Morteza.azimi1375
کاربر تازه وارد
- تاریخ عضویت
- 31 دسامبر 2017
- نوشتهها
- 45
- لایکها
- 11
جدیدترین الگوریتم گوگل در سال ۲۰۱۸
این اطلاعات طبق یکی از معتبر ترین فعالان حوزه سئو MOZ هست و سعی کردم مهمترین تغییرات جدید الگوریتم گوگل در سال ۲۰۱۸ رو براتون بیارم .
۱ آگوست ۲۰۱۸ : الگوریتم Medic
آپدیتی که در این تاریخ سر و صدا به پا کرد در فضای آنلاین ، مدیک (Medic) نامگذاری شد . و علت این اسم برای این بوده که بیشتر تغییر بر روی سایت های مدیکال یا پزشکی بوده است . گرچه این تغییرات در سایر سایت ها هم به چشم میخورد ولی در سایت های حوزه بهداشت و پزشکی بسیار زیاد بود.
۲۴ جولای ۲۰۱۸ : مربوط به هشدار های امنیتی
پس از هشدار به کاربرانی که پروتکل HTTPS نداشتند بعد از مدتی تمامی سایت هایی که این پروتکل را نداشتند غیر امن اعلام شدند .
۹ جولای ۲۰۱۸ : بروزرسانی در مورد سرعت موبایل
این آپدیت در مورد بهبود سرعت سایت در موبایل هست ، با اینکه گفته شده خیلی این موضوع باعث تغییر نتایج نمیشود ولی به شخصه بعد از پیاده سازی آن شاهد نتایج قابل چشمگیری بودم .
فریم ورک AMP یا Accelerated Mobile Page در سال ۲۰۱۶ توسط گوگل معرفی شده که برای افزایش سرعت لود شدن صفحات در موبایل میباشد ، زمانی که در تلفن همراه کلمه ای رو سرچ میکنید بعضی از نتایج به همراه یک رعد و برق نمایش داده میشوند که به دلیل داشتن AMP هست .
۱۴ ژوئن ۲۰۱۸ : افزایش ارزش ویدئو
در این تاریخ سایت هایی که دارای ویدئو بودن رشد چشمگیری داشتند و سایت MOZ طبق MozCast نرخ رشدی رو +۶۰% اعلام کرد
۱۳ می ۲۰۱۸ : کاهش طول meta descriptions
بعد از تست افزایش تعداد کارکتر در meta descriptions (توضیحات متا ) تا ۳۰۰ کارکتر ، گوگل تعداد کارکتر را به حالت قبلی (۱۵۰ تا ۱۶۰ کارکتر) برگرداند.
۲۶ مارس ۲۰۱۸ : اهمیت ریسپانسو یودن سایت
ریسپانسیو بودن به معنای بهینه بودن سایت برای گوشی و تبلت و نمایشگر های کوچک هست ، تا صفحات سایت در تمامی نمایشگر ها به خوبی نمایش داده شود.
و باید بدونید که خزنده هایی که نسخه ی دکستاپ رو بررسی میکنند با ربات های نسخه ی تلفن همراه متفاوت هست ، به همین دلیل نتایج در دکستاپ نسب به موبابل متفاوت بوده است .
اگر نسخه ریسپانسیو ندارید حتما برای اینکار اقدام کنید ، گرچه امروزه رسپاسیو بودن یک موضوع بدیهی هست
این اطلاعات طبق یکی از معتبر ترین فعالان حوزه سئو MOZ هست و سعی کردم مهمترین تغییرات جدید الگوریتم گوگل در سال ۲۰۱۸ رو براتون بیارم .
۱ آگوست ۲۰۱۸ : الگوریتم Medic
آپدیتی که در این تاریخ سر و صدا به پا کرد در فضای آنلاین ، مدیک (Medic) نامگذاری شد . و علت این اسم برای این بوده که بیشتر تغییر بر روی سایت های مدیکال یا پزشکی بوده است . گرچه این تغییرات در سایر سایت ها هم به چشم میخورد ولی در سایت های حوزه بهداشت و پزشکی بسیار زیاد بود.
۲۴ جولای ۲۰۱۸ : مربوط به هشدار های امنیتی
پس از هشدار به کاربرانی که پروتکل HTTPS نداشتند بعد از مدتی تمامی سایت هایی که این پروتکل را نداشتند غیر امن اعلام شدند .
۹ جولای ۲۰۱۸ : بروزرسانی در مورد سرعت موبایل
این آپدیت در مورد بهبود سرعت سایت در موبایل هست ، با اینکه گفته شده خیلی این موضوع باعث تغییر نتایج نمیشود ولی به شخصه بعد از پیاده سازی آن شاهد نتایج قابل چشمگیری بودم .
فریم ورک AMP یا Accelerated Mobile Page در سال ۲۰۱۶ توسط گوگل معرفی شده که برای افزایش سرعت لود شدن صفحات در موبایل میباشد ، زمانی که در تلفن همراه کلمه ای رو سرچ میکنید بعضی از نتایج به همراه یک رعد و برق نمایش داده میشوند که به دلیل داشتن AMP هست .
۱۴ ژوئن ۲۰۱۸ : افزایش ارزش ویدئو
در این تاریخ سایت هایی که دارای ویدئو بودن رشد چشمگیری داشتند و سایت MOZ طبق MozCast نرخ رشدی رو +۶۰% اعلام کرد
۱۳ می ۲۰۱۸ : کاهش طول meta descriptions
بعد از تست افزایش تعداد کارکتر در meta descriptions (توضیحات متا ) تا ۳۰۰ کارکتر ، گوگل تعداد کارکتر را به حالت قبلی (۱۵۰ تا ۱۶۰ کارکتر) برگرداند.
۲۶ مارس ۲۰۱۸ : اهمیت ریسپانسو یودن سایت
ریسپانسیو بودن به معنای بهینه بودن سایت برای گوشی و تبلت و نمایشگر های کوچک هست ، تا صفحات سایت در تمامی نمایشگر ها به خوبی نمایش داده شود.
و باید بدونید که خزنده هایی که نسخه ی دکستاپ رو بررسی میکنند با ربات های نسخه ی تلفن همراه متفاوت هست ، به همین دلیل نتایج در دکستاپ نسب به موبابل متفاوت بوده است .
اگر نسخه ریسپانسیو ندارید حتما برای اینکار اقدام کنید ، گرچه امروزه رسپاسیو بودن یک موضوع بدیهی هست