برگزیده های پرشین تولز

تشخیص تعداد دوربین مداربسته در پروژه

hamed-s

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 ژانویه 2016
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
1
سن
56
تشخیص تعداد دوربین مداربسته در پروژه

تعداد دوربین مداربسته موجود در محل به میزان زیادی می تواند به کارآمدی دیگر تدابیر امنیتی که در محل مربوطه اتخاذ شده است بستگی داشته باشد .نکاتی که به تعیین این تعداد دوربین مداربسته در محل کمک می کنند , عبارتند از:

1. تعداد مناطقی که باید تحت پوشش قرار گیرند

یک آپارتمان تک خوابه نسبت به یک آپارتمان سه خوابه از نیازهای امنیتی متفاوتی برخوردار است . یک خانه سه خواب هم در مقایسه با یک ساختمان تجاری از نیازهای امنیتی متفاوتی برخوردار است . برای تعیین تعداد دوربین مداربسته ای که باید نصب شود باید مشخص نمود که چه تعداد مکان باید تحت نظارت قرار گیرد . این مکان ها در ساختمان های مسکونی می توانند شامل مواردی همچون درب جلویی یا پشتی , راهروها , آشپزخانه , اتاق نشیمن و گلخانه باشند .در ساختمان ها و تأسیسات تجاری این موارد می تواند شامل ورودی ها , خروجی ها , آسانسورها , قسمت پذیرش , راهروها و دیگر مکان های در دسترس عموم باشند .

2. تعداد نقاط آسیب پذیر

نقاط آسیب پذیر , بخش هایی از خانه یا ساختمان هستند که بیش از بقیه بخش ها نیازمند نظارت هستند . اکثر خانه ها دارای دو یا سه نقطه آسیب پذیر هستند در حالیکه بقیه بسته به اندازه , موقعیت مکانی و نوع طراحی شان از چندین نقطه آسیب پذیر برخوردارند . تأسیسات تجاری معمولا دارای نقاط آسیبپذیر بیشتری می باشند . برخی نقاط آسیب پذیر ممکن است درمحیط های درونی و برخی نیز ممکن است درمحیط های بیرونی باشند .

3. زاویه دید

زاویه دید دوربین مداربسته به محوطه ای که تحت پوشش لنز دوربین مداربسته قرار می گیرد اطلاق می گردد .برای مثال , راهرو باریکی که یک اتاق کار کوچک منتهی می شود به یک دوربین مداربسته با لنز ثابت نیاز دارد , حال آنکه یک پارکینگ بزرگ را تنها می توان به کمک یک دوربین مداربسته با قابلیت زوم و حرکت یا یک دوربین مداربسته دارای لنز زاویه باز تحت پوشش کافی قرار داد . اندازه مکان نیازمند پوشش تصویری را باید مدنظر قرار داد تا بتوان نوع و تعداد تجهیزاتی که باید نصب شوند را به حداکثر رساند . برای مثال , اکثر دوربین های مداربسته به یک لنز ثابت 4 میلیمتری مجهزند که از زاویه دید حدود 70 درجه ای برخوردار است . با چنین دوربین مداربسته ای می توان تصویر واضح صورت یک فرد در فاصله 35 پایی را مشاهده نمود . با این حال , به کمک دوربین های مداربسته مادون قرمز می توان در یک مکان تاریک جزییات را در فاصله حداکثر 25 پایی مشاهده کرد .



4. جزییات

هنگامی که موضوع جزییات به میان می آید معمولا صحبت از کیفیت و قابلیت دوربین مدار بسته است تا تعداد آن . با این حال , برای دستیابی به جزییات مهم موارد تحت پوشش تصویری , شاید لازم باشد از چندین دوربین مداربسته دریک مکان خاص استفاده شود .

5. تشخیص چهره

اگر تشخیص جزییات چهره دارای اهمیت باشد , در آن صورت می توان از قانون 10 سر استفاده نمود . برای آزمایش تصویر براساس این قانون ابتدا به تصویر فردی که توسط دوربین مداربسته نشان داده می شود نگاه کنید . سپس تصور کنید که 10 سر به اندازه سر فرد مذکور بر روی هم در تصویر مذکور قرار گرفته اند . اگر 10 سر یا کمتر در صفحه جای گیرند , در آن صورت دوربین مداربسته قادر به ارائه جزییات کافی می باشد . اگر بیش از 10 سر از بالا تا پایین صفحه جای گیرد , در آن صورت زاویه دید دروبین مداربسته شاید نتواند تصویر واضحتری تولید کند .



با همه ابنها , یک سیستم نظارتی ایده آل چگونه سیستمی است ؟

در اکثر موارد حداقل سه دوربین مداربسته باید در محل نصب شده باشد – یک دوربین مداربسته به موازات چشم ها تا بتواند چهره افراد را شکار کند , یک دوربین مداربسته با زاویه دید باز و یک دوربین مداربسته در مکان دارای ریسک بالاتر . واضح است که ابن تعداد می تواند و باید تغییر یابد , زیرا ساختمان های مختلف نیازهای متفاوتی دارند . هدف از نصب سیستم امنیتی تحقق اهداف امنیتی و نظارتی شماست .
منبع : http://faracctv.com/2015-02-10-06-49-15/category-list/147-the-number-of-cameras
 
بالا