برگزیده های پرشین تولز

تفریحات شبانه در محله اورتاکوی استانبول

الناز پارسا

Registered User
تاریخ عضویت
17 می 2014
نوشته‌ها
553
لایک‌ها
23
سن
38
شاید با شنیدن نام اورتاکوی اولین چیزی که به ذهن شما بیاید مسجد اورتاکوی استانبول باشد زیرا این مسجد شهرت جهانی دارد و از زیباترین مساجد این شهر است اما بد نیست بدانید این محله در قدیم یک دهکده در منطقه بشیکتاش استانبول بوده است . در واقع ساحل زیبای اورتاکوی در ساحل اروپایی شهر و در ناحیه بشیکتاش قرار دارد . برخی ساختمان ها و بناهای قدیمی اورتاکوی هنوز پابرجا هستند اما متاسفانه بزودی جای خود را به بناهای مدرن می دهند . در حال حاضر این قسمت شهر استانبول بخاطر کافه ها ، رستوران ها و کلوب های شبانه اش شهرت زیادی دارد .

ortakoy_istanbul_4turkey-qpr.jpg

مسجد اورتاکوی استانبول

در محله اورتاکوی مناظر چشم نوازی پیش روی شماست . از این منطقه ، چشم اندازی کامل از دریای مرمره را خواهید دید . اورتاکوی از مناطق لوکس و دیدنی به شمار می آید و نزدیکترین منطقه به پل بغاز می باشد . کاخ زیبای چراغان نیز که از قصرهای دوران عثمانی است ، در ساحل اروپایی بسفر و در میان محله‌های بشیکتاش و اورتاکوی استانبول قرار دارد . البته این کاخ در حال حاضر یکی از گران ترین هتل های دنیا محسوب می شود و تغییر کاربری داده است . بازارچه های توریستی کوچکی در خیاباهای این منطقه دیده میشود که صنایع دستی و هنرهای ترک در آن ها به فروش می رسد . میدان اورتاکوی هم یکی از جاذبه های این محله می باشد که در نزدیکی بسفر قرار دارد . رستوران های اورتاکوی تنوع غذایی فراوانی دارند اما چشیدن طعم غذاهای دریایی بیشتر توصیه می شود . کمپیر اورتاکوی (سیب زمینی شکم پر) شهرت زیادی دارد اما سایر غذاهای خیابانی ترکیه هم در این محله سرو می شود .

ortakoy_istanbul_6turkey-qpr.jpg

رستوران های اورتاکوی استانبول

ortakoy_istanbul_1turkey-qpr.jpg

کمپیر استانبول

گردشگرانی که به استانبول شهر همیشه بیدار سفر می کنند و مایلند که تفریحات شبانه این شهر را تجربه کنند بیش از هر جای دیگری ، اورتاکوی را انتخاب می کنند . دلیل این انتخاب ، کلوب های متعدد و معروف این منطقه است که محل رفت و آمد خواننده ها و هنرپیشگان ترک نیز می باشد . برای رفتن به این باشگاه ها حتما باید رزرو قبلی داشته باشید . در ضمن برخی از این کلوب ها ورودی های سنگینی (تا حدود 400 لیر) دارند . فراموش نکنید که در هنگام شب از رفت و آمد در کوچه و خیابان های خلوت این منطقه جدا خودداری کنید تا تور استانبول خوبی را تجربه کنید .

ortakoy_mosque_istanbul2turkey-qpr-1.jpg

ortakoy istanbul
 
بالا