منتخب بازارچه

تاپیک جامع کاهش یا افزایش وزن

TehranNet

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
سلام
تو بعضی از اخبار دیدم و شنیدم که بعضی از کشتی گیرها یک هفته تا 10 روز مونده به مسابقات 7 الی 10 کیلو کم میکنن میخواستم ببینم این کاهش وزن چطوری ممکنه؟

ممنون
 

alireza_edison

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
یاشار بیخیالش بشو !
خیلی کار سختی هست ، فکر کنم از عهده ی ما خارجه ...
من خودم 2 ماه انقدر وزن رو کم کردم ! هر شب میرفتم میدویدم و یک رژیم سبک ( من کلا شام رو حذف کردم البته عادت دارم )
 

TehranNet

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
من از اول بهمن تا الان حدود 11 کیلو کم کردم ولی میخوام تا عید 15 کیلو حداکثر کم کنم

دویدن شب بهتره یا روز به نظرت؟
من روزها میرم برای دویدن

شام هم توی این مدت که وزن کم کردم قطع کرده بودم الان 2-3 شبه دوباره شروع کردم
 

ali.kolahdoozan

Registered User
روش کشتی گیرها داروهای افزایش ادراره که برای حدود 3-2 کیلو به کار میره . اونم قبل از وزن کشی نه برای خوش هیکلی شما همون رژیم و دویدن رو برو جلو حله
 

TehranNet

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
ممنون از نظرات و پیشنهادات دوستان
پس همون دویدن صبح و قطع شام رو ادامه میدم
 

ALPINER

Registered User
ممنون از نظرات و پیشنهادات دوستان
پس همون دویدن صبح و قطع شام رو ادامه میدم
عاليه. در كنار كارهاي بالا، نوشابه، شيريني، سس و برنج رو هم حذف كني فوري جواب ميده.
 

TehranNet

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
نوشابه و برنج و سس رو حذف کردم اما گهگاهی برنج رو یه کفگیر میخورم

نمیدونم خرما ضرری داره یا نه بعضی از روزها ناهار وصبحانه رو 3-4 تا دونه خرما میخورم
 

ALPINER

Registered User
نوشابه و برنج و سس رو حذف کردم اما گهگاهی برنج رو یه کفگیر میخورم

نمیدونم خرما ضرری داره یا نه بعضی از روزها ناهار وصبحانه رو 3-4 تا دونه خرما میخورم
برنامه غذائي خوبي دوستمون ali.kolahdoozan داده كه خيلي بنظر مناسبه (البت واسه افراد مختلف، جنسيت و دوره ها متفاوت است.)

اما اگر رژيم براساس كالري است بايد براسا فعاليتي كه انجام ميدهي، ميزان كالري ورودي به بدنت را كنترل كني و بيشتر از اوني كه مي سوزوني نخوري. موفق باشيد.
من هم اضافه وزن دارم شديد. فعاليتم رو دارم شروع مي كنم.;)
 

Venom

Registered User
برای من یکی که حذف کردن شام خیلی تآثیرگذاره. هروقت شام رو حذف میکنم (بقیه وعده ها رو هیچ تغییری نمیدم و کم نمیکنم) توی سه چهار روز یه دفعه 2,3 کیلو از وزنم کم میشه :دی البته نوشابه رو هم خیلی وقته گذاشتم کنار .
فقط حیف که حوصله ورزش و فعالیت رو ندارم :(
 

ALPINER

Registered User
برای من یکی که حذف کردن شام خیلی تآثیرگذاره. هروقت شام رو حذف میکنم (بقیه وعده ها رو هیچ تغییری نمیدم و کم نمیکنم) توی سه چهار روز یه دفعه 2,3 کیلو از وزنم کم میشه :دی البته نوشابه رو هم خیلی وقته گذاشتم کنار .
فقط حیف که حوصله ورزش و فعالیت رو ندارم :(
براي سلامتي هم بايد وقت گذاشت. علاوه بر چاقي، بسياري از بيماريهاي قلبي و مرض قند و ... بخاطر كم تحركيه.

اگر پياده روي ساده هم بكني كلي تو روحيه تاثير داره. امتحان كن;)
 

Ronan

Registered User
ممنون از نظرات و پیشنهادات دوستان
پس همون دویدن صبح و قطع شام رو ادامه میدم
اصلا به شما پیشنهاد نمیکنم که بدوید ... متاسفانه توی کشور ما جا نیفتاده هنوز که دویدن باعث لاغری نمیشه

من چند جا توضیح دادم اما اینجا هم توضیح میدم براتون ... شما برای لاغری درست و دقیق باید بدونید ضربان

قلبتون چقدر هست ... نه برای یک لحظه بلکه دائم موقع ورزش باید این موضوع رو بدونید تا بهترین نتیجه رو

توی کوتاهترین زمان ببرید ... ببین شما وزنت میگی بالاست ... پس 100 % ضربانت هم بالاست

حالا چربی سوزی چه زمان اتفاق میفته ؟ زمانی که شما ضربانتون توی رنج 134 تا 140 باشه

البته بستگی داره چند سالتونه ... اما اگر در رنج 18 تا 30 هستید ضربان شما باید دورو بر 138 باشه موقع

ورزشون تا بیشترین پربی رو بسوزونید ... درسته با دویدن سریع عرق میکنید اما اون چربی نیست که داره میسوزه

چون زمانی که ضربان بیش از حد بالا بره دیگه عضلات میسوزن نه چربی ... عمیق ترین چربی ها زمانی میسوزه

که شما ضربانتون اون مقداری که گفتم باشه ... اصلا هم با عرق کردن کاری نداشته باشید که مثلا من عرق

نکردم پس لاغر نمیشم ... عرق کردن هیچ ربطی به لاغری نداری ... برای اینکه ضربانتون رو بتونید موقع ورزش

بدونید باید برید یک جایی که لوازم ورزشی مثل ترد میل دوچرخه ثابت الپتی میفروشه و از اونها بخواید

بهتون Polar بدن یا همون نشون دهنده ضربان قلب ... قیمتش از 40 هست تا 300 هزار تومان

که شما تو رنج 50 بگیری برای کافیه ... یک ساعت هست و یک بند که ساعت روی دستتون بسته میشه

و بند مخصوص دور بدنتون که ضربان رو روی ساعت نشون میده براتون ... همیشه جوری ورزش کن که ضربانت

روی 138 بمونه ... حالا 2 تا بالا پایینش اشکال نداره ... اما از 135 پایین تر نره ار 140 هم بالاتر نره

پیتزا برنج روغن بستنی نون ته دیگ سرخ کردنی سس مایونز کامل باید قطع کنی

برای اینکه از لحاظ روحی اذیت نشی هر 7 روز 1 وعده حق داری هر چی میخوای بخوری

یعنی بشین کله پاچه و چلو کباب و نوشابه و بستنی و همرو فقط تو 1 وعده بخور

چون در در وعده بدن ما بیشتر از 1500 کیلو کالری نمیتونه جذب کنه پس اگه شما 400000000 کالری هم بهش

برسونی بقیش دفع میشه ... اما یادت باشه فقط توی 21 وعده نه توی 1 روز و اون وعده هم ناهار باشه نه شام

دویدن جز اینکه لاغرت نمیکنه بلکه کشکک های زانوت رو هم داغون میکنه ;)
 

TehranNet

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
سلام
ممنون از راهنماییت
من الان با مجموعه آموزشی Insanity روزی یه نیم ساعت(صبح) تا روزی 1ونیم ساعت(صبح،ظهر،شب)تمرین میکنم
تقریبا بین نیم ساعت تا 45 دقیقه هم کلاً در روز دوچرخه میرم
من الان 20 سالمه و وزنم 114 کیلو وقدم 187
 

Ronan

Registered User
سلام
ممنون از راهنماییت
من الان با مجموعه آموزشی Insanity روزی یه نیم ساعت(صبح) تا روزی 1ونیم ساعت(صبح،ظهر،شب)تمرین میکنم
تقریبا بین نیم ساعت تا 45 دقیقه هم کلاً در روز دوچرخه میرم
من الان 20 سالمه و وزنم 114 کیلو وقدم 187
تمرینات باید توی 1 وعده باشه ... 3 بار تمرین فایده نداره ... 1 بار تمرین کن اما وقت اون تمرینهای دیگرو تو همون

یدونه تمرین اضافه کن ... اگر داری 3 تا نیم ساعت تمرین میکنی بچاش یدونه 1 ساعت و نیم تمرین کن

دوچرخه ای هم که میری باز تا ضربانت رو ندونی فایده نداره ... که ببینی ضربانت روی چنده

اگر دیدی داره ضربان میاد پایین باید سریع تر پا بزنی ... اگر دیدی ضربان داره میره بالا باید آروم تر پا بزنی
 

rezanew

Registered User
سلامن علیکم دوستان! :D

آقا من هم قبلا چاق بودم (106 بودم و قدم هم 182-183 بود) اما الان 2 سالی میشه وزنم رو کم کردم (77 کیلو و قد هم 183 هست) ولی الان یه مشکلی که دارم پوست بدنم یه خورده شل تشریف داره (مثلا سینه هام خیلی کم چربی داره و شل هست و یا دور کمرم هم به همین ترتیب چربی کم و شل و شکمم هم هرچقدر درازنشست میرم سفت نمیشه، نمی دونم شاید طبیعت بدنم اینطوریه!!)!! چطوری میشه اینا رو سفتشون کرد! :دی فقط نگین بدن سازی که وقتی میرم بدن سازی فقط بدنم رو گنده می کنه به جای اینکه سفت کنه!!
 

Ronan

Registered User
سلامن علیکم دوستان! :D

آقا من هم قبلا چاق بودم (106 بودم و قدم هم 182-183 بود) اما الان 2 سالی میشه وزنم رو کم کردم (77 کیلو و قد هم 183 هست) ولی الان یه مشکلی که دارم پوست بدنم یه خورده شل تشریف داره (مثلا سینه هام خیلی کم چربی داره و شل هست و یا دور کمرم هم به همین ترتیب چربی کم و شل و شکمم هم هرچقدر درازنشست میرم سفت نمیشه، نمی دونم شاید طبیعت بدنم اینطوریه!!)!! چطوری میشه اینا رو سفتشون کرد! :دی فقط نگین بدن سازی که وقتی میرم بدن سازی فقط بدنم رو گنده می کنه به جای اینکه سفت کنه!!
بدنت رو گنده میکنه به خاطر اینکه سنگین میزنی

تعدادی که میزنی باید زیاد باشه تا چربی زیر پوستت از بین بره

روزی 30 تا 45 دقیقه حد اقل ترد میل بورو

تو باشگاه که میخوای وزنه بزنی تعداد ست هات حد اقل باید 30 تایی باشه

یعنی بازو 30 تا - پرس سینه 30 تا ... اینجوری هم چربی میسوزونی هم بدن سفت و خوش فرم میشه

و به هیچ وجه گنده نمیشه ... بعد از یه مدت تعدادت رو از 30 تا 60 هم باید برسونی

یادت باشه وزنه باید سبک باشه ... مثلا پرس سینه میخوای بری مجموع وزنه هایی که میخوای بزنی

از 5 تا 7.5 بیشتر نشه تا بتونی 30 - 40 تا بزنی

تو تمریناتت اصلا نباید استراحت کنی ... پشت سر هم باید بری

1 سری تمرین که تموم شد 1 دقیقه استراحت

1 سری منظور اینه که وقتی سرشونه و بازو و سینه و پشت پا و پشت بازو رو همرو پشت سر هم بدون

استراحت زدی 1 دقیقه استراحت داری

بعد از 2 ماه بیا به من نتیجه رو بگو ... اگه بدنت استثنایی نشد بیا به من فحش بده اینجا
 

rezanew

Registered User
بدنت رو گنده میکنه به خاطر اینکه سنگین میزنی

تعدادی که میزنی باید زیاد باشه تا چربی زیر پوستت از بین بره

روزی 30 تا 45 دقیقه حد اقل ترد میل بورو

تو باشگاه که میخوای وزنه بزنی تعداد ست هات حد اقل باید 30 تایی باشه

یعنی بازو 30 تا - پرس سینه 30 تا ... اینجوری هم چربی میسوزونی هم بدن سفت و خوش فرم میشه

و به هیچ وجه گنده نمیشه ... بعد از یه مدت تعدادت رو از 30 تا 60 هم باید برسونی

یادت باشه وزنه باید سبک باشه ... مثلا پرس سینه میخوای بری مجموع وزنه هایی که میخوای بزنی

از 5 تا 7.5 بیشتر نشه تا بتونی 30 - 40 تا بزنی

تو تمریناتت اصلا نباید استراحت کنی ... پشت سر هم باید بری

1 سری تمرین که تموم شد 1 دقیقه استراحت

1 سری منظور اینه که وقتی سرشونه و بازو و سینه و پشت پا و پشت بازو رو همرو پشت سر هم بدون

استراحت زدی 1 دقیقه استراحت داری

بعد از 2 ماه بیا به من نتیجه رو بگو ... اگه بدنت استثنایی نشد بیا به من فحش بده اینجا
ممنون Ronan جان، دستت درد نکنه وقت میزاری واسه تایپ و توضیحات مفید...
برم ببینم وقت پیدا میکنم بزارم واسه باشگاه :D

حداقلش اینه که امیدوارم کردی که یه راهی هست واسه درست کردن بدن :D نه گنده کردنش!!
 
بالا