برگزیده های پرشین تولز

hreza5454

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 مارس 2018
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
1
سن
33
سلام . وقت همه بخیر باشه . می خواستم بدونم تبلیغات گوگل بهتره یا سئو ؟ با دلیل بگید کدوم روش میتونه بازدهی بیشتری داشته باشه
 

bolormusic

Registered User
تاریخ عضویت
23 دسامبر 2014
نوشته‌ها
575
لایک‌ها
97
سن
27
سلام . وقت همه بخیر باشه . می خواستم بدونم تبلیغات گوگل بهتره یا سئو ؟ با دلیل بگید کدوم روش میتونه بازدهی بیشتری داشته باشه
بستگی به نوع سایت و محصولتون داره
 

LordShadows

Registered User
تاریخ عضویت
30 نوامبر 2012
نوشته‌ها
572
لایک‌ها
843
محل سکونت
Tabriz
تبلیغات گوگل به صورت کلیکی کار میکنه و بازدهیش رو بعد یه مدت که دیگه ازش استفاده نکنید از بین میره
ولی با سئو مناسب میتونید بازدهی بیشتری ازش ببرید
با این حال باز مونده به نوع سایت و فعالیت و کلمه کلیدی که میخوایید بالا بیایید
 

Web_Site

Registered User
تاریخ عضویت
23 فوریه 2010
نوشته‌ها
778
لایک‌ها
261
محل سکونت
Matt Cutts Office
سلام
اگر زمان و هزینه را صرف سئو کنید قطعا در آینده نتیجۀ بهتری خواهید گرفت و نیازی به هزینه برای تبلیغات گوگل نخواهید داشت.
 

ali688

Registered User
تاریخ عضویت
30 دسامبر 2014
نوشته‌ها
139
لایک‌ها
16
سن
38
سلام.
به صورت خیلی مختصر,سئو
اگر وبسایتتون با پروسه سئو انجام بگیرد به صورت نمودار صعودی پیشرفت دارید.
ولی موردِ تبلیغات کلیکی کوتاه مدت میباشد.
اگر قصد سرمایه گذاری دارید میتوانید ابتدا سایت خودتون رو کاملا با علم سئو بالا بیارید.و بعد از مدتی برید سراغ تبلیغات کلیکی.این راه میتونه مکمل همدیگه باشه و سایت رو به نقطه اوج برسونه
 

paymentools.com

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 مارس 2018
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
0
سن
36
محل سکونت
تهران
با سلام و احترام
دوستان تا اونجایی که من میدونم تبلیغات گوگل ادوردز ماهانه یه هزینه ای بر حسب کلیک داره
سئو هم به همین شکل هست ؟
میشه یه توضیح بدید ؟
هزینه های سئو به چه صورت هست ؟
 

aytayweb

Registered User
تاریخ عضویت
24 ژانویه 2013
نوشته‌ها
2,322
لایک‌ها
1,296
سن
34
محل سکونت
درایو C
بستگی به موضوع سایتتون داره ( البته از همه نظر سئو به صرفه تر و بهتره ولی بهرحال همه ه نمیتونن لینک اول باشن )
اگه موضوع سایتتون مشتری مدار باشه مثل فروشگاه فلان صد در صد تبلیغات کلیکی بهتره چون طرف میاد چیزی که دنبالشه رو میخره میره
ولی اگه سایتتون کاربر محور مثل سایتای تفریحی و دانلودی باشه به هیچ وجه تبلیغات کلیکی به صرفه تر نیست چون کاربر میاد میره خیری هم نداره برات

ولی با همه این تفاسیر سئو بهتر از همه هستش ولی سئو یه پروسه زمانگیر و سخت و ریسک پذیر هستش حالا شما هزینه کنین وقت بزارین بیاد بالا نیاد خودش خدا داند ولی با تبلیغ گوگل پول میدی فردا شب لینک اولی
 

liberty_dollar

Registered User
تاریخ عضویت
12 می 2011
نوشته‌ها
254
لایک‌ها
37
محل سکونت
تهران
خوب اگر سایتتون ازون چیزهاست که سریع فیلتر میشه قطعا فقط تبلیغات گوگل خوب هست چون تا بخواد سئو بشه سایت فیلتر میشه.
ولی در کل جفتش باید باشه ... تبلیغ گوگل در کوتاه مدت و سئو در بلند مدت
 

decoweb

Registered User
تاریخ عضویت
13 فوریه 2017
نوشته‌ها
683
لایک‌ها
247
سن
86
محل سکونت
اصفهان
:general105: در این مقاله از ایران تبلیغ قصد داریم مزایا و معایب هر دو روش سئو سایت و تبلیغات گوگل را بررسی کنیم و کمک کنیم تا یک انتخاب آگاهانه در این زمینه داشته باشید ، در ادامه با ما همراه باشید تا با تفاوت این دو آشنا شوید.

مقایسه سئو سایت و تبلیغات گوگل
سئو سایت و بهینه سازی سایت یکی از مرسوم‌ترین روش‌های بازاریابی برای تجارت‌های اینترنتی است و یک سرمایه‌گذاری مطمئن و طولانی‌مدت برای جذب کاربران از طریق جستجو به حساب می‌آید. اما تنها روش جذب کاربران جستجو نیست. در مقابل راهکار بهینه‌سازی ، گزینۀ تبلیغات گوگل وجود دارد که از روش های زود بازده و سریع برای جذب مخاطبان بیشتر برای یک وب‌سایت یا فروشگاه اینترنتی است.

هر دوی این روش‌ها هم به شدّت در آمار و درآمد شما موثر هستند. زیرا کاربری که محصولات و خدمات شما را در گوگل جستجو می‌کند ، یک مشتری بالقوه برایتان محسوب می‌شوید و شما با حضور پر رنگ در صفحۀ نتایج می‌توانید به راحتی او را جذب خود نمایید. همین ویژگی است که باعث تاثیر بیشتر جستجو نسبت به سایر روش‌های بازاریابی شده است. در بازاریابی جستجو، این شما نیستید که به دنبال مشتری می‌روید. بلکه مشتریست که به دنبال شما می‌آید. پس فقط لازم است مطمئن شوید که شما را پیدا می‌کند.

پس می‌بینید که دیده شدن در گوگل می‌تواند سود بسیار زیادی داشته باشد. حال سوال اینجاست که وقتی قصد دارید از این طریق مخاطب جذب کنید ، کدام یک از دو روش مطرح شده برای شما مناسب‌تر است ؟ آیا باید در گوگل تبلیغ بدهید یا فقط بروی سئو سایت خود تمرکز کنید ؟

بررسی نتایج طبیعی جستجو و تبلیغات گوگل
قبل از هر چیز ، بگذارید نگاهی به صفحۀ نتایج گوگل داشته باشیم. بله، این همان صفحه‌ای است که همه بارها آن را دیده‌ایم و به خوبی با آن آشنایی داریم. اما این صفحۀ ساده، خود دارای دو بخش متفاوت است.

یک بخش تبلیغات کلیکی مرتبط با جستجوی شماست که به انگلیسی Pay Per Click یا PPC نامیده می‌شوند ، به معنی پرداخت به ازای هر کلیک و یک بخش نتایج طبیعی مرتبط با آن جستجو که در انگلیسی Organic Search یا همان جستجوی طبیعی نام دارند. بخش اول ، منبع درآمد شرکت گوگل است (که شما هم با تبلیغ دادن ، به مقدار آن اضافه خواهید کرد و بخش دوم ، دلیل محبوبیت گوگل ارائه مرتبط‌ترین صفحات به ساده‌ترین شکل. برای حضور در بخش تبلیغات لازم است به گوگل پول بدهید ، برای حضور در نتایج طبیعی با رتبۀ بالا لازم است که صفحه شما به جستجو مرتبط باشد و معتبر.

سئو سایت خود را به ایران تبلیغ بسپارید.
بهینه‌سازی سایت یا سئو سایت چیست
سئو به مجموع فرآیند‌هایی گفته می‌شود که باعث شوند محتوا و ساختار یک سایت مورد تایید موتورهای جستجو قرار بگیرد! با انجام سئو و بهینه‌سازی اصولی ، موتورهای جستجوگر مانند گوگل علاقمندی بیشتری به سایت شما پیدا می‌کنند و بنابراین شما در نتایج جستجو ، رتبه بهتری نسبت به سایر وب‌سایت‌ها پیدا خواهید کرد ، میزان بازدید سایتتان افزایش پیدا می‌کند و به طبع مشتریانتان بیشتر خواهند شد و کسب درآمد برایتان ساده‌تر می‌شود. سئو در واقع معادل فارسی کلمۀ SEO هست که خود مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنی بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو می‌باشد.

گوگل ادوردز چیست
تبلیغات گوگل یک راه دیگر برای به نمایش در آمدن سایت شما در جستجوهای مرتبط گوگل است. در این روش، شما با پرداخت هزینه‌ای مشخص ، یک کمپین تبلیغاتی در گوگل برای خود راه‌اندازی می‌کنید که در قبال آن ، گوگل سایت شما را بالاتر از سایر نتایج جستجو ، حتی در رتبه اول قرار می‌دهد. از آن پس ، به ازای هر کلیکی که کاربران بر روی لینک سایت شما می‌کنند ، از حساب شما مبلغ مشخصی کسر خواهد شد.

بعضی از مدیران وبسایت ها فرصت کافی برای انجام عملیات سئو و بهینه سازی سایت خود ندارند و یا قصد دارند در کوتاه‌مدت آمار خود را افزایش دهند. بنابراین ترجیح می‌دهند از تبلیغات گوگل استفاده کنند. چرا که با تبلیغات گوگل دیگر نیازی به بهینه‌سازی سایت و صبر کردن برای مشاهده لینک خود در صدر نتایج جستجو ندارید. البته همانطور که می‌توانید حدس بزنید ، در نهایت این روش هزینۀ بیشتری نسبت به سئو خواهد داشت

تفاوت سئو با تبلیغات گوگل چیست
تبلیغات گوگل یک روش موقتی ، موثر و پرهزینه برای تبلیغات محسوب می‌شود. اما سئو یک روش طولانی‌مدت است که در آن شما بابت یک بار هزینه برای همیشه وب‌سایت خود را نزد گوگل دارای اعتبار می‌کنید و در نتایج جستجو با یک رتبۀ خوب نمایش داده خواهید شد. البته توجه داشته باشید که این دو با هم هیچگونه تداخلی ندارند و شما حتی می‌توانید همزمان با انجام تبلیغات گوگل ، سایت‌ خود را برای موتورهای جستجوگر نیز بهینه‌سازی کنید.

بهترین روش تبلیغاتی برای شما چیست
پاسخ این سوال کاملاً به نیازهای و میزان بودجۀ شما بستگی دارد. بدون شک بهترین و موثرترین روش برای بازاریابی این است که شما به صورت همزمان بر روی تبلیغات گوگل و سئوی سایت خود تمرکز کنید تا بتوانید هم در حال حاضر و هم در آینده نتایج خوبی را دریافت کنید و مطمئن باشید که به مرور زمان هزینه‌های بازاریابی شما کاهش بیابد.

اما اگر که بودجه کافی برای تمرکز بروی هر دو گزینه ندارید ، لازم است اهداف و زمانی که دارید را به درستی مشخص کنید و بر این اساس تصمیم خود را بگیرید. آیا قصد دارید به سرعت به درآمدزایی برسید و مخاطبان جدیدی را جذب کنید ؟ پس بهترین انتخاب برای شما تبلیغات گوگل است. آیا می‌خواهید مطمئن شوید که همیشه سایت شما بازدیدکنندگان جدیدی دارد و در عین حال بخواهید تا جای ممکن در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید ؟ پس بهتر است که سئو را انتخاب کنید.

آیا قصد دارید برای فروش‌ فصل خود تبلیغ کنید یا آنکه بازار کار شما در زمان‌های مختلف تفاوت می‌کند ، پس احتمالاً گوگل ادوردز برای شما مناسب است ، چرا که می‌توانید به سرعت و بدون تاخیر برای وب‌سایت خود بازدیدکننده بفرستید و هر زمان هم که خواستید تبلیغ خود را متوقف و دوباره فعال کنید.


آیا قصد دارید یک وب‌سایت موفق و مطرح اینترنتی داشته باشید که به عنوان یک منبع اطلاعاتی ارزشمند در زمینۀ کاری شما دیده شود و همیشه آدم‌ها برای پیدا کردن جواب‌ِ سوال‌های مربوط خود به سراغ آن بیایند ؟ تصمیم بسیار مناسبی است. اما بدون یک سئوی درست ، اینکار چندان شدنی نخواهد بود. چرا که کاربران به نتایج طبیعی جستجو بیشتر از نتایج تبلیغاتی اعتماد می‌کنند و اینکه در نتایج طبیعی حضور داشته باشید، به اعتبار سایت شما می‌افزاید.

نتیجه گیری
در صورتی که شما قصد نمایش پیدا کردن در نتایج جستجوهای مرتبط را دارید ، باید بسته به برنامۀ بازاریابی و اهداف خود یکی یا هر دو گزینۀ سئو و تبلیغات گوگل را انتخاب کنید. سئو یک راهکار بازاریابی طولانی‌مدت است که نیاز به صبر و حوصله دارد ، اما در نهایت هزینه‌های آن کمتر است و به نوعی تضمینی برای ورودی داشتن همیشگی وب‌سایت شماست. در حالی که ادوردز راهی سریع برای جذب ورودی مرتبط به وب‌سایت و افزایش فروش است ، اما هزینۀ بالایی دارد.

در نهایت باید بدانید که به دلیل تحریم های بین‌المللی علیه ایران در طی سالهای اخیر ، تبلیغات گوگل برای ایرانیان بسته شده و شما شخصا قادر به انجام تبلیغات در گوگل نیستید و ایجاد این تبلیغات باید به کمک یک واسطه انجام شود که بتواند به حساب‌های گوگل ادوردز دسترسی داشته باشد.
 

Respectful

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 دسامبر 2013
نوشته‌ها
65
لایک‌ها
7
سلام وقت شما به خیر
در مقایسه باید بگم که از نظر بازگشت سرمایه قطعا سئو پیشنهاد میشه چراکه تبلیغات ادرودز جزو تبلیغات گران محسوب میشه
اگر به دنبال نتیجه و اثر بخشی بلند مدت هستید حتما روی سئو کار کنید
اما اگر به دنبال جذب ترافیک در کوتاه مدت هستید روی ادوردز تبلیغات بدید
پیشنهاد من تقسیم بودجه بین این دو هست از هردو استفاده کنید ولی از بودجه سئو کم نکنید
تازه سئو هم کردید کافی نیست این اول و شروع کاره...
 

my20masoud

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 آپریل 2018
نوشته‌ها
20
لایک‌ها
8
سن
31
سلام . وقت همه بخیر باشه . می خواستم بدونم تبلیغات گوگل بهتره یا سئو ؟ با دلیل بگید کدوم روش میتونه بازدهی بیشتری داشته باشه

سلام دوست عزیز .
من پرسیدم گفتن که سئو بهتره .
ولی برای کوتاه مدت و زمان محدود تبلیغات بهتر جواب می ده .
چون سئو زمان بره .
 

nimahz76

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 آپریل 2018
نوشته‌ها
44
لایک‌ها
7
سن
26
ببینید تفاوتش کاملا مشهوده.
در سئو شما یکبار تلاش می کنید سایتتون رو به یک رتبه خوبی می رسونید و دیگه برای همیشه ترافیک و بازدیدکننده هاتون رو دارین (البته نباید بزارین رتبه تون کم بشه!)
اما در گوگل ادوردز شما تا وقتی پول بدین، ترافیک هست! اما وقتی پول نباشه ... (با توجه به قیمت دلار هم که!)
اما نکته اینجاست که همین گوگل ادوردز یک سری مواقع خیلی بدرد می خوره. مثل وقتایی که می خواین یک کمپین لانچ کنین یا فروش ویژه یک محصول دارین و ...
ولی در کل سئو لازمه و بهترینه!
 

Business plan

کاربر فعال کسب درآمد از اینترنت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 سپتامبر 2015
نوشته‌ها
10,747
لایک‌ها
14,007
محل سکونت
❤️️ ❤️️ ❤️️ ❤️️ ❤️️

mohamad220

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
12 می 2017
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
2
سن
44
بعضی سایت ها واقعا عالین تو گوگل به نظر من سئو بهتره تا کلیک مثلا سایت وکیل یا کلمات متفرقه مثل لوله بازکنی تو گوگل بزنی ادرود جا به جا میشه اما سئو همیشه هست .
 

Zahra2001

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 سپتامبر 2019
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
1
سن
29
لطفا اگر کسی میتونه برای سایت لوله بازکنی تبلیغات ادورز راه اندازی کنه خبر بده ممنون
 
بالا