برگزیده های پرشین تولز

تصاوير و زندگي نامه شش مفسد اقتصادي

وضعیت
موضوع بسته شده است.

xpin

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
9 جولای 2006
نوشته‌ها
2,487
لایک‌ها
33
محل سکونت
ایران زمین
تصاوير و زندگي نامه شش مفسد اقتصادي




ستاد مقابله با کالا و ارز اخیراً با راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی «اقتصاد پنهان»، عکس و اسامی قاچاقچیان و مفسدان اقتصادی بزرگ که در دادگاه محکوم شده اند را اعلام کرده است.

در حال حاضر عکس و مشخصات 6 محکوم زیر در این سایت وجود دارد و قرار است عکس و اسامی قاچاقچیان و مفسدان تحت تعقیب هم به این فهرست اضافه شود:


شهرام جزائري عرب -

12831.jpg


شهرام جزائري در آبان ماه سال 1380 به اتهام اخلال در **** اقتصادي كشور و پرداخت رشوه دستگير و محاكمه شد. از اتهامات ديگر وي تحصيل غير قانوني، معافيت سربازي، جعل اسناد،‌ استفاده از سند مجهول، تصدي بيش از يك شغل، حيف و ميل اموال دولتي و اخلال در نظم صادراتي است. وي به واسطه اين اتهامات جمعا به 27 سال حبس محكوم شده است. پس از آنكه راي پرونده متهم شهرام جزائري از سوي شعبه 20 ديوان عالي كشور نقض شد اين پرونده در ارديبهشت ماه سال 85 با ابلاغ ويژه آيت الله شاهرودي، رئيس قوه قضائيه به شعبه هم عرض دادگاه بدوي (شعبه 1192 مجتمع قضايي امور اقتصادي) ارسال گرديد.


قاسم خاكي -

khaki.jpg


در سال 78 يك شبكه 16 نفره قاچاق ارز و جعل اظهارنامه‌هاي ارزي به رهبري آقايان قاسم خاكي و اسماعيل احمد زمردي توسط وزارت اطلاعات شناسايي و دستگير گرديدند. قاچاقچي فوق با اغفال و تطميع تعدادي از كارمندان بانك و پرداخت رشوه به آنان اقدام به قاچاق ارز مي‌نمودند. از اين شبكه جمعاً 600 هزار دلار ارز و تعداد زيادي اظهارنامه‌هاي جعلي فاقد منشاء خارجي به ميزان 000/371/13 دلار و 000/882/14 مارك كشف گرديد.


مهرداد قطان -


ghattan2.jpg


قاچاقچي پس از دستگيري باند 16 نفره قاچاق كالا در آذرماه 83 به رهبري قاسم ممتاز، شبكه ديگري شامل 23 نفر كه قاچاقچي مهردادقطان نيز جزء آنان بود در خردادماه 84 به اتهام قاچاق كالا تحت پوشش ترانزيت، شناسايي و دستگير گرديدند. متهم مهرداد قطان در مردادماه سال 85 توسط شعبه 38 دادگاه انقلاب اسلامي مستقر در مجتمع قضايي امور اقتصادي محاكمه و به پرداخت يكصد و ده ميليارد و هفتصد و شصت و يك ميليون و ششصد و هفتاد و هشت هزار و پانصد و بيست و پنج ريال جريمه نقدي محكوم گرديد. اين دو شبكه در رابطه با قاچاق كالا ارتباط تنگاتنگ داشتند.



پيمان محبي -

mohebbi.jpg



قاچاقچي پيمان محبي فرزند وجيه ا... پس از دستگيري باند 16 نفره قاچاق كالا در آذرماه 83 به رهبري قاسم ممتاز، شبكه ديگري شامل 23 نفر كه قاچاقچي پيمان محبي نيز جزء آنان بود و ارتباط تنگاتنگي با باند قاسم ممتاز داشتند در خرداد ماه 84 به اتهام قاچاق كالا تحت پوشش ترانزيت شناسايي و دستگير گرديدند. متهم مذكور در مورخه 15/5/85 توسط شعبه 38 دادگاه انقلاب اسلامي مستقر در مجتمع قضايي امور اقتصادي محاكمه و به پرداخت 131 ميليارد ريال جريمه نقدي و تحمل 40 ضربه شلاق تعزيري محكوم گرديد.


علی مشهدی اسماعیل -

5%283%29.jpg


قاچاقچي علي مشهدي اسماعيل فرزند محمود در خرداد ماه سال 84 پس از دستگيري باند 16 نفره قاچاق كالا به رهبري قاسم ممتاز در مورخه 24/9/83 به همراه 22 تن از همدستانش به اتهام قاچاق كالا تحت پوشش ترانزيت دستگير گرديد و در مورخه 15/5/85 توسط شعبه 38 دادگاه انقلاب اسلامي مستقر در مجتمع قضايي امور اقتصادي به پرداخت 144 ميليارد ريال جريمه نقدي و 74 ضربه شلاق تعزيري محكوم گرديد.


قاسم ممتاز -

mmjaz%285%29.jpg


قاچاقچي قاسم ممتاز فرزند عوضعلي كه داراي سوابق متعدد قاچاق كالا و محكوميت‌هاي كيفري بود درمورخ 24/9/83 بهمراه 16 تن از همدستانش به اتهام قاچاق كالا تحت پوشش ترانزيت دستگير گرديد و در مورخه 30/5/85 توسط شعبه 38 دادگاه انقلاب اسلامي مستقر در مجتمع قضايي امور اقتصادي محاكمه و به پرداخت 248 ميليارد ريال جريمه نقدي و 74 ضربه شلاق تعزيري و 20 سال محروميت از ورود هر گونه كالاي ترانزيتي از بنادر كشور محكوم گرديد


اعلام عکس و مشخصات مفسدان اقتصادی بزرگ در پی مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره الزام دادگاه به اعلام اسامی محکومان فساد صورت می گیرد
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا