برگزیده های پرشین تولز

تفاوت طراحی وب سایت و توسعه وب سایت

Moein TN

Registered User
تاریخ عضویت
26 اکتبر 2017
نوشته‌ها
340
لایک‌ها
52
سن
25
64dbd79a40501661b3c9219b1ae8de29.jpg

طراح وب کیست و کار او چیست؟

طراح وب و توسعه وب سایت کسی است که با استفاده از طراحی های توسعه وب سایت تصویری و زیبا تلاش دارد تا به گونه ای درست وب سایت شما را از لحاظ بصری ارتقا بخشد و طراح همیشه از کدنویسی استفاده نمی کند. اغلب طراحان وب از خلاقیت خود در زمینه ایجاد یک طراحی در وب سایت و توسعه وب سایت استفاده می نمایند. یک طراح وب سایت و توسعه وب سایت بیشتر بر زیبایی سایت و مواردی چون رنگ، تایپوگرافی، روابط اجزا و مخاطب تمرکز دارد.
توسعه دهند وب کیست و کار او چیست؟
فعالیت های توسعه دهند وب و طراحی سایت بسیار شبیه به طراح وب و طراحی سایت میباشد اما در عین حال با او تفاوت دارد. بر خلاف یک طراح وب و طراحی سایت، توسعه دهنده وب بیشتر به کدنویسی درست تمرکز دارد و خیلی تمرکز خود را بر زیبایی بصری قرار نمی دهد. وی بیشتر به جزئیات سایت در طراحی سایت دقت میکند و با برنامه های کدنویسی سر و کار بیشتری دارد.در صورتی که این دو در کنار یکدیگر به فعالیت بپردازند و یا فردی هر دو قابلیت را داشته باشد، یک طراحی زیبا و اصولی ارائه خواهد شد که هم از نظر بصری و هم از نظر کد و اصول دارای امتیاز میباشد.
طراح و توسعه دهنده سایت
به نظر می آید که اکثر افراد با درست بودن این ایده که طراح و توسعه دهنده سایت و طراحی سایت باید با یکدیگر کار کنند، موافق هستند. ولی بیشتر اوقات این دو جدا از هم کار میکنند در حالی که مشغول کار بر روی یک پروژه واحد هستند. طراح، عناصر، پالت های رنگ و تایپوگرافی را ایجاد میکند در حالی که توسعه دهنده کدنویسی کرده و متریال لازم برای وب سایت را آماده میکند. و این میتواند باعث بروز ناهماهنگی و ناسازگاری بین طراح و توسعه دهنده وب و طراحی وب سایت نهایتاً در خود وب سایت شود.
اگر طراحان و توسعه دهندگان وب از ابتدای پروژه تا پایان آن با یکدیگر کار کنند، نتیجه آن پروژه ای منسجم تر با رابط کاربری بهتر و کدهای تمیز خواهد بود. در این حالت دوباره کاری کمتر شده و پروژه در زمان کمتری تکمیل میشود.
[button color=”orange” size=”medium” link=”[URL]http://irantableegh.org/irantableegh-website-design/”[/URL] icon=”” target=”false”]جهت افزایش درامد از خدمات بی نظیر طراحی سایت حرفه ای ایران تبلیغ استفاده نماید.[/button]
شما و طرح
شما و طرح شامل ظاهر کلی سایت و طراحی حرفه ای سایت می باشد.طراح وب سایت و طراحی حرفه ای سایت تصمیم می گیرد از چه رنگها و فونتهایی استفاده شود و صفحات سایت در طراحی حرفه ای سایت چگونه آرایش داده شوند.طراح گرافیک باید حس زیبا شناسی خوبی داشته باشد و دقیقا بداند چه ترکیبی از رنگها و عکسها مناسب پروژه ای است که صاحب سایت می خواهد به کاربران سایت ارائه دهد.

عملکرد
future-web-links-web-design.jpg


عملکرد، شامل همه ویژگیهای تعاملی سایت و همچنین انیمیشن ها در طراحی حرفه ای سایت می باشد. مخلص کلام آن است که برنامه نویسان با بهره گیری از زبانهای مختلف برنامه نویسی تحت وب که از وب سرور پشتیبانی می کنند، کلیه ویژگیهای تعاملی سایت را طراحی و طراحی حرفه ای سایت می کنند.از فلش می توان برای متحرک سازی تصاویر استفاده کرد. Perl، PHP و جاوا زبانهای برنامه نویسی در طراحی حرفه ای سایت هستند که در وب سرور استفاده می شوند تا صفحاتی با دینامیک در طراحی حرفه ای سایت پیچیده بوجود آیند. این صفحات می توانند مستقل از یکدیگر کار کنند ولی همه آنها از یک دیتابیس استفاده می کنند تا همه نیازهایی که کاربران از سایت که طراحی حرفه ای سایت انتظار دارند برآورده شود.از جاوا اسکریپت برای خلق افکتهای جالب در مرورگرها استفاده می شود.

نظیر عوض شدن عکسها وقتی موس را روی آنها حرکت می دهید، یا تغییر رنگ لینکها، و غیره. جاوا اسکریپت بر روی مرورگر کابران اجرا خواهد شد و بر روی وب سرورها اجرا نمی شود.عملکردهای دیگر یک وب سایت، می تواند شامل نرم افزارهایی باشند که کاربران با آنها کار خواهند کرد نظیر فرم ها، مدیریت محتوا (در وبلاگها) و برنامه های مدیریتی دیگر که این امکان را برای کسانی که با برنامه نویسی آشنایی ندارند فراهم می کند تا داده های وب سایت را مدیریت نمایند.تمامی این برنامه ها می بایست از زبان HTML پشتیبانی کنند تا بتوانند در یک صفحه اینترنتی استفاده شوند.

مزایای همکاری توسعه دهنده وب و طراح وب
طراحی وب سایت بزرگترین دلیل همکاری طراحان و توسعه دهندگان وب، ایجاد یک پروژه وب کامل و جامع میباشد. از ظاهر گرفته تا عملکرد و تا تجربه، زمانی که طراح و توسعه دهنده وب با هم همکاری میکنند پروژه از هر نظر بهتر و کاملتر خواهد شد.و زمانی که صحبت از همکاری طراحان و توسعه دهندگان وب به میان می آید نباید طراحان تعاملی را فراموش کنیم.
مزایای دیگری که این همکاری دارد عبارتند از:

طراحی وب سایت وجود چشم های دیگر برای نظارت بر پروژه و پیدا کردن اشتباهات و خطاها طراحی و همفکری خلاقانه تر. تجربه بهتر و جامع تر، زیرا طراح متوجه میشود که توسعه دهنده قابلیت ایجاد چه چیزهایی را دارد.محصول نهایی جامع تر که تمام قسمت های آن با هم هماهنگ هستند و عملکرد با ظاهر همخوانی دارد.طراح یا توسعه دهنده چیزهای بیشتری راجع به فرآیند طراحی یا توسعه یاد میگیرند.ادغام ایده ها برای داشتن چشم اندازی وسیع تر از آنچه یک پروژه قرار است باشد. افزایش تمرکز بر روی چشم انداز و اهداف پروژه طراحی.

[button color=”orange” size=”big” link=”[URL]http://irantableegh.org/irantableegh-website-design/”[/URL] icon=”” target=”false”]بهترین طراحی سایت را از ایران تبلیغ بخواهید[/button]

معایب همکاری طراح و توسعه دهنده
web-development.jpg


طراحی وب سایت جنبه های منفی چندانی در این زمینه وجود ندارد ولی دو نکته را باید در نظر بگیریم: چنانچه بخواهیم همه در یک زمان در کنار هم کار کنند ممکن است متحمل هزینه هایی شویم به خصوص اگر افراد در مکان های مختلف باشند. در این صورت اگر امکان جمع آوری افراد در یک زمان و مکان در بهترین طراحی سایت را ندارید میتوانید از طریق کنفرانس آنلاین و اشتراک گذاری آنلاین با یکدیگر در بهترین طراحی سایت ارتباط باشید.گاهی اوقات ممکن است افراد نتوانند با هم کنار بیایند یا به توافق برسند. ولی همه ما افراد بالغی هستیم، درسته؟ پس میتوانیم با این مشکل کنار آمده و آن را حل کنیم و میتوانیم بهترین طراحی سایت را انجام دهیم.

طراحی وب سایت حال که میدانید چرا باید با یک طراح یا توسعه دهنده وب همکاری کنید، چگونه باید آن را عملی کنید؟ این کار با ایجاد یک ارتباط واضح و روشن انجام میشود.طراحان و توسعه دهنده های وب باید ابتدا پروژه را به صورت کلی مدنظر قرار داده و راجع به کلیت پروژه در طول فرآیند و تصمیمگیری ها، فکر کنند. به یاد داشته باشید که برد و باخت هایی در این راه وجود دارد.

بهترین کار برای شروع همکاری
طراحی وب سایت بهترین کار برای شروع همکاری، دعوت کردن همکارتان به نهار، صرف قهوه و یا پیاده روی میباشد. قبل از اینکه کار را شروع کنید سعی کنید همکارتان را و سبک کاریش و خدمات طراحی سایت را به خوبی بشناسید. درباره کار تیمی خود با یکدیگر صحبت کنید و قوانینی را برای این همکاری در خدمات طراحی سایت تعیین نمایید.هر کسی که در پروژه همکاری دارد باید در زمان های مشخص کارهای خود را با دیگر افراد در پروژه به اشتراک بگذارد تا اطمینان حاصل شود که همه در حال پیشروی و انجام کارهای خود هستند. همواره خوش برخورد باشید و انتقادهای سازنده ارائه کنید و پذیرای انتقادات دیگران هم باشید. و به یاد داشته باشید که در این راه چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت و پذیرای آن ها باشید.

محتوا
webd.jpg


طراحی وب سایت مطالب، تمامی متونی در خدمات طراحی سایت می باشند که در یک سایت و خدمات طراحی سایت ان یافت می شوند و شامل کلیه مطالبی می باشند که می بایست در سایت قرار گیرند (از خط مشی سایت تا صفحات فروش محصولات). در مواردی شما نیاز به شخصی دارید تا مطالب سایت تان را تالیف کند.
 
بالا