برگزیده های پرشین تولز

ترکیب کاکائو دارای توان بالقوه برای مبارزه با دیابت هستند

سرندی پیتی

Registered User
تاریخ عضویت
9 دسامبر 2014
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
4,737
سن
34
محل سکونت
شطهول
ترکیبات کاکائو دارای توان بالقوه برای مبارزه با دیابت را دارند

chocolate-diabetes-1.jpg



در حالی که کشف جدید وعده داده است، بهره برداری از قدرت ترکیبات کاکائو به احتمال زیاد کمی پیچیده تر از این خواهد بود



دکتر ها به افراد دیابتی اغلب در برابر خطرات خوردن شکلات زیاد هشدار می دهند. اما معلوم می شود که یکی از اجزای اصلی درمان، ممکن است تنها چیزی باشد که در شکلات وجود دارد.


محققان دانشگاه بریگهام یانگ یک ترکیب را در کاکائو جدا کرده اند که می تواند به مبارزه با دیابت نوع 2 کمک کند و میتواند سلول های خاصی را برای تبدیل شدن به انسولین تولید کنند.


آنها دریافتند در داخل پانکراس مناطقه ای به نام لنگرانس وجود دارد . این منطقه باعث میشود که که سلولهای بتا بدن بوجود بیایند این سلول های اختصاصی مسئول ترشح انسولین می شوند و هورمون هایی ترشح میکنند که میزان قند خون را تنظیم کرده




پروفسور جفری تسم میگوید : البته، این اولین بار نیست که ما مزایای سلامت مواد مغذی شکلات را در یک مطالعه مشاهده کردیم. دانشمندان قبلا متوجه شده اند که شکلات تیره می تواند به تولید باکتری های خوب در روده کمک کند تا ترکیباتی ضد التهابی تولید کنند؛ همچنین مواد موجود در شکلات می تواند از فراموشی حافظه جلوگیری کنند؛ و حتی آزمایش هایی نشان داده اند که مصرف شکلات نقش مهمی در کاهش دیابت و همچنین کاهش بیماری قلبی عروقی و کاهش خطر سکته مغزی دارد.



"این نتایج به ما کمک می کند تا به طور موثر در استفاده از این ترکیبات در غذاها یا مکمل ها برای حفظ کنترل قند خون طبیعی و به طور بالقوه حتی تاخیر و یا جلوگیری از شروع دیابت نوع 2 را نزدیک تر کنیم."
 
Last edited:
بالا