برگزیده های پرشین تولز

ترفندهای بالا بردن عمر لپ تاپ سونی

repaircenter2019

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 فوریه 2019
نوشته‌ها
8
لایک‌ها
0
سن
26
راه کار های پیشنهادی برای بالا بردن عمر لپ تاپ سونی
  1. در صورت شارژ بودن لپ تاپ تا اتمام کامل باتری از آن استفاده کرده و در این میان دستگاه را مجددا شارژ نکنید.
  2. زمان هایی که مشغول استفاده از لپ تاپ هستید از شارژ کردن باتری آن خودداری کنید، این کار آسیب جدی به باتری وارد می کند.
  3. با مرتب کردن هارد دیسک کارایی لپ تاپ سونی را تا حد امکان افزایش دهید. در حین انجام این کار دستگاه را حتما به برق وصل کنید. مرتب سازی هارد مصرف برق هارد را کم کرده و در نتیجه افزایش طول عمر باتری لپ تاپ سونی را در پی دارد.
  4. کم کردن نور صفحه نمایش یکی از راه کار هایی است که در جهت افزایش عمر مفید لپ تاپ تاثیر گذار است. همچنین این کار از وارد شدن آسیب جدی به چشم شما جلوگیری می کند.
  5. برنامه هایی را که در پس زمینه ی سیستم در حال اجرا هستند را متوقف کرده و یا ببندید. باز بودن دائمی برنامه ها یکی از عواملی است که سرعت دستگاه را تا حد قابل توجهی کاهش داده و همچنین شارژ باتری لپ تاپ را به سرعت تخلیه می کند.
  6. از اتصال ابزار های خارجی مثل موس ، usb، کول پد، فلش های گوناگون به دستگاه جددا خودداری کنید.
  7. اتصالات باتری را تمیز نگه داشته و در صورتی که باتری را کاملا شارژ کرده اید آن را برای مدت های طولانی بلا استفاده نگذارید. خالی ماندن باتری نیز برای مدت طولانی بر عملکرد لپ تاپ تاثیر گذار بوده و کارکرد آن را با مشکل مواجه می کند.
  8. دمای لپ تاپ را متعادل نگه دارید. حرارت و رطوبت بیش از حد بر تمامی قطعات لپ تاپ تاثیرگذار بوده و کارکرد دستگاه را با مشکل رو به رو می کند. در برخی موارد علاوه بر اختلال در کارکرد دستگاه قطعات دچار آسیب دیدگی جدی شده و نیاز به تعویض یا ترمیم خواهند داشت.
  9. از چند برنامه به صورت هم زمان استفاده نکنید.
  10. میزان انجام کار های گرافیکی را کاهش دهید. این اقدامات به پردازش قوی اطلاعات گرافیکی نیاز دارند و در صورتی که لپ تاپ قادر به پشتیبانی از آن نباشد عملکرد سیستم را با مشکل مواجه کرده و عمر مفید لپ تاپ را کاهش می دهد.
%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%B9%D9%85%D8%B1-%D9%84%D9%BE-%D8%AA%D8%A7%D9%BE-%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C-min.jpg

نکات مهم در بالا بردن عمر لپ تاپ سونی
مواردی که در بخش زیر یادآور شدیم اساسی ترین نکات برای بالا بردن عمر لپ تاپ سونی می باشند. رعایت این نکات تاثیر بسزایی در حفظ کیفیت و کارایی دستگاه دارد.
  • استفاده از لپ تاپ در محیط هایی عاری از رطوبت و گرد و غبار
  • شارژ نکردن مداوم لپ تاپ
  • تعویض قطعات معیوب
  • تعمیر و ترمیم قطعات در صورت آسیب دیدگی
  • سرویس به موقع لپ تاپ
  • استفاده از قطعات اورجینال
منبع: بالا بردن عمر لپ تاپ سونی
 
بالا