برگزیده های پرشین تولز

تحصیل در روسیه

VEET

Registered User
تاریخ عضویت
27 می 2007
نوشته‌ها
725
لایک‌ها
287
تحصیل در اروپای شرقی و کشورهای CIS (روسیه , اوکراین,ارمنستان,...)

اگر رشته مورد علاقه شما در دانشگاههی ایران نمی باشد یا قصد ادامه تحصیل در یك كشور دیگر دارید باید دانشگاههی معتبر را بشناسید.شرایط شما بری پذیرش چگونه است ؟ با توجه به نیاز روز افزون جوانان به علم و دانش همواره جوانان به دنبال مراکز جدید جهت ادامه تحصیل بوده اند اما با توجه به عدم اطلاع کافی از دانشگاهها و رشته های موجود و اعتبار بین الملی و تنها با انگیزه ادامه تحصیل اقدام نموده اند که متاسفانه با توجه به اطلاعات کم دریافتی از سوی موسسات اعزام دانشجو و عدم مطالعه دقیق در مورد کشور مقصد بعد از ورود به کشور مورد نظر با مشکلاتی مواجه گشته که موجب سر خوردگی دانشجو گشته و به اجبار بدون هدف راهی کشور دیگری شده و یا به کشورمان باز گشته و متحمل خصارات مالی بسیاری نیز شده اند و حتی گاهی دانشجویانی که در دانشگاه مانده و دوره زبان را تمام کرده اند بعد از اتمام دوره زبان دچار مشکلاتی برای ادامه تحصیل گشته اند که ناشی ازارایه اطلاعات نادرست در ابتدای اطلاع رسانی از سوی موسسه اعزام کننده بوده است که بعضأ دارای شهرت در زمینه اعزام دانشجو نیز میباشند. لذا ما بر ان امدیم تا اطلاعات دقیقی در زمینه رشته های موجود و اطلاعات کامل در مورد هزینه های تحصیلی و اطلاعات کامل در مورد کشور روسیه در اختیار علاقمندان گذاشته تا در این راه با دید باز و شناخت کامل اقدام نمایند.

روسیه
فدراسیون روسیه نام كشوری گسترده و بزرگ است واقع در اروپای شرقی و آسیای شمالی. روسیه با مساحت 17,075,400 کیلومتر مربع پهناورترین كشور جهان است. مساحت روسیه دو برابر مساحت کانادا یا چین یا ایالات متحده امریکاست. از ديد جمعيت، روسیه پس از چین، هندوستان، امریکا، اندونزی، ‌برزیل ، پاکستان و بنگلادش در رده هشتم جهان قرار دارد. روسیه تا قبل از فروپاشی اتحاد شوروی اصلی ترین جمهوری اتحاد جماهیر شوروی بود.
پايتخت روسیه شهر مسکو و واحد پول آن روبل است.
کشور روسیه به عنوان بزرگترین کشور , با دارا بودن امکامات روز در سطح جهانی برای تحصیل اتباع خارجی در این کشور یکی از مناسب ترین گزینه ها به نظر میرسد.
یکی ار جاذیه های روسیه برای ایرانیان در سال های اخیر آموزش عالی در مسکو وسایر شهرهای روسیه بوده است , مسکو دارای قریب به 300 آموزشگاه عالی می باشد که 100 هزار دانشجو از سراسر روسیه , کشور های CIS و سایر کشور های خارجی در آنها مشغول به تحصیل هستند.


تاريخچه آموزش عالي در كشور روسيه

آموزش عالي روسيه داراي شرح و گذشته قـابـل توجـهـي است كـه فصل آغـازيـن آن را دانشمند بـرجستـه لومانوسف بـا تـاسيس آكـادمـي لاتين - يـونـانـي - اسلاو در مسكو گشود.ايـن دانشمند بزرگ روشهايي را بنيان نـهاد كـه در دانشگاههاي مسكو و سن پترزبورگ ادامـه يـافت. در سـال 1865 وزارت وقـت آمـوزش روسيـه تصميم بـه پـذيـرش و جذب دانـشجـويـان خارجي گرفت . اتحاد جماهير شوروي سابق نيز اين روش را اتخاذ كـرد . در دهـه 20 (1920 - 1910) دانشجوياني او مغولستان ، تركيه ، ايران و افغانستان براي تحصيل به اتحاد جماهير شوروي آمدند . در دهي 40 دانشجـويـاني از اروپـا و آسيـا و از دهه پنجاه بـه بعد از آفـريـقـا و سپس از آمريكاي لاتين به شوروي سابق آمدنذ . در سال 1960 دانشگاه دوستي ملل بـا هـدف جـذب دانشجويان خارجي تاسيس گرديد . در سال 1990 بيش از صدو بيست هزار دانشجوي خـارجـي در موسسـات آمـوزش عـالي روسيه ثبت نام كردند . در هفتاد و پنج سال گذشته موسسات آموزش عالي روسيه در حدود سي برندگان جوايز ملي و بين المللي و برندگان جايزه نوبل قرار دارند. در سال 1993 سيستم مقطع دوم آموزش عالي روسيه كه شامل 2609 زمينه تخصصي است تصويب گرديـد و در حال حاضر 432 موسسه آموزش عالي داراي اين سيستم ميباشند .
در حال حاضر 548 موسسه آموزش عالي دولتي در كشور روسيه وجود : 130 دانشگاه شـامـل 41 دانشگاه جـامـع و داراي زمينه هاي مـخـتـلـف تحصيل ، 56 دانشگاه فني و مهندسي ، 8 دانشگاه در زمينه هاي عـلـوم كشاورزي ، 4 دانشگاه تربيت معـلم . 29 آكادمي در زمينه هاي مختلف تحصيلي شامل 15 آكادمي در زمينه هاي فني و مهندسي ، 4 آكادمي در زمينه هاي اقتصاد و مالي ، 5 آكادمي علوم انساني ، 3 آكادمي كشاورزي و دام پزشكي ، يك آكادمي پزشكي و يك آكادمي يهوديت . 378 انستيتو در 49 زمينه تخصصي وهمچنين 180 موسسه آموزش عالي غير دولتي نيز به فعاليت مشغولند .

در حال حاضر حدود سه ميليون دانشجو از روسيه و 150 كشور جهان مشغول تحصيل در روسيه ميباشند .
بر طبق آمار منتشر شده حدود هفتصد هزار نفر در موسسات آموزش عالي روسيه مشغول بكار ميباشند كه از اين تعداد سيصدو پنجاه هزار نفر مدرس ، 50000 نـفر در امور پژوهشي و همچنين سيصد هزار نفر در امـور مديـريت و خدمـات اداري مشغول بكار ميباشند . از تعداد مدرسين صدو پنجاه هزار نفر استاد و هفتاد و هفت هزار نفر دانشيار و استاديار با مدارك فوق دكتري و دكتري در امور آموزشي و پژوهشي مشغول بكارند .
آموزشگاهای عالی در روسیه
آموزشگاهای عالی در روسیه به دو دسته تقسیم میشوند: آموزشگاهای عالی دولتی و غیر دولتی
آموزشگاهای عالی دولتی به آن دسته از آموزشگاها اتلاق می شود که از طرف دولت روسیه ویا مقامات عالی فدرالی و استان های روسیه تاسیس شده اند.در آموزشگاهای عالی دولتی , حق شهروندان روسیه برای کسب تحصیلات رایگان است و از طریق موفقیت در کنکورهای ورودی این موسسات اعمال می شود .
هم چنین آموزشگاهای عالی دولتی حق دراند دانشجویانی را بدون شرکت و موفقیت در کنکور بپذیرند,مشروط به آنکه دانشجو مذبور کلیه هزینه ی تحصیل را به موسسه بپردازد. این گونه موسسات, از طرف دولت حمایت می شوند و بر این اساس می تواند مدرک تحصیلی دولتی را به فارغ التحصلیلان خود بدهند.
آموزشگاهای عالی غیر دولتی به موسساتی اتلاق میشود که در ترکیب هیات موسسان آنها,موسسات و سازمان های محلی و یا خارجی ,بنیاد های خصوصی محلی و یا خارجی,سازمان های دینی و یا اجتماعی (ثبت شده در روسیه) حضور داشته باشند.
این موسسات حق دارند مدارک تحصیلات عالی را بر اساس نوع مجوزی که دریافت کرده اند برای فارغ التحصیلان خود صادر کنند.


دانشگاه دولتی مسکو MSU(Moscow state university)
http://www.msu.ru
دانشگاه دولتي مسكو قديمي‌ترين دانشگاه روسيه است. اين دانشگاه در سال 1755 با همت و تلاش دانشمند برجسته ميخائيل لامانوسوف تاسيس گرديد. انستيتوها و دانشكده‌هاي اين دانشگاه از اعتبار بين‌المللي برخوردارند واساتيدي مانند : تيميريازوف، لبدف، زلينسكي، ورنادسكي و ... در اين دانشگاه فعاليت مي‌كردند كه داراي شهرت جهاني هستند.
دانشگاه دولتي مسكو نه تنها جزء ده دانشگاه برتر جهان مي‌باشد بلكه در بين دانشگاه‌هاي غير آمريكايي پس از دانشگاه سوربن فرانسه، مقام دوم را دارا است.
در حال حاضر در دانشگاه دولتي مسكو بيش از 28000 دانشجوي كارشناسي دوره‌ دكترا، حدود 2000 دانشجوي خارجي و بيش از 5000 متخصص مشغول به تحصيل هستند. حدود 4000 استاد و نزديك به 5000 متخصص، آموزش دانشجويان را انجام مي‌دهند. 125 نفر از اعضاي پيوسته فرهنگستان علوم روسيه نيز در اين دانشگاه فعاليت مي‌كنند كه در بين آنها چند برنده‌ي جايزه‌ي نوبل وجود دارد.
دانشگاه دولتي مسكو نقش مهمي در ترويج علم و دانش داشته است و تنها در نيمه‌ي دوم قرن 19 و اوايل قرن 20، با ابتكار و همياري اين دانشگاه، موزه‌هاي بزرگي نظير پلي تكنيك، تاريخ، جانورشناسي، انسان شناسي، هنرهاي زيبا، موزه‌هاي هنرهاي تجسمي الكساندر پوشكين تاسيس شد. در حال حاضر دانشگاه دولتي مسكو داراي 22 دانشكده، كالج و انستيتوهاي تحقيقاتي شامل : دانشكده‌هاي رياضي-مكانيك، كامپيوتر و سيبرنتيك، فيزيك، شيمي، زيست شناسي، خاك شناسي، جغرافيا، زمين شناسي، علوم پايه، پزشكي، تاريخ، زبان شناسي، زبان‌هاي خارجي، فلسفه، جامعه شناسي، روانشناسي، اقتصاد، حقوق، روزنامه‌نگاري، آموزش نظامي، انستيتوهاي آسيا و آفريقا، امور اداري و تحقيقات اجتماعي و كالج عالي علوم مواد مي‌باشد. همچنين در اين دانشگاه هشت پژوهشگاه علمي و تحقيقاتي در رشته‌هاي مكانيك، فيزيك هسته‌اي، فيزيك ذرات بنيادي، نجوم، مركز آمار، بيولوژي فيزيكي و شيميايي، انسان شناسي و فرهنگ جهاني نيز به فعاليت‌هاي تحقيقاتي مي‌پردازند.
اين دانشگاه داراي بيش از 600 ساختمان در مسكو و نقاط مختلف روسيه است و علاوه بر اين دو مركز تحقيقاتي در شهر كريمه در كنار درياي سياه دارد كه دانشجويان علوم طبيعي و زيست شناسي در تعطيلات تابستاني جهت گذراندن دروس عملي و تحقيقاتي به اين مراكز هدايت مي‌شوند. ساختمان مركزي دانشگاه - كه يكي از 7 آسمانخراش مشهور مسكو به شمار مي‌رود - واقع در تپه‌هاي وارابيف - در 10 كيلومتري شمال غربي كرملين قرار دارد. اين ساختمان 36 طبقه قريب 240 متر ارتفاع دارد. ميل برج كه بر روي آن نصب شده 58 متر ارتفاع دارد.
اين ساختمان و ضمايم آن (‌باغ تحقيقات كشاورزي، ورزشگاه و پارك ) حدود 320 هكتار مساحت دارد. در آن تمام امكانات لازم براي تحصيل و رفاه دانشجويان از قبيل سالن‌هاي سخنراني، كنفرانس، سينما و تئاتر، پست، تلگراف و تلفن، بانك، رصدخانه، آزمايشگاه‌ها و كتابخانه، 59 سالن مطالعه، رستوران، خوابگاه، 2 كلينيك، داروخانه و فروشگاه‌هاي متنوع، سالن‌هاي ورزشي شامل 12 سالن تمرين، دو استخر سرپوشيده شنا و زمين‌هاي فوتبال، واليبال، بسكتبال، بيس‌بال و تنيس، پيست اسكي، سالن‌هاي كشتي و سالن سرپوشيده دو ميداني است.
در ساختمان اصلي دانشگاه مسكو6000 اتاق وجود دارد و از 68 آسانسور براي بالا و پايين رفتن افراد استفاده مي‌شود. اين ساختمان علاوه بر آن كه به عنوان بخش اداري، آموزشي و خوابگاه دانشجويان كاربرد دارد، 184 آپارتمان دو و سه و چهار اتاقه آن نيز به استادان اختصاص داده شده است.
زبان آموزشي در دانشگاه دولتي مسكو روسي است و علاوه برآن برخي از واحدهاي درسي به زبان انگليسي نيز تدريس مي‌شوند.
شروع ترم‌هاي تحصيلي اول سپتامبر و هفتم فوريه و مدت زمان تحصيل در اين دانشگاه‌ها به شرح زير است :
دوره‌ پيش دانشگاهي 1 سال
دوره‌ كارشناسي 4 سال
دوره‌ كارشناسي ارشد ناپيوسته 2 سال
دوره‌ دكتري ناپيوسته 3 سال
دوره‌ دكتري پزشكي 6 سال
هزينه‌ي سالانه تحصيل براي دانشجويان خارجي در دانشگاه نيز متناسب با رشته‌هاي مختلف و متفاوت است.
شهريه‌ دوره‌ پيش دانشگاهي : 1500 تا 3000 دلار
شهريه‌ ساليانه دوره‌ كارشناسي : 2500 تا 4000 دلار
شهريه‌ ساليانه دوره‌ كارشناسي ارشد و دكترا : 3000 تا 6000 دلار
شهريه‌ ساليانه دوره‌ دكتراي تخصصي : 6000 دلار
در زمينه‌ ارتباطات بين ‌المللي، دانشگاه دولتي مسكو عضو مجمع بين‌المللي دانشگاه‌هاي جهان و داراي توافقنامه همكاري مستقيم با بيش از 50 مركزعلمي - دانشگاهي در اروپا، كانادا، چين، ژاپن، كره‌ي شمالي، آمريكاي لاتين، آفريقا و كشورهاي عربي است.
كتابخانه‌ي عظيم اين دانشگاه بيش از 8 ميليون جلد كتاب دارد. اين كتابخانه كه در سال 1756 افتتاح شده، از نظر حجم كتاب، نشريات و ديگر منابع مطالعاتي، سومين كتابخانه‌ي عمومي روسيه به شمار مي‌رود.
آشنايي با آكادمي علوم روسيه فدراتيو
آكادمي علوم روسيه در سال 1724 به دستور " پتر كبير "در شهر سن پترزبورگ تاسيس گرديد . پايه گذاري اين آكادمي يكي از قدمهاي اساسي در احيا علم و دانش در روسيـه بـه شمار رفته و از آن زمان تاكنون در پيشرفت اين كشور نقش قابل ملاحظه را ايفا نموده است . پتر كبير اين آكادمي را به هدف رشد علمي ، صنعتي ، اقتصادي و فرهنگي كشور بنا نهاد و تاكيد داشت كه آكادمي بايد همواره در مرزهـاي دانش حضور فعال داشته باشد . وي بدين منظور از بسياري از دانشمندان بزرگ آن زمان از جمله رياضيدان معروف لئونارد اويـلر ، دانيل و نيكولاي برنولي و كريستيان گلدباخ براي عضويت درآكادمي دعوت نمودكه پس از مدتي آنها به عضويت آكـادمي در آمدند . در هـمـان بـدو تاسيس كمك به رشد علمي - صنعتي كشوردر جهت تقويت دولت جزء وظائف اصلي آكادمي منظور گرديد . آكادمي در اولين سال هاي فعاليت خود ، در سه شاخه اصلي رياضيات ، فيزيك و عـلـوم انساني كار خود را آغاز نمود و در همان ابتداي كار خود ، مجموعه كاملي ازكتابخانه هاي شخصي از جمله كتابخانه شخصي پتر كبير را به خدمت خود گرفت اولين رئيس آكادمي " بلومن ترست" بودند . پيشرفت شگرف علوم رياضي دراين آكادمي مرهون نام پرآوازه اويلرمي باشد او فعاليت خود را از سن بيست سالگي در اين آكادمي آغاز نمود و تا آخر حيات خود ادامه داد . سال هاي بين 1766 - 1742 اويـلر بـه مـوازات فعاليت در آكـادمـي برلين 109 مقاله علمي در نـشريـات آكادمي علوم روسيه بـه چـاپ رسانيد او سهم بسزايي در پيشرفت آنـالـيـز رياضي ، تئوري اعداد ، تئوري توابع ويژه و حساب تغييرات داشت . نـوع آوريهاي متعدد نـامبرده بـستـر مناسبي را بـراي توسعه علوم مكانيك ، فيزيك ، بالستيك ، كشتي سازي و ناو بري فراهم آورد . در سال 1742 لاماناسوف به جمع دانشمندان آكادمي پيوست ، شخصيتي كـه فعاليتهاي چند جانبه و گوناگون وي يك فصل درخشان در تاريخ علم و ادبيات روسيه محسوب مي گردد. در سال 1748 او فرضيه بقاي ماده و حركت را مطرح نمود . او همچنين بـه هـنـگـام مشاهدات نجومي خود وجود يك اتمسفر غليظ در اطراف سياره مريخ را پيش بيني نمود وي به عنوان پايه گذار دانشگاه دولتي مسكو شناخته مي شود . آكادمي از اولين سال هاي فعاليت خود ارتباط بادانشمندان خارجي رادرسرلوحه فعاليتهاي خودقرار داده ودانشمندان خارجي به عضويت اين آكادمي درآمده وبالعكس اعضاي آكادمي به عضويت آكادمي هاي خارج از روسيه نائل شده اند . كار مداوم ساير رياضيدانان روسي آكادمي از جمله لوباچفسكي ، چبيشف باعث توسعه روز افزون رياضي در شاخه هاي معادلات ديفرانسيل ، تئوري اعداد و احتمالات گرديد . همچنين درحوزه آئروديناميك فعاليتهاي ژوكوفسكي شهرت جهاني پيداكرد.درعلوم فيزیك نيز دانشمندان بزرگي چون ياكوبي و پترف از اعضاي اين آكادمي بوده اند . در بين شيميدانـهـاي آكـادمـي نامهاي پر افتخاري چون مندليف ، گس ديده مي شود در ساير علوم چـون پزشكي ، علوم انساني ، زمين شناسي و . . . . . نيز وضعيت به همين منوال است . در سال هاي بحراني جنگ جهاني دوم عمده تلاش آكادمي در جهت تقويت بنيه دفـاعـي كشور بسيج گرديده بود در اين سال ها دانشمندان اين آكادمي در انديشه تهيه سلاح هاي جديد تـر ، توسعه صنايع دفاعي ودسترسي بـه روشهاي درماني موثر تر بودند در بين اين دانشمندان ميتوان از كلديش در صنايع هوايي ، آلكساندرف در كشتي سازي نظامي و پترف در ساخت تجهيزات كنـتـرل توليد مـواد نـاريـه نـام بـرد . بـه مـوارات اين فعاليت ها در سال هاي جنگ ، دانشمندان آكـادمـي بـه دستاورد هاي عظيمي نـيـز در علـوم پـايـه ، آستروفيزيك ، مكانيك تـحليلي ، شيمي و زمين شناسي نائل آمدند . پس از پايان جنگ جهاني دوم فعاليتهاي آكادمي شكـل تـازه اي بـه خـود گـرفت آكـادمـي اهداف بلندي چون دسترسي به انـرژي هسته اي ، فتح فضا و توسعه علوم و فنون ارتباطي را در فـرا روي خود قرار داد.درنتيجه تلاش جدي وفشرده انديشمندان آكادمي،در طول يـك برهه زماني نـه چندان طولاني پس ازپايان جنگ اين اهداف محقق گرديدند كه درپيشرفت روسيه نقش حياتي ايفا نمودند.درطي اين دوران به سرپرستي كورچاتف قدمهاي اساسي دراستفاده انرژي هسته اي برداشته شد و در سال 1954 اولين نيروگاه هسته اي جهان در روسيه بـه شبكـه بـرق پيوست ، همچنين در سال 1957 اولين ماهواره به سرپرستي كاراليف به فضا پرتـاب شد ، در اين راستا در سال هاي بعد دانشمندان اين آكادمي در طراحي و ساخت ايستگاه های فضائـي و فضا پيماهاي مختلف شركت نمودند . در بين اعضاي آكادمي علوم تعداد قابل توجهي نيز به اخذ جايزه نـوبـل نـائل آمده اند كـه در بين آنها مي توان از آندري ساخارف ، ايوان پاولف ، پاول چرنيكوف و . . . نام برد .
وظائف و ساختار آكادمي علوم در امروز
در حال حاضر آكادمي علوم روسيه به عنوان بالاترين مرجع علمي دراين كشور مطرح است . هم اكنون در آكـادمي مجموعه متنوعي از انستیتو هاي تحقيقاتي ، آزمايشگاه هـا و مـراكـز صنعتي مشغول به فعاليت هستند
در حال حاضر آكادمي علوم روسيه در زمينه هاي گوناگوني فعاليت علمي - تحقيقاتي دارد که از جمله مي توان به: رياضيات، فلسفه، زمين شناسي ، اخترشناسي، ادبيات، آنفورماتيك، مكانيك، روانشناسي اشاره کرد.
آكـادمي عـلـوم شامل انستيتوهاي تحقيقاتي متعددي است كه در زمينه هاي گفته شده در شهرهاي مختلف روسيه مشغول به فعاليت هستند.
در حال حاضر رياست آكادمي علوم را يوري آسيـپـف به عهده دارد که خود رياضيدان برجسته است .

نکته ی مهم و قابل توجه:
از مجموع دانشگاه های روسیه و دیگر کشور های مشترک المنافع 25 دانشگاه از 34 دانشگاه مورد تایید وزارت علوم و آموزش عالی ایران در روسیه واقع شده اند.


خدمات ما

علاقمندان به تحصیل در کشور روسیه میتوانند از خدمات زیر برای موفقیت بیشتر استفاده نمایند که شامل دو بخش میباشد.
1- علاقمندانی که اطلاعات کافی و لازم را در زمینه دانشگاههای روسیه و نحوه تحصیل و اطلاعات کافی در مورد کشور مورد نظر کسب نموده اند و تصمیم به ادامه تحصیل در دانشگاهی خاص را دارند.
1-1- مشاوره تحصیلی و تهیه دعوتنامه رزرو خوابگاه از دانشگاه مورد نظر
2-1-هماهنگی جهت اخذ ویزا در ایران توسط نماینده ایران.
3-1-تهیه بلیط رفت و برگشت دانشجویی(در صورت تمایل دانشجو)
4-1- هماهنگی جهت ملاقات دانشجو در فرودگاه روسیه و اقدامات بعدی جهت نام نویسی
5-1-کمک به دانشجو جهت بازگشایی حساب بانکی و ارایه اطلاعات تکمیلی جهت اشنایی بیشتر با محیط و نحوه خرید و ارایه کاتالوگ مخصوص جهت اشنایی با مراکز خرید

2- علاقمندان به تحصیل که هیچ اطلاعی در مورد دانشگاههای روسیه ندارند.
1-2-ارایه اطلاعات کامل در مورد کشور روسیه
2-2-مشاوره جهت انتخاب دانشگاه با توجه به علاقه دانشجو
3-2-اقدام جهت اخذ پذیرش تحصیلی در صورت تمایل دانشجو.
4-2- اعلام هزینه های تحصیل در دانشگاههای روسیه و دوره پیش دانشگاهی زبان و پس از دوره زبان در مقاطع مختلف.
5-2- مشاوره تحصیلی و تهیه دعوتنامه رزرو خوابگاه از دانشگاه مورد نظر
6-2- کمک به دانشجو جهت بازگشایی حساب بانکی و ارایه اطلاعات تکمیلی جهت اشنایی بیشتر با محیط و نحوه خرید

توجه
در ضمن امکان ثبت نام و گذراندن مراحل و دوره های تحصیلی ِ تافل , IELTS , فارکس,دوره های کامپیوتری مایکروسافت و دوره های MBA با دریافت مدرک معتبر در موسسات مورد تایید وزارت علوم می باشد.


آلبوم عکس دانشجویان خارجی دانشگاه MSU ,ماه جون سال جاری :
http://www.msu.ru/album/20070625/index.html

ضمیمه:
مشخصـات برخی از دانشگاه های روسیه به همراه رشته های تحصیلی در آنها
 

فایل های ضمیمه

  • ???? ?? ??????? ??? ????? ?? ????? ???? ??? ?????? ?? ????.doc
    16.6 KB · نمایش ها: 22

VEET

Registered User
تاریخ عضویت
27 می 2007
نوشته‌ها
725
لایک‌ها
287
اگر کسی سوالی داره برای دادن اطلاعات بیشتر در خدمتم :happy:
 

Muhammadinfo

کاربر فعال علم و دانش
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
7 فوریه 2006
نوشته‌ها
2,000
لایک‌ها
72
سن
39
کی میتونه بره کسکو .خیلی گرونه.آدماش هم مزخرفن
 

Muhammadinfo

کاربر فعال علم و دانش
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
7 فوریه 2006
نوشته‌ها
2,000
لایک‌ها
72
سن
39
در ضمن اون فایل ورد خرابه
 

VEET

Registered User
تاریخ عضویت
27 می 2007
نوشته‌ها
725
لایک‌ها
287
کی میتونه بره کسکو .خیلی گرونه.آدماش هم مزخرفن
برای اطلاع شما می گم به غیر هزینه مسکن (در صورتی که منزل شخصی بگیرید و در خوابگاه زندگی نکنید) کلیه خدمات و اجناس را می توان با قیمت حتی پایین تر از تهران پیدا کرد , که فقط لازم ِ با محیط آشنا باشید, در ضمن هدف اصلی من از این تاپیک اطلاع رسانی به دوستان است.
 

Muhammadinfo

کاربر فعال علم و دانش
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
7 فوریه 2006
نوشته‌ها
2,000
لایک‌ها
72
سن
39
من اطلاع رسانی شما را قبول میکنم.وصحبتم هم با کسانی که میخوان برن روسیه.
اما اینکه بشود ارزونتر از تهران خرید را قبول ندارم.همه چیز گرونتره.
 

Mey$aM

Registered User
تاریخ عضویت
26 آگوست 2005
نوشته‌ها
1,937
لایک‌ها
61
سن
40
محل سکونت
Tehran
با محمد موافقم..شهریه سالیانه حدوداً 2.5 میلیون اون هم برای رشته های معمولی خیلی بالاست . اینو اگه با هزینه های روزمره جمع کنید دیگه میره برای از ما بهترون
 

bishtar

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2007
نوشته‌ها
214
لایک‌ها
5
محل سکونت
هرکجا بغیر از اینجا
در مورد نژاد پرستی هم یکم توضیح بدید . یه جایی خوندم حداقل ماهی یکی تو مسکو بخاطر مو مشکی بودن مورد آزار و اذیت یا حتی قتل قرار می گیره
 

Muhammadinfo

کاربر فعال علم و دانش
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
7 فوریه 2006
نوشته‌ها
2,000
لایک‌ها
72
سن
39
دوستان با اینکه مسکو سخته توش درس خوندن اما دانشگاه دولتی مسکو از بهترین دانشگاههای جهانه و بسیار زیبا.
زیاد هم بد نیست اما فقط گرونه.در رشته های علوم پایه با آمریکا رقابت داره
 

VEET

Registered User
تاریخ عضویت
27 می 2007
نوشته‌ها
725
لایک‌ها
287
در مورد نژاد پرستی هم یکم توضیح بدید . یه جایی خوندم حداقل ماهی یکی تو مسکو بخاطر مو مشکی بودن مورد آزار و اذیت یا حتی قتل قرار می گیره
همش بستگی به رفتار خود شخص دارد, و اینکه در زمان و مکان مناسب نبودن هم خوب همه جا خطر ناکه.
 

Muhammadinfo

کاربر فعال علم و دانش
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
7 فوریه 2006
نوشته‌ها
2,000
لایک‌ها
72
سن
39
دوست عزیز هنوز اون فایله مشکل داره
 

annairanamehr

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 ژوئن 2010
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
به نقل از lpp16[LEFT :
[/LEFT]68;1406002]اگر کسی سوالی داره برای دادن اطلاعات بیشتر در خدمتم :happy:[
salam,shoma ezam daneshjo araye russia darid, pas chera ye shomare telephon baraye tamas nagzashtid
man 1 sal ukrain bodam va padfako tamom kardam mikham beram sant petersburg va ta ala natonestam kasio eida onam ke baram pazires pegire
 

Muhammadinfo

کاربر فعال علم و دانش
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
7 فوریه 2006
نوشته‌ها
2,000
لایک‌ها
72
سن
39
سلام.
از اونجا که من الان خودم مسکو هستم اگر کسی نیاز به پذیرش داشت پی ام بزنه !
 

Behrad-abr

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
12 آگوست 2015
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سن
25
سلام ببخشيد من اگر بخوام براي دوره پادفك اقدام كنم چه وقتي بايد مدارك اماده كنم چون من امسال تازه سال سوم ميشم و نميخوام تو كاره تاخير بوجود بياد و همچنين اين شهريه شامل خوابگاه و دانشگه است لطف كنيد بگيد هزينه جانبي به غير از خوابگاه و شهريه چقدر است؟ ممنون
 
بالا