برگزیده های پرشین تولز

ترکیب نمودن سنسورها در جهت بالا بردن امنیت فضای اطراف

sheydaemady

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 دسامبر 2016
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
5
سن
36
ترکیب نمودن سنسورها در جهت بالا بردن امنیت فضای اطراف


ترکیب سنسور ها


در کنار دوربین مدار بسته ترکیب نمودن سنسورها در جهت بالا بردن امنیت فضای اطراف همیشه به عنوان یکی از مسئولیت های گسترده و مهم متخصصین امور امنیتی حفاظت نمودن از مکان ها و محیطهای حساس و حیاتی به شمار رفته است .
az-900x350w.jpg

در کنار دوربین مداربسته ترکیب نمودن سنسورها در جهت بالا بردن امنیت فضای اطراف همیشه به عنوان یکی از مسئولیت های گسترده و مهم متخصصین امور امنیتی حفاظت نمودن از مکان ها و محیطهای حساس و حیاتی به شمار رفته است . می توان گفت متخصصین امنیتی در واقع کارشان این بوده است که این امکان را داشته باشند که یک سیستم را در محیط متناسب با هزینه های محدود موجود به گونه ای بکار ببندند تا به گونه ای موثر این امکان وجود داشته باشد وضعیت امنیتی یک منطقه را مدیریت نمایند. یکی از عمومی ترین نوع سیستم های حفاظتی برای مکان ها و فضایی های حیاتی می توانیم به سیستم های حفاظت پیرامونی به فنس ها و حفاظ ها و همچنین دوربین های مجهز به سیستم های آنالیز تصاویر ویدئویی اشاره نماییم .البته تجربه این چنین نمایش می دهد که بصورت عمومی هر دو راه حل ذکر شده ، یعنی هم دوربین های هوشمند هم سیستم های حفاظتی فضاهای اطراف ، در جهت تامین نمودن امنیت محیط های حساس مورد استفاده قرار گرفته می شود. در اکثر موارد انتخاب شده فقط یکی از این موارد کافی نیست و این بگونه می باشد که به کارگرفتن ترکیبی از هر دو تکنولوژی در تامین امنیت فضاها این امکان را دارد که راه کار موثری را برای ما ایجاد نماید.
دوربین های که توانایی آنالیز تصاویر ویدویی را داشته اند :
به منظور محافظت نمودن از فضاهای مهم و حساس بکار گیری دوربین های هوشمند که توانایی تحلیل تصاویر ویدئویی را دارند به عنوان راه حل عمومی و در عین حال موثری می باشد . در شکل های متفاوتی دوربین های هوشمند در بازار وجود داشته اند و این امکان وجود دارد که تحلیل گرهای آنان در درون دوربین و یا ممکن است در کنار اجزا جانبی دوربین تعبیه شده باشد و یا می توان گفت در ضبط کننده های دیجیتال تصویرهای ویدئویی و یا ضبط کننده های تحت شبکه تصویرهای ویدئویی به شکل نرم افزار قرار گرفته باشند .
در مقابل سیستم های تشخیص دادن حرکت، سیستم های تجزیه تصویرهای ویدئویی و همچنین تحلیل گرهای جزئیات تصویرهای ویدئویی بهتر عمل می کنند. بیشتر این سیستم ها امکانات شناسایی، تفکیک و تشخیص بسیار بهتری را فراهم می نمایند. پیکسل های تصویر را این تحلیل گرها بررسی خواهند نمود تا مشاهده نمایند که از چه جزهایی تصویر تشکیل شده است و هدف سوژه چه می باشد.
تشخیص دادن سوژه هدف را می توانیم به عنوان یکی از خواص بارز تحلیل گرهای جزئیات تصاویر ویدئویی بشمار آوریم . تحقیقات همواره نشان دهنده این است که حس غالب بشر در واقع حس بینایی می باشد . هنگامی که با دیگر حواس ها این حس در تعارض قرار گرفته شود بدون شک انسان مواردی که منجر به ورودی های بصری می گردند را انتخاب می نمایند . همه ی دیدگاههای بصری راه حل های مبتنی بر تحلیل گرهای جزئیات تصاویر ویدئویی مثل تنظیم نمودن ، تعیین و اعلام نمودن خطر به طریقی طراحی شده اند که برای انسان کاربرد آنها ساده باشد. به گونه ای که بتوانند تصمیم گیری شان را به راحتی کارکنان امنیتی و همچنین با متکی شدن بر قابلیت های بصری انجام نمایند.
حجم بالای اطلاعات قابل دسترسی مزیت دیگر این سیستم ها است. یک تصویر ویدئویی ابعاد متفاوتی را داشته است که تعداد زیادی از آنان به منظور تعیین و گزارش دهی توان استفاده را داشته اند. این گزینه ها شامل خصوصیت های مثل فاصله، زمان، نزدیکی، رنگ، بافت و تضاد می باشند . این کار سبب شده است که در حیطه اخطارها و اطلاعات مرتبط با خطاهای گزارش شده معیارهای سیستم های تحلیل تصاویر ویدئویی به شدت دقیق باشند. در جهت تهدیدهای معین تنظیم نمودن اخطار مثل عبور کامیون با سرعتی زیادتر از سرعت مجاز در ساعت های کاری امری قابل دسترسی می باشد.


سیستم های حفاظت پیرامونی


سیستم های که به عنوان حفاظت کننده دیوارها و حصارهای اطراف صورت می گیرند گروهی از سنسورها را شامل می شوند که برای ما گونه ای محافظت خطی را ایجاد می نماید که در جهت مراقبت نمودن و کنترل نمودن بصورت پیوسته یک منطقه معین به شدت مناسب می باشد . این سیستم ها نمونه های متفاوتی از لحاظ ظاهری و تکنولوژی را شامل می باشند . عمومی ترین گونه از این گروه، گونه ای است که در حصارها با توجه به اغتشاشات الکتریکی که وجود داشته است را به واسطه کابل های هم جوار و یا فیبرها بررسی کرده و اقدام به تحلیل اطلاعات مرتبط به این اغتشاشات و محیطهای مد نظر نموده و بدین ترتیب آن را ارائه خواهد نمود . این چنین آنها توانایی دارند که صداها و اغتشاشات عادی و عمومی مثل اغتشاشات رخ داده از اطراف جاده ها و یا خطهای تاکسیرانی را تعیین نموده و حذف کنند . در خیلی از این گونه موارد ها به شکل فیزیکی این سیستم بر روی حصارها جای گذاری شده اند و این گونه سیستم ها در بعضی موارد در پیرامون محیط مورد محافظت دفن شده اند . این سیستم های حفاظت پیرامونی( یا همان سیستن های حفاظت اطراف) توانایی را داشته اند که در جهت حفاظت نمودن از فضاها و مکان ها آنها را به گزینه هایی متناسبی مبدل کنند . امنیت در برابر وضعیت آب و هوایی متفاوت یکی از این توانایی هااین سیستم ها می باشد . لازم به ذکر است که این سیستم ها توانایی را داشته اند که در وضعیت بارندگی، مه، باد و برف هم به استثناء برف های بسیار سنگین و پوشاننده کار نمایند . البته باید این نکته را در نظر داشت که در همچنین وضعیتی هم موجب بالا رفتن احتمال آلارم های خطا شود . در وضعیت آب و هوایی متفاوت این سیستمها مورد استفاده قرار گرفته می شوند و مطابق انتظارات کارکرد آنا ن بوده است.
عموما نکته ای که از یاد رفته است و یا به فراموشی به دلیل های موضات کمبود بودجه سپرده شده است توانایی تشخیص دادن در نور کم می باشد . در این شرایط‌سیستم های حفاظت پیرامونی ، نور کم ، کارکرد بسیار ایده آلی داشته اند زیرا که اساساً به منظور تعیین به هیچ نور و یا روشنایی نیاز نخواهند نداشت .
در نتیجه به خوبی این سنسورها با وضعیت های متفاوت زمین و ناهمواری های آن هماهنگ شده اند . این سنسورها از آنجایی که به حصارها اتصال پیدا نموده اند و یا اینکه امکان دارد در امتداد پایه حصارها قرار گرفته شوند بر قدرت تشخیص این سنسورها جهت ها و ارتفاعات متفاوت تاثیری ندارند. البته نباید این نکته را نیز فراموش کنیم که باید در شرایط کاری مناسبی حصارها حفظ گردند تا سبب به وجود آمدن پیام های خطا، ناشی از حرکت بیشتر از حد حصارها، نگردند.

سنسورهای تکمیلی


با توجه به اینکه هر دوی این سنسورها (در این قسمت منظور سیستم های حفاظت پیرامونی است وسیستم دوربین های هوشمند )، برای حفظ امنیت راهکارهای مناسبی می باشند در صورتی که راه حلی تکمیلی را به منظور محافظت از مکان ها در صورت کاربرد هم زمان آنها فراهم خواهند نمود . در روش ترکیبی به عنوان یک مزیت واضح می توانیم به قدرت زیاد تشخیص در وضعیت جوی ویژه اشاره کنیم که منجر به کاهش سطح دید خواهد شد . باید سیستم های ویدئویی بتوانند هر گونه مداخله ای در مکان را مشاهده نمایند . در صورتی که این امر را سیستم نتواند انجام دهد هیچ پیام اخطاری را نمی تواند تولید کند زیرا که هیچ گونه اطلاعاتی را سیستم بدون مشاهده مداخلات دریافت نمی کند . در وضعیت جوی البته به کم شدن میدان دید که منجر خواهد شد این امکان وجود دارد که از دوربین های حرارتی تجهیز شده از سیستم های تجزیه و تحلیل تصاویر ویدئویی هستند استفاده کرد . از طرفی دیگر هم می تواند استفاده از سیستم حفاظت پیرامونی به عنوان روش کمکی به تعیین مداخلات ادامه دهد در صورتی که توانایی به ارائه اطلاعات موثقی در وضعیت دید ناکافی این سیستم ها نمی باشند.
ذاتاً سیستم های حفاطت پیرامونی خطی می باشند و به شکل گسسته در تولید نمودن پیام های خطر عمل می نمایند. هر اخطار به منزله یک تعدی در بیشتر موارد بشمار می رود . در صورتی که آنان توانایی به اخطار سریع (هنگام نزدیک شدن عامل مزاحم به محدوده مورد محافظت) نمی باشند و این چنین پس از وقوع حادثه توانایی به تجزیه و تحلیل اطلاعات نخواهند بود . سیستم های تجزیه و تحلیل تصویرهای ویدئویی در جهت محافظت کردن بر پایه یک محدوده مشخص را به جای حفاظت تنها یک خط (مسیر نصب سنسورها در اطراف مکان مورد نظر) راه کارهایی پیشنهاد می کنند. توانایی ایجاد نمودن محدوده های هدف زیادتر و تعیین موردهای مشکوک زیادتری مثل سرعت غیرمجاز، پرسه زدن، تجمع و یا خودروهای متفاوت را این روش به همراه خواهد داشت. به همین شکل تجهیزهای حافظتی مبتنی بر تصاویر ویدئویی امکان بررسی نمودن نحوه ی وقایع را هم محیا می نماید .باید به این موضوع نیز توجه نماییم که دانستن نحوه ی تعدی به یک حصار به ما کمک خواهد نمود که تمهیدات لازم را برای آینده بیاندیشد و از وقوع رخدادهای شبیه به آن پیش گیری می نماییم . در واقع با محیا کردن ویژگی پیشگیری به واسطه این روش سیستم های حافظتی بر پایه تصاویر ویدئویی و همچنین با تحلیل نمودن پس از وقوع حادثه به منزله مکمل برای سیستم های تشخیص تعدی به حصارها عمل نماید.
برای یک خرید جامع تامین هزینه های ضروری (بدون نیاز داشتن به تمدید یا تکرار سالانه که از هزینه های دوره ای سیستم ناشی است) برای یک مجموعه خیلی ساده تر از درخواست بالابردن سالانه در هزینه های کارکردی می باشد . در سازمان های متفاوت البته این کار مختلف می باشد . ترکیب دو راهکار سیستم های محافظتی بر پایه تصاویر ویدئویی و همچنین سیستم های تعیین تعدی به حصارها می تواند به کم نمودن هزینه های سالانه کمک کند.
با ترکیب سنسورها یکی از هزینه های دوره ای که قابل کاهش می باشد قابلیت پاسخ دارای تاثیر به سیستم های فضای پیرامون می باشد . برخی مجتمع ها سایت هایی را دارا می باشند که در فاصل های خیلی دوری قرار داشته اند و ممکن است حتی برخی از این سایت ها از نیروی انسانی خالی باشند. بدین ترتیب ترکیب دو عملکرد سیستم های محافظتی بر پایه تصاویر ویدئویی و همچنین سیستم های حفاظت پیرامونی به کم کردن هزینه های رخ داده از فرایند تایید پیام های خطر منجر شود. می تواند به طور اتوماتیک روش سیستم های محافظتی بر پایه تصاویر ویدئویی پیام های خطر سیستم حفاظت پیرامونی را تایید نموده، به صورت خودکار و با دوربین های زوم و کنترل نمود از فاصله دور عامل نفوذی را تعقیب کرده و اطلاعات مرتبط به اخطار تصویری را فراهم کنند . برای کاهش هزینه ها متخصصین سیستم های امنیتی هم اکنون گزینه هایی را دارا می باشند . برای مثال زمانی که از روی حصارها کودکان می پرند و سیستم اقدام به صدور پیغام خطا می کند توانایی پیگیری نمودن اتفاقات و همچنین می تواند تایید نمودن عدم آسیب رسانی به ذخیره سازی تایم قابل توجهی منجر شود. این چنین به علت عدم احتیاج به عکس- العمل به سرعت می تواند به ذخیره سازی سوخت هم منجر گردد.

معماری عمومی


دراین قسمت معماری سیستم های مرکب قادر می باشد از دو راهکار سیستم های محافظتی بر پایه تصاویر ویدئویی و همچنین سیستم های حفاظت پیرامونی بر پایه فضای مجموعه ی و خطرهای که وجود دارد متغیر باشد . اگرچه اساس معماری همه آنها یکسان است. بصورت عمومی برای استفاده در مکان هایی با دیوارهای ممتد و یا می توانیم بگوییم محیطهای دارای پستی و بلندی های بسیار سیستم های حفاظت پیرامونی مورداستفاده قرار گرفته می شوند . در جهت پوشش دادن این قسمت از حصارها دوربین های زوم و کنترل نمودن از راه دور با ایجاد نمودن امکان تایید درستی پیغام ها و اعلان ها و پیگیری تعدی های شکل گرفته ، مورد استفاده قرار می گیرد. دوربین های که قابلیت تجزیه و تحلیل تصویرهای ویدئویی را داشته اند این توانایی را دارند که فضایی گسترده تری را پوشش بدهند وعلاوه بر آن در صورت لزوم امکان پیگیری نمودن قانونی و لزومات دادگاهی را هم محیا خواهد نمود.


یکپارچه سازی حصارها به چه معناست ؟


به صورت عمومی محیط‌های حصارکشی شده گسترده ای در محیط های حساس وجود داشته است و این کار به عنوان یک روش امنیتی به شدت مناسب در استفاده نمودن از حصارهای هوشمند تلقی خواهد شد . در صورتی که ابزارهای مناسبی در حصارهای هوشمند به منظور تشخیص دادن تجاوز به حریم های حساس استفاده میشود اما بازهم همواره شما نیاز داشته اید که اقدام به ردگیری متجاوز نمایید.
دوربین های کنترل و زوم از راه دور با ردگیری اتوماتیک
گاهی وقت ها مکان های عمومی هم سنسورهای امنیتی داشته اند در صورتی که به طور عمومی برای مدیریت نمودن و واکنش به خطرهای پیش بینی نشده نیروهای امنیتی کافی وجود نداشته است. زمانی که سیستم ها به دوربین های کنترل کننده و زوم از فاصله دور مجهز شوند بدین ترتیب امکان ردیابی مزاحمین و متجاوزین را محیا نموده است و به این شکل نیروهای امنیتی در برابر واکنش در برابر خطرهای احتمالی توانا خواهند بود .

طرح های کمکی برای دوربین ها و نمونه های نمایشی


می توانید از راهنمای دوربین ها کمک بگیرید و یا برای درک نحوه ی عملکرد دوربین ها از یک نمایش و تست زنده استفاده نمایید. برای اینکه این موضوع روشن شود که می توانید چگونه بهترین روش را برای محافظت از مجموعه تان با هزینه موجود پیدا کنید لازم است از متخصصین راهنمایی بگیرید . در همین جهت می توانید با ما تماس حاصل کنید و از اینترنت یا فایل های راهنمای ما را دانلود کنید.
حتما باید در مورد دوربین های امنیتی هوشمند مواردی که مطالعه نمایید .
همه روزه شاهد هستم که بصورت گسترده ای معرفی و کاربرد دوربین های هوشمند در بازار سیستم های حفاظت فیزیکی شکل می گیرد اما باید فکر کنیم که آیا این دوربین ها ایده آل ترین انتخاب در جهت تامین نمودن نیازهای امنیتی ما بشمار می آیند ؟


جمع بندی نهایی:


به عنوان یک نتیجه گیری باید بگوییم هم سیستم های حافظتی که بر پایه تصاویر ویدئویی هستند و هم سیستم های حفاظتی پیرامونی هر دو عملکردهای دارای تاثیری در حفاظت نمودن از محیطهای متفاوت دارا می باشند .در صورتی که می تواند ترکیب این دو روش به نتیجه ایده آل تری منجر گردد . مجموعه ای که از ترکیب نمودن امکانات نظارتی و حفاظتی زیادتر در سیستم استفاده می نماید ، پیغام خطرهای نادرست کمتری و همچنین هزینه های کمتری را به دنبال خواهد داشت .
 
بالا