده و در مالکیت اعضا قرار دارند.

    -3 تقسیم واحدهای اقتصادی به واحدهای عمومی، تعاونی، خصوصی بر اساس کدامیک از ویژگی های واحدهای اقتصادی می باشد؟



    √ الف) نوع مالکیت
    ب) هدف فعالیت
    ج) نوع فعالیت
    د) شکل حقوقی
    -4 کدامیک از واحدهای اقتصادی زیر می تواند به عنوان واحدهای انفرادی محسوب شود؟
    √ الف) مغازه ها
    ب) شرکتهای تعاونی
    ج) بانکها
    د) سازمانهای دولتی

    سوالی بود بپرسید.
     
    Kara Dayi از این نوشته تشکر کرده است.
  19. clickmax

    clickmax Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏16 فوریه 2011
    نوشته ها:
    502
    تشکر شده:
    106
    حسابداری را اینگونه بیاموزیم

    پنج رمز موفقيت در هر کاری
    ۱ - جدی گرفتن کار
    ۲ - وقت گذاشتن برای کار

    ۳ - تمرکز داشتن بر روی کار

    ۴ - آینده نگر بودن

    ۵ - بینش داشتن
     
    Kara Dayi از این نوشته تشکر کرده است.
  20. clickmax

    clickmax Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏16 فوریه 2011
    نوشته ها:
    502
    تشکر شده:
    106
    اصول حسابداری قسمت 2

    فصل دوم

    معادله حسابداری

    نکته کاربردی 1 "یک حرف تی انگلیسی بزرگ را فرض میکنیم سمت راست توی حرف را بدهکار حساب وسمت چپ را بستانکارحساب فرض مینماییم.


    دارائی ها: ماهیتان بدهکارند یعنی مانده نهایی انها بدهکار سمت راست در حساب ترازنامه میباشد. حالا سوال اینجاست که مادارایی داریم چرا بدهکار خوب این را در نکته شماره 3 تضیح خواهم داد پایین درمثال کامل

    منابع اقتصادی متعلق به یک واحد اقتصادی که انتظار می رود در آینده منفعتی را برای واحد اقتصادی ایجاد نماید، دارائی گویند.
    دارائی های واحد اقتصادی = حقوق مالی اشخاص نسبت به دارائی های واحد اقتصادی حقوق مالی اشخاص:
    حقوق مالی اشخاص نسبت به دارائی های واحد اقتصادی شامل حقوق مالی مالک و حقوق مالی طلبکاران است.

    بدهی: کلا ببینید هرچی مریوط به شخصیت حقوقی ومربوط به داخل شرکت است.درسمت راست ترازنامه و هرکی شخصیت حقیقی یا حقوقی خغیاز شرکت وخارج از شرکت است در سمت چپ شرکت است.

    حقوق مالی اشخاص غیر از مالک نسبت به دارائی های یک واحد اقتصادی را بدهی گویند.

    سرمایه:

    حق یا ادعای مالک یا مالکین نسبت به دارائی های یک واحد اقتصادی را، سرمایه گویند.
    معادله حسابداری دارائی = بدهی + سرمایه
    کلا صاحبان سرمایه شرکت را تشکیل داده اند داراایی شرکت را انها اورده اند پس حق و حقوق نسبت به دارایی شرکت دارند درست این حق و حقوق را به نام سرمایه یا حقوق صاحبان سهام میگوییم.
    انواع دارائی ها:

    1- نقد و بانک: از مهم ترین دارائی های واحد اقتصادی که برای خرید کالاها و پرداخت بدهی ها مورد استفاده قرار می گیرد.
    2- حساب های دریافتنی: واحدهای اقتصادی در قبال ارائه یا فروش دارائی به طور نسیه، از دیگران طلبکار می شوند. این قبیل دارائی ها را حساب های دریافتنی گویند.
    3- ملزومات: شامل کالاها و اجناسی است که در جریان فعالیت های واحد اقتصادی خریداری و به مصرف می رسد.
    و........................................................
    انواع بدهی ها:

    1- حساب های پرداختی: این نوع بدهی در ازای خرید نسیه دارائی یا خدمات از دیگران ایجاد می شود.
    2- وام پرداختی: این نوع بدهی در ازای دریافت وام از موسسات اعتباری نظیر بانکها ایجاد می شود.

    اهمیت معادله حسابداری

    حسابداران برای اینکه رویدادهای مالی مربوط به یک واحد اقتصادی را ثبت و سپس اطلاعات حسابداری را به طور مناسب گزارش کنند؛ باید:
    1- رویدادهای مالی موثر بر واحد اقتصادی را شناسائی کنند.
    2- میزان تاثیر هر رویداد مالی را بر اجزای معادله حسابداری ارزیابی و اندازه گیری نمایند.

    مثال 1:
    رویداد مالی زیر در تعمیرگاه تلویزیون ماهر طی دو ماهه ابتدای سال 1371 انجام شده است .آقای ماهر در فروردین ماه سال 1371 تصمیم به تاسیس تعمیرگاه تلویزیون گرفت. ابتدا اقدام به دریافت پروانه کسب کرده، سپس در 15 فروردین در بانک، حساب جاری را به نام تعمیرگاه ماهر افتتاح می کند و مبلغ 30000000 ریال به عنوان سرمایه تعمیرگاه به آن حساب واریز می نماد.


    تجزیه و تحلیل:
    با تاسیس تعمیرگاه تلویزیون ماهر، یک واحد اقتصادی که به آقای ماهر، تعلق دارد با شخصیت حسابداری مستقل از آقای ماهر ایجاد می شود و با افتتاح حساب جاری و واریز 30000000 ریال به این حساب، تعمیرگاه ماهر صاحب یک قلم دارائی به نام نقد و بانک می باشد.

    ترازنامه:

    صورتحسابی است که دارائی ها و بدهی ها و سرمایه ی مالک یک واحد اقتصادی را، در یک تاریخ معین نشان می دهد. معمولاً در تهیه تراز نامه باید به نکات زیر توجه کرد:

    - 1نوشتن عنوان: عنوان ترازنامه شامل موارد زیر است:

    الف) نام واحد اقتصادی
    ب) نام گزارش یا صورتحساب مالی
    ج) تاریخ گزارش

    - 2واحد اندازه گیری:

    واحد اندازه گیری رویدادهای مالی، پولی رایج هر کشور است.

    - 3طرفین ترازنامه:
    در سمت راست ترازنامه دارائی ها و در سمت چپ بدهی ها و سرمایه مالک نوشته می شود.

    - 4ترتیب نوشتن دارائی ها:
    در ترازنامه دارائی ها به ترتیب قابلیت تبدیل به نقد نوشته می شوند.

    - 5ترتیب نوشتن بدهی ها:
    بدهی های مختلف واحد اقتصادی به ترتیب تاریخ سررسید پرداخت در ترازنامه نوشته می شوند.

    - 6موازنه:

    ترازنامه منطبق بر معادله حسابداری است. بنابراین همیشه بین جمع دارائی ها و جمع بدهی ها و سرمایه مالک توازن وجود دارد. نمونه ای از یک ترازنامه در شکل زیر توضیح داده شده است:



    __________________________________________________ ______________________________
    تعمیرگاه تلویزیون ماهر
    ترازنامه به تاریخ 31/2/1385
    __________________________________________________ ______________________________
    اصول1.jpg ________________________________________ ________________________

    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    نکته فوق العاده کاربردی در مواقع ثبت زدن اگه میخوان فقط افزایش وکاهش بدهکاروبستانکارو یایادبگیرین سخت میشه برا همین توضیح میدهم.


    برای ثبت 1رویدادمالی زیر اینگونه عمل میکنیم.

    خریدبک میلیون اثاثه برای شرکت به طورنسیه

    خوب اثاثه دارایی است وافزایش دارایی بدهکار حالامیام میگیم این اثاثه ازبیرون میادتوشرکت وبدهی شخصیت شرکت به حقوق صاحبان سرمایه است برا همین منفعتش به نام شرکت است دارایی محسوب میشود وچون بدهی شرکت به صاحبان سرمایه است بذهکار میگردد. از لحاظ بدهکار طلبکار بازار دیده نمیشود به این قضیه از لجاظ دید شخصیت حسابداری که حقیقی و حقوقی است میبینیم

    پس اثاثه یک میلیون بدهکار وچون ازبیرون وشخصیت غیراز شخصیت شرکت است و پولی پرداخ ت نگردیده است مبلغیک میلیون ریال بستانکار به حسابهای پرداختنی میشود.

    کلا هر منفعتی گرفته میشود بدهکار وهر ضرر ویا نفع دیگری بستانکار میگردد.الان شخصیت خود شرکت را درنظر بگیریم موقع ثبت .
    1.شخصیت شرکت خودمون را فرض میکنیم.
    2.نفع و ضررشرکت را بررسی میکنیم.



    پرسشها؟

    -1 بدهی را تعریف کنید؟
    حقوق مالی اشخاص غیر از مالک نسبت به دارائی های یک واحد اقتصادی را بدهی گویند.


    -2 ترازنامه را تعریف کنید؟
    صورتحسابی است که دارائی ها، بدهی ها و سرمایه مالک یک واحد اقتصادی را در یک تاریخ معین نشان میدهد.


    -3 سرمایه را تعریف کنید؟
    حق یا ادعای مالی مالک یا مالکین، نسبت به دارائی های یک واحد اقتصادی را سرمایه گویند.


    -4 وجوهی که صاحب یک واحد اقتصادی به عنوان سرمایه به حساب جاری بانک واریز می کند ...
    √ الف) دارائی ها را افزایش می دهد.
    ب) بدهی ها را افزایش می دهد.
    ج) دارائی ها را کاهش می دهد.
    د) سرمایه را کاهش می دهد.
     
    Last edited: ‏18 می 2013
  21. clickmax

    clickmax Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏16 فوریه 2011
    نوشته ها:
    502
    تشکر شده:
    106
    خوب حالا برم یه کتاب مالیاتی ذکوری رابخرم که بدوشنبه میخوام برم دانشکده اشرفی اصفهانی سپاهنشهر اصفهان یم چیزیب لد باشیم
     
  22. clickmax

    clickmax Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏16 فوریه 2011
    نوشته ها:
    502
    تشکر شده:
    106
    سلام خیلی مثل مرده هاست صبح ها انجمن
     
avanak عسل طبیعی و گرده گل ایرانی همکاری در فروش