برگزیده های پرشین تولز

تركيب آب تهران با سوسيس و كالباس سرطان‌زاست

Cleeev

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژانویه 2010
نوشته‌ها
1,253
لایک‌ها
794
محل سکونت
on the edge of a super-massive black-hole
سرپرست گروه بهداشت محيط و حرفه‌اي دانشگاه علوم پزشكي تهران با تاكيد بر اينكه نيترات و نيتريت موجود در آب بر اثر تركيب با آمين موجود در بدن به عامل سرطان زاي نيتروزآمين تبديل مي‌شود،

گفت: اگرچه در آب تهران نيترات و نيتريت شناسايي شده به حد سرطان‌زايي نيست اما همراهي اين تركيبات موجود در آب آشاميدني با ساير موارد و مواد سرطان‌زا نظير سوسيس‌ و كالباس‌ مصرفي، ميزان نيترات و نيتريت دريافتي روزانه را افزايش مي‌دهد و عاملي براي افزايش شيوع سرطان به شمار مي‌آيد.

مهندس حميد محمودي در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اين مطلب افزود: وجود نيتريت و نيترات در آب شرب شاخص خوبي براي آلوده بودن آب به فاضلاب است. وي منابع تامين آب شهر تهران و ويژگي‌هاي آنها را هم متفاوت برشمرد و افزود: به‌عنوان مثال آب شهر تهران از منابع متعددي چون سد كرج و سد لتيان تامين مي‌شود و يا شايد حتي آب چاه منزلي به‌علت نشت فاضلاب كارخانه‌اي آلوده شده باشد بنابراين نتايج نمونه گيري‌ها و چك‌هاي دوره‌اي بر حسب محل نمونه‌گيري شده متفاوت است.

چندي پيش مدير نظارت بر بهداشت شركت آب و فاضلاب استان تهران با تأكيد بر اينكه آب تهران داراي نيترات در حد مجاز است، گفت: توليد آب تهران در فصل تابستان 37 متر مكعب در ثانيه است كه 25 متر مكعب آن را آب‌هاي سطحي تأمين مي‌كنند كه داراي كيفيت خوبي است.

احمد مشيري ادامه داد: حد مجاز نيترات موجود در آب 50 ميلي‌گرم بر ليتر است كه آب شرب تهران كه در حال حاضر به دست مشتركان و مصرف‌كنندگان مي‌رسد در حد مجاز و استاندارد است.

وي درباره كيفيت آب تهران و ميزان نيترات موجود در آن افزود: آب‌هاي سطحي كه با فرايند تصفيه به دست شهروندان مي‌رسد، هيچ مشكلي ندارد، تنها مشكل ما تامين آب از چاه‌ها در جنوب تهران است كه براي رفع آن هم راهكارهاي مناسبي درنظر گرفته‌ايم. به گفته وي، چنانچه در 22 ماه ديگر آب سد ماملو به جنوب تهران برسد چاه‌هاي آب داراي نيترات نيز بسته خواهد شد.

اين در حالي است كه ماه گذشته رئيس مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت از مشخص‌ شدن نتايج بررسي‌هاي اين وزارتخانه روي آب تهران خبر داد و گفت: اين نتايج به وزارت نيرو ارسال شده است.

دكتر ندافي، به بررسي‌هاي صورت گرفته از سوي وزارت بهداشت روي آب مصرفي مناطق مختلف تهران اشاره كرد و گفت: گزارشي از نتايج بررسي‌هاي انجام شده تهيه و به وزارت نيرو ارسال شده است. رئيس مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت گفت: بررسي‌هاي انجام شده نشان مي‌دهد نيترات آب مناطقي از تهران كه از چاه تامين مي‌شوند (چاه‌هاي منفرد و مجزا) واقعا بالاست. البته تعداد اين مناطق محدود است.

وي تاكيد كرد: چاه‌هاي منفرد كه براي تامين آب مصرفي برخي مناطق تهران به كار گرفته مي‌شوند در آينده نزديك يا بايد از رده خارج شوند و يا سيستمي براي تصفيه به كار گرفته شود كه غلظت نيترات آن را به زير حد مجاز برساند. دكتر ندافي افزود: مقرر شده مسائل آب برخي مناطق مشكل‌دار طي چند مرحله حل شود.

گفتني است چندي پيش وزير بهداشت در پاسخ به سؤال ايسنا درباره نتايج بررسي‌هاي اين وزارتخانه روي آب تهران گفت: وزير نيرو به‌زودي گزارش خوبي در اين زمينه ارائه خواهد داد.
هنوز اين گزارش خوب از سوي وزير نيرو ارائه نشده است.


http://www.asriran.com/
http://www.hamshahri.org/News/?id=118623

تاريخ انتشار: 14 تير 1389


در ادامه بررسی اخبارهای مرتبط رو به ترتیب تاریخ میبینید :

:p
 
Last edited:

Cleeev

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژانویه 2010
نوشته‌ها
1,253
لایک‌ها
794
محل سکونت
on the edge of a super-massive black-hole
استاندار تهران اعلام کرد: آب شرب شهروندان تهرانی هیچگونه آلودگی ندارد.


به گزارش واحد مرکزی خبر ، مرتضی تمدن با اشاره به تشکیل جلسه بهداشت آب تهران در هفته گذشته گفت : دانشگاههای علوم پزشکی ، شرکت آب و فاضلاب و محیط زیست استان تهران در این جلسه گزارش های خود را ارائه کردند و به مردم تهران اطمینان دادند که آب تهران هیچگونه آلودگی ندارد.

تمدن با اشاره به برخی از حرفهای غیرمسئولانه درباره آب تهران که موجب تشویش خاطر مردم شده است، افزود : در این جلسه با هماهنگی مسئولان قضایی قرار شد اگر کسی در رسانه ها درباره آلوده بودن آب تهران ادعایی کرد مسئولان قضایی از او مدرک و توضیح بخواهند و وی باید پاسخگوی ادعای خود باشد.

وی با اشاره به این که فقط مسئولان شرکت آب و فاضلاب به عنوان تنها منبع رسمی و مجاز برای اظهارنظر در مورد کمیت و کیفیت آب مشخص شده اند، تاکید کرد: به جز مسئولان شرکت آب و فاضلاب، هیچ مقامی به صورت مستقیم حق اظهارنظر درباره آلودگی آب ندارد.


http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=61725
تاريخ انتشار: 07 شهريور 1388


من : ایشون یه ماه پیشم پس از اخبار مبنی بر نیترات در آب تهران اظهار نظر مشابهی کردن و رسانه ها رو به شدت تهدید کردن که درصورت اشاره به این موضوع فوراً توقیفشون میکنیم و....
 

Cleeev

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژانویه 2010
نوشته‌ها
1,253
لایک‌ها
794
محل سکونت
on the edge of a super-massive black-hole
وزیر بهداشت با بیان اینکه میزان نیترات آب تهران در برخی نقاط بالاتر از حد استاندارد است گفت: به زنان باردار و کودکان شیرخوار توصیه می‌کنیم از آب بطری استفاده کنند و آب لوله کشی نخورند.

دکتر مرضیه وحید دستجردی در حاشیه نشست معاونین بهداشتی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور در پاسخ به مهر در مورد گزارش وزیر نیرو از وضعیت آب تهران گفت: گزارش وزیر نیرو در مورد آب تهران را از طریق رسانه‌ها شنیده‌ام.

وی افزود: براساس این گزارش میزان نیترات آب در برخی از نقاط تهران بالاتر از استاندارد است که وزارت نیرو تلاش می کند این آب را با آبهایی که نیترات کمتری دارند رقیق کند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: برای جلوگیری از عوارض مصرف آب شرب با نیترات بالا به خانمهای باردار و کودکان شیرخوار توصیه می‌کنیم از آب بطری استفاده کنند و آب لوله کشی نخورند.

دستجردی تاکید کرد: ‌گزارش وزارت نیرو در مورد آب تهران قبلاً به وزارت بهداشت اعلام شده بود.


http://www.asriran.com/
تاريخ انتشار: 27 تير 1389
 
Last edited:

Cleeev

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژانویه 2010
نوشته‌ها
1,253
لایک‌ها
794
محل سکونت
on the edge of a super-massive black-hole
جامعه > دیدگاه ها - نمی‌توان وجود انواع فلزات سمی و خطرناک را در آب تهران انکار کرد و نمی‌توان با اطمینان گفت که این آب، آبی آلوده نیست.

سپیده سعیدی : علی رغم پنهان کاری های برخی از مسئولان در خصوص آلودگی آب تهران ووجود برخی فلزات در آن ،بالاخره وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی دولت دهم ،دکترمرضیه وحید دستجردی صحت این اخبارراابرازکرد .اینکه میزان نیترات در برخی مناطق تهران بالاتر از حد مجاز است.دکتر علیرضا مرندی وزیر سابق بهداشت و درمان وعضو کمیسیون بهداشت معتقد است وجود فلزات را نمی توان در آب تهران انکار کرد و بهتر است در این رابطه وزارت بهداشت و وزارت نیرو اقدامات جدی تری را نسبت به مهار آلودگی انجام دهند .

وزیر بهداشت اعلام کرده که میزان نیترات در برخی مناطق تهران بالاتر از حد مجاز است وبانوان بارداروکودکان را آشامیدن این آب منع کرده اند. آیا آب تهران تا این اندازه آلوده است ؟
من فکر نمی کنم که منظور وزیر بهداشت این بوده که آب لوله کشی آلوده باشد . درحال حاضر خود من و خانواده ام از این آب استفاده می کنیم .

یعنی شما وجود نیترات بیش از اندازه درآب تهران را انکار می کنید ؟
خیر . برخی فلزات مانند سرب ،آرسنیک و نیترات را نمی توان درآب تهران انکارکرد . اما آنگونه هم مخاطره آمیزنیست که بتوان درمورد آن هشدارداد . درواقع مشکلاتی را که درآب تهران با آن روبروهستیم به دلیل حفر چا ه های است که با افزوده شدن جمعیت در تهران به تعداد چاه های تهران اضافه شدند و در برخی از مناطق خانواده ها نمی توانند از آب سد استفاده نمایند و مجبور به استفاده از آب این چاه ها هستند .

مگر نه اینکه آب این چاه ها از طریق لوله کشی به خانه ها منتقل می شود و مورد استفاده افراد قرارمی گیرد ؟همان آب لوله کشی که در برخی از مناطق تهران خطر آفرین می شود وهشداروزیر بهداشت هم به همین منظور است.
آب شرب تهران از رودخانه ها، سدها وسفره های آب زیرزمینی که به نیترات کمتری آلوده است تامین می شود.البته اخیرا هم همانطور که گفتم چند چاه به این مجموعه اضافه شده است . در برخی از این چاه ها نیترات بالاتری ملاحظه شده است . همین آب ها به لوله کشی اضافه می شود .با این همه برخی کارشناسان شهری معتقدند؛ نبود سیستم فاضلاب شهری و برداشت آب از طرق 200 حلقه چاه در تهران و استفاده آب چاه ها بعد از تصفیه برای مصارف شرب می تواند آلودگی آب تهران به آلودگیهای مانند نیترات را تقویت کند.در کل باید بگویم که آب لوله کشی تهران هم نیترات کمی ندارد . اما در حدی نیست که مخاطره آمیز باشد

شما اظهار کردید که این آب را خودتان و خانواده تان هم مصرف می کنند مانند دیگر مردم تهران ،آیا مصرف آبی که در آن نیترات وجود دارد ووجود این فلز مشخص شده است ،نگران کننده نیست ؟
بله نگران کننده است.همواره نمی توان آب معدنی استفاده کرد بسیاری از افراد نمی توانند این آب را که گران هم تمام می شود مصرف کنند .به طور کلی در مورد آلودگی آب تهران باید به وزارت نیروووزارت بهداشت هشدارداد آب تهران در آینده قابل آشامیدن نخواهد بود . این آینده دور نیست .

آب امروز تهران را چگونه ارزیابی می کنید ؟
هنوز آب تهران را می توان نوشید .اما برای افرادی که از آب چاه استفاده می کنند مصرف آب در برخی مناطق خطرآفرین است .

وزیر بهداشت مصرف این آب را برای بانوان باردار و کودکان مضر دانسته ،این آب برای دیگر افراد مضر نیست ؟
آب با نیترات بالا در دستگاه گردش خون کودک تاثیر می‌گذارد و سلامت وی را به خطر می‌اندازد. اما بررسی‌ها تاکنون نشان داده که این آبها برای سلامت عموم مشکلی ایجاد نکرده‌اند .بانوان باردار هم ازیقینا بعد ازمصرف آب با نیترات بالا دچار مشکل خواهند شد . این ها همان مطالبی است که وزیر بهداشت هم در مورد آن صحبت کرده است . اما به طور کلی برای افراد عادی هم مشکلاتی به وجود خواهد آورد که بعد از ماه ها مشخص می شود وشاید افراد به صورت عادی متوجه این مطلب نشوند . این فلزات با جوشاندن آب هم از بین نخواهند رفت و تنها میکروب ها،قارچ ها و ویروس ها از این طریق از بین می روند .

تاثیر فلزات در دراز مدت بر روی بدن انسان چیست ؟
بیماری هایی چون سرطان و کم خونی از جمله بیماریهایی هستند که با مصرف آب به صورت بلند مدت بروز پیدا خواهد کرد .

واین اثرات با آب لوله کشی تهران بروز می کند ؟
تا حدودی . در بعضی مناطق تهران .چرا که در کنار سد ها هم با تاسیس کارخانه ها واقدامات دیگری که باعث آلودگی آب می شود آب سد ها هم در شرف آلودگی است و نمی توان آلودگی آب تهران را هر روز بیشتر از روز قبل انکار کرد .


http://khabaronline.ir/news-76480.aspx
تاریخ انتشار: 27 تیر 1389
 

Cleeev

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژانویه 2010
نوشته‌ها
1,253
لایک‌ها
794
محل سکونت
on the edge of a super-massive black-hole
جامعه > دیدگاه ها - انوشیروان محسنی‌بندپی

آلودگی های زیست محیطی و تخریب منابع طبیعی و محیط زیست نه تنها از نظر جسمی سلامت شهروندان را بر هم می زند بلکه آرامش بشری را هم مختل می کند

در مورد آلودگی آب تهران هم این پروسه طی شد و این اتفاق افتاد . اما باید در نظر داشت که پیش از این در محافل و همایش های علمی محققان و دانشمندان ایرانی هشدار داده بودند و رساله های تحقیقاتی در این راستا ارائه شده بود . در واقع زنگ خطر آلودگی آب تهران سالها پیش زده شد اما این زنگ خطر جدی گرفته نشد . مانند بسیاری از هشدارهایی که درباره سلامتی افراد جامعه داده می شود اما جدی گرفته نمی شود در حال حاضر وزارت نیرو مسئول آب است و اگر مردم در شهر تهران آب آلوده مصرف می کنند وزیر نیرو باید پاسخگو باشد .

اما متولی آنالیز آب را هم نمی توان در این ماجرا بی تقصیر دانست که وزارت بهداشت و درمان است . قانون گذار به لحاظ کیفی وزارت بهداشت را مامور می کند تا کیفیت آب را هر چه زودتر آنالیز کند و تشخیص دهد ،اما شاهد هستیم که وزیر بهداشت هم خبر می دهد که آب آلوده است وهم اظهارمی کند که جای نگرانی نیست و مردم عادی می توانند استفاده کنند ودر واقع گفته خود را نقض می کند . گاهی شاهد بودیم که این آلودگی محرز از سوی وزیر بهداشت تایید شده و گاهی هم تایید نشده است . این در حالی است که مردم تهران در این راستا نمی توانند تصمیمی برای مصرف آب بگیرند که بخواهیم اطلاع رسانی انجام دهیم . نیترات بالا در آب تهران باعث می شود تا هموگلوبین تبدیل به مت هموگلوبین شود که در نهایت انتقال اکسیژن مختل می شود برای همین است که وزیر بهداشت توصیه می کند کودکان از این آب ننوشند چرا که نوشیدن آب برای کودکان زیر 6 ماه خطر خفگی را به همراه خواهد داشت

یکی از معضلات بهداشتی آب تهران ،تامین آب از منابع زیر زمینی است که باعث وجود نیترات آن هم نیترات بالا در آبهای آشامیدنی شهرتهران شده است .فلزی که باروش های معمولی چون جوشاندن و کلر زدن از آب تهران منفک نمی شود و همچنان در آب پایدار باقی می ماند .

مگر اینکه این فلز را باروش تصفیه از آب تهران جدا کنیم . روشی که هزینه بر است . گرچه برای سلامتی انسانها نباید از اجرای هیچ روش هزینه بری امساک کرد . این در حالی است که هم اکنون این سیستم تصفیه درتهران وجود ندارد .در این روش می بایست تعویض یون شود ،یعنی به آب تهران یک یون دیگر بدهیم و یون نیترات را از آن جدا سازیم . هم اکنون شاهد آن هستیم که منابع آبهای زیر زمینی به شدت در معرض آلودگی ترکیبات ازته هستند و در فاضلاب های خانگی 40 تا 60 میلی گرم ازت وجود دارد که نهایتا تحت پروسه ای تبدیل به نیترات می شوند . نیترات هم تغییر نمی کند و حالت تجمعی خود را به هر صورتی حفظ می نماید . از طرفی دیگر ما با مصرف بی رویه کودهای شیمیایی برای رشد گل و گیاه در سطح تهران روبرو هستیم . کودهایی که به راحتی در آب حل می شوند ووارد آب می شوند . مصرف کودهای شیمیایی ازته است . سولفات آمونیوم که برای رشد کیفی و کمی محصولات کشاورزی در کود استفاده می شوند و همانطور که گفته شد این کود ها به سرعت در آب حل می شوند و به همین سرعت هم از گیاه خارج می شوند که به منابع آبی اضافه می شود .

در حال حاضر برای پاکسازی آب از نیترات به غیر از روش تعویض یون که امکان پذیر نیست . چند روش وجود دارد . روش هایی که در دراز مدت می توانند نتیجه بخش باشند . اول آنکه گیاه را هنگامی کود بدهیم که جذب حداکثری داشته باشد . اگر با نیترات بالا در آب مواجهه شدیم آن را رقیق کنیم تا آب به حد استاندارد برسد . تصفیه خانه ها را فعال سازیم تا تعویض یون برای آبهای تهران انجام شود . و البته به جز این باید به این نکته اشاره کنم که متاسفانه آبهای روان و سطحی که برخی مزارع سبزی و صیفی جات این شهر با آن آبیاری می شود سلامت شهروندان را با خطر جدی مواجه کرده است.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان


http://www.khabaronline.ir/news-76510.aspx
تاریخ انتشار: 27 تیر 1389
 

s e v d a

Registered User
تاریخ عضویت
19 آگوست 2009
نوشته‌ها
820
لایک‌ها
1,498
محل سکونت
Earth
پس ینی آب و سوسیس خوبن؟
 

Cleeev

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژانویه 2010
نوشته‌ها
1,253
لایک‌ها
794
محل سکونت
on the edge of a super-massive black-hole
خلاصه اینکه با توجه به نبود سیستم متمرکز فاضلاب شهری و کانال کشی های مربوطه در تهران و اینکه فاضلاب 99 درصد منازل به چاه های حفر شده در زیر همون منازل منتقل میشه و سپس جامدات فاضلاب مونده و مایعات کم کم به داخل زمین نفوذ میکنن (سیستمش همینه و فقط جامدات باید تو چاه بمونن) این مایعات فاضلاب کم کم پایین رفته و به سفره های آب زیرزمینی که همونجاهایی هستن که ازشون آب برداشت میشه (که بهش میگیم آب چاه) وارد و الان به میزان زیادی مسموم شدن...

همچنین برداشت بی رویه از آب های سفره های زیرزمینی باعث خالی شدن زیر گسل ها میشه و این خطر جدی دیگه ای برای تهران هستش... البته نظارت میشه ولی کلاً مضره واسه گسلای تهران...

همچنین توجه داشته باشید که آب تهران در حال حاضر درصد زیادیش از سفره های زیرزمینی (چاه) تأمین میشه و با اینکه عمل تصفیه آب به خوبی انجام میشه ولی مثل اینکه نیتراتش رو یا نمیشه تصفیه کرد یا انقدر زیاده که نمیشه حذفش کرد و در نتیجه این موضوع امروز پیش اومده...

همچنین یه نکته مهم اینکه مثلاً میگن فلان درصد آب تهران از چاه و فلان درصدش از آب های سطحی (مثل سد کرج) تأمین میشه (اخبار ساعت 18:30 کانال پنج آخرش مینویسه همه رو) به این معنی نیست که اون فلان درصد آب سدها میان یه جا و با آب چاه مخلوط میشن و یه آب مخلوط میرسه به خونه ها... بلکه اون آب معمولاً به نزدیک ترین محل ها میرسه (و محل های از ما بهترون مثل آب سد کرج که بهترین آبه)... مثلاً یه محله ای 100 درصد آبش از سد کرجه (و غیره)... یه محله ای 100 درصد آبش از چاهه... دقت کنید که جو گیر نشید و اشتب کنید...! (البته سد کرج که دست ما فقیر فقرا نمیرسه آبش... سدای دیگه ـم که ازمون دورن... مال ما 100 درصد چاهه)...


پس ینی آب و سوسیس خوبن؟

سوسیس کالباس که خودشون مضر هستن ولی طبق گفته های اخیر مثل اینکه با توجه به نفوذ فاضلاب شهری به سفره های زیرزمینی و بالارفتن میزان نیترات آب و همچنین وجود نیترات و غیره در سوسیس کالباس، ترکیب اینا ضرر رو چندین برابر میکنه...

خبرو کامل بخونید...!

تا اطلاع ثانوی سوسیس کالباس نخورید نمیمیرید...!
 
Last edited:

Love_life

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
3,813
لایک‌ها
975
محل سکونت
دور نیست
بد بخت ماییم دیگه ! آب و هوا نداریم که !
مملکت نداریم که !
آب هم نداریم !
سران درست حسابی نداریم !
پارازیت نداریم !
باطوم نداریم !
زندان نداریم !
اعصاب نداریم !

یه چیز مفید شد داشته باشیم ؟
 

Bella_aster

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
21 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,331
لایک‌ها
2,615
محل سکونت
Tehran
اصل مطلب اینه که منطقه 6 آبفا نیترات آب زیاده، سوسیس کالباس هم که بخورن دیگه دز نیتراتشون میزنه بالا دردسر ساز میشه! به قول کارشناسه حالا سوسیس و کالباس هم موارد قابل اجتنابی هستن دیگه :دی :دی

اما من از یکی شنیدم میگن آب نقره داره!
یا به قولی، شرکت های آب معدنی دولتی شدن میخوان فروششون بره بالا :دی

بالاخره باید سرگرمی داشته باشیم دیگه!
 

Venom

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
1 می 2006
نوشته‌ها
954
لایک‌ها
3,913
اما من از یکی شنیدم میگن آب نقره داره!
خوبه که ! بشینیم نقره استخراج کنیم از توش :دی
 

Bella_aster

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
21 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,331
لایک‌ها
2,615
محل سکونت
Tehran
چنان با جدیت میگفت نقره داره! گفتم نکنه منظورت جیوه ست؟! :دی ولی بیخیال نمیشد، گیر داده نقره داره، فکر کنم زنجیری دستبندی چیزی از توش درآورده :دی
 

yalda.h

Registered User
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
142
لایک‌ها
168
محل سکونت
:eek:
میگما!
از این به بعد خواستید خودکشی کنید،یه قلپ آب از شیر و با اینا قاطی کنید،کارتون راه می افته!!:D
 

Parsa-Undead

مدیر باز نشسته
تاریخ عضویت
5 مارس 2009
نوشته‌ها
3,761
لایک‌ها
1,121
محل سکونت
Tehran
بالا