برگزیده های پرشین تولز

تبادل نظر برای ارتقای رتبه سایت در کلمه کلیدی خاص در گوگل

mehr-dad

Registered User
تاریخ عضویت
28 جولای 2012
نوشته‌ها
1,326
لایک‌ها
785
محل سکونت
اصفهان
اگه مقالات سئو رو مطالعه کرده باشین حتما می دونین وقتی کاربری از گوگل وارد سایت شما بشه و در سایت شما نظر بزاره چقدر روی جایگاه سایت شما تاثیر مثبت داره . ;)


در این پست به تبادل نظر میپردازیم . کافیه هر کس چند نظر مربوط به هر پست سایت خودش را اماده کنه تا بقیه هرکدام یکی از نظرات را بعد از ورود به سایت از گوگل در سایت درج کنند . برای بهترین نتیجه گیری کیورد مطلب مورد نظر و عنوان سایت میبایست در گوگل سرچ شود به طور مثال : خواص تخم مرغ بیتوته


برای جلوگیری از نظرات تکراری ، نظرات به صورت خصوصی برای اعضای دیگه ارسال بشه . :)

اجباری به فعالیت به صورت مداوم و روزانه نیست ، تبادل از طریق یک به یک انجام میشه ، بنابراین هر کس بیشتر فعالیت کنه ، بازخورد بیشتری دریافت میکنه و برعکس :)


در ابتدا کسانی که مایلند فعالیت کنند اعلام امادگی کنند .:)
 

mahdi_sbi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
29 اکتبر 2018
نوشته‌ها
67
لایک‌ها
18
سن
26
محل سکونت
IRAN,SHIRAZ
رقابت توی کلمات کلیدی بسته به سختی کلمه هزینه و زمان زیادی رو میخواد
مثلا میز لپ تاپ یکی از کلمات کلیدی سخت هست که خیلی تلاش کردم براش اما همچنان موفق نبودم که به لینک یک برسم
یا خرید qnap یا ....
واقعا دوستان اگر مجموعه کارهایی انجام دادین که منجر به نتیجه شده خوشحال میشم باهام در میان بگذارید
 
Last edited:

mazyar123

Registered User
تاریخ عضویت
1 دسامبر 2010
نوشته‌ها
1,148
لایک‌ها
898
درود

با توجه به الگریتم فعلی گوگل یه مقدار کار پیچیده تر و گسترده تر شده به این معنی که هوش مصنوعی این الگریتم جستجو رو خصوصی تر می بینه و کرول میکنه مثلا در بحث میز لپ تاپ اگر تشخیصش این باشه که جستجو گر هدفش خرید این میز است اول الویت های جستجو رو برای این جستجوگر خاص برجسته میکنه و سپس با کرول لحظه ای ( که گوگل اجرای کامل اون رواز مرداد به هوش مصنوعی سپرد) از بین سایت های اولویت دار با درجه چرخشی-درصدی بهینه سازی که انجام دادن به بازدید کننده نشون میده مثلا ممکنه نتایج جستجو در شیراز با تهران متفاوت باشه چرا که منی که در تهرانم اولویت اولم فروشگاهی در شهر تهران هست برای خرید این مثال از قبل هم در جستجو وجود داشت اما در حال حاضر کاملا عملیاتی شده و در اغلب کلمات کلیدی مرتبط نشون داده میشه ... اما این پارامتر خصوصی سازی جستجو بسیار گسترده تر از این حرف هست... در این دو هفته اخیر گوگل برروی ذائقه مخاطب هم برجسته شده ینی منی که که مثلا یه کلمه تفریحی - علمی و... در گوگل جستجو می کنم واقعا هدفم نهایم چی هست و اشتهای من برای درک مطلب چگونه است پس ممکنه حتی فرد به فرد نتایج متفاوت بشه و این هدف اصلی گوگل بود که سال 2011 برروی اون کار میکرد
خوب با این اوضاع و احوال بهینه سازی کاملا تخصصی تر میشه فقط نمیشه برروی یک پارامتر مثلا بک لینک کانونی شد و در کلمه بالا اومد درحقیقت گوگل با این الگریتم "اگوستین" که این روزها در جریانه جلوی اوراپتمایز توسط یک پارامتر رو گرفته و از ما میخواد که بصورت کلی و منطبق با خواست جستجوگر سایت رو بهینه کنیم

بزارید یه مثال بزنم مثلا درهمین کلیدی "میز لپ تاپ" شما اول باید هدف گزاری کنید که ایا فروشتون کشوری خواهد بود یا منطقه ای؟ و یا منحصرا در یک شهر؟ و سپس بر طبق هدف گزاری برای این کلمه بهینه سازی نقطه ای-کانونی رو در اولین قدم بردارید البته این نیاز داره که انلیز های لازم رو انجام بدید که چقدر عمق اعتبار شما در نزد گوگل سنجییده شده و سپس اقدام کنید .. فرض بر این میگذاریم اعتبار لازم رو دارید پس در اینجا باید برروی سیگنال های کار کنید که منطبق بر هدف گزاری اولیه برای میز لپ تاپ هست .. فرض بر این میگذاریم کشوری میخواید کار کنید ... در اینجا اول رقبا رو انلیز میکنید ... سپس نقطه نشیمن رو در صفحه اول پیدا میکنید و بعد اقدام به بهینه سازی پر ذائقه میکنید.. ببینید هر کدوم از این ها نیاز به انلیز و برنامه های خاص داره که حتما باید با دقت تدوین و اجرا باشه.. برای همین گفتم کار بشدت تخصصی تر شده ... شاید علت سختی گرفتن رتبه همین مقوله بسیار مهم است که گوگل روز به روز به هدف اصلیش نزدیکتر میشه و به همون نسبت کار نیز تخصصی تر خواهد شد
 

mahdi_sbi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
29 اکتبر 2018
نوشته‌ها
67
لایک‌ها
18
سن
26
محل سکونت
IRAN,SHIRAZ
درود

با توجه به الگریتم فعلی گوگل یه مقدار کار پیچیده تر و گسترده تر شده به این معنی که هوش مصنوعی این الگریتم جستجو رو خصوصی تر می بینه و کرول میکنه مثلا در بحث میز لپ تاپ اگر تشخیصش این باشه که جستجو گر هدفش خرید این میز است اول الویت های جستجو رو برای این جستجوگر خاص برجسته میکنه و سپس با کرول لحظه ای ( که گوگل اجرای کامل اون رواز مرداد به هوش مصنوعی سپرد) از بین سایت های اولویت دار با درجه چرخشی-درصدی بهینه سازی که انجام دادن به بازدید کننده نشون میده مثلا ممکنه نتایج جستجو در شیراز با تهران متفاوت باشه چرا که منی که در تهرانم اولویت اولم فروشگاهی در شهر تهران هست برای خرید این مثال از قبل هم در جستجو وجود داشت اما در حال حاضر کاملا عملیاتی شده و در اغلب کلمات کلیدی مرتبط نشون داده میشه ... اما این پارامتر خصوصی سازی جستجو بسیار گسترده تر از این حرف هست... در این دو هفته اخیر گوگل برروی ذائقه مخاطب هم برجسته شده ینی منی که که مثلا یه کلمه تفریحی - علمی و... در گوگل جستجو می کنم واقعا هدفم نهایم چی هست و اشتهای من برای درک مطلب چگونه است پس ممکنه حتی فرد به فرد نتایج متفاوت بشه و این هدف اصلی گوگل بود که سال 2011 برروی اون کار میکرد
خوب با این اوضاع و احوال بهینه سازی کاملا تخصصی تر میشه فقط نمیشه برروی یک پارامتر مثلا بک لینک کانونی شد و در کلمه بالا اومد درحقیقت گوگل با این الگریتم "اگوستین" که این روزها در جریانه جلوی اوراپتمایز توسط یک پارامتر رو گرفته و از ما میخواد که بصورت کلی و منطبق با خواست جستجوگر سایت رو بهینه کنیم

بزارید یه مثال بزنم مثلا درهمین کلیدی "میز لپ تاپ" شما اول باید هدف گزاری کنید که ایا فروشتون کشوری خواهد بود یا منطقه ای؟ و یا منحصرا در یک شهر؟ و سپس بر طبق هدف گزاری برای این کلمه بهینه سازی نقطه ای-کانونی رو در اولین قدم بردارید البته این نیاز داره که انلیز های لازم رو انجام بدید که چقدر عمق اعتبار شما در نزد گوگل سنجییده شده و سپس اقدام کنید .. فرض بر این میگذاریم اعتبار لازم رو دارید پس در اینجا باید برروی سیگنال های کار کنید که منطبق بر هدف گزاری اولیه برای میز لپ تاپ هست .. فرض بر این میگذاریم کشوری میخواید کار کنید ... در اینجا اول رقبا رو انلیز میکنید ... سپس نقطه نشیمن رو در صفحه اول پیدا میکنید و بعد اقدام به بهینه سازی پر ذائقه میکنید.. ببینید هر کدوم از این ها نیاز به انلیز و برنامه های خاص داره که حتما باید با دقت تدوین و اجرا باشه.. برای همین گفتم کار بشدت تخصصی تر شده ... شاید علت سختی گرفتن رتبه همین مقوله بسیار مهم است که گوگل روز به روز به هدف اصلیش نزدیکتر میشه و به همون نسبت کار نیز تخصصی تر خواهد شد
ممنون از پاسختون واقعا مفید بود . امکانش هست راجب قسمت اخر حرفتون مبنی بر اینکه مثلا ما فاکتور های اعتباری گوگل را داریم و فروش هم کشوری هست با در نظر گرفتن و داشتن این چیزا میشه بحث انالیز کردن و دقیق شدن و و عمیق شدن را باز کنید و بیشتر روش توضیح بدین و بحث کنید ؟
اگر این کارو کنید ممنون میشم ازتون
 

mazyar123

Registered User
تاریخ عضویت
1 دسامبر 2010
نوشته‌ها
1,148
لایک‌ها
898
خواهش میکنم.. بحث انلیز در بهینه سازی واقعا یه پارامتر پیچیده و انحصاری هست به این معنی که نمیشه بشکل اکادمیک و سرفصل وار اون رو توضیح داد چون اگر به این شکل بود مطمئن باشید گوگل خودش اولین قدم رو بر میداشت.. چرایی این موضوع بر میگرده به ماهیت این نوع انلیز ها ... در حقیقت شما باید چندین نوع تخصص رو درهم ادغام کنید و از ترکیبش ابزاری ذهنی بدست بیارید که کاملا شخص به شخص فرق میکنه.. مهمترین فاکتورش تجربه هست بزارید من یک مثال انلیزی بزنم.. مثلا در مورد "میز کامپیوتر" این کلمه کلیدی از دو کلمه میز و کامپیوتر تشکیل شده اما شکل سومی هم داره که ماهیت مستقل ترکیبی داره ینی "میزکامپیوتر" پس ما در اینجا سه پارامتر رو داریم اول میز دوم کامپیوتر و سوم که در هوش مصنوعی میتونیم اون رو درک استنباقی نام گذاری کنیم ینی میز کامپیوتر ... اگر شما بخواید رتبه یک رو در این کلمه کلیدی بگیرید نیاز به حجم زیادی از اعتبار و عدسی کردن اون برروی این کلمه دارید چرا؟ به این دلیل که اگر شما رتبه یک رو بگیرید فقط در این کلمه نیست که بالا میاد بلکه حجم طویلی از کلمات کلیدی مرتبط با کامپیوتر و میز کامپیوتر نیز موفقعیتشون بهبود پیدا میکنه ... اینجاست که انلیز ها ضرروت خودش رو نشون میده.. از طریق بررسی میتونید تشخیص بدید که ایا این کلمه دارای " جاذبه چگالی" هست یا خیر .. جاذبه چگالی همون قدرت و سختی کلمه کلیدی هست که مثلا حجم وسیعی از کلمات کلیدی مرتبط رو به خودش متصل کرده و اصطلاحا یه مدار منظومه ای با جاذبه خودش به وجود اورده اگر شما راس این مدار رو مال خود کنید و بالا بیارید کل منظومه برای شما بالا میاد... خوب تشخیص این موارد برای یک کلمه کلیدی بسیار مهمه چون هدف گزاری شما رو دقیقا مشخص میکنه که از چه راهی باید وارد بشید و چگونه و چه مدت زمان و امکانات بزارید برای گرفتن رتبه اول
ببینید این فقط یه بخش از این نوع انلیز ها هست بخش مهم دیگش رقبا هستن.. مطمئنا رقیبی که رتبه یک رو داره .. دارای سیاه چاله ای از قدرت هست که می تونه هر رقیبی رو که نزدیکش بشه جذب خودش بکنه ینی شما هرچی تلاش میکنید نفعش رو رقیب شما ببره و هیچ وقت توان رقابت بدست نیارید... در دنیای تجارت و رقابت واقعا نیاز دارید که با هوشیاری جلو برید ممکنه رقیب ده برابر شما امکانات و تخصص بکار گرفته باشه برای حفظ موقعیت خودش و از انواع تکنیک ها مثل همین سیاه چاله قدرت و غیره استفاده کنه
اما خوبی گوگل اینه که انحصار درش معنی نداره بخصوص با این الگریتم جدید ... شاید باورتون نشه ممکنه با یه بلاگ ساده هم رقبای قدرتمند رو کنار زد واین جادوی گوگله
اما در مورد میز لپ تاپ...اگر شما می خواید مستقیم به کلمه میز لپ تاپ حمله کنید اول همونطور که گفتم بررسی کنید ایا این کلمه دارای جاذبه چگالی هست یا خیر و اگر هست بردش چقدر هست تا چه بردی از کلمات کلیدی رو پوشش میده .. و بعد رقیب دوم سوم چهارم تا پنجم رو انلیز کنید ... اونا وضعیتشون چگونه هست و نسبت اعتبارشون با شما چگونه هست... میز لپ تاپ از جمله کلماتی هست که بیشترین استریم ترافیک رو رتبه یکش میگیره و قطره چکانی به رتبه دو میده ... البته نیاز به انلیز های بیشتر هست تا واقعا این مورد رو بشه حدس زد چون یک اصل مهم در بهینه سازی وجود داره و اون اصل عدم تضمین و قطعیت هست ... پس نکته بعدی این هست پوشش ترافیکی این کلمه رو دربیارید ببینید رتبه دو چقد ترافیک به خودش اختصاص میده ... سه چقد.. چهار چقد.. و در انتها امکانات و محدودیت های خودتون رو کاغذ بیارید و هدف گراری کنید اولین سوال می تونه ای باشه که میتونم با این امکانات رقیب لینک یک رو کنار بزنم یا نه مستقیم حمله کنم یا ذره ذره.. تکنیک رو طراحی و سپس عملیاتی کنید... اگر میبینید رقیب یا رقبا قدر هستن از کلمات کلید کمتر چگال استفاده کنید .. مثلا اول انلیز کلمه کلیدی رو داشته باشید از دلش چن تا کلمه کلیدی کمتر چگال و ترکیبی رو استخراج کنید مثل میز لپ تاپ تاشو و غیره سپس رقبا رو بر روی این ترکیبی های تازه بررسی کنید و چگال اون رو بسنجید در انتها هرچی سختیش کمتر بهتر و بعد حمله کنید .. ببینید من نگاه اجمالی داشتم چون نیاز به انلیز های مختلف هست نمیشه بطور کلی یه نسخه واحد رو در نظر گرفت..اما واحدش این هست هدف گزاری و امکانات شما باید بهم بخونه
یه مثال روشنتر بزنم میخواید به دیجی کالا حمله کنید اگر دیجی میز لپ تاپ رو به شما ببازه مطمئن باشید در حجم وسیعی از کلمات کلیدی دیگه ضعیف میشه و رقبا به سرعت حمله میکنن پس با قدرت دفاع میکنه همونطور که گفتم دیجی از قدرت سیاه چاله ای که توسط برند سازی فوق العاده ای که انجام داده بهره میبره و وواقعا نیاز دارید با تمامی امکانات به اون حمله کنید .. اما نباید این القاب و عناوین به ظاهر پر قدرت شما رو از هدفتون باز بداره .. اینو به جد به شما بگم نه دیجی و نه هیچ سایت دیگه اگر بدرستی بتونبد بهینه کنید و جلو ببرید کار رو نمیتونه رقیب قدرتمندی باشه اما خوب در پایان این سوال رو باید از خودتون بپرسید ایا واقعا ارزشش رو داره که اینکار رو بکنید؟جوابش دست شما هست
 
بالا