برگزیده های پرشین تولز

تغيير جنسيت جنسي(پديده قرن 21) در ايران و جهان

eblis

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
28
لایک‌ها
0
سلام دوستان عزيز
===============
شنيده بودم در المان ساليانه 400 نفر تقاضاي تغيير جنسيت دارند
==============
يا در انگلستان زني كه تغيير جنسيت داده بود با مردي كه تغيير جنسيت داده بود به طور اتفاقي اشنامي شوند و ازدواج ميكنند و صاحب يك فرزند شدند
=========
اما در ايران
تهران ، خبرگزاری سینا_امیررضا پرحلم و ندا ریحانی
ظاهرش مردانه به نظر می رسد ، از سینه پهن ، بازوان عضلانی ، ریش تیره پر پشت گرفته تا صدای کلفت ؛ مشکل می شود باور کرد او روزی یک زن بوده است.
تا چهار سال بیش که تحت عمل جراحی تغییر جنسیت قرار گرفت در واقع یک زن به تمام معنا بود ولی بالاخره در سن 25 سالگی تصمیم خود را گرفت و تغییر جنسیت داد ؛ حالا همه او را به نام سعید می شناسند حتی شناسنامه او می گوید که او دیگر سعید است.
شوهر سابق او به نوعی او را تشویق کرده بود که تغییر جنسیت بدهد و حالا هم که یک مرد شده است همچنان با شوهر سابق خود دوست است.
به گفته خودش به تازگی با دختری نامزد شده است و به زودی با هم ازدواج خواهند کرد.
او که می خواهد اسم کاملش منتشر نشود در این باره می گوید: از این که تغییر جنسیت دادم احساس رضایت می کنم چون زندگی ام را دوست دارم و کوشش می کنم که خودم و دیگران هویت گذشته من را فراموش کنند.
وی می افزاید : در 25 سالگی تغییر جنسیت دادم ولی باور تبدیل شدن از یک زن تمام عیار به یک مرد برای خود هم مشکل است.
یک فرد نزدیک به سعید درباره او می گوید : هیچکس به اندازه یک قاضی که اجازه عمل جراحی تغییر جنسی او را صادر کرده نتوانسته بود به او کمک کند.
چندی پیش در خبرها به نقل از یک مقام مسوول آمده بود که عمل های جراحی تغییر جنسیت در ایران افزایش یافته است و دختران جوان زیادی تمایل پیدا کرده اند که جنسیت خود را تغییر دهند.
موضوع قدری آرام و مبهم مطرح شد و عکس العملهای پیرامون آن به دشواری مجال بروز یافت.
عده ای می گفتند شرایط امروز جامعه ما به گونه ای نیست که بتوان ابعاد و پیامدهای چنین مسائلی را به سادگی تشریح کرد اما نکته مهم این است که در پیش گرفتن یک خط مشی روشن در قبال وقوع چنین پدیده ای در جامعه چندان ساده به نظر نمی رسد.
برخی معتقدند که ایجاد فضای باز در جامعه و از میان رفتن محدودیت ها ، تعداد بیشتری از دختران و پسران ایرانی را به سمت تغییر جنسیت آگاهانه سوق داده است و برخی دیگر می گویند تغییر جنسیت یک گناه نابخشودنی و ناشی از هم جنس گرائی است که به هر طریق ممکن باید جلوی اشاعه آن را گرفت.
بحث مربوط به افزایش عمل های جراحی تغییر جنسیت در ایران از آنجایی آغاز شد که چند رسانه غربی اخباری را پیرامون احتمال شیوع آن مطرح کردند.
طبق آمار سازمان بهداشت جهانی ، از هر یکصد هزار پسر و از هر چهار صد هزار زن در جهان یک نفر تغییر جنسیت می دهند و علاقه به تغییر جنسیت در پسران به مراتب بیشتر از دختران است.
در حال حاضر با افزایش درک و آگاهی مردم و مسوولان گرایش به تغییر جنسیت در ایران دیگر نه تنها یک گناه محسوب نمی شود بلکه در شرایطی برای هماهنگی ارگانیزم بدن با آنچه به سمت آن تمایل نشان داده می شود مفید ارزیابی می شود.
در واقع تحت شرایطی خاص و بنا به حکم دادگاه افرادی به طور قانونی این اجازه را پیدا می کنند که به راحتی تغییر جنسیت بدهند.
یک پزشک متخصص به نام "رحمان ف" که گفته می شود در عمل های جراحی تغییر جنسیت صاحب نظر است با اینکه سعی در انکار تخصص خود دارد، می گوید: به تدریج این واقعیت که ممکن است کسانی تمایل داشته باشند جنسیت خود را تغییر دهند تا یک زندگی شادی داشته باشند پذیرفته می شود.
وی می افزاید : گمان می کنم افزایش تقاضا برای عمل تغییر جنسیت نه تنها دیگر استثناء و زشت نیست بلکه به عنوان یک راه علاج اصولی برای درمان بیماری های دردناک مطرح است.
وی معتقد است که همیشه مشکل این بوده است که با بیماری و ناهنجاری برخورد دفعی و تهاجمی صورت پذیرفته و کمتر از بعد علمی و رفتار درمانی به اینگونه مسائل پرداخته شده است.
کسانی که بتوانند به طور قانونی و با تشخیص پزشک و دادگاه صالحه اجازه تغییر جنسیت بگیرند، می توانند شناسنامه جدید نیز دریافت کنند.
در سالهای قبل از انقلاب سیاست خاصی در رابطه با تغییر جنسیت وجود نداشت و آن دسته از کسانی که خواست شخصی ، امکان مالی و ارتباطات لازم را داشتند می توانستند از معالجات پزشکی و شناسنامه جدید برخوردار شوند.
پس از انقلاب به دلیل فضای ارزشی حاکم بر جامعه خواستاران تغییر جنسیت و کسانی که مایل بودند به ظاهر جنس دیگر در آیند در ردیف افراد هم جسن گرا محسوب شده و قانون کیفری در مورد آنها اعمال می شد.
به گفته یک مسئول سازمان بهزیستی ولی در سال 1364 با فتوای امام ***** (ره)تغییر جنسیت با دلایل مستند پزشکی و روانپزشکی جنبه شرعی یافت و افراد متقاضی پس از تایید پزشکی قانونی و حکم دادگاه می توانستند به مراکز ویژه عمل های جراحی مراجعه و تحت عمل تغییر جنسیت قرار گیرند.
پس از فتوای امام ***** (ره) برای اولین بار عمل جراحی تغییر جنسیت در شهر اصفهان انجام شد که در حال حاضر در اغلب شهرهای ایران این عمل انجام می شود و تعدادی از بیمارستانهای دولتی نیز اقدام به انجام چنین عمل های جراحی ای می کنند.
یک کارشناس دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی در این زمینه گفت:"Transsexual" به معنی دگر جنس خواهی ، یک نوع اختلال هویتی شناخته شده روانپزشکی است که در آن فرد به طور مستمر از احساس تعلق به جنسیتی که به آن متعلق است، ناراضی است و با جنس مخالف خود همانند سازی می کند.
دکتر "وامقی" در گفت و گو با خبرنگار سینا افزود: این بیماری جدیدی نیست ولی به نظر می رسد نمود بیشتری در سالهای اخیر پیدا کرده است.
به گفته وی ، ردپای این بیماری در تاریخ نیز دیده می شود به طور مثال یکی از درباریان فرانسه سالها به کسوت مردانه به عنوان سفیر کار می کرده در حالی که زن بود.
وی افزود : این بیماری تنها مربوط به فرهنگ و یا منطقه خاصی نیست و در تمامی فرهنگها و ادیان دیده می شودوهمانند تمامی بیماریهای روانی در آن جنبه های ژنتیکی ، محیطی و آموزشی و یادگیری وجود دارد.
وی می افزاید: تغییر جنسیت زیر مجموعه ای از یک اختلال هویتی است که تمامی افراد دارای اختلال هویتی به آن مرحله نمی رسند و بلکه تنها ده درصد افراد دارای اختلال هویتی به مرحله تغییر جنسیت می رسند.
وی تاکید کرد : بدون شک در این بیماری زمینه های فردی وجود دارد که در مجاورت با شرایط محیطی موجب بروز این مشکل می شود.
وی ادامه داد : هیچ کار پژوهشی بر روی افراد مبتلا ، پس از عمل جراحی وجود ندارد ولی شواهد نشان می دهد که اغلب این افراد از عمل خود راضی هستند و از این که تغییر جنسیت داده اند پشیمان نمی شوند.
وی گفت: از لحاظ علمی عمل جراحی برای این افراد ضروری است زیرا فرد به مرحله ای رسیده است که نمی تواند جنسیت خود را قبول کند و در رفتارهای اجتماعی خود نیز دچار مشکل می شود و به همین دلیل برای افرادی که به این مرحله برسند عمل جراحی توصیه می شود.
وی ادامه داد : تعداد افراد مبتلا به اختلال هویت مشخص نیست ،چون اغلب افراد دارای اختلال هویت به پزشک مراجعه نمی کنند.
وی تصریح کرد : بروز این بیماری در سنین پیش از دبستان دیده می شود ولی این که اطرافیان و خانواده این فرد چه زمانی متوجه بیماری وی شوند ، ممکن است در سنین جوانی بروز کند.
دکتر وامقی افزود: طبق آمار سازمان بهداشت جهانی در ایران حدود 700 مورد تغییر جنسیت داریم ولی در آمار پزشکی قانونی حدود 350 نفر تا کنون تغییر جنسیت داده اند که البته این آمار پایین به این دلیل است که بسیاری از این افراد در خارج از کشور عمل جراحی می کنند.
به گفته وی ، حداقل 7 تا 8 مرکز هستند که در ایران اقدام به این عمل جراحی می کنند.
وی ادامه داد : فلسفه فتوای حضرت امام *****(ره) این است که در واقع در مذهب شیعه ارجحیت با انتخاب روح است و روح را به بدن مترتب می دانند و از لحاظ علمی نیز هیچ یک از افرادی که به این مرحله از بیماری می رسند بهبود نخواهند یافت و عمل جراحی تنها راه درمانی است که جایگزین ندارند.
کارشناس سازمان بهزیستی گفت : در سال 80 کمیته ای کشوری برای رسیدگی به وضعیت بیماران transsexual” “تشکیل شد که بخش حمایتی این کمیته به عهده سازمان بهزیستی کشور گذاشته شد.
وی ادامه داد : در حال حاضر افرادی که برای تغییر جنسیت مراجعه می کنند به روانشناسان معرفی می شوند و تحت حمایت قرار می گیرند.
وی افزود : با ارجاع این افراد به پزشکی قانونی و دادگاه حکم عمل گرفته می شود و وامی به عنوان کمک هزینه عمل جراحی نیز در اختیار آنها قرار می گیرد.
به گفته وی ، هزینه هایی که بهزیستی می تواند متقبل شود خیلی پایین است و هزینه های درمانی عمل جراحی در کشور بالاست .
یک روان شناس درباره علل گرایش به تغییر جنسیت می گوید: شاید نتوان دلیل روشنی برای این کار بیان کرد ولی می توان گفت نوجوانان در حال بلوغ، باید مواظب باشند که در رفتارهای اجتماعی شان نقش جنس مخالف را به عهده نگیرند.
"رضا بیاتی مقدم" می افزاید : مثلا کودکان در بازی های خود عهده دار نقش های مختلف می شوند، به طور مثال یک دختر هفت ساله ممکن است نقش یک پسر را بازی کند یا یک پسر 10 ساله نقش یک دختر را، به این ترتیب آنها در کشاکش همین نقش های خیالی رشد کرده و باور می کنند که می توانند در نقش های فرعی خود تواناتر ظاهر شوند.
بیاتی مقدم در ادامه می افزاید: اگر دقت کرده باشید بازیگران سینما و تلویزیون در بیان خاطرات خود گفته اند که باید چنان در نقش سینمایی یا تلویزیونی خود فرو روند که احساس کنند یک شخصیت جدید هستند و این نقش بازی کردن ها در رفتار اجتماعی نیز مصداق دارد و می تواند آیینه تمام نمای یک عمر رفتار و زندگی آدمی باشد.
وی تصریح می کند : محدودیت های قانونی و سنتی جامعه درباره افرادی که خواهان تغییر جنسیت شده اند به تدریج از بین رفته است و قانون و حتی حوزه های تاثیر گذاری مثل روحانیون دیگر مثل گذشته برخورد با این موضوع ندارند.
وی خاطر نشان می کند : امروزه سیستم قضایی اطلاعات بیشتری درباره این پدیده دارد و برخی از روحانیون حتی تغییر جنسیت را راه حلی برای کسانی که در مورد جنسیت خود دچار مشکل هستند می دانند.
مساله تغییر جنسیت در کنفرانسی که به منظور بررسی این موضوع در تیر ماه در تهران برگزار شد با حضور تعدادی از مقامات کشورهای خلیج فارس مورد بحث قرار گرفت.
بنا بر اظهارات منابع آگاه در حوزه علمیه قم یک روحانی به نام "محمد مهدی کریمی نیا "در حال نوشتن رساله ای درباره تغییر جنسیت است.
این روحانی مدعی است که برخی روحانیون و محققان حوزه علمیه او را تشویق کرده اند که بر روی این موضوع کار کند.
آنها گفته اند تحقیق وی می تواند ، انگی را که در جامعه به افراد خواهان تغییر جنسیت زده می شود برداشته و حکم مذهب را در این باره روشن کند.
یکی از فعالان حوزه تغییر جنسیت "مرجان. م" است که در گذشته مردی به نام فریدون بوده است.
مرجان در دوران شاه آرزو داشت زن بشود اما امکان مالی عمل جراحی برای او فراهم نبود و علاوه بر این وی در این باره به دنبال رهنمود مذهبی بود.
فریدون در سال 1356 وضعیت خود را در نامه ای به حضرت امام ***** (ره) که در پاریس و در تبعید بسر می بردند ، نوشت.
امام ***** نیز در پاسخ به وی گفته بودند که وضعیت او با هم جنس گرایی تفاوت دارد.
مرجان سرانجام در سال 64 موفق می شود از دولت اجازه عمل جراحی بگیرد اما به دلیل عدم توانایی مالی در سال 1376 دولت هزینه عمل جراحی او را در بانکوک تقبل کرد.
در سال 1379 ، مرجان سازمانی را برای کسانی که مشکل هویت جنسی دارند تاسیس کرد.
حتی گفته شده که یک انجمن خیریه اسلامی نیز با وامی برابر با 1200 دلار به عنوان کمک هزینه هر عمل جراحی برای تغییر جنسیت موافقت کرده است.
"عباس . ک " جوان 19 ساله تهرانی درباره رفتارهای مقتدرانه برخی دخترها می گوید: از چنین موجوداتی به شدت متنفرم و دوست دارم همسر آینده ام ظرافت های زنانه خود را داشته باشد.
پدرام موسوی 21 ساله نیز می گوید: از افزایش تمایل دختران به موتورسواری و دوچرخه سواری می توان فهمید که دختران تا چه حد جنسیت گریز هستند و این مساله برای اجتماع یک فاجعه است.
آیت الله موسوی تبریزی دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم درباره نکات شرعی تغییر جنسیتی می گوید: اگر کسی بدون دلیل و بدون داشتن مشکل هویتی و بیماری روحی بخواهد اقدام به تغییر جنسیت کند شرعا کار حرامی را مرتکب شده است.
وی در ادامه می افزاید : مساله این است که از نظر واقعی دختری ممکن است پسر باشد ولی در ظاهر از هنگام تولد آلت غیر پسرانه داشته باشد در این صورت هم نه تغییر جنسیت بلکه تغییر ظاهری جنسیت مطرح است که شرعا بلا اشکال است.
وی با بیان فقهی این مساله دو مورد" خنثی مشکل" و "خنثی غیر مشکل "را مطرح می کند و می گوید: فردی که خنثی مشکل است در یک آن می تواند هر دو جسنیت را دارا باشد و این را کاری نمی توان کرد اما خنثی غیر مشکل باطنا یک جنس دیگر است اما ظاهرا جنس دیگر را دارد که اینجا می توان تغییر ظاهرا جنسیتی انجام داد.
دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهداشت جهانی از حدود سه سال پیش با دعوت مرکز امور زنان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی کشور با همکاری سازمان پزشکی قانونی و دانشگاه علوم پزشکی کمیته ای را برای افراد متقاضی تغییر جنسیت تشکیل داد.
مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی درباره فعالیت این کمیته ، گفت : با تشکیل کمیته حمایت از افراد متقاضی عمل جراحی تغییر جنسیت ، در سه سال گذشته حدود 60 نفر از این بیماران تحت حمایت سازمان بهزیستی قرار گرفته اند.
"سید هادی معتمدی " افزود : تغییر جنسیت از دختر به پسر حدود 15 تا 20 میلیون تومان هزینه دارد که با توجه به بودجه در اختیار این مرکز که سالانه 20 میلیون تومان است نمی توان بیش از یک نفر را تحت پوشش حمایتی قرار داد ولی با کمکهای انجام شده سالانه حدود 20 نفر تحت پوشش قرار می گیرند.
به گفته وی ، این بیماری پدیده جدیدی نیست ولی نسبت به کل بیماری های هویتی شیوع بالایی دارد که در بسیاری از موارد خانواده ها مقصر هستند.
وی تاکید کرد : بسیاری از این افراد دو جنسیتی واقعی نیستند ولی از نظر روحی و روانی می خواهند تغییر جنسیت دهند.
وی تصریح کرد : اغلب این افراد طی 20 سال پشیمان می شوند و تحقیقات نشان داده است که چون امکان بازگشت برای این افراد وجود ندارد اقدام به خودکشی در این بیماران بالا است.
========
موفق و پيروز باشيد
ابليس
 

najvagar

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 می 2003
نوشته‌ها
129
لایک‌ها
0
محل سکونت
Getto and Proud In My 6Mbps Internet Cable!! :D
15 تا 20 میلیون!؟ به من 15 تا 20 میلیون پول بدن خودمو نصف می کنم...همینجوری بدون عمل جراحی نصفم می شه زن...نصفم مرد...بابا بیخیال... :blink:
 

gooyapardaz

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 آگوست 2004
نوشته‌ها
250
لایک‌ها
1
سن
44
جون به جونت كنن ابليسي :D
 

mehrdad1355

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
2 فوریه 2004
نوشته‌ها
3,971
لایک‌ها
30
سن
47
در همايش‌ بررسي‌ اختلال‌ هويت‌ جنسي‌ عنوان‌ شد"تمايل‌ پسران‌ براي‌ دختر شدن‌ بيشتر است‌


470 دختر و پسر كه‌ از هويت‌ جنسي‌ خود ناراضي‌ بودند براي‌ تغيير جنسيت‌ به‌ پزشكي‌ قانوني‌ مراجعه‌ كردند تا با عمل‌ جراحي‌ به‌ شكل‌ جنس‌ مخالف‌ در بيايند.
در اولين‌ همايش‌ «بررسي‌ اختلال‌ هويت‌ جنسي‌» كه‌ در مشهد برگزار شد دكتر كاهاني‌، كارشناس‌ مسوول‌
پزشكي‌ قانوني‌ كشور با ارايه‌ آماري‌ كه‌ از سال‌ 66 تا 83 جمع‌آوري‌ شده‌ است‌ از 470 دختر و پسري‌ ياد كرد كه‌ با مراجعه‌ به‌ پزشكي‌ قانوني‌ خواهان‌ تغيير جنسيت‌ خود شدند. همچنين‌ از ميان‌ 270 نفري‌ كه‌ تا سال‌ 1380 متقاضي‌ انجام‌ عمل‌ تغيير جنسيت‌ بوده‌اند 200 نفر پسر جوان‌ و 70 نفر دختر يا زن‌ بوده‌اند كه‌ نشان‌ مي‌دهد تمايل‌ پسران‌ براي‌ دختر شدن‌ بيشتر است‌ و تا به‌ حال‌ از اين‌ تعداد 214 نفر موفق‌ به‌ گرفتن‌ موافقت‌ براي‌ انجام‌ عمل‌ جراحي‌ شده‌اند.
دكتر عليرضا كاهاني‌ گفت‌: پسرها چهار برابر دختران‌ دچار اختلالات‌ هويت‌ جنسي‌ مي‌شوند كه‌ اختلالات‌ ژنتيكي‌ و هورموني‌ و اؤرات‌ دارويي‌، شيمي‌ درماني‌ و ضربات‌ مغزي‌ در دوران‌ كودكي‌ از دلايل‌ بيولوژيكي‌ بروز اختلالات‌ هويت‌ جنسي‌ است‌، اما علت‌ عمده‌ اين‌ اختلالات‌ بيشتر جنبه‌ رواني‌ دارد، يعني‌ نارضايتي‌ والدين‌ از جنس‌ فرزند خود و پرخاشگري‌ والدين‌ نسبت‌ به‌ بچه‌ها باعث‌ بروز اختلالات‌ هويت‌ جنسي‌ در دختران‌ و پسران‌ مي‌شود.
دكتر كاهاني‌ از راه‌اندازي‌ يك‌ سازمان‌ غيردولتي‌ براي‌ حمايت‌ از اين‌گونه‌ بيماران‌ خبر داد و گفت‌: بزودي‌ در تهران‌ اين‌ سازمان‌ راه‌اندازي‌ مي‌شود و پروتكل‌هاي‌ حقوقي‌ اين‌ افراد هم‌ در دست‌ بررسي‌ است‌.
اختلال‌ رواني‌ رشد جنسي‌ در پسرها مدت‌ها قبل‌ از سن‌ بلوغ‌ به‌ سراغشان‌ مي‌آيد.
به‌نحوي‌ كه‌ آنها با پوشيدن‌ لباس‌هاي‌ دخترانه‌، عروسك‌ بازي‌ و يا نقاشي‌هاي‌ دخترانه‌ تمايل‌ خود را به‌ دختر بودن‌ نشان‌ مي‌دهند و اين‌ افراد در بزرگسالي‌ به‌ دنبال‌ يك‌ راه‌ پزشكي‌ هستند تا خود را وارد جامعه‌ زنان‌ كن
 

t_mohsen

Registered User
تاریخ عضویت
2 آگوست 2003
نوشته‌ها
808
لایک‌ها
1
سن
39
محل سکونت
Tehran
چه پسرای ک*** خلی ، آخه زن بودنم شد زندگی!
 

sefid

Registered User
تاریخ عضویت
7 می 2005
نوشته‌ها
401
لایک‌ها
0
واه ابنا همش نتیجه اوج! تمدن غربیه دادا! این یعنی از بین رفتن یک سری از آرمان ها و فرهنگها این یعنی بلایه بزرگی در راه!
 

Spiro

Registered User
تاریخ عضویت
26 مارس 2005
نوشته‌ها
854
لایک‌ها
6
به نقل از t_mohsen :
چه پسرای ک*** خلی ، آخه زن بودنم شد زندگی!
واقعا
خداييش زن بودن يعني محدوديت تو همه چي
تغيير جنسيت برا فكراي چرند و مزخرف دو روزه ديوانگي محضه :eek:
 

mehrdad1355

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
2 فوریه 2004
نوشته‌ها
3,971
لایک‌ها
30
سن
47
به نقل از Spiro :
واقعا
خداييش زن بودن يعني محدوديت تو همه چي
تغيير جنسيت برا فكراي چرند و مزخرف دو روزه ديوانگي محضه :eek:
شكايت‌ يك‌ زن‌ به‌ دادگاه‌ خانواده‌: شوهرم‌ تصميم‌ گرفته‌ كه‌ زن‌ بشود!


گروه‌ حوادث‌: يك‌ زن‌ جوان‌ ديروز به‌ دادگاه‌ خانواده‌ تهران‌ رفت‌ و گفت‌: شوهرم‌ مي‌خواهد زن‌ بشود و من‌ به‌ دادگاه‌ آمده‌ام‌ تا درخواست‌ طلاق‌ بدهم‌.
اين‌ زن‌ جوان‌ كه‌ مينا نام‌ دارد و كارمند دولت‌ است‌، ديروز به‌ قاضي‌ دادگاه‌ خانواده‌ گفت‌: سه‌ سال‌ پيش‌ در يك‌ مجلس‌ عروسي‌ با شوهرم‌ مهران‌ آشنا شدم‌. اين‌ آشنايي‌ ادامه‌ پيدا كرد و به‌ هم‌ علاقه‌مند شديم‌. مدتي‌ كه‌ از دوستي‌مان‌ گذشت‌ مهران‌ به‌ همراه‌ خانواده‌اش‌ به‌ خواستگاري‌ام‌ آمد و با هم‌ ازدواج‌ كرديم‌.
ماه‌ عسلمان‌ را به‌ يكي‌ از كشورهاي‌ خارجي‌ رفتيم‌ و در آنجا بود كه‌ متوجه‌ شدم‌ مهران‌ مشكل‌ جنسي‌ و جسمي‌ دارد ولي‌ او اين‌ راز را از من‌ پنهان‌ كرده‌ بود.
از او خواستم‌ كه‌ اين‌ مشكل‌ دوجنسيتي‌ را با يك‌ پزشك‌ متخصا در ميان‌ بگذارد و تحت‌ معالجه‌ قرار بگيرد. به‌ او گفتم‌ اين‌ مشكل‌ دو جنسيتي‌ را بسياري‌ از افراد دارند و براحتي‌ با آن‌ كنار آمده‌اند حتي‌ مي‌توانند براي‌ معالجه‌ خود به‌ يك‌ پزشك‌ متخصا مراجعه‌ كنند و جنسيت‌ خود را مشخا كنند، يعني‌ يا يك‌ زن‌ كامل‌ شوند و يا به‌ جرگه‌ مردها در بيايند. اما مهران‌ در كمال‌ ناباوري‌ به‌ من‌ گفت‌: «من‌ از جنس‌ زن‌ خيلي‌ خوشم‌ مي‌آيد و مي‌خواهم‌ از دكتر بخواهم‌ كه‌ با عمل‌ جراحي‌ با تغيير جنسيت‌ مرا زن‌ بكند. من‌ نمي‌توانم‌ مرد بمانم‌!»
وقتي‌ اين‌ جمله‌ را از شوهرم‌ شنيدم‌، شوكه‌ شدم‌ چند بار التماس‌ كردم‌ كه‌ مشكلش‌ را حل‌ كند تا به‌ زندگي‌ مشتركمان‌ ادامه‌ بدهيم‌.
نمي‌خواستم‌ آبرويم‌ در فاميل‌ و خانواده‌ام‌ برود. اما مهران‌ گفت‌ كه‌ اصلا حاضر نيست‌ به‌ عنوان‌ يك‌ مرد با من‌ زندگي‌ كند و مي‌خواهد با چهره‌ وجنس‌ زنانه‌ به‌ زندگي‌اش‌ ادامه‌ دهد. اين‌ زن‌ در پايان‌ گفت‌: آقاي‌ قاضي‌، حكم‌ طلاق‌ مرا صادر كنيد تا زندگي‌ عادي‌ خود را داشته‌ باشم‌. چرا كه‌ شوهرم‌ مي‌خواهد با تغيير جنسيت‌ زن‌ بشود و اين‌ براي‌ من‌ غيرقابل‌ باور است‌. نمي‌دانم‌ چه‌ كنم‌? آمده‌ام‌ تا شايد قانون‌ برايم‌ كاري بکند
http://etemaad.com/aspClinets/news_detail.asp?id=75569#
 

meli

Registered User
تاریخ عضویت
19 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,393
لایک‌ها
23
سن
36
محل سکونت
tehran
کاش منم از این بیماریا داشتم!
اونوقت زندگیم بهشت می شد!
 

SYDNEY

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
این هم نوعی از دموکراسی است
 

iranvig

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 می 2003
نوشته‌ها
433
لایک‌ها
6
سن
55
به نقل از sefid :
واه ابنا همش نتیجه اوج! تمدن غربیه دادا! این یعنی از بین رفتن یک سری از آرمان ها و فرهنگها این یعنی بلایه بزرگی در راه!
طرف مشكل هويت داره چه ربطي به تمدن داره آخه. خدايشش اين از اون حرفاست.
 

amirhoman

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 آپریل 2005
نوشته‌ها
1,127
لایک‌ها
11
سن
54
محل سکونت
Tehran
به نقل از meli :
کاش منم از این بیماریا داشتم!
اونوقت زندگیم بهشت می شد!

معذرت ميخوام ها . نيازي نداري .
ماهيت كرم اصولا دو جنسي بودنشه. :lol:
 

parsbin

Registered User
تاریخ عضویت
21 جولای 2005
نوشته‌ها
1,160
لایک‌ها
3
سن
34
محل سکونت
كرج- پلاك 10
ولي از شوخي گذشته اين بيچاره ها يا همون دوجنسه ها توي ايران خيلي عذاب ميكشن. ما يك همسايه داشتيم به همين شكل. غير از كتكهايي كه هر روز از مادر و برادراش و پدرش ميخورد تا در خونشون باز ميكرد بياد بيرون بچه هاي كوچه ميريختن سرش و بيچاره رو هو ميكردند. وقتي هم از بيرون ميومد هميشه چند تا آدم حيض بد تركيب هميشه دنبالش بودن انگار افتادن دنبال دختر. خلاصه من اگه جاي اون بودم روز اول خودم رو ميكشتم.
 

amirhoman

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 آپریل 2005
نوشته‌ها
1,127
لایک‌ها
11
سن
54
محل سکونت
Tehran
به نقل از najvagar :
15 تا 20 میلیون!؟ به من 15 تا 20 میلیون پول بدن خودمو نصف می کنم...همینجوری بدون عمل جراحی نصفم می شه زن...نصفم مرد...بابا بیخیال... :blink:

همينجوري كه نميكنن . ريشه كنش ميكنن. جاش هم نفت ميريزن كه ديگه در نياد. :lol:
 

sinnaa

Registered User
تاریخ عضویت
27 جولای 2010
نوشته‌ها
6,525
لایک‌ها
3,555
محل سکونت
بر بال خوش خیالی
احکام تغییر جنسیت از نظر رهبرانقلاب

انجام عمل جراحی برای الحاق فرد خنثی به زن یا مرد چه حکمی دارد؟ ج: این کار فی‌نفسه اشکال ندارد، ولی واجب است از مقدمات حرام پرهیز شود.

فارس: تغییر جنسیت یکی از مباحث چالش برانگیز عصر امروز در حوزه پزشکی است که احکام شرعی آن از حضرت آیت الله العظمی ***** ای استفتاء شد.

دانشگاه علوم پزشکی تهران پاسخ های استفتا از حضرت آیت الله العظمی ***** را درباره تغییر جنسیت منتشر کرد که به شرح ذیل است:

1- برخی افراد در ظاهر مذکر هستند، ولی از جهات روحی و روانی ویژگی‌های جنس مونت را دارند و تمایلات جنسی زنان در آنان به طور کامل وجود دارد و اگر مبادرت به تغییر جنسیت نکنند به فساد می‌افتند. آیا معالجه آنان از طریق انجام عمل جراحی جایز است؟
ج: عمل جراحی مذکور برای کشف و آشکار کردن واقعیت جنسی آنان اشکال ندارد، به شرطی که این کار مستلزم فعل حرام و ترتب مفسده‌ای نباشد.

2- انجام عمل جراحی برای الحاق فرد خنثی به زن یا مرد چه حکمی دارد؟
ج: این کار فی‌نفسه اشکال ندارد، ولی واجب است از مقدمات حرام پرهیز شود.

جواز تغییر جنسیت

س: آیا تغییر جنسیت جایز است یا خیر؟
ج: این کار فی‌نفسه اشکال ندارد، ولی واجب است از مقدمات حرام پرهیز شود.

تغییر جنسیت افراد دو جنسی

س: آیا تغییر جنسیت برای دوجنسی‌ها و اشخاص خنثی که تغییر جنسیت در عمل برای آنان ممکن است تا آن‌ها را به یکی از دو جنس ملحق کنند، و همچنین زنان و مردانی که آثار مرد یا زن بودن به روشنی در آن‌ها دیده می‌شود و لکن در خود بعضی از آثار جنس مخالف و از جمله حرکات و رفتار و سکنات جنس مخالف را مشاهده می‌کنند، جایز است یا نه؟ و آیا تنقیص جنسیت حایز است یا نه؟ لطفا جواب را مشروحا بیان فرمایید.

ج: عمل جراحی مذکور برای کشف و آشکار کردن واقعیت جنسی آنان اشکال ندارد، به شرطی که این کار مستلزم فعل حرام و ترتب مفسده‌ای نباشد.

تغییر ژنتیکی جنین انسان

س: آیا تغییر ژنتیکی جنین انسان به منظور اصلاح نژاد و ایجاد اوصاف دلخواه در آن مانند انتخاب رنگ پوست، افزایش ضریب هوشی و غیره، جایز است؟
ج: اگر مستلزم مفسده‌ای نباشد، فی نفسه معنی ندارد.

تعیین جنسیت جنین با **** غذایی

س: آیا تعیین جنسیت جنین به کمک **** غذایی جایز است؟ و آیا این عمل دخالت در، طبیعت و خواست الهی محسوب نمی‌شود.
ج: فی نفسه اشکال ندارد.
 

hojatshabani

Registered User
تاریخ عضویت
26 ژوئن 2008
نوشته‌ها
1,371
لایک‌ها
146
محل سکونت
پس پوشت
اینا بیشتر توهمه

توهم منظور اینه که از لحاظ روانی فکر میکنن جنسیت مخالف هستن

اون هم به خاطر شرایطیه که در اون بزرگ شدن

متاسفانه بعضی ها زیادش میکنن و طرف رو تشویق به اینکار میکنن که تو جنس مخالف هستی

شاید یک درصد از این افراد با روانپزشکی به نتیجه نرسن

با احترام / حجت
 

mo_toori

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
29 می 2003
نوشته‌ها
942
لایک‌ها
256
محل سکونت
تهران
اینا بیشتر توهمه

توهم منظور اینه که از لحاظ روانی فکر میکنن جنسیت مخالف هستن

اون هم به خاطر شرایطیه که در اون بزرگ شدن

متاسفانه بعضی ها زیادش میکنن و طرف رو تشویق به اینکار میکنن که تو جنس مخالف هستی

شاید یک درصد از این افراد با روانپزشکی به نتیجه نرسن

با احترام / حجت

دقیقا همینه
تو پسرا خیلی هم زیاد هست که البته فقط از نظر روانیه و با مشاوره درست میشه
 

آرمین

Registered User
تاریخ عضویت
23 ژوئن 2010
نوشته‌ها
263
لایک‌ها
3
محل سکونت
خیابون
آخه همه همش هم توهم نیس

یکی رو میشناختم که دختر بود الان کلا پسره و باشگاه ما هم میاد جالبه که بچه ها میگفتن وقتی دختر بود تا 20 سالگی!!!
حتی پریود نمیشد و اندام های دخترونه هیچ رشدی نداشت

بعدش هم که الان پسر شده ریش و سبیل داره 2 برابر ما:دی
بازم یه منبع آگاه گفته که اندام تناسلیش رشد کرده در حد لالیگا
فقط چندتا مشکل داره
1. جسه(درست نوشتم؟؟) خیلی ریزی داره و مثل پسرای 18.19 ساله هستش با اینکه الان باید چند سالی از منم بزرگتر باشه
و اینکه هیچوقت نمیتونه کسی رو باردار کنه البته نمیدونم واسه همه اینطوریه یا نه
اما اینو یکی از بچه ها گفته که خیلی باهاش رفیقه حتی میگه وقتی دختر بود دوس دخترم داشته و خونش میرفته :دی




گفتم که بدونید همش توهم نیس
 
بالا