برگزیده های پرشین تولز

تفاوت بازاریابی و فروش

alijah.sh

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 ژوئن 2015
نوشته‌ها
31
لایک‌ها
4
تفاوت بازاریابی و فروش چیست؟/ همانگونه که می دانید، بخش بازاریابی و بخش فروش دو رکن اصلی شرکت ها هستند که نقش بسزایی در موفقیت و احتمالا شکست آنها برعهده دارند. اما کارکرد و وظایف این بخش کاملا متفاوت است و متخصصین این دو بخش نیز قاعدتا باید در حوزه کاری خود صاحب تجربه باشند. اما متاسفانه گاهی هم در محیط آکادمیک و هم در محیط کار این دو با هم اشتباه گرفته می شوند و انتظارات از کارشناسان بازاریابی و یا فروش پوشش دادن وظایف دیگری است. بنابراین مقاله ای بخوانید در زمینه ” تفاوت بازاریابی و فروش ”
تفاوت میان بازاریابی و فروش مقوله مهمی است زیرا ترکیب هنرمندانه و دقیق بازاریابی و فروش برای رشد موفقیت آمیز یک کسب و کار حیاتی است.
آنگونه که مستحضرید بازاریابی فرآیند **** مند برنامه ریزی، اجرا و کنترل فعالیت هایی در کسب و کار است که خریداران و فروشندگان را به هم پیوند می دهد و فروش یک تراکنش میان دو شخص است در جایی که خریدار کالایی یا خدماتی(ملموس یا غیرملموس) را در قبال تبادل پول دریافت می کند.
تعیین طیف دامنه فعالیت های فروشِ خدمات و کالا، ارتباط با مشتری ، پیش بینی نیازهای آینده و داشتن استراتژی برای مواجهه با آن نیاز در روابط طولانی مدت روش و دیدگاه بازاریابی است اما مطابقت دادن نیازهای مشتری با محصولات حال حاضر شرکت روش بخش فروش است.
تمرکز در بازاریابی بر کلیت حوزه ترویج و پیشبرد، زنجیره تامین، قیمت محصولات و خدمات، به ارمغان آوردن نیازها و خواسته های مشتریان بوسیله کالا و خدماتی است که کمپانی ارائه می دهد، اما تمرکز اصلی بخش فروش برآورده کردن میزان فروش هدفگذاری شده است.
آنالیز بازار، کانالهای توزیع، خدمات و کالاهای رقابتی، استراتژی های قیمت گذاری، تعقیب فرآیند فروش و میزان سهم از بازار و بودجه بندی جزو فرآیند بازاریابی است اما معمولا فرآیند فروش یک پروسه یک به یک است.

Sales-and-Marketing01.jpg

چیزی که مشخصه گویا در همه جای دنیا مدیران بازاریابی و مدیران فروش خیلی با هم دوست نیستند!
تحقیقات بازار، تبلیغات، فروش، روابط عمومی، خدمات و رضایت مشتریان دامنه فعالیت بازاریابی است اما این دامنه در فروش به ترغیب کردن مشتری برای خرید کالاهای تولید شده برای به برآورده ساختن نیازهاش محدود می گردد. همچنین افق بازاریابی وسیعتر از افق پیش روی فروش است. معمولا بازاریابی اینکه چگونه می توانیم به مشتری برسیم و ارتباط طولانی با وی برقرار کنیم را بیان می دارد اما فروش خود، هدف نهای بازاریابی است.
و در نهایت اینکه بازاریابی ساخت هویت برند را هدف قرار می دهد که این هویت براحتی با برآورده کردن نیازها مرتبط می شود اما فروش یک استراتژی برای ملاقات دیدن نیازها به شیوه هایی فرصت طلبانه و شخصی است که بوسیله تعاملات انسانی بدست می آید. فروش هیچی ارتباطی بر هویت برند، ارتباط طولانی و مکرر ندارد و به بیان ساده دیدن نیاز در زمان درست است.

ادامه مطلب تفاوت بازاریابی و فروش را از لینک منبع مطالعه بفرمایید.
 
بالا