برگزیده های پرشین تولز

markazesh

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 اکتبر 2015
نوشته‌ها
68
لایک‌ها
15
Untitled-2.jpg

آیا شما فکر می کنید در برابر ویروس ها محافظت می‌شوید، حتی اگر آنتی‌ ویروس نصب کرده باشید؟ آیا تا به حال خواسته اید که از عملکرد صحیح آنتی ویروس خود مطمئن شوید؟ چگونه بدون تست آنتی ویروس خود، مطمئن هستید که درست کار می‌کند؟ بدیهی است کسی نمی خواهد کامپیوترش آلوده به ویروس باشد. برای اینکار فقط کافیست با تست آنتی ویروس ، مطمئن شوید که به درستی کار می کند یا نه؟! بامرکزش همراه باشید تا روش ساده و سریعی، برای تست آنتی ویروس به شما معرفی کند.

این پردارش که EICAR نام دارد توسط انیستیتیو اروپایی تحقیقات آنتی ویروس، ایجاد شده است و قابل اجرا برای تست آنتی ویروس درهر سیستمی است. این عمل می تواند توسط افراد، شرکت ها و برنامه نویسان آنتی ویروس به منظور تایید صحت عملکرد آنتی ویروس، بدون ایجاد هیچ گونه صدمه ای به سیستم مورد استفاده قرار گیرد.

شما نیز می توانید برای بهره گیری از تست آنتی ویروس خود مراحل زیر را دنبال کنید:

۱– یک فایل متنی با Notepad ایجاد کرده و کد زیر را در آن کپی کنید.

X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*

توجه : این کد شبیه کدهایی است که در فایل های ویروسی بکار می رود ولی در عین حال، توجه داشته باشید، این یک کد استاندارد فقط برای تست آنتی ویروس و امنیت سیستم است و هیچ صدمه و مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد.

2 – نام Notepad را به my.com یا test.exe تغییر داده و ذخیره سازید.(منظور با پسوند com.* و یا exe.* می باشد)

شما همچنین می توانید این فایل را به حالت ZIP و یا RAR در آورده و این کار را انجام دهید تا کمی کار را برای تست آنتی ویروس دشوارتر سازید.

۳– حال فایل متنی ایجاد شده را از طریق آنتی ویروس خود اسکن کنید.

  • با انجام مراحل فوق در صورت صحیح بودن عملکرد و تست آنتی ویروس ، اخطاری از طرف آن صادر و یا فایل مربوطه از روی سیستم حذف می شود، عکس زیر مربوط به آنتی ویروس کسپرسی می باشد.
1-2.png


2-1.png




  • در صورت که تست آنتی ویروس شما از عملکرد صحیح برخوردار نباشد پیغامی از طرف ویندوز می آید.
3-1.png


  • گاهی هم، پیغامی برای شما صادر نمی گردد.
بهرحال در مواقع پیغام خطا یا عدم پیغام باید به فکر امنیت سیستم خود باشید مثلا اگر آنتی ویروس شما آپدیت نیست آن را بروزآوری کنید و یا آنتی ویروس جدید نصب کنید.

آیا شما راه دیگری برای تست آنتی ویروس و عملکرد صحیح آن دارید ؟ خوشحال می شویم با ما در میان بگذارید.
 
بالا