برگزیده های پرشین تولز

ترجمه ماشینی یا ترجمه تخصصی و انسانی

hezargooyesh

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 آپریل 2017
نوشته‌ها
31
لایک‌ها
0
سن
45
22.jpg


ترجمه ماشینی یا ترجمه تخصصی و انسانی

شما می توانید با جستجو در اینترنت، سایت های ترجمه بسیاری را پیدا کنید که به ترجمه تخصصی عمومی می‌پردازند. این برنامه‌ها، کاربردی بوده و نیاز کاربران را تا حدودی می‌توانند برطرف کنند. مثلا اگر شما مشکلی در ترجمه لغوی کلمه داشتید، نرم افزار ترجمه گزینه بسیار مناسبی می‌باشند. تمام این برنامه ها و برنامه های مترجم آنلاین، نوعی دیکشنری مدرن هستند که کار کاربران را راحت تر کرده است.

شاید برای یک نوجوان دبیرستانی، استفاده از مترجم ماشینی و آنلاین راهی مناسب باشد اما برای یک نویسنده راهگشا نیست و حتی ممکن است به ضرر نویسنده هم باشد.همه ما تجربه استفاده از مترجم گوگل را داشته ایم و با خطاهای آن آشنایی داریم. پس می دانیم که مترجم ماشینی در سطح علمی نمی تواند جای ترجمه تخصصی و انسانی را بگیرد. اگرچه نرم‌افزارهای ترجمه قابلیت‌های خوبی دارند می‌توان از آن‌ها استفاده بهینه‌ای کرد اما می دانیم که مترجم ماشینی متن را لغت به لغت و با استفاده از حافظه دیکشنری خود ترجمه می کند. پس چنین ترجمه‌ای نامفهوم و گاهی بدون معنا خواهد شد. ترجمه ماشینی صرفاً به چینش لغات در کنار هم می‌پردازد. این نکته دور از ذهن نیست که با پیشرفت تکنولوژی و در آینده، مترجم‌های ماشینی و بهتری نیز در دسترس قرار خواهد گرفت و همگان می‌توانند از آن استفاده کنند.اما در حال حاضر و با توجه به وضع موجود هیچ راهی به‌غیراز ترجمه انسانی در پیش رو نمی‌باشد.

همانطور که می دانیم در مقاله‌های علمی، ترجمه مقاله امری ضروری است. نویسنده برای چاپ مقاله خود در ژورنال‌های بین‌ المللی و مجلات، نیاز به ترجمه تخصصی متن مقاله خود دارد. نگارش پایان‌ نامه کارشناسی ارشد می‌تواند ماه‌های زیادی وقت و انرژی دانشجو را صرف کند. ترجمه پایان‌نامه می‌تواند راه ورود به کشورهای خارجی جهت ادامه تحصیلات تکمیلی باشد. با چاپ مقاله در ژورنال‌های معتبر بین‌المللی می‌توانید راه ورود به دانشگاه‌های معتبر را آسان کنید. برای ترجمه مقاله شما چه روشی را پیشنهاد می‌کنید؟ آیا مایلید از نرم‌افزارهای ترجمه در این زمینه استفاده کنید؟ آیا آینده تحصیلی و حرفه‌ای خود را درگرو اندیشه‌ای ماشینی قرار می‌دهید؟ قطعاً خیر. در چنین مواردی می‌توانید ازسایت های ترجمه تخصصی متن که مبتنی بر سفارش گیری و سپردن ترجمه به افراد متخصص می‌باشند استفاده کنید.
 
بالا