برگزیده های پرشین تولز

ترجمه فارسی ایمیل‌های شما توسط جیمیل

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,151
لایک‌ها
20,022
محل سکونت
اوهایو - دیتون
مدتی بعد از اضافه شدن زبان فارسی به سرویس مترجم گوگل، حالا می‌توانید ایمیل‌های خود را نیز به فارسی ترجمه کنید. این امکان که مدتی پیش به آزمایشگاه جیمیل اضافه شد از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کرد


ولی چند هفته بعد از اضافه شدن زبان فارسی به سرویس ترجمه گوگل این افزونه جیمیل نیز ترجمه به/از فارسی را به لیست خود اضافه کرده است.

برای فعال کردن این امکان، به آزمایشگاه افزونه‌های جیمیل(Labs) بروید و از لیست موجود، افزونه Message Translation را فعال کنید، فعال کردن این افزونه به سادگی انتخاب گزینه Enable و ذخیره کردن تنظیمات خواهد بود.


Gmail-Message-Translation.jpg

بعد از فعال کردن این افزونه، در بالای ایمیل‌های شما رابطی قرار می‌گیرد تا با استفاده از آن بتوانید زبان مبداء و مقصد را برای موتور مترجم گوگل تعیین کنید،

زبان مبداء معمولاً به طور خودکار و به درستی انتخاب می‌شود؛ فقط کافیست زبان مقصد را انتخاب کنید. (البته زبان مقصد نیز با توجه به موقعیت جغرافیایی و یا زبانی که برای گوگل انتخاب کرده‌اید انتخاب می‌شود)

Gmail-Translation-Control.jpg

فقط کافیست بر روی Translate message کلیک کنید تا گوگل ایمیل مورد نظر را به زبان مقصد ترجمه کند و در اینجا زبان مقصد فارسی انتخاب شده است.

paypal-message-translate-into-persian-by-gmail.jpg

اضافه شدن زبان فارسی بسیار زودتر از موعد مقرر به سرویس مترجم گوگل اضافه شده است، این سرویس حتی وارد نسخه BETA نیز نشده است و هم اکنون در نسخه ALPHA به سر می‌برد به همین دلیل متون ترجمه شده توسط این سرویس به زبان فارسی و یا برعکس حاوی مشکلات ساختاری بسیار است؛

امیدواریم تا گوگل فرآیند اضافه شدن زبان فارسی را به سرویس مترجم خود سریع‌تر از قبل ادامه دهد تا فارسی زبانان جهان بخصوص ما ایرانیان بتوانیم از نعمت وبی فارسی بهره مند شویم.


با تشکر از مجله پریانا

منم که حمیدسلیمانی
 

Desperadoz

Registered User
تاریخ عضویت
29 جولای 2005
نوشته‌ها
1,087
لایک‌ها
5
سن
37
محل سکونت
PC
ممنون حمید جان عالی بود.
کاش زودتر دیتابیسش کامل بشه.
 
بالا