برگزیده های پرشین تولز

تبلت مایکروسافت سر فیس پرو 3

mdc.ir

Registered User
تاریخ عضویت
28 فوریه 2015
نوشته‌ها
336
لایک‌ها
41
تبلت مایکروسافت سر فیس پرو 3
مایکروسافت با عرضه سرفیس پرو 3 به رویارویی مستقیم مک‌بوک ایر اپل رفت. سرفیس پرو 3 با مشخصات خوبی که داشت مورد توجه بسیاری از خریداران قرار گرفت. یکی از ویژگی‌های بارز این تبلت تبدیل شدن آن به یک نوت‌بوک است، به این ترتیب با پردازنده قوی، رم کافی و فضای ذخیره‌سازی مناسب این دستگاه می‌تواند جایگزینی برای لپ‌تاپ باشد. سرفیس پرو 3 که در 5 مدل عرضه می‌شود قیمت به نسب بالایی دارد، از این رو مایکروسافت تصمیم گرفت تا مدل ارزان‌تری از این دستگاه را عرضه کند. بنابراین سرفیس 3 از طرف مایکروسافت عرضه شد. در نگاه کلی سرفیس 3 را می‌توان تبلتی دانست که به نسبت پرو 3، کمی کوچک‌تر، سبک‌تر و ارزان‌تر شده است. طراحی کلی مانند پرو 3 است و تغییری از این بابت به چشم نمی‌آید. همچنین پایه نگهدارنده جالبی که در پشت تبلت طراحی شده می‌تواند در 3 وضعیت سرفیس را سرپا نگه دارد.

صفحه نمایش سرفیس 3 در مقایسه با پرو 3 کمی کوچک شده و از 12 به 10.8 اینچ کاهش یافته. همچنین رزولوشن دستگاه هم به1920x1280کاهش یافته اما نسبت تصویر همان مقدار قبل یعنی 3:2 باقی مانده است. با توجه به کاهش قطر نمایشگر شاهد کاهش ابعاد و همچنین وزنSurface 3هستیم به طوری که این تبلت 178 گرم سبک‌تر شده است. از این رو جابه‌جایی این تبلت راحت‌تر از نسخه ابتدایی ست. نکته قابل توجه در مورد سرفیس 3 این که این تبلت نیز مانند پرو 3 از قلم اختصاصیSurface Penپشتیبانی می‌کند اما برخلاف Surface Pro 3این قلم درون بسته‌بندی محصول قرار نگرفته و کاربر برای استفاده از آن باید قلم را به صورت جداگانه تهیه کند.

مایکروسافت برای کاهش قیمت سرفیس 3 به جای استفاده از نسل چهارم پردازنده intel Core i به سراغ خانواده intel Atom رفته است. سرفیس 3 در تمامی مدل‌ها مجهز به Atom x7-Z8700 است که چهار هسته 1.6 گیگاهرتزی دارد. البته فرکانس پردازنده در مواقع لازم به لطف بهره‌گیری از فناوری Burst technology می‌تواند تا 2.4 گیگاهرتز افزایش یابد. از دیگر مشخصات این پردازنده می‌توان به: 2 مگابایت حافظه کش، لیتوگرافی 14 نانومتر و معماری 64 بیتی اشاره کرد. از این رو سرفیس 3 به مراتب خنک‌تر از سرفیس پرو 3 خواهد بود.


جهت مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید


منبع : http://www.mdc.ir

microsoft surface 33 MDC (5).jpg
 
بالا