برگزیده های پرشین تولز

تصاویری دردناک از پشت پرده تهيه غذای

'majid'

Registered User
تاریخ عضویت
8 جولای 2007
نوشته‌ها
153
لایک‌ها
4
من به خاطر امتحانا تا چند روز آینده نمیتونم سر بزنم به اینجا (تا همین الانش هم همه درسام مونده)

در کل من تا حدی حرفم رو زدم (هر چند که میدونم اکثریت مخالف من هستن چون از بچگی چیز دیگه ای بهشون گفته شده و دیدن)

ولی اگر تمایل داشتید میتونید یه سر به تایپک کتابای انگلیسیم درباره گیاهخواری بزنید و اونها رو دانلود کنید تا متوجه ابعاد مختلف گیاهخواری و تاثیرش روی زندگی ما انسانها بشید ، دقت کنید که این کتاب ها و مجله ها فقط اونایی هست که من تونستم روی نت پیدا بکنم.

اینجا: http://www.veganforum.ir/showthread.php?t=574

در ضمن ، من یک مجموعه شامل 5 دی وی دی هم در باره گیاهخواری جمع کردم ( 3 دی وی دی فارسی و 2 تا انگلیسی) هر کسی که علاقه مند باشه رایگان بهش میدم(کتاب به فارسی و انگلیسی ،مستند ، مقاله و...)

فقط خودش باید بیاد دانشگام (تهران جنوب) ازم بگیره.تو این دی وی دی ها هر چیزی که درباره گیاهخواری بخواید هست ، هیچ هزینه ای هم نداره.هر کی خواست خصوصی بده بهم.
 

Grape

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
29 دسامبر 2009
نوشته‌ها
243
لایک‌ها
9
ترکه با مزه ای هستی
icon7.gif

بله از اون ترک ها هستم که 2.5 میلیون ارمنی رو طی یک سناریوی اقتصادی به بهشت فرستادند.
چرا فکر نکردی ژرمن هستم؟؟؟
 

mahi58

مدیر انجمن عکس و عکاسی
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
3 دسامبر 2006
نوشته‌ها
7,722
لایک‌ها
11,275
محل سکونت
Tehran
در مورد گیاهخوار بودن انسان فکر میکنم چیزی که گفتم کافی باشه ، اونهایی هم که فکر میکنن انسان یه موجود همه چیز خوار هست لطف کنن مثل موجودات همه چیز خوار ( مثلا خرس) گوشت خام بخورن بعد این حرف رو بزن ، اگر اعتقاد دارن که گوشت غذایی اصلی اونهاست چرا تغییر شکلش میدن؟

وگرنه اگر قرار به تغییر شکل غذا باشه که منم میگم سگ و گربه حیوانات گیاهخوار هستن ، چون غذاهای کاملا گیاهی براشون وجود داره و در ظاهر هم میخورن و خوششون هم میاد!!!

برای اطلاعات بیشتر:

http://www.iranvegetarians.com/001.htm
همونطور که گفتم، این مورد به اندازه ای که شما ادعا می کنید قطعی نیست، و هیچ کدوم از اون دلایل 24 گانه ای هم که در اون لینک شما ذکر شدند دلایل محکمی نیستند و به نظر میاد نویسنده بدون فکر کردن فقط دنبال این بوده که تعداد دلایل رو افزایش بده.
مطمئن باشید اگر برای گیاه خواری به دلایلی مثل سرعت کم دویدن انسان، شکل آب خورن انسان، یا چاک دهن انسان بخواهیم استناد کنیم، 100 تا دلیل هم برای گوشت خوار بودن میشه پیدا کرد!

در مورد ویتامین b12 و گیاهخواری یک مقاله کامل به فارسی توسط دکتر زرین آذر ( متخصص تغذیه در کالیفرنیا و خام گیاهخوار) نوشته شده که میتونید از اینجا دانلود کنید:

http://giyahkhar.files.wordpress.com/2010/02/b12__vegan.pdf
مقاله رو خوندم، عمده مطالب به نظرم متین و صحیح میان (هر چند دکتر یه خورده متعصبانه بحث می کنند و یه جاهاییش بی رویه به گوشت خواری حمله می کنند).
مساله اینجاست که اگر دقت کنید ایشون هم در انتهای مقاله توصیه به مصرف مکمل ویتامین به گیاه خواران می کنند، در حالی که شما چند پست بالاتر نوشتید که مصرف مکمل هیچ ضرورتی نداره...

این حرف هم یک شایعه بیشتر نیست ، گیاهخوارن هیچ مشکلی برای تامین پروتئین ندارن ، گواه حرف منم تحقیقات زیادی هست که انجام شده و افرادی که پدر و مادرشون گیاهخوار بودن و هیچ وقت تو عمروشون گوشت نخوردن و هیچ مشکلی هم ندارن یا ورزشکاران گیاهخوار.
کی گفته این حرف شایعه است؟

بهتر نیست قبل از قضاوت، حداقل یه سرچی می زدید و یه کم اطلاعات تون رو در این مورد افزایش می دادید (البته خوب می دونم که محدودیت زمانی دارید)؟

این صفحه رو بخونید و خودتون از لیستی که داده، کیفیت پروتئین ها رو با هم مقایسه کنید.

این صفحه هم یه منبع فارسی قابل قبول برای این مساله است.


-----------------------------------
حرف آخر:
گیاه خواری همراه با مشورت با پزشک یا متخصص تغذیه و مصرف مکمل: آری
گیاه خواری مطلق و متعصبانه: خیر



موفق باشید.
 

ahmaad313

Registered User
تاریخ عضویت
1 ژانویه 2009
نوشته‌ها
498
لایک‌ها
4
به جای اینکه این قدر باهم بحث غیر مفید کنید

شما عزیزان متخصص تغذیه
2 تا راه برای لاغری بگید
 

Dariush

Registered User
تاریخ عضویت
24 دسامبر 2002
نوشته‌ها
1,412
لایک‌ها
4
محل سکونت
پاسارگاد
در مورد گیاهخوار بودن انسان فکر میکنم چیزی که گفتم کافی باشه ، اونهایی هم که فکر میکنن انسان یه موجود همه چیز خوار هست لطف کنن مثل موجودات همه چیز خوار ( مثلا خرس) گوشت خام بخورن بعد این حرف رو بزن ، اگر اعتقاد دارن که گوشت غذایی اصلی اونهاست چرا تغییر شکلش میدن؟
.


دوست عزیز این حرف شما اصلا منطقی نیست. شما از روی عادت انسان میخوای نتیجه گیری کنی که انسان گیاهخوار هست؟! این که انسانها الان گوشت خام نمیخورن فقط و فقط عادت هست. وگرنه انسان اولیه گوشت خام میخورده. خیلی از میمونها هم میخورند. بعضی از مردم خاور دور هم گوشت خام میخورند ماهی و میگو و صدف رو خیلی از کشور ها خام میخورند توی ایران خودمون جگر گوسفند رو خام میخورند و ....

شما نمیتونی به این سادگی عادات انسان رو به چیزی نسبت بدی. ضمن اینکه وقتی انسان سبزی و میوه زیاد میخوره دچار نفخ و بعضا دل درد میشه و **** تمام گیاهی مواد لازم بدنش رو بهش نمیرسونه.

این تصاویر برای این نیست که کسی احساساتی بشه و **** یوگا و هندیها رو به همه تامیم بده راههای دیگری هم هست موضوع اینه که حیواناتی که نشون داده شد کمتر زجر بکشن و گرنه اصلا اومدید انسان و سگ و گربه رو گیاهخوار کردید با عقاب و شیر و ببر میخوایید چی کار کنید!
 

Dr.Amin Gholi

Registered User
تاریخ عضویت
18 جولای 2008
نوشته‌ها
748
لایک‌ها
32
محل سکونت
نیمکت پارک ملت مشهد
نمیدونم تو عمرت چنتا گیاهخوار دیدی که به خاطر گیاهخواری مریض شدن ولی من تا دلت بخواد افرادی رو توی دنیا واقعی دیدم که میتونم بهت معرفی بکنم که به خاطر گوشتخواری دچار هزارتا مرض شده بودن ، بعد از شروع خام گیاهخواری بدون هیچ نوع درمان شیمیایی خوب شدن(مدارک پزشکی قبل از بیماری و بعد از درمان هم وجود داره)

یکی از کسایی که شاید بشناسی دکتر بسکی هست که احتمالا دیدش توی تلویزیون ، خودش 6 تا بیماری داشته که خارج از کشور هم نتونسته بودن درمانش بکنن و با خام گیاهخواری درمان شد الانم تو سن 80 سالگی 150 شنا میره.

توی خیابون انقلاب تهران هم یه مطب راه انداخته فقط بیمارش رو با خامگیاهخواری درمان میکنه.

در ضمن ، تحقیقات زیادی هم در رابطه با سلامتی کلی افراد گیاهخوار و گوشتخوار انجام شده و شدیدا نتیجه به نفع گیاهخوار ها بوده.

نمونه آخرش تحقیق بلند مدت دانشگاه آکسفورد بود در مورد سرطان در گیاهخورا و گوشتخوراها.

عوضش دکتر بسکی دندون نداره !
connie_mini_rofl.gif
 

Psychonaut

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 ژوئن 2010
نوشته‌ها
6
لایک‌ها
1
محل سکونت
Belgrade
بعد دوست عزیز یکمی برامون درباره بیماری بری‌بری هم بگو. شما الان فقط میوه و سبزی خام میخوری بری‌بری نمیگیری؟

راستی من گوشت خام عادت داشتم زیاد میخوردم. گوشت قرمز. مرغ. حتی ماهی. جگر و قلوه و ... هم که دیگه جای خود داشت. البته درباره انگل اطلاعی نداشتم. بعد که درباره انگل و ... فهمیدم این عادتم رو ترک کردم. اگر منظورت از بیمار شدنه انسان در اثره خوردنه گوشت خام همین انگل هست که باید بگم جانورای گوشتخوار هم انگل میگیرن. اگرم منظورت چیزه دیگه ای بوده لطفا بگو ما هم بدونیم ولی من که به مشکل خاصی دچار نشدم. خیلی هم خوشم میومد و هنوز هم میاد یعنی گوشت خام رو به پخته ترجیح میدم ولی بخاطره انگل پرهیز میکنم. البته شنیدم با فریز کردنه گوشت در دماهای خیلی پایین مشکله انگل از بین میره و ژاپنی ها با این روش ماهی خام رو برای سوشی انگل زدایی میکنن.

درباره لذت بردن از منظره غذا هم بگم که همونقدر که از دیدن یه سبد میوه های رنگارنگ لذت میبرم و اشتهام رو باز میکنه از دیدنه جگر و ماهیچه گوسفند و قلوه گوساله لذت میبرم و اشتهام باز میشه.
 
Last edited:
بالا