برگزیده های پرشین تولز

تجربه دنیای سه بعدی با 3D Vision Nvidia

Second Life

Registered User
تاریخ عضویت
12 اکتبر 2004
نوشته‌ها
863
لایک‌ها
58
header_3d_vision.jpg
3D Vision چیست؟


3D Vision به طور خلاصه و کوتاه قابلیتی است در کارتهای گرافیک ساخت انویدیا که به واسته ی اون شما میتونید با داشتن تجهیزات مخصوص به دیدن عکسها و فیلم های سه بعدی یا بازی کردن Game های مورد علاقتون به صورت سه بعدی بنشینید.


کارتهایی که نمایش سه بعدی را ساپورت میکنند
00b737ee44484ef3a0c4.jpg



نصب و راه اندازی 3D Vision


اگر نسخه درایور کارت شما از 180 پایین تر بود، به مرحله اول و اگر هم نسخه درایور کارت شما 180 یا بالاتر بود به مرحله 2 بروید.

1. باید ابتدا جدیدترین نسخه رو نصب کنید. برای این کار پس از آماده سازی درایور جدید ، درایور قبلی کارت خود را از روی سیستم کاملا پاک کرده ، سیستم را از نو راه اندازی کرده – و درایور جدید را نصب کرده و مجددا سیستم را از نو راه اندازی کنید. پس از این کار به مرحله 2 بروید.

2. درایور 3D Vision رو که لینک دانلودش رو بالاتر گذاشتم ، دانلود کرده و به مرحله 3 بروید.

3. حال درایور 3D Vision رو نصب کرده و سیستم را مجددا راه اندازی کنید.

4. پس از راه اندازی ، بر روی دسکتاپ راست کلیک کرده و وارد کنترل پنل Nvidia شوید و مطابق عکس زیر گزینه Advanced Settings رو انتخاب نمایید.

i20812_3DVisiontutorial1.jpg

5. در پنل کناری گزینه stereoscopic 3D را انتخاب کنید.

6. (قبل از اینکه این کار را انجام دهید ، مقاله را تا انتها بخوانید مرمطالعه کنید) مطابق عکس زیر تیک Enable stereoscopic 3D رو بزنید.

i20813_3DVisiontutorial2.jpg

شما به محض اینکه این تیک را بزنید ، Wizard نرم افزار شما را در راه اندازی یاری میکند. اگر هم با زدن این گزینه Wizard فعال نشد ، گزینه Run setup wizard را در پایین به صورت دستی انتخاب نمایید. در این منو شما باید به سوالهای داده شده پاسخ دهید.

i20814_3DVisiontutorial3.jpg

اولین سوال اینه که میگه شما از چه روشی دارید استفاده میکنید که شما باید گزینه 3D Vision Discover رو انتخاب کنید.

سپس دکمه Next را زده و به موارد خواسته شده پاسخ دهید.


7. برای پاسخ به اولین سوال به شکل داده شده توجه کنید و چشم راست خود را بسته و فقط با چشم چپ که طلق یا شیشه قرمز رنگ جلوی آن است به عکس نگاه کنید ( طلق یا شیشه آبی روی چشم راست و طلق یا شیشه قرمز روی چشم چپ ) . در این صورت فقط باید شش ضلعی ها را ببینید. بنابراین اولین گزینه را شش ضلعی انتخاب کنید.( به عکس زیر توجه شود)
سپس بر خلاف بالا چشم چپ را بسته و با چشم راست که طلق یا شیشه آبی رنگ را جلوی آن گذاشته اید ( طلق یا شیشه آبی روی چشم راست و طلق یا شیشه قرمز روی چشم چپ ) به تصویر بنگرید. در این صورت شما فقط باید مثلث ها را ببینید. بنابراین برای سوال دوم مثلث را باید انتخاب کنید ( به عکس زیر توجه شود) سپس Next را انتخاب کرده و به مرحله 8 بروید.

i20969_3DVisione25.jpg


8. در صفحه جدید سوالی دیگر از شما پرسیده می شود که اگر طلق یا شیشه آبی روی چشم راست و طلق یا شیشه قرمز روی چشم چپ گرفته باشید باید در سمت چپ عکس تصویری متفاوت از سایر جاها را انتخاب کنید. بنابراین برای پاسخ به این سوال باید گزینه اول را انتخاب کنید. ( به عکس زیر توجه شود) بر روی دکمه Next کلیک کنید.

i20970_3DVisione27.jpg


9. و در نهایت در آخرین مرحله در صورتی که به این سوالات پاسخ درست داده باشید و مشکل خاصی وجود نداشته باشد برنامه اعلام میکند که عملیات راه اندازی با موفقیت انجام شده. همچنین اگر تیک Launch a slideshow of 3D game images upon finishing the wizardگزینه را بزنید پس از اینکه بر روی دکمه Finish کلیک کردید چند عکس سه بعدی از بازی های مختلف را برای شما نمایش میدهد که با زدن عینک مخصوص می توانید به تماشای آن بنشینید.( به عکس زیر توجه شود)

i20972_3DVisione211.jpg

از این پس شما هر بازی رو که اجرا کنید به صورت سه بعدی برای شما اجرا خواهد شد!

شما همانند تصویر زیر میتونید عمق دید رو افزایش دهید. این عدد به طور پیش فرض بر روی 15 درصد هست که در تصویر زیر بر روی 71 درصد قرار گرفته.

i20815_3DVisiontutorial4.jpg



:cool: برای دیدن تصاویر سه بعدی به عینک سه بعدی نیاز دارید
کافیه به نزدیکترین لوازم والتحریر فروشی محل سکونتتون مراجعه کنید و یک طلق آبی و قرمز تهیه کنید و مانند تصاویر زیر اونها رو برش بزنید و عینک دست سازی تهیه کنید.
نکته مهم طلق قرمز روی چشم چپ و طلق آبی روی چشم راست.
عینک هر چقدر به چشمان شما نزدیکتر باشه بهتره.
برای کیفیت بهتر میتونید از شیشه های آبی و قرمز یا عینکهای پنج هزار تومانی آبی و قرمز استفاده کنید

i20817_3dvision.jpg


با اختلاص از مقاله pcnetwork.ir انجمن گفتگوی شهر سخت افزار
 

hd.divx

Registered User
تاریخ عضویت
19 نوامبر 2010
نوشته‌ها
5,292
لایک‌ها
143
محل سکونت
021
چقدر اینجا جواب سوال منو خوب و سریع میدن!!!
دیگه زحمت نکشید خودم راهشو پیدا کردم!
 
بالا