iranmct
Registered User
- تاریخ عضویت
- 23 آگوست 2014
- نوشتهها
- 164
- لایکها
- 40
- سن
- 44
نویسنده : دکترسیدرضا آقاسیدحسینی
تیم مشاوران مدیریت ایران :
در بسیاری از کشورها ، هنگامیکه بحث از اینترنت به میان میآید، ناخودآگاه ذهن به سمت وسایل قابلحملی نظیر تلفن همراه و تبلت میرود، زیرا استفاده از سیستم دیال.آپ و شبکه کابلی عملا فراموششده است. این روند در ایران نیز دیده میشود.
دسترسی به اینترنت از طریق اینترنت بیسیم Wi-Fi و سیمکارتهای نسل ۴G کموبیش محیاست. این بدین معناست که افراد و شرکتها برای استفاده از اینترنت، نیازشان در استفاده از لب تاپ و کامپیوتر رومیزی به میزان بسیار زیادی کاهشیافته است. از همین روست که شرکتهایی نظیر سامسونگ، گوگل، اپل، پولهای میلیاردی میسازند و این صنعت با سرعت غیرقابلباوری در حال رشد است.
از سال ۲۰۱۰ ، چند صد میلیون تلفن همراه هوشمند فروختهشده است و هرسال این آمار حدود ۵۰% افزایش میابد. این بدین معنا است که تعداد تلفن همراه هوشمند چندین برابر سایر انواع تجهیزات استفاده از اینترنت است. آمار، قدرت تلفن همراه هوشمند را نشان میدهد.
سوالاتی که پیش میآید :
ما در دهه زندگی با اَپ موبایل Mobile App (نرمافزار قابلنصب روی وسایل قابلحمل) بسر میبریم. در بسیاری از کسبوکارها، نبود یک ارتباط موثر نرمافزاری بر بستر موبایل با مخاطب مدنظر، یک غفلت بزرگ برای دستیابی به موفقیت است. شرکتهایی که در بازاریابی خود خلاقیت و نوآوری را در نظر داشته و بازاریابی سنتی را تنها راه موفقیت نمیدانند، تلاش خود را برای رسیدن به مشتریان جدید از راهها و شیوههای جدید، هرگز به پایان نمیبخشند، یکی از این راهها بازاریابی با نرمافزار موبایل (اَپ ورتازینگ) Appvertising است.
اپ ورتازینگ جز بازاریابی مجازی Virtual Marketing دستهبندی میگردد.
دقت نمایید که تلفن همراه بهعنوان یک رسانه تبلیغاتی جدید، جزء رده میانی طیف رسانههای تبلیغاتی است (کانالهای تبلیغاتی با مخاطب متوسط و هزینه متوسط TTL) اولین قدم باید شناخت نحوه کار این رسانه باشد و سپس بر اساس روانشناسی مخاطب، استراتژی این نوع تبلیغات و طراحی آن را انجام دهیم.
توجه نمایید : زمانی که در خصوص “تبلیغات اَپی” صحبت به میان می آید، منظورمان پیامهای تبلیغات مزاحم داخل نرمافزارهای اطلاعرسانی نظیر تلگرام نیست. همچنین منظورمان صفحات مزاحمی که درون اپهای فارسی شده وجود دارد( پاپ.آپ : صفحات تبلیغاتی بازشونده خودکار)، هرگز نیست.
حتما برخی appهای ایرانی یا چینی را دیدهاید که در طرفین آن، یک بنر چشمکزن دائما پیامی به شما نشان میدهد. چند مرتبه روی آن کلیک کردهاید و مثلا از سایت تبلیغ دهنده خرید نمودهاید؟
تبلیغات غیرحرفهای فقط موجب نارضایتی کاربر و پاک نمودن نرمافزار میگردد.
زیرا برند معتبر هرگز به خود اجازه ایجاد مزاحمت نخواهند داد، مثلا اگر نرمافزار موبایل شرکت KFC را اگر نصب نمایید، کاملا این مطلب درک مینمایید.اگر یوتیوب باعث تغییر ماهیت و جایگاه تلویزیون در زندگی افراد شده است، نرمافزارهای موبایلی نیز در حال تغییر روند بازاریابی و فروش آنلاین ، نحوه تعامل کاربران با محتوا و اطلاعات است.
اپ ورتازینگ، توانایی تبلیغات در حمایت از محصولات و خدمات را به ما میدهد.تبلیغاتی نظیر : ویدیوهای تبلیغاتی، بنرها، نظرسنجیها.
استیو جابز از شرکت اپل در سال ۲۰۱۰ این نوع تبلیغات را یک فرصت دانسته و سیستمی تحت عنوان آی.ادز iAds را برای iPhone, iPod Touch, iPad معرفی نمود.اپل ۶۰% درامد حاصل از این نوع تبلیغات را به تولیدکنندگان اپ اختصاص میدهد.
بر اساس تحقیقات موسسه مورگان استنلی، بیش از ۲۰ درصد نرمافزارهای تحت موبایل از نوع بازی هستند.
آیا تبلیغ در اپهای بازی برای شرکت ما خوب است ؟
پاسخ این سوال کاملا بستگی به برند و مخاطبان هدف شما دارد.
برای مثال در ایران” بازی کلش اف کلنز” بسیار طرفدار دارد، افرادی در رده سنی ۲۰ تا ۲۶ سال با آن سرگرم هستند. حال اگر در یک شرکت تولیدکننده تجهیزات چاه ارت و یا در شرکت ارائهدهنده خدمات تورهای یکروزه مسافرتی، مدیر تبلیغات باشید، برای کدامیک از این شرکتها، این افراد مخاطب هدف هستند ؟
بهتر است که تبلیغ درون خود اپ باشد، حتما از ایجاد پاپ.آپ بپرهیزید. باید تبلیغات بهصورت کاملا طبیعی، و در نگاه کاربر بهعنوان قسمتی از خود نرمافزار محسوب شود.این کار مانند تبلیغات در گوگل Google Ads است. تبلیغاتی که گوگل در بالا، پایین و یا سمت راست نتایج به شما نشان میدهد. آیا خستهکننده و یا مزاحم است ؟
قطعا خیر. در مثالی دیگر، یک شرکت تولیدکننده تی-شرت، میتواند در بازی انگری-برند، محصولات خود با نماد این بازی با ۲۰% تخفیف عرضه نماید. چراکه نه ؟
برای “تبلیغات در نرمافزار تلفن همراه App “حتما به نکات زیر توجه نمایید :
۱- خوب App را شناخته، از قوانین موجود در آن آگاه باشید.
۲- الگوهای رفتاری و روانی مشتری مخاطب را مدنظر داشته باشید، نه نوع پیامی که میخواهید به مشتری منتقل نمایید.
۳- هرگز تبلیغات شما نباید مانع ادامه استفاده کاربر از نرمافزار گردد، تبلیغات باید جزئی از ساختار نرمافزار باشد.
۴- مخاطب موردنظر را درست انتخاب کنید، در غیر این صورت حتما تبلیغات شما نتیجهای نخواهد داشت.
برخی شرکتها، app خود را تولید و در آن پیشنهادهای جذابی به مشتریان میدهند. با معرفی برخی خدمات و محصولات مرتبط از سایر شرکتها، این نرمافزار را میتوان جذابتر و غنی نممود.
یک نرمافزار در حوزه مسافرت و توریسم، میتواند در خصوص هتل و رستوران پیشنهادهای بهتری ارائه دهد و حتی وسایل مرتبط با کوهنوردی، صحرا نوردی، چادرزنی، خرید صنایعدستی محلی و … را به مخاطب ارائه دهد.
پنج دلیل که Appvertising برای کسبوکار شما مفید :
۱- حرکت نسلهای جوان به سمت استفاده همهجانبه از اینترنت بر روی تلفن همراه و تبلت و کاهش مخاطبان تلویزیون و رادیو است.
۲- انتقال ارزش از طریق نرمافزار. با ارائه پروموشنهایی انحصاری در اپ، این پیام به مخاطب داده میشود که استفاده از این نرمافزار نهفقط رایگان است بلکه به چیزی ارزانتر نیز دست خواهید یافت که در جای دیگری نیست.
۳- اطلاعات شما همواره در دسترس کاربر است و نیاز به مراجعه به وبسایت شما نیست و بهروزرسانی اطلاعات موجود در سایت نیز در اپ دیده میشود. چه کسی علاقه دارد تا آدرس سایت را در تلفن همراه تایپ نماید و منتظر باشد تا کل سایت لود شود ؟ درحالیکه در اپ، سرعت بارگذاری اطلاعات بیشتر و دسترسی مستقیم و راحتتر است.
۴- قابلیت تحلیل آماری. وقتی در یک اپ تبلیغ مینمایید و یا یک اپ برای سازمان خود ساخته باشید، حتما اطلاعات کاربردانی که آن را دانلود و با آن کار نمودهاند را در اختیار دارید و حتما از نقطه نظرات مستقیم آنان مطلع خواهید شد.
۵- به اشتراکگذاری بهترین مطالب شما توسط دیگران، از این طریق بسیار آسان میگردد.
منبع : تبلیغات موبایلی (اَپ ور تایزینگ) Appvertising
تیم مشاوران مدیریت ایران : مطالب این سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم است و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع، پیگرد قانونی دارد.
تیم مشاوران مدیریت ایران :
در بسیاری از کشورها ، هنگامیکه بحث از اینترنت به میان میآید، ناخودآگاه ذهن به سمت وسایل قابلحملی نظیر تلفن همراه و تبلت میرود، زیرا استفاده از سیستم دیال.آپ و شبکه کابلی عملا فراموششده است. این روند در ایران نیز دیده میشود.
دسترسی به اینترنت از طریق اینترنت بیسیم Wi-Fi و سیمکارتهای نسل ۴G کموبیش محیاست. این بدین معناست که افراد و شرکتها برای استفاده از اینترنت، نیازشان در استفاده از لب تاپ و کامپیوتر رومیزی به میزان بسیار زیادی کاهشیافته است. از همین روست که شرکتهایی نظیر سامسونگ، گوگل، اپل، پولهای میلیاردی میسازند و این صنعت با سرعت غیرقابلباوری در حال رشد است.
سوالاتی که پیش میآید :
- آیا تلفن همراه یک رسانه است ؟
- چگونه از این روند میتوانیم پول درآوریم ؟
- چگونه پیام تبلیغاتی خاصی را به میتوان به کاربر تلفن همراه منتقل نمود ؟
ما در دهه زندگی با اَپ موبایل Mobile App (نرمافزار قابلنصب روی وسایل قابلحمل) بسر میبریم. در بسیاری از کسبوکارها، نبود یک ارتباط موثر نرمافزاری بر بستر موبایل با مخاطب مدنظر، یک غفلت بزرگ برای دستیابی به موفقیت است. شرکتهایی که در بازاریابی خود خلاقیت و نوآوری را در نظر داشته و بازاریابی سنتی را تنها راه موفقیت نمیدانند، تلاش خود را برای رسیدن به مشتریان جدید از راهها و شیوههای جدید، هرگز به پایان نمیبخشند، یکی از این راهها بازاریابی با نرمافزار موبایل (اَپ ورتازینگ) Appvertising است.
اپ ورتازینگ جز بازاریابی مجازی Virtual Marketing دستهبندی میگردد.
دقت نمایید که تلفن همراه بهعنوان یک رسانه تبلیغاتی جدید، جزء رده میانی طیف رسانههای تبلیغاتی است (کانالهای تبلیغاتی با مخاطب متوسط و هزینه متوسط TTL) اولین قدم باید شناخت نحوه کار این رسانه باشد و سپس بر اساس روانشناسی مخاطب، استراتژی این نوع تبلیغات و طراحی آن را انجام دهیم.
توجه نمایید : زمانی که در خصوص “تبلیغات اَپی” صحبت به میان می آید، منظورمان پیامهای تبلیغات مزاحم داخل نرمافزارهای اطلاعرسانی نظیر تلگرام نیست. همچنین منظورمان صفحات مزاحمی که درون اپهای فارسی شده وجود دارد( پاپ.آپ : صفحات تبلیغاتی بازشونده خودکار)، هرگز نیست.
حتما برخی appهای ایرانی یا چینی را دیدهاید که در طرفین آن، یک بنر چشمکزن دائما پیامی به شما نشان میدهد. چند مرتبه روی آن کلیک کردهاید و مثلا از سایت تبلیغ دهنده خرید نمودهاید؟
تبلیغات غیرحرفهای فقط موجب نارضایتی کاربر و پاک نمودن نرمافزار میگردد.
زیرا برند معتبر هرگز به خود اجازه ایجاد مزاحمت نخواهند داد، مثلا اگر نرمافزار موبایل شرکت KFC را اگر نصب نمایید، کاملا این مطلب درک مینمایید.اگر یوتیوب باعث تغییر ماهیت و جایگاه تلویزیون در زندگی افراد شده است، نرمافزارهای موبایلی نیز در حال تغییر روند بازاریابی و فروش آنلاین ، نحوه تعامل کاربران با محتوا و اطلاعات است.
اپ ورتازینگ، توانایی تبلیغات در حمایت از محصولات و خدمات را به ما میدهد.تبلیغاتی نظیر : ویدیوهای تبلیغاتی، بنرها، نظرسنجیها.
استیو جابز از شرکت اپل در سال ۲۰۱۰ این نوع تبلیغات را یک فرصت دانسته و سیستمی تحت عنوان آی.ادز iAds را برای iPhone, iPod Touch, iPad معرفی نمود.اپل ۶۰% درامد حاصل از این نوع تبلیغات را به تولیدکنندگان اپ اختصاص میدهد.
بر اساس تحقیقات موسسه مورگان استنلی، بیش از ۲۰ درصد نرمافزارهای تحت موبایل از نوع بازی هستند.
آیا تبلیغ در اپهای بازی برای شرکت ما خوب است ؟
پاسخ این سوال کاملا بستگی به برند و مخاطبان هدف شما دارد.
برای مثال در ایران” بازی کلش اف کلنز” بسیار طرفدار دارد، افرادی در رده سنی ۲۰ تا ۲۶ سال با آن سرگرم هستند. حال اگر در یک شرکت تولیدکننده تجهیزات چاه ارت و یا در شرکت ارائهدهنده خدمات تورهای یکروزه مسافرتی، مدیر تبلیغات باشید، برای کدامیک از این شرکتها، این افراد مخاطب هدف هستند ؟
بهتر است که تبلیغ درون خود اپ باشد، حتما از ایجاد پاپ.آپ بپرهیزید. باید تبلیغات بهصورت کاملا طبیعی، و در نگاه کاربر بهعنوان قسمتی از خود نرمافزار محسوب شود.این کار مانند تبلیغات در گوگل Google Ads است. تبلیغاتی که گوگل در بالا، پایین و یا سمت راست نتایج به شما نشان میدهد. آیا خستهکننده و یا مزاحم است ؟
قطعا خیر. در مثالی دیگر، یک شرکت تولیدکننده تی-شرت، میتواند در بازی انگری-برند، محصولات خود با نماد این بازی با ۲۰% تخفیف عرضه نماید. چراکه نه ؟
برای “تبلیغات در نرمافزار تلفن همراه App “حتما به نکات زیر توجه نمایید :
۱- خوب App را شناخته، از قوانین موجود در آن آگاه باشید.
۲- الگوهای رفتاری و روانی مشتری مخاطب را مدنظر داشته باشید، نه نوع پیامی که میخواهید به مشتری منتقل نمایید.
۳- هرگز تبلیغات شما نباید مانع ادامه استفاده کاربر از نرمافزار گردد، تبلیغات باید جزئی از ساختار نرمافزار باشد.
۴- مخاطب موردنظر را درست انتخاب کنید، در غیر این صورت حتما تبلیغات شما نتیجهای نخواهد داشت.
برخی شرکتها، app خود را تولید و در آن پیشنهادهای جذابی به مشتریان میدهند. با معرفی برخی خدمات و محصولات مرتبط از سایر شرکتها، این نرمافزار را میتوان جذابتر و غنی نممود.
یک نرمافزار در حوزه مسافرت و توریسم، میتواند در خصوص هتل و رستوران پیشنهادهای بهتری ارائه دهد و حتی وسایل مرتبط با کوهنوردی، صحرا نوردی، چادرزنی، خرید صنایعدستی محلی و … را به مخاطب ارائه دهد.
پنج دلیل که Appvertising برای کسبوکار شما مفید :
۱- حرکت نسلهای جوان به سمت استفاده همهجانبه از اینترنت بر روی تلفن همراه و تبلت و کاهش مخاطبان تلویزیون و رادیو است.
۲- انتقال ارزش از طریق نرمافزار. با ارائه پروموشنهایی انحصاری در اپ، این پیام به مخاطب داده میشود که استفاده از این نرمافزار نهفقط رایگان است بلکه به چیزی ارزانتر نیز دست خواهید یافت که در جای دیگری نیست.
۳- اطلاعات شما همواره در دسترس کاربر است و نیاز به مراجعه به وبسایت شما نیست و بهروزرسانی اطلاعات موجود در سایت نیز در اپ دیده میشود. چه کسی علاقه دارد تا آدرس سایت را در تلفن همراه تایپ نماید و منتظر باشد تا کل سایت لود شود ؟ درحالیکه در اپ، سرعت بارگذاری اطلاعات بیشتر و دسترسی مستقیم و راحتتر است.
۴- قابلیت تحلیل آماری. وقتی در یک اپ تبلیغ مینمایید و یا یک اپ برای سازمان خود ساخته باشید، حتما اطلاعات کاربردانی که آن را دانلود و با آن کار نمودهاند را در اختیار دارید و حتما از نقطه نظرات مستقیم آنان مطلع خواهید شد.
۵- به اشتراکگذاری بهترین مطالب شما توسط دیگران، از این طریق بسیار آسان میگردد.
منبع : تبلیغات موبایلی (اَپ ور تایزینگ) Appvertising
تیم مشاوران مدیریت ایران : مطالب این سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم است و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع، پیگرد قانونی دارد.
Last edited: