برگزیده های پرشین تولز

تفاوت طراحی پورتال سازمانی با طراحی وب سایت

manatarin

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
27 مارس 2016
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
0
سن
34
portal-01.png


طراحي پورتال سازماني
پورتال اعمال زير را روي محتوا انجام مي دهد كه بايد در طراحي پورتال سازماني نيز مد نظر قرار گيرند:


1- جمع آوري اطلاعات از منابع مختلف

2- دسته بندي اطلاعات ، اختصاصي كردن

3- توصيه و معرفي محتوا از طريق خود پرتال

4- گلچين كردن مطالب براي استفاده بهتر از آن توسط كاربر

طراحي پورتال سازماني با طراحي سايت هاي خاص ديگر تفاوت هاي زيادي دارد ، در واقع وب سايت با پورتال تفاوت هايي دارد كه در زير بطور خلاصه معرفي مي شوند:
1- پورتال يك درگاه براي ورود به يك بانك اطلاعاتي است .پرتال يك راهنما در اينترنت نيز محسوب مي شود چراكه ما را به پرتال هاي ديگر وصل مي كند .در حالي كه وب سايت حاوي مقدار زيادي اطلاعات است كه فقط بر روي آن سايت قابل دسترسي است.

2- مطالب پورتال جنبه اطلاعات عمومي دارد چرا كه مطالب پرتال از منابع متعددي تامين مي شود براي همين هم در پرتال نرم افزارهايي براي كاوش و دسته بندي مطالب در نظر گرفته مي شود.ولي در وب سايت اولا منابع اطلاعاتي محدود است و ثانيا موضوعات داراي پراكندگي زيادي نبوده و حول يك موضوع مشخص كار مي شود.

3- پورتال يك سيستم كاربر محور است و تمام موضوعات آن بر اساس اينكه جوابگوي نياز كاربران باشد دسته بندي مي شوند.در حالي كه وب سايت موضوع محور مي باشد.و در مورد يك موضوع خاص به كاربران سرويس دهي مي كند.

4- اما در اينجا جنبه اقتصادي نيز مد نظر است و آن اين است كه در طراحي سايت پرتال به جنبه كسب درآمد اهميت داده مي شود در حالي در طراحي وب سايت اهميت چنداني به اين موضوع نمي شود چرا كه پرتال براي كسب در آمد طراحي مي شود در حالي كه وب سايت بيشتر براي معرفي و تبليغ طراحي مي شود.
 
بالا