برگزیده های پرشین تولز

تعریف ساده ای از آلاچیق شیشه ای

wizunemployed

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 جولای 2015
نوشته‌ها
42
لایک‌ها
5
سن
44
تعریفی ساده از آلاچیق شیشه ای : می توان گفت که آلاچیق شیشه ای نوعی سایبان یا اقامتگاهی موقت است که رهگذران از آن برای استراحتی کوتاه از آن استفاده می کنند. این نوع سازه با مصالحی متفاوت از آنچه در ساختمان سازی استفاده شده ساخته می شود.
معمولا برای طراحی آلاچیق شیشه ای به چگونگی همخوانی با دیگر عوامل، موقعیت زمین و ایده طراح توجه ویژه می گردد.

در شمال ایران آلاچیق با وسایلی از جمله بقایای ساقه های برنج و گندم، چوب و شیشه ساخته می شود.مصالحی که در آلاچیق های روستایی استفاده می شود از مواد ارزان قیمت و ساده می باشد.
126960960__409575c1.jpeg

سقف و دیوار یک پارچه در طراحی آلاچیق

دست به تغییر ایده های قدیمی بزنید و از طراحی مدرن کمک بگیرید. همانطور که در تصویر می بینید در طراحی این آلاچیق حد و مرزی میان سقف و دیواره آن نمی توان یافت. در عین حال فرم و حالت سیال، زیبایی خاصی به آن بخشیده است.

سقف های کوچک با عرض کم برای آلاچیق ها

لزومی ندارد که فکر کنید حتما تمامی محیطی را که می خواهید از آن استفاده کنید باید مسقف کرد. با در نظر گرفتن جهت تابش خورشید می توانید از سقف هایی با عرض کم و طول زیاد در کنار دیواره ها استفاده کنید.

استفاده از رنگ در طراحی آلاچیق

محیط های رنگارنگ همیشه روحیه بخش هستند. با آگاهی از نوع پوشش گیاهی مکانی که دارید در آن آلاچیق را می سازید، دست به انتخاب رنگ بزنید. نترسید و با جسارت شروع به رنگ آمیزی کنید مطمئن باشید نتیجه خوبی خواهید گرفت و شادابی را به آن محیط هدیه خواهید کرد.

نورپردازی در طراحی آلاچیق

فراموش نکنید، آلاچیقی که طراحی می کنید در طول شب نیز باید قابل استفاده باشد. بنابراین به نورپردازی آن توجه ویژه داشته باشید. در انتخاب وسایل نورپردازی دقت کنید و با انواع چراغهای مخصوص برای فضای بیرونی آشنا شوید و پس از آن دست به انتخاب بزنید.
 
بالا