تفاوت کامپوننت و کواکسیال

شروع موضوع توسط caldion ‏27 اکتبر 2014 در انجمن خرید و فروش دستگاه‌های صوتی و تصویری خودرو

  1. caldion

    caldion Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏3 اکتبر 2014
    نوشته ها:
    145
    تشکر شده:
    14
    سلام
    خواهش میکنم از اساتید که فرق بین کامپوننت و کواکسیال دایره ای شکل رو بگن
    هم فرق صدا هم فرق ساختار باند
     
  2. خدمات پی پالبازدیدیار - افزایش بازدید سایت و سیگنال های برند
  3. Hamed Refrence

    Hamed Refrence Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏19 مارس 2014
    نوشته ها:
    329
    تشکر شده:
    136
    محل سکونت:
    تبريز
    كامپوننت به معني تشكيل شده از اجزاي مجزا هست
    ميد+تيوتر+كراس اور
    اين فرق ظاهريش
    و اما تفاوت تو صداش به خاطر وجود crosover هست
    قطه اي كه وظيفش فيلتر كردن فركانسها براي هر جزئه(بسته به اينكه 2way يا 3way يا 4way باشه)
    خوب نتيجش يه صداي با كيفيته ديگه :)
     
  4. caldion

    caldion Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏3 اکتبر 2014
    نوشته ها:
    145
    تشکر شده:
    14
    توی یه سایت خارجی خوندم که
    بند کامپوننت فول رنج هستش اما واسه کواکسیال میدووفر هستش
     
  5. keyvan66

    keyvan66 Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏27 ژانویه 2012
    نوشته ها:
    2,273
    تشکر شده:
    474
    محل سکونت:
    fardis-karaj
    اتفاقا کامپونت اصلا فول رنج نیست چون نمیتونه فرکانس های پایین اجرا کنه باز کواکسیال یه جورایی فول رنج هستش
    تو کواکسیال هم کراس اور وجود داره اما نه به توانایی های یه کراس کامپونت
    در کل کیفیت کامپون بالاتر چون طراحی شده برای کیفیت و وکال که همون صدای خواننده هستش
     
  6. caldion

    caldion Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏3 اکتبر 2014
    نوشته ها:
    145
    تشکر شده:
    14
    پس یه جوایی کامپ کیفیتی با تفکیک بالا با بیس کم
    و کواکسیال قدرتی با بیس و حجم بیشتر
    درسته؟
     
  7. amirjk

    amirjk Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏8 نوامبر 2012
    نوشته ها:
    5,667
    تشکر شده:
    815
    محل سکونت:
    تهران - تهرانپارس
    کواکسیال یا همون باند خودمون چیزی که تیوتر و ووفرش به هم چسبیدن و به خاطر نزدیک بودن این دو قطعه به هم اصولا تفکیک صدا زیاد جالب در نمیاد
    ولی در کامپوننت ربطی به کراس اور نداره چون خیلیاشون بدون کراسن فرقش اینه که به خاطر فاصله ای که ووفر و تیوتر از هم دارن صدای مید و صدای خواننده از هم بخوبی جدا میشن در نتیجه تفکیک صداتون افزایش پیدا میکنه و بهترین حالت برای کامپوننت اینه که فاصلشون حداقل 30 تا 60 سانت از هم فاصله داشته باشن و همیشه تیوتر باید قسمت بالا قرار بگیره و ووفر قسمت پایین
     
  8. keyvan66

    keyvan66 Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏27 ژانویه 2012
    نوشته ها:
    2,273
    تشکر شده:
    474
    محل سکونت:
    fardis-karaj
    امیر جان کدوم کامپونت بدون کراس هستش و اگه باشه هم شما باید اکتیو ببندی یعنی باید از کراس امپیلی یا یونیت استفاده کنی
    به نظر من اگه بگیم فرق این 2تا تو اینه که چون کامپونت تیوتر از ووفر جداس کیفیت بهتری داره واقعا ناحقی در حق کامپونت هستش
    کامپونت در واقع یه میدبیس یا میدرنج با تیوتر هستش و بیشک دلایل برای بهتر بودن صداش نسبت به باند فقط چون تیوتر و ووفر از هم مجزا هستش نیست
     
    Last edited: ‏27 اکتبر 2014
  9. amirjk

    amirjk Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏8 نوامبر 2012
    نوشته ها:
    5,667
    تشکر شده:
    815
    محل سکونت:
    تهران - تهرانپارس
    تنها فرق کامپ با باند تفکیک سازی قطعات نسبت به همدیگر و چون هر قطعه وظیفه جدا داره و همون صدارو پخش میکنه در نتیجه باعث بوجود اومدن نظم خاص در صدا میشه
    الان جز کامپوننت های سری T راکفورد بقیه مدلاش بدون کراس اورن یا خیلی از کامپوننت های برندای دیگه که خودتون باید توسط پخش فرکانس هارو از هم جدا سازی کنید یا به عبارتی نتورک ببندید
     
  10. keyvan66

    keyvan66 Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏27 ژانویه 2012
    نوشته ها:
    2,273
    تشکر شده:
    474
    محل سکونت:
    fardis-karaj
    خب باید اکتیو ببندی اما چیو؟
    ووفر و تیوتر دیگه
    حالا شما فکر کن بخوای یه باندی اکتیو ببندی و تیوتر از ووفر جدا کنی بازم کیفیتش در حد یه کامپونت تو رنج قیمتیش میشه؟
     
  11. keyvan66

    keyvan66 Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏27 ژانویه 2012
    نوشته ها:
    2,273
    تشکر شده:
    474
    محل سکونت:
    fardis-karaj
    شما هیچ باندی نداری که کراس اوری در حد یه کامپونت تو رنج قیمتی خودش باشه
    هیچ کامپونتی نداری که بیس در اندازه کواکسیال داشته باشه
    همه اینا دلیلش فقط جدا بودن اینا هستش؟ شما فکر کن که بتونیم تیوتری بالای ووفر یه کامپونت نسب کنیم بازم کیفیتش از یه باند بالاتره
    حتی یادم صدای باندای گرد راکفورد شنیدم و سریه پاور بود تا زمانی که بهم نگفته بود اصلا نفهمیدم کامپونت یا باند
     
  12. amirjk

    amirjk Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏8 نوامبر 2012
    نوشته ها:
    5,667
    تشکر شده:
    815
    محل سکونت:
    تهران - تهرانپارس
    اون دیگه بستگی به جنس و نوع کامپوننت داره تو مدلای پایین زیاد تفاوتی با هم ندارن ولی وقتی بحث میره بالای 500 اینجانس که کیفیت کامپوننت خودشو نشون میده
     
  13. amirjk

    amirjk Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏8 نوامبر 2012
    نوشته ها:
    5,667
    تشکر شده:
    815
    محل سکونت:
    تهران - تهرانپارس
    به خاطر اینکه تیوتری که رو باندای سری پاور راکفورد دقیقا همون تیوتری که رو کامپوننت T2 استفاده کردن که اون استثناست ولی وقتی میره رو کامپای t3 , t4, t5 دیگه اینجاست که هیچ باندی به پاش نمیرسه البته همه اینا بستگی به نوع کراس اورم داره مثلا خیلی باندا هستن کراس اور جدا دارم مثل 1073 , kappa , 609 و .......... که میتونید به جای کراس خودشون از کراس اورای کامپوننت استفاده کنید ولی باز میگم هر چی فاصله بین تیوتر و ووفر بیشتر میشه تفکیک صدا بالا تر میره
     
  14. caldion

    caldion Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏3 اکتبر 2014
    نوشته ها:
    145
    تشکر شده:
    14
    اقا جواب منو کسی نداد که
     
  15. keyvan66

    keyvan66 Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏27 ژانویه 2012
    نوشته ها:
    2,273
    تشکر شده:
    474
    محل سکونت:
    fardis-karaj
    خوشتیپ من و امیر 2ساعت سر چی داریم بحث میکنیم؟
    امیر اینو قبول دارم که کامپونت تارنج 400 تومن صداش فرق زیادی با کواکسیال نمیکنه اما بازم کیفیتش بهتر
    اما اینو قبول ندارم که تنها دلیل بهتر بودن کامپونت نسبت به باند فقط جدا بودن اینا هستش
     
  16. hamidr15

    hamidr15 Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏14 مارس 2010
    نوشته ها:
    329
    تشکر شده:
    136
    سلام
    با عرض پوزش از اساتید خودم و صاحب تاپیک که فکر کنم این بحثها دور از موضوع مورد نظر ایشون نیست.
    امیر جان میخواستم خدمتتون عرض کنم راکفورد تو هر سه رده تولید محصولاتش از کراس اوور پسیو استفاده میکنه.
    تو رده پاور که مشخصه تو باکس جداگانه هست و فکر کنم شیب 18dB هم کات میکنه.
    تو رده پانچ از تکنولوژی (ICC (Integrated Concealed Crossover
    استفاده میکنه.آمده کراس اوور را زیر بسگت ووفر پنهان کرده.شیب Cut Off 12dB/octave
    تو رده پرایم هم کراس برای تیوترها طراحی و داخل تیوتر پنهان شده.نقطه Cut Off 4.5Khz و شیب اون هم 6dB/Octaveهست.
    من شخصا تا به حال هیچ اسپیکری چه کواکسیال و چه کامپاننت رو ندیدم (یعنی محاله) که بدون کراس ساخته شوند.چرا؟ چون باید فرکانس های پائین و بالا از هم تفکیک شده و بعدا به اسپیکر مربوطه ارسال گردند،در غیر اینصورت نه تنها کیفیت صدا مطلوب نمیباشد بلکه باعث آسیب دیدن درایور هم میشود.
    ارادتمندم.
     
    Last edited: ‏28 اکتبر 2014
    keyvan66 و aiza1372 از این نوشته تشکر کرده اند.
  17. caldion

    caldion Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏3 اکتبر 2014
    نوشته ها:
    145
    تشکر شده:
    14
    بله بله فرمایش شما متین
     
عسل طبیعی و گرده گل ایرانی