برگزیده های پرشین تولز

تحریم دامنه های ایران توسط ریسلو، از شایعه تا واقعیت

ali09366

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 نوامبر 2014
نوشته‌ها
27
لایک‌ها
10
سن
34
resello.jpg
اگر مدیر یک وب سایت ایرانی هستید و یا این که صاحب یک دامنه بین المللی هستید، حتما خبر تحریم دامنه های ایران توسط ریسلو (resello) را تا هم اکنون شنیده اید! ریسلو (رسلو) یک کمپانی هلندی آمریکایی هستش که ریجسترار (ثبت کننده) بیش از 80درصد از دامنه های بین المللی ایرانی ها محسوب میشه، تمام دامنه های بین المللی مشتریان میزبان فا نیز تا به هم اکنون توسط ریسلو به ثبت رسیده اند، خبر تحریم ریسلو برای دامنه های بین المللی ایرانیان موجی از رعب و وحشت را برای مدیران سایت های ایرانی به وجود آورده است، اما به راستی حقایق و شایعات مربوط به تحریم دامنه ایرانیان توسط ریسلو چیست؟

.

واقعیت تحریم دامنه ایرانیان توسط ریسلو resello چیست؟
در هفته اخیر، ریجسترار ریسلو با ارسال یک اطلاعیه ایمیلی به تمام نمایندگان خود در ایران اعلام کرد که باتوجه به تحریم های جدید آمریکا بر علیه ایران، این شرکت (resello) برخلاف میل باطنی قادر نیست که همکاری خود را با نمایندگان و کاربران ایرانی ادامه دهد، طی این نامه رسمی، ریسلو به میزبان فا و سایر شرکت های هاستینگ اعلام کرد که از 27 تیر ماه سال 1396 اجازه ثبت دامنه جدید و انتقال دامنه جدید از سایر ریجسترار ها به ریسلو وجود نخواهد داشت. دقت کنید که امکان انتقال از سایر ریجسترار ها به ریسلو وجود ندارد نه امکان انتقال دامنه ها از ریسلو به سایر ریجسترار ها.

نتیجه گیری این قسمت: بنابراین طبق اطلاعیه ریسلو از تاریخ 27 تیر ماه فقط امکان ثبت دامنه جدید و انتقال دامنه ایرانیان از سایر ریجسترار ها به ریسلو وجود ندارد، و هیچ خطری سلامت دامنه های ایرانی را تهدید نمی کند و کاربران تا هر زمانی که تمایل داشته باشند قادر هستند دامنه خود را در ریسلو مدیریت کنند و یا این که دامنه خود را بدون هیچ محدودیتی به یک ریجسترار دیگر منتقل کنند.


حقیقت: دامنه شما در خطر نابودی نیست و در سلامت کامل به سر می برد…!


.

تکلیف دامنه هایی که تا 2 ماه دیگر منقضی می شوند، چیست؟
شرکت ریسلو در قسمت دیگری از این نامه اعلام کرده است که، امکان تمدید دامنه های ثبت شده توسط ریسلو، فقط تا 2 ماه پس از دریافت این اطلاعیه به صورت عادی وجود دارد. یعنی صاحبان دامنه های بین المللی فقط تا تاریخ 27 شهریور 1396 ماه قادر هستند دامنه خود را در ریسلو تمدید کنند، اما بعد از این تاریخ نیز امکان تمدید دامنه ها از مدیران سایت ها سلب نمی شود، بلکه بعد از 27 شهریور 1396 تعرفه تمدید دامنه های بین المللی در ریسلو تا 10 برابر افزایش پیدا می کند.

نتیجه گیری این قسمت: اگر دامنه بین المللی شما طی 2 ماه آینده منقضی می شود میبایست هرچقدر سریع تر نسبت به تمدید دامنه خود در پرتال کاربران میزبان فا اقدام کنید، در غیراینصورت پس از تاریخ 27 شهریور 1396 تعرفه تمدید تا 10 برابر حالت قبل افزاش می یابد.

.

نکته مهم: در نهایت میزبان فا میبایست دامنه شما را به یک ریجسترار دیگر انتقال دهد که مشمول قوانین تحریم ایران نباشد، و در طی پروسه انتقال فقط دامنه هایی امکان منتقل شدن را دارند که تاریخ انقضای آن ها بیش از 2 ماه باشد، بنابراین نکته مهمی که از این قسمت برداشت می شود این است که اگر دامنه شما طی 2 ماه آینده منقضی می شود، سریعا پس از مطالعه این خبر نسبت به تمدید دامنه خود اقدام کنید.
.

در نهایت تکلیف دامنه های بین المللی تحریم شده چه خواهد شد؟
در حال حاضر امکان ادامه همکاری با شرکت ریسلو وجود ندارد، میزبان فا و سایر شرکت های هاستینگ درحال عقد قرارداد با سایر ریجسترار های جهانی ثبت کننده دامنه هستند، تا دامنه های بین المللی مشتریان خود را طی روز های آینده بدون کوچک ترین مشکلی به سایر ریجسترار های ثبت کننده دامنه منتقل کنند و این مشکل برای همیشه برطرف شود، بدیهیست که سازمان جهانی نام های دامنه تحت عنوان ICANN همواره محافظ حقوق مالکین دامنه است و طی فرآیند های تحریم و انتقال دامنه ها به ریجسترار های جدید، به هیچ عنوان قرار نیست که مالکیت دامنه شخصی از وی سلب شود یا دامنه ای در خطر نابودی قرار گیرد، تمام اوضاع توسط شرکت های هاستینگ تحت کنترل است و شرکت های هاستینگ به خوبی از حقوق مشتریان خود محافظت می کنند و بدون کوچکترین مشکلی دامنه های مشتریان خود را به ریجسترار های جدید و مطمئن منتقل می کنند.

نتیجه گیری از این قسمت: تمام دامنه های بین المللی ثبت شده در ایران، همانند گذشته تحت مالکیت مالکان خود باقی می مانند و شرکت های هاستینگ پس از بررسی و عقد قرارداد های لازمه، دامنه های مشتریان خود را به ریجسترار های جدید منتقل می کنند، تمام مشتریان میبایست منتظر اطلاع رسانی شرکت های هاستینگ باشند.

.

دامنه های بین المللی جدید خود را چگونه ثبت کنیم؟
اگر شما نیز جزء آن دسته از مشتریان میزبان فا هستید که، همواره نیاز دارند جهت انجام پروژه های طراحی سایت دامنه های جدید بین المللی برای مشتریان خود به ثبت برسانند، قرار نیست که این تحریم ها هیچگونه خللی در عملکرد شما به وجود آوردند، شرکت میزبان فا با یک ریسجترار آلمانی تحت عنوان joker قرارداد همکاری منعقد نموده است و در حال حاضر دامنه های جدید مشتریان در ریجسترار جوکر آلمان به ثبت می رسند.



جوکر یک ریجسترار آلمانی است و در حدود 20 سال سابقه در زمینه ثبت دامنه های بین المللی دارد، joker زیر نظر قوانین اتحادیه اروپا فعالیت می کند و باتوجه به سیاست های خارجی دولت تدبیر و امید، احتمال تحریم شدن ایران توسط اتحادیه اروپا نزدیک به صفر درصد است، بنابراین در حال حاضر میزبان فا جوکر را بهترین گزینه جهت ثبت دامنه بین المللی مشتریان خود به شمار می آورد، بنابراین ثبت دامنه های جدید مشتریان میزبان فا در حال حاضر توسط ریجسترار جوکر آلمان صورت می پذیرد.

نتیجه گیری از این قسمت: در حال حاظر میزبان فا و سایر شرکت های هاستینگ، دامنه های بین المللی جدید مشتریان خود را در ریجسترار های جدید (به غیر از resello) به ثبت می رسانند، بنابراین هم اکنون هیچ مشکلی در جهت ثبت دامنه های بین المللی جدید وجود نداد.

.

فریب افرادی که از آب گل آلود ماهی می گیرند را نخورید…!
در شرایط تحریم دامنه های ایرانیان توسط ریسلو، برخی از افراد و شرکت های سودجو، طی اطلاع رسانی های مکرر در سایت ها و شبکه های اجتماعی اعلام داشته اند که اگر خیلی زود نسبت به انتقال دامنه خود به شرکت میزبانی دیگر اقدام نکنید مالکیت دامنه خود را از دست خواهید داد! این موضوع به همین جا ختم نمی شود، این افراد با ارسال ایمیل هایی از پیش برنامه ریزی شده به مشتریان سایر شرکت ها، از آن ها خواسته اند که هرچقدر سریع تر جهت جلوگیری از نابودی دامنه خود، نسبت به انتقال دامنه به یک شرکت دیگر اقدام کنند…

این افراد نه تنها به بهبود شرایط و بهبود اوضاء کمک نکرده اند، بلکه باعث ایجاد رعب و وحشت بین مدیران سایت ها و مالکین دامنه ها شده اند، درصورتی که شما نیز از این قبیل ایمیل ها دریافت کرده اید، به هیچ عنوان به شایعات اهمیت ندهید و اصلا نسبت به انتقال دامین خود به سایر شرکت های میزبانی اقدام نکنید، در این شرایط تمام شرکت های میزبانی وب درحال عقد قرارداد های جدید با ریجسترار های معتبر هستند و به زودی مشتریان خود را به یک ریجسترار دیگر منتقل می کنند، از شما خواهشمندیم در این شرایط حامی شرکت های میزبانی خود باشید و به هیچ عنوان با شرکت های هاستینگ تماس نگیرد و منتظر اطلاع رسانی رسمی از سوی شرکت های هاستینگ باشید.

نکته مهم: درصورتی که از سمت افرادی ناشناس ایمیل هایی جهت انتقال دامنه های خود به سایر شرکت ها دریافت نموده اید، ایمیل های این افراد را به صورت کامل برای آدرس ایمیل [email protected] فوروارد کنید، مراتب حقوقی شکایت از این فراد سودجو در دست بررسی و جمع آوری شهود است.

نتیجه گیری از این قسمت: مالیکیت دامنه های شما تحت خطر نابودی نیست و هیچ خطری کسب و کار آنلاین شما را تهدید نمی کند، فریب افراد سودجو را نخورید و دامنه های خود را به سایر شرکت ها انتقال ندهید، چرا که این افراد سودجو ممکن است دامنه های شما را در حین انتقال از دسترس شما خارج کنند، تا دریافت اطلاعیه از سمت شرکت های هاستینگ هیچ اقدامی انجام ندهید.

.

هیچ خطری در کمین دامنه های شما نیست! به علت اطلاع رسانی سودجویانه برخی از شرکت ها در این زمینه، موجی از رعب و وحشت میان مدیران سایت ها رواج یافته است. تصور کنید که شما مدیر یک شرکت هاستیگ هستید و نزدیک به 200.000دامنه تحت نظر شرکت شما به ثبت رسیده است، و به علت رواج یافتن شایعات در این زمینه در حدود 10.000 نفر از مشتریان با شرکت شما تماس میگیرند و ابراز نا امیدی و نگرانی می کنند، این امر در حال حاضر عملکرد شرکت های هاستینگ را مختل ساخته است. اینجانب از طرف مدیران تمام شرکت های هاستینگ از شما خواهشمندم صبور باشید و به هیچ عنوان خطوط ارتباطی شرکت های هاستینگ را مشغول نکنید و منتظر دریافت اطلاعیه رسمی از سمت شرکت خود باشید.

مشاهده ادامه خبر: تحریم دامنه های ایرانی توسط ریسلو

 

Business plan

کاربر فعال کسب درآمد از اینترنت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 سپتامبر 2015
نوشته‌ها
10,750
لایک‌ها
14,022
محل سکونت
❤️️ ❤️️ ❤️️ ❤️️ ❤️️
بالا