برگزیده های پرشین تولز

تعداد کلمات مناسب برای مقالات سایت

sorooshpardaz12

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 ژوئن 2016
نوشته‌ها
17
لایک‌ها
6
سن
34
اگر شما هم بلاگ نویس باشید حتما تا کنون توجه کرده اید که پست های طولانی بهتر در نتایج جستجو نمایش داده می شوند و نسبت به پست های دیگر نیز بازخورد بهتری در نتایج جستجو دارند.

این نتایج سوالات مختلفی را بوجود می آورد سوالی مثل اینکه آیا واقعا طول مقالات مهم است؟ اگر بله مقاله باید چه تعداد کلمه ای داشته باشد؟

آیا موتورهای جستجو طول مقاله و تعداد کلمات آن را محاسبه می کنند؟

گوگل اعلام کرده است که طول مقالات و تعداد کلمات یک مقاله در الگوریتم های جستجوی گوگل منظور نشده است.

در سال 2012 جان مولر به نمایندگی از شرکت گوگل اعلام کرد " تعداد کلمات یک متن از نظر الگوریتم های گوگل مهم نیستند.همچنین اعلام کرد که نه تنها تعداد کلمات و طول یک متن مهم نیستند بلکه گاهی مقالات کوتاه می توانند از بسیاری از مقلات بلند مفیدتر باشند.

او همچنین به این موضوع اشاره کرد که خزنده های گوگل محتوای سایتی مانند توییتر را نیز ایندکس می کنند درحالیکه شاخص هر توییت کمترین میزان از طول یک محتوا یعنی 140 کاراکتر است.

او بیان کرد اگر شما یک سایت عالی و کاربر پسند داشته باشید به نحوی که کاربر به راحتی با سایت شما تعامل داشته باشد و بطور منظم به سایت شما سربزند و مقالات مفیدی داشته باشید که مخاطبان آن را با دیگران به اشتراک بگذارند این راه روشی عالی برای سئو و بهینه سازی است حتی اگر طول مقالات شما کوتاه باشند."

بنابراین برای نوشتن مقاله ای مفید بجای تمرکز بر روی تعداد کلمه می بایست بر روی محتوای با کیفیت و مفید تمرکز کرد.

هرچند گوگل اعلام کرده است که تعداد کلمات یک پست مهم نیست اولی تعداد کلمات بازهم نقش موثری در یک پست دارند

اما چگونه؟

بیاید به چند نمونه تحقیق انجام شده در رابطه با این موضوع نگاهی بیندازیم:

هنگامی بر روی پست های یک سایت تحقیق کردند دیدند که متوسط زمانی که مردم صرف مطالعه پست های یک بلاگ می کنند هفت دقیقه می باشد که هفت دقیقه متوسط زمانی برای خواند مقاله ای با حدود 1600 کلمه می باشد. متوسط نشان می هد که این زمان ممکن است به دلیل کیفیت بالای یک مقاله باشد.

مطالعه دیگری که روی متنی با محتوای بیشتر از 1500 کلمه صورت گرفت نشان داد که میزان بازخورد و مطالعه متن های طولانی تر مقدار کمتری است از طرفی می دانید که هر چه میزان بازدید از یک صفحه یا مقاله و میزان اشتراک گذاری آن در صفحات دیگر بالا باشد آن متن در موتورهای جستجو سریعتر ایندکس شده و بدلیل بازدید های بالا در نتایج جستجو بهتر نمایش داده می شود.

بنابراین در نهایت به این نتیجه رسیدند که متن هایی با تعداد کلماتی بین 1200 تا 1600 کلمه، طول مناسبی برای پست های یک بلاگ هستند.

طول پست چگونه بر سئو اثر می گذارد؟
اگر گوگل تعداد کلمات را در مقاله محاسبه نمی کند و تعداد کلمات بعنوان یک عامل برای رتبه بندی سایت و مقالات بحساب نمی آید پس چگونه تعداد کلمات روی سئو اثر می گذارند؟

این بدلیل فاکتورهای دیگر است:

فاکتورهایی نظیر محتوای کاربر پسند و مفید: مقالات طولانی تر مطالب با ارزش تری دارند و می توانند مفید تر و کاربردی تر باشند در نتیجه طرفداران بیشتری دارند.

کلمات بیشتر و متن طولانی تر به معنای استفاده از کلمات کلیدی بیشتر است
از جمله بالا کاملا مشخص است که وقتی متنی طولانی تر باشد تعداد کلمات کلیدی که در آن استفاده می شود بیشتر است در نتیجه از نظر چگالی و رتبه بندی در میان کلمات کلیدی و مورد جستجو شانس بیشتری دارد که در نتایج رتبه بندی ها نمایش داده شود.

البته این به این معنا نیست که متن طولانی تر به شما فرصت بیشتری برای استفاده از کلمات کلیدی می دهد چراکه الگوریتم های گوگل بسیار هوشمند هستند و متن های نامربوط با انبوهی از کلمات کلیدی را به راحتی می بابند بلکه به این معنی است که وقتی متنی طولانی می شود فرصت بیشتری برای توضیحات دارد و هرچه توضحیات بیشتر می شود کلمات کلیدی طبیعی که ممکن است در جستجوهای افراد باشد بیشتر در آن استفاده می شود.

content-is-king.png


متن های طولانی با ارزش ترهستند
طبیعی است که شما بعنوان یک وبلاگ نویس و یا تولید کننده محتوا زمان بیشتری را صرف یافتن، تحقیق و نوشتن یک متن طولانی می کنید در نتیجه چنین مقاله ای اغلب باارزش تر و مفید تر از مقاله ای با حجم کمتر است پس می تواند مقاله مفیدی باشد و لینک های خروجی بیشتری را روانه سایت شما کند.

مقالات طولانی تر نظرات بیشتر
مقالات طولانی و مفید باعث می شود که نظرات بیشتری در پست شما درج شود و در نتیجه محتوای مقاله بازهم بیشتر شود و در نتیجه های جستجو بیشتر نمایش داده شود.

ممکن است این سوال برای شما پیش آید که کامنت ها چگونه می تواند به سئو کمک کند؟

برای درک این مطلب به مثال زیر توجه کنید:

فرض کنید مقاله ای در رابطه با سئو نوشته اید و مقاله ای مفید است و در پایین این پست نظرات بسیاری قرار گرفته در میان این نظرات شخصی آمده و اسم یکی از ابزارهای بررسی سئو را آورده مثلا گفته Woorank نیز ابزار مفیدی برای بررسی سئو است

از طرفی اشخاصی در گوگل به دنبال آموزش سئو و یا اطلاعات بیشتر در مورد woorankهستند وقتی این افراد کلمهwoorank را جستجو می کنند همین کامنت به سایت شما شانس بیشتری می دهد تا در نتایج جستجو ها نمایش داده شود.

از طرفی این کامنت ها می تواند به پست های دیگر بلاگ کمک کند و به شما ایده بدهد که مطالب بعدی بلاگتان چه باشد که کاربردی تر باشد.

مثلا مطلب بعدی را در رابطه با آموزش woorank بنویسید.

در نهایت به یاد داشته باشید:

- برای تعداد کلمات یک مقاله رقم مشخصی را نمی توان در نظر گرفت، چیزی که مشخص است اینکه پستی با 400 کلمه نمی تواند خیلی مفید و کاربردی باشد بخصوص برای مقالات آموزشی

- مقالات بلند به منزله بمباران کردن صفحه با کلمات کلیدی نیست بلکه به معنی نوشتن مطالب مفید و کاربردی با فرصت بیشتر(نسبت به مقالات 500 کلمه ای) است

- مطمئن باشید اگر پست های شما مفید و کاربردی باشند حتما بازدید کنند گان بسیاری را به خود جذب می کنند و در نتیجه باعث می شود موتورهای جستجو به سایت شما توجه ویژه تری داشته باشند.

منبع:بهینه سازی سایت | سروش پرداز
 
بالا