برگزیده های پرشین تولز

تذکرات گوگل درباره پروژه ایندکس اولیه موبایل

9zar

Registered User
تاریخ عضویت
22 اکتبر 2011
نوشته‌ها
159
لایک‌ها
3
googlebot-functions.png

به نقل از سایت سئو :

آیا در فعالیت های گوگل بات گوشی هوشمند افزایشی مشاهده می کنید این ممکن است نشانه ایی باشد که سایت شما در پروژه ایندکس اولیه موبایل قرار گرفته است.

توصیه های گوگل برای پروژه ایندکس اولیه موبایل در بلاگ وبمستر ارائه شده است که آن ها را معرفی خواهیم کرد.

این پروژه برای تعداد محدودی سایت های در حال اجرا است و تیم بررسی گوگل اعلام کرده که کارشناسان به طور دقیق در حال بررسی و ارزیابی نتایج و عملکرد این پروژه روی وبسایت ها هستند.


نکات ارائه شده توسط گوگل :


_ مطمئن شوید که نسخه موبایلی سایت محتواهایی مهم و با کیفیت داشته باشند. این مورد شامل نوشته ها ، تصاویر و ویدئوها در فرمت های خزش پذیر و قابل ایندکس می شود.

_ اطلاعات ساختاری برای ایندکس ها و ترکیب های جستجویی که کاربرپسند است نیز مهم است که باید هم در ورژن موبایلی و هم در نسخه دسکتاپ وجود داشته باشد.

_ متادیتا باید در هر دو ورژن سایت وجود داشته باشد. این فعالیت باعث بوجود آمدن نکات مثبتی برای محتوا در صفحات برای ایندکسینگ می شود.

به طور مثال توجه داشته باشید که عنوان ها و توضیحات متا در هر دو نسخه در همه صفحات سایت مرتبط باشند.

_ ایجاد تغییرات برای لینک های داخلی با URLهای موبایلی جداگانه لازم نیست. لینک موجود rel=canonical و لینک rel=alternate را بین این نسخه ها نگه دارید.

_ برای URLهای موبایلی جداگانه لینک های hreflang بررسی شود.در نسخه موبایلی URL باید به نسخه منطقه و یا زبان مورد نظر URL دیگر منتقل شود.

_ هوشیار باشید که سرور هاستینگ سایت ظرفیت لازم برای پاسخگویی افزایش نرخ خزش را داشته باشد. این مورد بر سایت هایی که از طراحی وب ریسپانسیو و دینامیک استفاده می کنند اثری ندارد.
 
بالا