برگزیده های پرشین تولز

تاپیک مرجع قوانین عکس از کالا [ آموزش کم حجم کردن عکس ] - [آموزش آپلود کردن عکس در آپلود سنتر انجمن]

وضعیت
موضوع بسته شده است.

Sir Vahid

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2007
نوشته‌ها
6,337
لایک‌ها
4,575
با توجه به این که برای فروش اجناس در تمامی بخش های بازارچه نیاز به عکس از محصول وجود دارد و مشکلاتی در باب نداشتن تسلط لازم فروشنده در تهیه عکس از کالای خود مشکلاتی چون عدم نمایش صحیح و مشکلات احتمالی قبل و بعد فروش با هماهنگی مدیریت بخش بازارچه تصمیم بر وضع قوانینی برای قرار دادن عکس و همچنین آموزش مبتدی عکاسی به فروشندگان گرامی گرفته شد .
قوانین مربوط به عکس کالا :
1.گرفتن عکس از کالا در پست اول تاپیک
2.گذاردن کاغذ سفید در پس زمینه و یا کادر دوربین و نوشتن موارد : (نام کاربری – آدرس فروم – تاریخ و... ) با خودکار یا ماژیک یا به صورت تایپ

 
Last edited:

Sir Vahid

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2007
نوشته‌ها
6,337
لایک‌ها
4,575
آموزش عکاسی به صورت مبتدی :
در حال حاظر اکثر گوشی های همراه دارای دوربین با کیفیت مناسب برای عکاسی بوده و یا در منازل حد اقل یک دوربین دیجیتال معمولی وجود دارد.
با توجه به این نکته که افراد با دوربین دیجیتال نیمه حرفه ای و حرفه ای تسلط لازم برای عکاسی را دارند اموزش خود را با گونه دیجیتال اماتور و یا موبایل قرار میدهیم

نکته اصلی در دوربین های امروزی فوکوس اتوماتیک و حداقل فاصله مجاز دوربین تا شیء است.

حد اقل فاصله دوربین با اشیاء در هر دوربین متفاوت است برای مثال در یک دوربین ممکن است 3 سانت باشد و در یک دوربین 20 سانت در صورت تمایل میتوانید عدد مناسب را از دفترچه راهنمای دوربین تان برداشت نمایید.
برای روشن شدن موضوع دو عکس با یک دوربین با فواصل نزدیک به صورت صحیح و ناصحیح قرار میدهیم :





همانطور که متوجه شدید فروشنده برای نشان دادن بهتر اجزاء کالای خود دوربین را به شیء نزدیک کرده که موجب تاری و نامشخص بودن ان شده


موضوع دوم فوکوس اتوماتیک لنز است که در اکثر گوشی ها و دوربین های دیجیتالی وجود دارد.
اکثر دوربین ها کلید دو حالته برای گرفتن عکس دارند به این معنا که کلید را تا نیمه فشار داده و دوربین با توجه به سوژه لنز و نور دهی مناسب را انجام میدهد و با اعلام صدا و یا داخل کادر به رنگ سبز تایید میکند که اماده گرفتن عکس از موضوع است و شما میتوانید کلید را تا انتها فشار دهید


اگر کلید را مستقیما تا انتها فشار دهید حتی با رعایت فاصله مجاز دوربین با شیء باز هم امکان تار شدن عکس بسیار است.


باید همواره توجه داشته باشید فوکوس دوربین هوشمند نبوده و اطلاع ندارد که شما چه سوژه ای مد نظرتان است و امکان انتخاب سوژه ای دورتر و یا نزدیکتر را دارد که در این صورت باز هم امکان تار شدن شیء اصلی وجود دارد






امیدواریم با توجه به این موارد خرید و فروشی مناسب و مطمئن تری در این بازارچه داشته باشید.

باتشکر از حجت عزیز که زحمت تهیه این آموزش رو کشیدن
 
Last edited:

Sir Vahid

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2007
نوشته‌ها
6,337
لایک‌ها
4,575
کاربران عزیز و گرامی
بدلیل افت سرعت و کاهش سرعت لود صفحات در انجمن حتی الامکان سایز عکسهایی که اتچ میکنید رو با آموزشی که قرار داده میشه به کمترین حجم برسانید تا کاربرانی که سرعت اینترنت شون پایین هست براحتی عکس هارو مشاهده کنن


کاهش حجم عکس به وسیله نرم افزار Paint:
**اولین، راحت‌ترین و بهترین روش کم کردن حجم عکس‌ها استفاده از نرم افزار paint (نقاشی) ویندوز است. در این روش فقط کافی است بر روی عکس مورد نظر خود کلیک راست کرده و طبق نمونه زیر، گزینه open with و سپس گزینه paint را انتخاب نمایید تا عکستان در این نرم افزار باز شود

45423666825769806079.jpg

پس از اینکه عکس موردنظرتان در نرم افزار Paint باز شد، کافی است خیلی ساده از منوی file، گزینه save as را انتخاب کرده و عکستان را با فرمت Jpeg و با یک اسم جدید ذخیره نمایید تا حجم عکس شما به طور باورنکردنی کاهش یابد. در این روش، حجم عکس پیش فرض ما با کاهش کیفیت بسیار اندک، از 4.49 مگابایت به 125 کیلو بایت رسید.

**کاهش حجم عکس به وسیله Microsoft office picture manager:

یکی دیگر از راحت‌ترین راههایی که در هر سیستم کامپیوتری در دسترس است، استفاده از نرم افزارهای کاربردی و فوق‌العاده آفیس است. برای اینکه با کمک این نرم افزار حجم عکس را کم کنید، مثل روش اول روی عکس کلیک راست کرده و از بخش open with، این بار گزینه Microsoft office picture manager را انتخاب می کنیم. (گزینه اول در عکس بالا)

در این نرم افزار بر اساس نوع کاربرد عکس‌ها، به چند شیوه می‌توان حجم عکس‌ها را کاهش داد. در بخش picture از منوی بالای نرم افزار، دو گزینه با عنوان resize و compress pictures وجود دارد که هر کدام کاربردهای خود را دارند و به ترتیب توضیح داده می‌شود:
الف- Resize کردن :
زمانیکه هدفمان کوچک کردن اندازه تصویر باشد که البته کم کردن حجم تصویر را هم دربر خواهد داشت، بهتر است از امکانات این قسمت استفاده کنیم. با کلیک کردن بر روی این بخش در سمت راست نرم افزار بخشی مطابق عکس زیر باز میشود، همانطور که ملاحظه می کنید سه قسمت مختلف با کارکردهای متفاوت وجود دارد:
63647738327524156335.jpg
قسمت اول: زمانی که لازم است عکس موردنظرمان به یکی از اندازه های استاندارد تصویر تبدیل شود، می توان در بخش predefined with ×height یکی از اندازه هایی را که بر اساس پیکسل می باشند، انتخاب کرد. همانطور که ملاحظه می کنید، اندازه هایی برای استفاده در وب و ایمیل هم به طور پیش فرض در نظر گرفته شده است.
19553755737631728402.jpg

قسمت دوم: اگر لازم باشد تصویر مورد نظرمان به اندازه دلخواه تبدیل شود، می توان در این بخش طول و عرض دلخواه را وارد نمود:
05373677840697710784.jpg

قسمت سوم: گاهی لازم است که اندازه تصویر به میزان مشخصی کم شود، مثلا ممکن است بخواهید تصویر مورد نظرتان را به نصف اندازه اولیه برسانید، در این صورت در قسمت percentage of original with ×height با وارد کردن درصد کوچکتر شدن تصویر، به راحتی این کار را انجام می دهید:
46844103949434087989.jpg
بعد از اینکه در هر یک از بخش های فوق، اندازه موردنظر تعیین شد، ابتدا در بخش پایین همین منو (size setting summery) بر روی دکمه OK کلیک کرده و سپس فایل را ذخیره می نمایید

ب:بخشCompress Picture …:

در این روش بسیار ساده و سریع، تنها با کلیک کردن بر روی این گزینه، منویی که در سمت راست باز می شود که به شکل تصویر زیر است. همانطور که ملاحظه می کنید به راحتی می توان بر اساس نوع کاربردی که تصویر موردنظر خواهد داشت (فایل متنی، وب، ایمیل)، گزینه ای را انتخاب نموده و با کلیک کردن بر روی دکمه OK و سپس ذخیره کردن عکس، آنرا با حجمی بسیار پایین تر استفاده کرد
92034017548201766199.jpg
حجم تصویر پیش فرضی که برای این مطلب در نظر گرفتیم ( با حجم 5.49 مگابایت) به ترتیب با انتخاب هر گزینه به شرح زیر کاهش یافت:
18333801214962320940.jpg

به این ترتیب دو روش بسیار ساده و در دسترس برای کاهش تصاویر در اختیار ماست و می توانیم با استفاده از آنها وب سایتهایی کم حجم و با بینندگان بیشتر داشته باشیم و در مطالب خود از عکسهای متنوع تری استفاده کنیم. البته این مهارت، کاربردهای دیگری نیز برایمان خواهد داشت.

لازم به توضیح است که روش‌ها و نرم افزارهای دیگری هم برای کاهش حجم عکس‌ها وجود دارد که ممکن است به لحاظ کیفیتی یا حرفه‌ای عملکرد بهتری نسبت به نرم افزارهای معرفی شده در این مطلب داشته باشند، ولی در اینجا تلاش بر انتخاب در دسترس ترین و عمومی‌ترین نرم افزارهای موجود در هر سیستم کامپیوتری بوده است. لذا در صورتی که علاقمند به یادگیری روش‌های دیگر برای این کار باشید، توصیه می‌شود به نرم افزارهای ACDsee و فتوشاپ مراجعه کنید.

باتشکراز حمید عزیز که زحمت تهیه این آموزش رو کشیدن

شاد و پیروز باشید
 
Last edited:

Oracle_Eldorado

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2008
نوشته‌ها
5,212
لایک‌ها
1,156
محل سکونت
Tehran
آموزش آپلود کردن عکس در آپلود سنتر انجمن

از دید کاربر ، برای آپلود عکس در آپلود سنتر انجمن ، 2 حالت پیش میاد

1. کاربر در هنگام ایجاد تاپیک و درج توضیحات ، قصد آپلود عکس را داشته باشد
2. کاربر بعد از ایجاد تاپیک ، قصد آپلود عکس در انجمن را داشته باشد


آموزش آپلود عکس در حالت اول :


در صفحه ای که توضیحات و اطلاعات را وارد میکنید ( طبق عکس زیر )

PT1.jpg

پایین تر از این قسمت ، قسمت تنظیمات پیش فرض تاپیک مشاهده میشود
طبق عکس زیر ، در این قسمت بر روی گزینه ی مدیریت فایل های پیوست کلیک کنید

PT2.jpg

طبق توضیحات و شماره گزاری عکس زیر ، در پنجره ای که باز میشود ، ابتدا بر روی گزینه ی اضافه کردن فایل کلیک کنید ( شماره 1 )
سپس در کادری که در زیر قسمت کلیک شده باز میشود ، بر روی گزینه ی انتخاب فایل ها کلیک کنید ( شماره 2 )

PT3.jpg

در پنجره ای که باز میشود ، همه ی عکس هایی که آماده کرده اید را انتخاب کرده و سپس بر روی Open کلیک کنید
با انتخاب این گزینه ، به پنجره ی قبلی باز میگردید .
با این تفاوت که 2 گزینه ی آپلود فایل ها و پاک کردن لیست در کنار دکمه ی انتخاب فایل ها که قبلا کلیک شده بود ، اضافه شده است .
طبق عکس زیر ابتدا بر روی گزینه ی آپلود فایل ها کلیک کنید ( شماره 3 ) و منتظر باشید تا عکس ها آپلود شوند
با انجام این مراحل ، عکس های شما به آپلود سنتر انجمن انتقال یافتند
با کلیک بر روی دکمه ی Done ( شماره 4 ) از این پنجره خارج شوید

PT4.jpg

آموزش آپلود عکس در حالت دوم :

برای آپلود عکس در این حالت ، طبق عکس زیر ، بر روی گزینه ی ویرایش نوشته در پست اول کلیک کنید

PT5.jpg

سپس بر روی گزینه ی صفحه ی پیشرفته کلیک کنید

PT6.jpg

از این قسمت به بعد ، میتوانید با کلیک بر روی گزینه ی مدیریت فایل های پیوست ، طبق مراحل توضیح داده شده در حالت اول ادامه بدید .
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا