برگزیده های پرشین تولز

تفاوت ریفلاکس و سوزش سر معده چیست؟

bghad1

Registered User
تاریخ عضویت
10 جولای 2010
نوشته‌ها
936
لایک‌ها
197
محل سکونت
o0ps!! Forgot!!!
بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD)، یکی از شایع‌ترین اختلالات گوارشی است. علی‌رغم شیوع این بیماری، بسیاری از افراد هیچ اطلاعات مناسبی درباره آن ندارند یا نمی‌دانند که چطور باید با آن مقابله کنند. با توجه به همین مساله، در ادامه به نکاتی می‌پردازیم که بدفهمی‌های مختلف راجع به این بیماری را برطرف می‌کنند.

salamdr_571b16f7f2490.jpeg

یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن خیلی از افراد را درگیر کند، این است: آیا بیماری ریفلاکس معده به مری، همان سوزش سر معده یاریفلاکس اسید است؟
متخصصان می‌گویند که اصلا این‌طور نیست. بسیاری از افراد، گاهی اوقات با ریفلاکس اسید مواجه می‌شوند. ریفلاکس در فرآیندی اتفاق می‌افتد که اسید معده به مری بازمی‌گردد و ممکن است باعث بروز علائم مختلف شود، مثل سوزش یا فشردگی قفسه سینه، سختی در بلعیدن غذا یا سوزش در گلو.

اگر ریفلاکس حداقل دو بار در هفته اتفاق بیافتد، علائم ناشی از آن با زندگی روزمره شما تداخل می‌کند. در این حالت اگر به پزشک مراجعه کنید، به احتمال زیاد مشخص می‌شود که مبتلا به بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD) هستید. به‌طور خلاصه باید گفت که سوزش سر معده، یکی از علائم ریفلاکس اسید است و ریفلاکس اسید مزمن را بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD) می‌گویند.

منبع:
 
بالا