برگزیده های پرشین تولز

تجربه من از علی بابا و کلاهبرداراش

mazd

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 می 2016
نوشته‌ها
28
لایک‌ها
3
سن
34
سلام خدمت دوستان و کاربران
alibaba.com رو که میشناسید ؟! سایت فوق العاده خوبیه همیشه مجذوب گرافیک و امکاناتش شدم ؛ همونطور که میدونید ی سایت زیرمجموعه یاهو ئه و فک میکنم الان اکثر سهام یاهو به این سایت مربوط میشه . بنده بخاطر شغلم تو ی مقطع شش ماهه به این سایت کار میکردم ، در کل سایت بسیار شلوغیه و خیلی گزینه و .. داره . اوایلی که من کارم رو شروع کردم هیچکس نبود بم آموزش بده و مطالبی رو که میگم تماما تجربه خودم هست .
اینم بگم که من تو زمینه بازیافت آلومینیوم کار میکردم و برای خرید تجهیزات و دستگاه و تو یه مقطعی ضایعات به این سایت مراجعه میکردم .
اول اینکه تعداد زیادی کلاهبردار معمولا از کشورای آفریقایی تو این سایت فعالیت میکنن ، البته دائما توسط سایت شناسایی میشن و بعضا اکانتاشون بسته میشه ولی خب همیشه اینطور نیست
روش معمول کلاهبرداریشون اینه که میان ی جنسی رو با قیمت پایینتر از حد معمول به شما پیشنهاد میدن ؛در این موردی که من باهاشون سروکار داشتم ضایعات آلومینیوم بود که قیمتی که اعلام میکردن خیلی پایینتر از قیمت بازار بود و تو مذاکراتی هم که انجام میدادیم خیلی راحت تخفیف میدادن که اینم باز ی نشونه ست برای اینکه کلاهبردارا رو بشناسید ( تخفیف غیرمعمول)
روش دیگه شناساییشون اینه که میتونید سایتشون رو ارزیابی کنید مثلا یکی باش صحبت میکردم ادعا میکرد 15 ساله شرکتشون تاسیس شده ولی سابقه سایتشون رو که بررسی کردم دیدم یکه ماهه تاسیس شده و خیلی از فروشنده ها به این ترتیب کنار رفتن برای ارزیابی اعتبار سایت این رو پیشنهاد میکنم http://www.scamadviser.com/
شگرد دیگه کلاهبردارا اینه که زمانیکه شما ازشون مدرک اعتبارسنجی میخاید یسری مدارک برای شما میفرستن و ممکنه اینقدر مدارک کامل و قانع کننده باشه که گول بخورید ولی نباید گول بخورید چون این مدارک لزوما از اونا نیست و ممکنه اونا هم از کس دیگه گرفته باشن .( یادمه یکی از فروشنده ها اسکن گواهینامه ، جواز کسبو و چند نوع لایسنس حتی عکس از دفتر محل کار و خودش فرستاد ولی این دلیل بر اعتبار فروشنده نیست بهترین روش ارزیابی استفاده از امکانات خود سایت هست که در ادامه میگم)
شگرد دیگه کلاهبردارا اینه که فقط و فقط به روش T/T کار میکنن یعنی انتقال بانکی و L/c قبول نمیکنن . ولی این به این معنی نیست که هرکی که T/T کار میکرد کلاهبرداره ! در این مواقع میتونید از خود سایت کمک بگیرید به اینصورت که خود سایت میاد تولید کننده ها هویت و کارخونشون رو ارزیابی میکنه (به صورت حضوری بازرست میفرسته ) و حتی در بعضی از مواقع از کارخونشون فیلم و عکس میگیره و تو سایت قرار میدن که میتونید ببینید
این تولید کننده ها علامت Verified رو کنار اسمشون تو سایت دارن . و معمولا توسط سایت یا SGS یا هردو بازرسی میشن و علامت مربوطه کنار اسمشون میخوره .
توصیه اکید اینه که به هیچ وجه با تولید کننده ای که Verified نیست بصورت مستقیم T/T کار نکنید
امکان جدید دیگه ای که سایت اخیرا قرار داده و میتونید ازش کمک بگیرید اینه که با فروشنده هایی معامله کنید که Trade Assurance دارن یعنی بیمه تجارت ، در این مواقع سایت بعنوان واسط بین شما و تولید کننده قرار میگیره و پرداخت شما رو 100% تضمین میکنه و درصورتیکه کالا ارسال نشه و یا مطابق توضیحات مندرج نباشه به شما خسارت میده .
توصیه دیگه م اینه که حتما از بازرسی استفاده کنید یعنی ی پول بدبن به ی شرکت سوم شخص مثلا SGS یا ... و قبل اینکه کالا رو بارگیری بشه بازرسی کنید .
توصیه دیگم اینه که تولید کننده رو پیدا کنید و ازش خرید کنید ؛اینم نکته مهمیه ، ببینیدتعداد زیادی broker یا به اصطلاح دلال در علی بابا مشغول فعالیت هستن و کار اینا اینه که میرن کالای بی کیفیت و ارزون پیدا میکنن و چون بازاریابی قوی دارن و فعالیت زیادی هم تو سایت دارن میان بتون پیشنهاد میدن در این مواقع میتونید از سایت کمک بگیرید و مطمئن بشد که manufacturer بودن طرفتون از طریق سایت تایید شده باشه (به پروفایل شرکت تو سایت مراجعه کنید )

خلاصه مطلب:
1.به حرف فروشنده و مدارک و لایسنسهایی که براتون میفرستن توجه نکنید ؛لزوما راست نمیگن
2-سعی کنید Lc کار کنید یا از طریق خود سایت و Trade Assurance
3- T/T فقط با کسایی کار کنید که verified هستن ؛ گرچه اینم زیاد توصیه نمیشه
4- تولید کننده رو پیدا کنید و باش معامله کنید نه با واسطه ؛ به پروفایل مراجعه کنید .
5- ازبازرسی استفاده کنید ؛ با اینکه ی مقدار هزینه داره ولی در کل به نفعتونه

در صورت سوال با آیدی تلگرام @Pt_Pr تماس بگیرید
 
بالا