برگزیده های پرشین تولز

تا به حال کسی "حجامت" کرده ؟

Dariush

Registered User
تاریخ عضویت
24 دسامبر 2002
نوشته‌ها
1,412
لایک‌ها
4
محل سکونت
پاسارگاد
دكتر سيد محمد حسن شيخ الاسلامي ( پاتولوژيست )
به لطف خداي بزرگ اين جهان گسترده از بدو به وجود آمدن و از قرنها قبل در حال تحول و تكامل و تعالي مي باشد . پيدايش علوم مختلف و پيشرفت هاي چشم گير و اعجاب آور دانشها نشانه ي عظمت پروردگار و از نعمتهاي بزرگ اوست كه به بشر ارزاني داشته است و ادامه دارد . رسد آدمي به جائي كه به جز خدا نبيند. كسي را ياراي مقاومت در برابر خواست خدا و سيل عظيم پيشرفت دانشها نيست واگركسي قصدانكار و يا رد اين نعمت ها را داشته باشد در كفر محض است زيرا علم صرفاً هديه ي خدادادي به مخلوق مي باشد. به همين دليل انسانهاي متعالي و پيشرفته و صادق و خدمتگزار به جوامع بشري عنوان خليفه الله را دارند در دوره هاي كهن كليه ي امكانات درماني بشر به تعدادي داروهاي گياهي مثل عناب و ترنجبين و غيره محدود مي شد ، حال طبيبان اعجازگر با پنجه هاي طلايي خود و با ياري خداوند اعمالي مثل پيوند قلب و كبد و كليه و مغز استخوان و كاشت عدسي مصنوعي در درون كره ي چشم را به سادگي انجام مي دهند حال آيا تأكيد و تعصب بر استفاده از شير خشت و شاتره براي درمان كبدي كه از كار افتاده است را در برابر امكان تعويض آن غير از تعصب بي مورد و كم لطفي و كفر كفران آن نعمت چه مي توان ناميد ؟! .... در ازمنه ي گذشته شيفتگان زيارت خانه ي خدا توسط شتر يا قاطر و صرف 4 تا 6 ماه زمان و تحمل هزاران رنج و مشقت به ديار دوست مي رفتند و با صرف همين زمان به خانه ي خود بر مي گشتند و حداقل 15 تا 20% به علل مختلف در اين سفر تلف مي شدند ، در حالي كه امروز با هواپيما و در صندلي راحت ، هواي با درجه حرارت مناسب ، پذيرايي ، مراقبت پزشكي ، غذا ، دستشويي ، امكان خواب يا مطالعه در عرض 2 تا 4 ساعت بدون رنج به ديدار معبود
مي روند حال در شرايط فعلي تمايل يا عقيده بر انتخاب شتر را چه مي نماند ؟!.... از قرنها قبل عمل حجامت مرسوم بوده است بدون شك در زمان خود وبا شرايط آن دوره و محدوديت علم و آگاهي و فقدان امكانات فعلي ، حجامت در آن روزگاران اقدامي مفيد و نسبتاً كارساز بوده است ولي با كسب علم و معرفت از بارگاه باريتعالي و پيشرفت هاي پزشكي اعجاب انگيز و فراهم شدن تجهيزات و امكانات و وسايل جديد ، در زمان حال ديگر حجامت جايگاه چنداني ندارد . به فرمايش مولاي مومنان فرزند را مطابق روز خودش بار بياوريد نه مطابق روز پدر بزرگش . هم اكنون بيماريهايي مثل تومور مغزي كه در دوران قديم با گل زرد و جوشانده درمان مي شد ( كه نمي شد ) حال در عرض چند ساعت و به دست تواناي جراح ، جمجمه باز شده و تومور خارج مي گردد و عمر دوباره و سلامتي به مخلوق خدا بر
مي گردد و اين چيزي نيست جز خواست خداي مهربان .
و اما اطلاعاتي در زمينه ي حجامت تقديم مي گردد .
1- در بدن زنده ، خون وريدي در سراسر بدن از درون تا برون كاملاً با غلظت يكسان مي باشد و ما در بدن محلي كه خون غليظ تر از ساير جاها داشته باشد نداريم .
2- برخلاف نظر بعضي ها ، با خارج كردن 20 تا 70 سي سي خون وريدي اصلاً اثري در تقويت سيستم ايمني بدن ندارد . اين سيستم كه خود دنياي گسترده و پيچيده يي است مربوط به علم شناخته شده ي ايمن شناسي است و ارتباطي به گرفتن خون ندارد .
3- تمامي خون بدن در كليه ي وريدها و شريانها در سراسر بدن كاملاً سالم و حتي استريل و بدون ميكرب و فاقد عفونت مي باشد . در تمامي وريدها تراكم همه ي موارد تشكيل دهنده ي خون يكسان است لذا ، در محدوده يي خاص از بدن خون غير سالم يا كثيف يا غليظ تر نداريم .
4- بعضي ها معتقدند كه حجامت ده ها بلكه صدها بيماري را درمان مي كند اولاً كدام منبع مستند جهاني علمي ، دانشگاهي ، وزارتي يا دولتي و رسمي اين تعداد را تأييد كرده و ارائه داده اند، ثانياً اگر چنين باشد پس چه بهتر عوامل وزارتي و دولتي هزينه هاي گزاف اداره ي بيمارستانها ، اتاق عمل ، درمانگاه ، ليزر ، فيزيوتراپي و تخصص ها را متوقف و همه را تعطيل نمايند و انواع بيماران را به مراكز حجامت هدايت نمايند .
5- بعضي مدعي اند كه با حجامت خون كثيف و آلوده و مانده را كه در پشت جمع است خارج مي كنند براي اطلاع اين عزيزان بايد گفت كه از نظر علوم پزشكي ، هماتولوژي ، فيزيولوژي ، پاتولوژي ، و آناتومي اين ادعا درست نيست و ما در كل بدن خون كثيف و مانده در يك محل خاص نداريم . جريان خون به طور دائمي ، مستمر ، شبانه روزي ، درخواب و بيداري ، در بيهوشي ، از بدو توليد ( حتي قبل از تولد ) تا لحظه ي مرگ بدون توقف يا تجمع در محلي و به طور يكسان و يكپارچه در چرخش و گردش است .
6- برخلاف تصور بعضي كساني كه بيماري ديابت يا چربي بالا دارند هرگز با گرفتن 20تا 40 سي سي خون از 5000 سي سي خون آنها درمان نمي شوند. مشكل اين افراد در سيستم متابوليكي قند يا چربي است و فقط نتيجه و تظاهر اين مشكل در خون نشان داده مي شود لذا خود جريان خون دراين مساله دخالتي ندارد .
7- با جنجال بسيار زياد تأثير مفيد حجامت چه در قديم و چه در زمان حال براي بعضي بيماران، عمدتاً جنبه ي رواني و اعتقادي و وابستگي روحي به آن دارد . در واقع براي معدود بيماريهايي با منشاي روحي و رواني مثل بعضي سردردهاي ميگرني و يا نادري از افسردگي ها جنبه ي روان درماني دارد البته به شرط اينكه بيمار خود معتقد و متقاضي اين نوع درمان باشد . ولي براساس مباني مستند جهاني علوم پزشكي حجامت هيچگونه اثر درماني روحي بيماريهاي فيزيكي و اندامي و بدني ( غير روحي و غير رواني ) ندارد و تازه درمان بيماريهاي رواني هم با متد و متخصصان جديد بسيار ساده و بدون دردسر بوده و موثر مي باشد .
8- ادعاي درمان جوشهاي صورت با حجامت يك فرمايش واهي است جوشهاي صورت نتيجه مشكلات هورموني و يا عفونت هاي باكتريال موضعي پوستي است با كدام دليل عقل پسند گرفتن 15 تا 50 سي سي خون آن را درمان مي كند ؟!
9- عده يي ازدوستان حجامت را درمان درد سياتيك مي دانند. درد سياتيك در اثر تورم يا جابجايي صفحات غضروفي ، بين مهره هاي كمري و در نتيجه فشار روي رشته هاي عصبي عبور كننده از آن محل مصدوم منجمله روي رشته هاي عصبي سياتيك ( اين عصب را همه ي انسانها دارند ) مي باشد و اين مشكل ممكن ا ست در كليه ي افراد چه كم خون و چه پر خون ، چاق يا لاغر بروز كند و اصلاً ربطي به گرفتن خون ندارد .
10- بعضي از عزيزان حجامت را درمان واريس مي دانند واريس يعني ضعيف شدن و اشكال در ديواره ي وريدها توام با انشعابات آنها . اين مساله در تمام بدن حتي در مغز و چشم ممكن است به وجود آيد و به هيچ وجه مربوط به خون گرفتن نيست .
11- بواسير در واقع يك نوع واريس وريدها در قسمت تحتاني انتهاي راست روده است كه وريدها به طور موضعي گشاد و منشعب مي شوند اين مشكل چگونه با حجامت درمان مي شود ؟
12- اعتياد يعني وابستگي شديد و احساس نياز بدن به بعضي مواد شيميايي يا دارويي در مواقع پايين افتادن تر از غلظت آن ماده در بدن در حد مشخص موجب بروز مشكلات ميگردد و اصلاً ربطي به حجامت ندارد .
13- بيشتر افرادي كه تابع سنت هاي گذشته و عادات قديمي و عرف پيشنيان مي باشند آگاهي يا تمايلي به ترقيات جديد ندارند و اكثراً در جوامع غير شهري و با افكار قديمي مي باشند هنوز معتقد به روشهاي كهنه و قديمي زندگي منجمله حجامت وابسته مي باشند و قريب به اتفاق اين افراد به صورت تعصب و عادت به اين مسأله نگاه ميكنند نه بر مبناي دلايل علمي و عقلي مستند ، بنا به فرسايش پيشوايان دين هرگاه تعصب وارد مي شود عقل از پنجره بيرون مي رود وبالعكس .
14- عده يي توصيه به انجام حجامت از 4 تا 5 سالگي به بالا مي نمايند كليه افراد بشر در شرايط عادي از بدو تولد تا پايان سن رشد براي تأمين رشد و نمو و سلامتي بدني و روحي بيش از سنين ديگر احتياج مبرم به انواع مواد غذايي ، ويتامين ها ، املاح ، آنزيم ها وغيره دارند تا رشد اندام ها و ارگانها و استخوانها و اعصاب و روان به طور كامل و صحيح صورت گيرد . هم در علم پزشكي و هم در عرف عاميانه دراين دوره ي سني نه تنها به هيج وجه توصيه به از دست دادن خون نمي كنند بلكه موكداً منع مي نمايند. از طرفي چنانچه طفل معصوم به خاطر باورهاي بي پايه ، در دوران كودكي كه بسيار حساس و شكننده است با روح لطيف خود در برابر عمل ترسناك و وحشت آور حجامت توسط جند نفر به زور و جبر چهار دست و پاي او را بگيرند آيا مي دانيد چه ضربه اي مهلك و شديد رواني به اين بچه ي بيگناه وارد مي شود و آيا مي دانيد عواقب شوم اين صدمات روحي تا آخر عمر از او يك انسان مجنون ناقص مي سازد .
15- در دستورالعمل هاي مدون سازمانهاي انتقال خون ، سابقه ي حجامت جزو ليست رفتار پرخطر مي باشد كه موجب عدم پذيرش فرد جهت اهداي خون مي گردد درست مشابه ي خالكوبي وسابقه ي يرقان ويروسي چرا ؟ به خاطر احتمال انتقال ايدز و هپاتيت به گيرنده ي خون .
16- درجريان اهداي خون محيط تميز ، بهداشتي ، بدون درد ، درجو آرامش رواني و سكون ، راحت خوابيده ، بدون تغيير در پوشش لباس ، بدون مشاهده خونروي آزاد از بدن و بدون ايجاد زخم و بدون مشاهده ي ابزاري مثل تيغ و بدون نياز به مراقبت بهداشتي و درماني محلي از بدن براي حداقل يك هفته يا بيشتر مي باشد در حالي كه حجامت يك عمل تهاجمي ، خشن ، توام با تيغ و ترس و دلهره ، مشاهدة خونروي از بدن ، رنج ايجاد زخم ، نياز به مراقبت و درمان آن ، هرچقدر از نظر بهداشتي دقت شود چون مساحتي از پوست به صورت زخم باز و گسترده در مي آيد هميشه و به احتمال زياد خطر بروز عفونت و چرك چه حين عمل و چه روزهاي بعد وجود دارد و بايد توجه به هپاتيت و ايدز هم داشته باشيم .
17- جنابعالي كه بدون شك انسان عاقل و خدا دوستي مي باشيد كدام راه عاقلانه تر و به صواب ومعنويات و مباني دين ما و رضاي خدا نزديكتر است ؟ آيا خون گرفته شده در فاضلاب ريخته شود و زخمي براي چندين روز بجا ماند يا به طريق علمي و سالم از خون گرفته شده و فرآورده هاي آن انسانهايي را از بيماري و مرگ نجات داد .
18-نتيجه ي كلي اينكه اكثريت فوايد حجامت در ازمنه ي قديم با شرايط وا مكانات ضعيف آن دوره مورد تأئيد و موثر بوده ولي هم اكنون اين كار به صورت اهداي خون براساس مستندات علمي ، فني ، حساب شده ، بهداشتي ، سريع ، بدون درد ، بدون زخم ، بدون ترس ، بدون عفونت ، منطبق با معيارهاي بدن، در اندازه ي كافي ، يا بصيرت و كنترل كامل ، يا دو هدف الهي و مقدس اول تأمين سلامتي و شادابي و طول عمر اهداء كننده ي دوم حيات بخشي به بيماران نيازمند و اين خود عبادتي عظيم در حد مطلوب و رضاي خالق و با پاداش معنوي است .
در اسلام از زمان رسول اكرم و نيز بعد از او و طبق فرمايشات ائمه ي اطهار و معصومين هميشه سفارش به يادگيري و عمل به علوم و دانشهاي جديد وفراگيري و بهره گيري از اكتشافات و اختراعات نو نموده اند به طوري كه مركب قلم دانشمندان را برتر از خون شهيدان دانسته اند و شديداً با تحجر وسكون و توقف و وابستگي به روشهاي زندگي كهنه ، قديمي و ناكاراي دوران گذشته مبارزه كرده اند . پس به زعم بعضي دوستان ارتباط دادن حجامت با مباني پرنور و هدايتگر و نجات دهنده ي ديني كه پيشرفت و تعالي را سرلوحه ي كار خود دارد كاري غلط و يك نوع فريبكاري براي افراد ساده لوح مي باشد و كساني كه اين كار را مي كنند با پي به مفهوم بنيادي اصلي اسلام مترقي نبرده اند و يا فرصت طلباني مي باشند كه از سادگي و لطافت روح و فكر عده يي بنا به مصلحت هايي استفاده مي كنند.
 

mahi58

مدیر انجمن عکس و عکاسی
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
3 دسامبر 2006
نوشته‌ها
7,720
لایک‌ها
11,272
محل سکونت
Tehran
ممنون از داریوش عزیز که طبق معمول با بهترین مطالب از راه رسیدند.
thankyou.gif

دوستان من!
هر مزخرفی که به اسم تحقیق تحویلتون دادند که نباید قبول کنید که!
اون آدمی که میاد می نویسه خون حجامت در مقایسه با خون وریدی کثیفه!! و فلان ماده اش بیشتره مطمئن باشید با این که اسم دکتر رو یدک می کشه، ولی از کمترین میزان سواد پزشکی محرومه (و یا شاید هم منافع مادی داره).
علاوه بر این دو حالت، یک جنبشی هم توی دانشکده های پزشکی بین استادهای حزب اللهی بی سواد راه افتاده که به هر طریق ممکن اثر نماز، روزه، حجامت، ... روی بدن (صد البته اثر مفید!) را به صورت تحقیق های بی ارزش و کشکی پشمی به خورد مردم بدهند که مردم با خودشان بگویند: دیدی 1000 سال پیش هم همین رو گفته اند ها! تازه علم بهش رسیده!!
ذکر این نکته رو لازم می دونم که از لحاظ پزشکی تمام خون بدن هر 40 دقیقه یک بار از کلیه و هر 20 دقیقه یک بار از قلب عبور می کند، و قطره ای از خون نیست که بتواند برای بیش از 20 دقیقه از قلب فرار کند! حالا اگر رنگ خون حجامت تیره تر است علتش این است که خون وریدی با درجه اشباع اکسیژن خیلی پایین است، که به زودی دوباره به قلب و ریه میره و اکسیژن می گیره و روشن میشه. و اصلا این معنی اش این نیست که اون خون اونجا مونده و فاسد شده! :blink:
 

Asadi

Registered User
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2007
نوشته‌ها
1,116
لایک‌ها
449
محل سکونت
Vavan
پیامبر اكرم اكرم(ص) فرموده اند: آن قدر جبرئیل در مورد حجامت به من سفارش كرد كه فكر كردم مبادا واجب است. ( بحارالانوار، ج 62 ،ص 126)

169.gif
169.gif
 

Hossein Best

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
31 دسامبر 2006
نوشته‌ها
52
لایک‌ها
0
محل سکونت
تهران
وقتی با خون دادن میتونید به یه نیازمند خون برسونید چرا این خون رو دور بریزید ؟
 

aurora

Registered User
تاریخ عضویت
19 نوامبر 2003
نوشته‌ها
199
لایک‌ها
6
محل سکونت
In man's world
پیامبر اكرم اكرم(ص) فرموده اند: آن قدر جبرئیل در مورد حجامت به من سفارش كرد كه فكر كردم مبادا واجب است. ( بحارالانوار، ج 62 ،ص 126)

169.gif
169.gif

زرررررررررررررررررشک!
 

iranh

Registered User
تاریخ عضویت
11 جولای 2004
نوشته‌ها
120
لایک‌ها
0
اینجا رو هم ملاحظه کنید

طب اسلامی و حجامت و طب سنتي ایران
در اين انجمن در مورد طب اسلامی و سنتي و روش درماني حجامت تبادل نظرمي شود
دکتر رضا منتظر--عضو هیات علمی موسسه تحقیقات حجامت ایران



http://iranhealers.ir/modules.php?n...orum&f=3&sid=deb1f4f091000fc776a676d816e57b95
 

charshakh.com

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 آپریل 2007
نوشته‌ها
441
لایک‌ها
3
محل سکونت
کشور گل محمدی
پیامبر اكرم اكرم(ص) فرموده اند: آن قدر جبرئیل در مورد حجامت به من سفارش كرد كه فكر كردم مبادا واجب است. ( بحارالانوار، ج 62 ،ص 126)

يا اين بحارالنوار دستكاري شده .
يا يه حرف تو دهن حضرت محمد (ص) گذاشتند
يا واقعا درسته (كه ثابت شده اين طور نيست)
يا واقعا ... ! (سانسور شد)
 

pirmard

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2007
نوشته‌ها
841
لایک‌ها
5
يا اين بحارالنوار دستكاري شده .
يا يه حرف تو دهن حضرت محمد (ص) گذاشتند
يا واقعا درسته (كه ثابت شده اين طور نيست)
يا واقعا ... ! (سانسور شد)

ایول ... :D
البته اون زمان هم که اهدای خون نبوده . بالاخره مردم اون زمان واسه افرادی که خون کثیف داشتن چاره ای جز حجامت نداشتن . الان هم اگه خونمون احتمالا کثیف باشه و سرنگ و ... نباشه بازم می ریم سراغ همین حجامت . از رو مجبوری ... حالا عرب بیابانگرد که جای خود داره ...
 

pirmard

Registered User
تاریخ عضویت
21 آگوست 2007
نوشته‌ها
841
لایک‌ها
5
علاوه بر این دو حالت، یک جنبشی هم توی دانشکده های پزشکی بین استادهای حزب اللهی بی سواد راه افتاده که به هر طریق ممکن اثر نماز، روزه، حجامت، ... روی بدن (صد البته اثر مفید!) را به صورت تحقیق های بی ارزش و کشکی پشمی به خورد مردم بدهند که مردم با خودشان بگویند: دیدی 1000 سال پیش هم همین رو گفته اند ها! تازه علم بهش رسیده!!
:blink:

خودشه !
دمت گرم
278.gif
 

S@LAR

Guest
تاریخ عضویت
22 جولای 2007
نوشته‌ها
219
لایک‌ها
1
زرررررررررررررررررشک!


این نشانه بی فرهنگی و نشانه اینه که تو خانوادتون هیچ کس نه صواد و نه فرهنگ درستو حسابی داره که میاد به پیامبر توهین میکنه


واقعا جای شرم داره که چنین افراد بدبختی اسم و رسم پی تی رو خراب میکنن :hmm:
 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,197
لایک‌ها
20,078
محل سکونت
اوهایو - دیتون
آخرش خوب هست یا بد ؟
 

farzad11

Registered User
تاریخ عضویت
16 اکتبر 2007
نوشته‌ها
30
لایک‌ها
1
محل سکونت
Tehran
خوب باید بگم درست و علمی بودنشو نمی دونم. فقط جهت اطلاع 3 سال پیش من رفتم و تاثیرگذار هم بود برای درمان جوش صورتم.
 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,197
لایک‌ها
20,078
محل سکونت
اوهایو - دیتون
خوب باید بگم درست و علمی بودنشو نمی دونم. فقط جهت اطلاع 3 سال پیش من رفتم و تاثیرگذار هم بود برای درمان جوش صورتم.
جدی جواب داد
اگه اینجوری هست باید سریع فکر بکنم
 

farzad11

Registered User
تاریخ عضویت
16 اکتبر 2007
نوشته‌ها
30
لایک‌ها
1
محل سکونت
Tehran
بله، اینطور هم که میگن فصله مناسبش بهار هست.
 

7_f_7

Registered User
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2010
نوشته‌ها
1,759
لایک‌ها
255
سن
41
محل سکونت
کرج
اگه توسط پزشک آموزش دیده و وسایل یک بار مصرف انجام بشه خیلی هم خوبه. :)

البته دقت کنید سالی بیشتر از یکی دو بار انجام نشه چون متخصصهای پوست میگن جای تیغها ممکنه به سرطان پوست تبدیل بشه! :wacko:
 
بالا