برگزیده های پرشین تولز

تقویت فن بیان

Exporter

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
13 آپریل 2006
نوشته‌ها
4,060
لایک‌ها
5,172
سن
34
محل سکونت
UAE
گفتم تا تاپیک زدنو محدود نکردن یه استفاده ای بکنیم از این بخش :eek:

اپیزود اول:
دیدین بعضیا اگر یه موضوع بهشون بگی ، میتونن ساعتها در موردش حرف بزنن ، بدون اینکه اطلاعات زیادی در موردش داشته باشن؟
176.gif

دیدین بعضیا توی بحث کردن کم نمیارن و هر چی بگی یه جوابی برات دارن؟
176.gif

فن بیان نماینده ی ساری رو در برنامه ی نود دیدین؟ چقدر گیرا منظورشو انتقال میداد
176.gif


اپیزود دوم:
شده بخواین یه چیزی بگین ، ولی کلمه ها رو نتونین بچینین کنار هم؟ :eek:
شده برای انتقال منظورتون ، کلمه ی مناسبی پیدا نکنین؟ :eek:
شده در یک بحث ، با اینکه می دونید حق با شماست ولی نتونید از حرفی که میزنید پشتیبانی کنین و از حقتون دفاع کنین؟ :eek:



همین دیگه
crazy.gif
چاره چیه
چه جوری میشه فن بیان رو تقویت کرد
چه جوری میشه دایره ی واژه های ذهن رو وسیع تر کرد و کنار هم چیدن اونها رو بهتر یاد گرفت


پ ن به سبک عسیس دلم منصور قمی ، همچنین سینا و سایر بروبچ
155fs287321.gif
: اینو یه نفر تو ایمیل از من پرسید ، گفتم اینجا مطرح کنم تا یه کمکی به این بنده خدا کرده باشم
155fs287321.gif


پ ن 2 : با اسپم های خودتون تاپیک ما رو منور و مشعشع کنید
155fs287321.gif
در کنار اسپم ها اگر راهکار یا حرف درست حسابی هم به ذهنتون رسید بگین.
تنکس
 
Last edited:

Cleeev

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژانویه 2010
نوشته‌ها
1,267
لایک‌ها
794
محل سکونت
on the edge of a super-massive black-hole
عرضم به درزت برساند که برو کی . . .

چند سال صبر کن سلطان محمود بعد از تموم شدن کارش میخواد کلاس افزایش فن بیان و چگونه در یک جمله نیم خطی 50 دروغ و قمپز بچپانیم و انواع این موارد را بزند.

هر ایرانی یک محمود این شعار اوست
 

ArMin_KhAn

Registered User
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2009
نوشته‌ها
3,048
لایک‌ها
185
سن
35
محل سکونت
هرجا که $ باشه
تاپیک جالبیه ... عموما کسانی که روابط عمومی بالایی دارن خیلی راحت میتونن این کار هارو انجام بدن ... پس فکر کنم قدم اول برای اجرای این کار داشتن روابط عمومی خوب باشه ... حالا چه طوری روابط عمومی رو بالا ببرید ؟! یه سرچی تو گوگل بزن من دیگه حال ندارم خیلی تایپ کردم
shame.gif
:lol:
 

Solarist

کاربر فعال سینما
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 می 2010
نوشته‌ها
172
لایک‌ها
10
محل سکونت
Solaris Ocean
محسن جان این قضیه به تمرین زیاد بستگی داره.

وگرنه چیزی که زیاده مقاله و کتاب برای آموزش فن بیان و افزایش اعتماد به نفس و بالا بردن سطح روابط عمومی بقول آرمین هست، ولی تا وقتی تمرین نکنی و نتونی بکار بگیریشون فایده ای نداره.

باید کلاً بر ترست غلبه کنی، این اولین شرطه.
 

Exporter

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
13 آپریل 2006
نوشته‌ها
4,060
لایک‌ها
5,172
سن
34
محل سکونت
UAE
اگر به نکات زیر دقت کنید هنر فن بیان و محاوره بسیار آسان می شود و در موقعیت های اجتماعی با اعتماد به نفس کامل می توانید ارتباط برقرار کنید.
بیشتر افراد در موقعیت های اجتماعی در ابتدا احساس آشفتگی ، خجالت و غریبی می کنند.
در وضعیتی که شما احساس می کنید راجع به موضوع مورد بحث چیزی نمی دانید باید با حرفی سکوت و سردی بین خود و نفر مقابل را بشکنید و بحث را شروع کنید. در این حالت چه می کنید ؟!


اولین قانون برای شروع گفتگو :

۱- بخواهید که درباره ی موضوع اصلی صحبت کنید نه حاشیه :
در محیط کاری :

اگر شما با یک بازاریاب حرفه ای طرف هستید ، او هر طور شده رشته کلام را به دست می گیرد تا به هر صورت محصول خود را ارائه دهد ، به یاد داشته باشید او هیچ وقت شما را در موقعیتی قرار نمی دهد که کلمه بله یا خیر را در مورد تایید یا عدم تایید جنس مورد نظر بگویید .

به طور مثال شما هرگز از دهان آنها این حرف را نمی شنوید که : آیا می خواهید این بیمه را بخرید ؟!حتی اگر با خرید مخالفت کنید باز هم پافشاری او بیش ترشده و با با عباراتی مثل : شما اصلا” در مورد این بیمه چیزی می دانید ؟!! و در این وقت است که او قاطعانه پاسخ شما را خودش می دهد ” نه هیچی نمی دانید ” و یک سری چیزهایی بیان می کنند که شاید در نهایت هیچ ربطی به موضوع اصلی نداشته باشد ، در این حالت فروشنده راحت می تواند به هدف اصلی خود برسد و بحث را ببندد. این بازاریاب ها سوالاتی می کنند تا شما را به اهداف و پیش بینی های ذهن خود نزدیک کرده و چون شما در موقعیت یک فروشنده نیستید ، بالاخره راضی به خرید می شوید ! بنابراین موضوع اصلی بحث را فراموش نکنید.

این حالت در موقعیت های روزمزه اجتماعی چگونه می شود ؟

فرض کنید سر میز شام هستید با دوستانتان ، شما نباید فقط بگویید ” این مرغ چقدر خوشمزه است !” بلکه با اضافه کردن کلماتی به سوال خود منتظر پاسخی می مانید !

بطور مثال ” این مرغ چقدر خوش مزه است بصورت دلمه در یک شب دیگر بسیار لذید می شود ! بگویید کی و کجا آن را درست کنیم و بخوریم ؟!
خوب ! سکوتی بین شما و آنها ایجاد می شود که در حین اینکه آنها از درون از دست شما عصبی هستند ولی تنها شما آنها را مجبور کردید که با خوشحال نشان دادن خود سعی کنند تنها نظر شما را بپذیرند و موضوع گفتگو شروع می شود!

مثال دیگر :
شما می خواهید در مورد لباس یک خانم نظر دهید و آن را کامل تر کنید :
شما نباید بگویید :” چه لباس قشنگی ” خوب ، مطمئنا” او تنها پاسخ می دهد ” متشکرم! ”

بنابراین این طور می پرسید :” چه لباس قشنگی ! از کجا خریده ای ؟ ” ، در این حالت پاسخ او کامل تر است و حداقل می دانید از کدام فروشگاه خرید کرده است ، پس این طور ادامه می دهید و می پرسید : ” آن فروشگاه کجاست ؟” و در ادامه می گویید” همسر من ( یا کس دیگر را مثال بزنید ) از جای دیگر خرید می کند، من واقعا” لباسهای سبک اصیل و رسمی را دوست دارم تقریبا” شبیه مدلهایی که درتلویزیون است ، شما دیده اید ؟! ” و به این ترتیب گفتگو ادامه می یابد …


۲- آرام و خونسرد باشید :
یک فرد خونسرد باعث آرامش فردمقابل هم می شود ، همیشه باادب باشید و با روی خوش ، دیگران همیشه با چنین کسی دوستانه برخورد می کنند.


۳- می توانید دقیقا” از جایی که هستید شروع کنید :
به طور مثال اگر مورد اصلی بحث محیطی است که در آن هستید این طور می گویید :
” چه دکور جالبی !” ” نظر شما درباره ی رنگ آمیزی آن چیست ؟!”

نباید دائم به آن چیزی که خودتان علاقه دارید اشاره کنید ، نظر دیگران را بخواهید تا پاسخی هم از آنهاداشته باشید واین چنین است که ناخودآگاه گفتگو شروع می شود.

اگر در موقعیتی قرار بگیرید که به عنوان نقد کننده خبری هستید بازهم نظر دیگران را بپرسید و آنها را در بحث سهیم کنید.
در باره ی موضوعی که ممکن است کسی ناراحت شود بحث نکنید چرا که خیلی موضوعات عادی و عمومی هستند که افراد می توانند بدون ایجاد دلخوری در مورد آنها گفتگو کنند.

در واقع مهم این است که به طریقی آنها را درگیر بحث کنید و محاوره به خودی خود ادامه می یابد.
به یاد داشته باشید اگر بین افراد ، سکوتی حاکم شود آنها چون هنر شروع کردن بحث را ندارند ، خیلی خوشحال می شوند که کسی مثل شما بتواند گفتگو را آغاز کند.

منبع http://www.daneshnamah.com/index.ph...9-13-59&catid=28:1388-06-20-17-57-14&Itemid=4
 

LAPD

Registered User
تاریخ عضویت
12 سپتامبر 2008
نوشته‌ها
2,429
لایک‌ها
598
محل سکونت
U.S of Iran
این جریان بیشتر یه استعداده !!
با ادم بدنیا میاد یجورایی !!
کسی هم که این استعدادو داشته باشه به همه جا میتونه برسه.

مثلا فکر کردید رییس جمهورا یا حالا سیاستمدارا و ادمای مهم چی حالیشونه؟؟؟ هیچی !! فقط بلدن حرف بزنن .
 

ArMin_KhAn

Registered User
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2009
نوشته‌ها
3,048
لایک‌ها
185
سن
35
محل سکونت
هرجا که $ باشه
از جلوه‌هاي بصري كمك بگيريد
حالتي را تصور كنيد كه سخنراني شما با اجراي زيبايي از برنامه پاورپوينت همراه باشد و توجه شنوندگان به نكاتي كه شما انتخاب كرده‌ايد جلب شود.
در اين صورت نصف زمان سخنراني حواس آنها به مشاهده و دقت در نكات و دنبال كردن اسلايدها معطوف خواهد شد و در همين حين شما در حالي‌كه كسي نگاهتان نمي‌كند مي‌توانيد به راحتي با حضار صحبت كنيد.
اگر هركدام از آنها به شما نگاه كردند سريعا نگاه خود را روي كسي متمركز كنيد كه به شما نگاه نمي‌كند و به اسلايدها دقت دارد زيرا هميشه صحبت كردن براي افرادي كه به ما نگاه نمي كنند راحت تر است و استرس كمتري ايجاد مي‌كند.



با قصد قبلي اشتباه كنيد
اين ترفند ديگري است كه به شما پيشنهاد مي‌كنيم آن را امتحان كنيد. هدف از به‌وجود آوردن اشتباهات از پيش تعيين شده جلب توجه بيشتر مخاطبان است.
اگر بتوانيد كاري كنيد تا جو صميمي‌تري را ايجاد شود و شما بهتر بتوانيد كنترل جمع را در دست بگيريد، نه تنها صحبت كردن برايتان آسان‌تر خواهد شد بلكه براي حضار نيز سخنراني خاطره‌انگيزتري بجاي مي‌ماند.



در هر لحظه فقط در حين صحبت كردن فقط به يك نفر توجه كنيد
يكي از وحشتناك‌ترين مسائلي كه هنگام صحبت كردن سخنران را اذيت مي‌كند، جمعيت و تعداد حضار و مخاطبان است .نگاه كردن به يك جمع گسترده كه همه در انتظار شنيدن سخنان شما سكوت كرده‌اند واقعا كار طاقت‌فرسايي است.
براي غلبه بر اين احساس بهترين كار اين است كه در هر لحظه فقط به يك نفر نگاه كنيد و آن را مخاطب قرار دهيد و تصور كنيد هيچ كس ديگري به شما توجه ندارد. اگركس ديگري از شما سئوالي داشت نگاه خود را به روي او معطوف كنيد و در ذهن خود اينطور تصور كنيد كه در يك كافي شاپ نشسته‌ايد و يك گپ دوستانه در جريان است.پ


تجربه جالب و مفرحي داشته باشيد
اين ترفند آخرين و مهم‌ترين ترفندي است كه براي شما بيان مي‌كنيم. با جمعيت شوخي كنيد. براي ارتقاي كيفيت سخنراني خود روش‌هاي جديدي را امتحان كنيد.
شايد چند شوخي به‌جا و سنگين و يا راه رفتن دور سالن هنگام سخنراني به‌جاي چسبيدن به صندلي ايده‌هايي باشند كه سخنان شما را جذاب‌تر كنند.
اين روش‌ها را امتحان كنيد و مطمئن باشيد كه پس از آن ديگر احساس بدي هنگام حضور در جلسه سخنراني نخواهيد داشت و ترس از سخن گفتن در جمع در درونتان كشته خواهد شد.
 

ArMin_KhAn

Registered User
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2009
نوشته‌ها
3,048
لایک‌ها
185
سن
35
محل سکونت
هرجا که $ باشه
خود سازي و روابط اجتماعي
آيا تاكنون در مورد افرادي كه موقعيت هايي به آنها داده شده است فكر كرده ايد؟ آيا افرادي را مي شناسيد كه خود به تنهايي توانايي هايشان را افزايش داده اند. در اين مقاله سعي شده است، آخرين تحقيقات و اطلاعات بدست آمده درباره افزايش توانايي هاي شخصي ارائه شود.
احتمالاً تاكنون با افرادي برخورد داشته ايد كه خوش برخورد هستند و رفتاري دلپذير دارند و اگر در بين جمعي از افراد غريبه قرار گيرند در زمان كمي با آنها ارتباط برقرار مي كنند. اين گونه افراد معمولاً دوست داشتني و جذاب هستند و قادرند افراد را به كارهاي دلخواه خود وادار كنند.
يك فرد با روابط اجتماعي خوب منافع زيادي بدست مي آورد. زيرا رفتار چنين فردي سبب مي شود كه اطرافيان او را به سمت موفقيت سوق دهند. او اعتماد و پشتيباني افراد را به راحتي بدست مي آورد. چنين فردي نه تنها از حمايت اطرافيان برخوردار است، بلكه خود حامي ديگران است و اين چرخه ادامه پيدا مي كند.
او مي تواند با حمايت افراد مختلف در اجتماع كارهاي زيادي انجام دهد. زيرا مي داند چگونه پتانسيل ارتباطات اجتماعي خود را بالا ببرد.
اگر شما هم نگاهي به قدرت ارتباطات اجتماعي خود بكنيد و مهارت هاي ارتباطي خود را بشناسيد و آنها را تقويت كنيد. به سمت تبديل شدن به شخصي اجتماعي و موفق حركت خواهيد كرد. براي افزايش قابليتهاي اجتماعي و تبديل شدن به انساني شادتر و موفق تر بايد روي رفتار و زندگي خود يك بازبيني كلي انجام دهيد. اگر شما يكي از اين افراد (با قدرت روابط اجتماعي بالا) هستيد من دليلي براي عدم موفقيت شما نمي بينم . فقط بايد بدانيد از كجا شروع كنيد.

1ــ وقتي در حال تقويت روابط اجتماعي هستيد سعي كنيد صادق و بي ريا عمل كنيد.
تمايل به ريا و دورويي سبب افت عملكرد شما مي شود. صداقت و پاكي سبب افزايش توانايي و اعتبار فرد مي شود. چون كسي كه نقش بازي مي كند هرگز نمي تواند رفتاري شخصي را داشته باشد كه از ته دل به ديگران محبت مي كند. اگر به اين اصل اعتقاد نداريد بهتر است به خواندن اين مقاله ادامه ندهيد چون موفق نخواهيد بود.

2ــ يكي از مهمترين تمرين هاي خود سازي تمرين «شنونده خوبي بودن» است.
براي بدست آوردن محبت و اعتماد افراد بايد شنونده خوبي باشيد و با آنها صحبت كنيد. فقط به صداي طرف مقابل گوش ندهيد، بلكه با قلب خود اين صحبت ها را پذيرا باشيد. با افرادي كه صحبت مي كنيد ارتباط چشمي برقرار كنيد.طوري به حرفهاي افراد گوش كنيد، كه گويي هر كلمه از حرف هاي آنها را مي شنويد.

3ــ با صداي بلند بخنديد و زندگي را خيلي جدي نگيريد.
من نمي گويم با هر صحبت بي مزه اي خود را وادار به خنديدن كنيد. بلكه سعي كنيد در هر كاري كمي طنز چاشني كنيد. و آن را خيلي جدي نگيريد. يك شخص شوخ طبع افراد و همينطور موفقيت را جذب مي كند.

4ــ قسمتي بزرگي از خودسازي دوست داشتن خود است.
در فرايند تقويت روابط اجتماعي ممكن است آنقدر خود را غرق در توجه به ديگران بكنيد، كه از خود غافل شويد. و به هر كسي اجازه دهيد شما را به كارهاي مختلف وادار كند. هميشه بخاطر داشته باشيد قبل از هر كسي براي خود ارزش قائل شويد و به خود احترام بگذاريد. اگر شما خود را فرد قابل احترام و باارزشي بدانيد. افراد به سمت شما خواهند آمد به جاي آنكه براي اهداف خود بر روي شانه هاي شما پا بگذارند.

5ــ شخصيت خود را پرورش دهيد.
آيا شما بداخلاق، ترشرو و اخمو هستيد. با اين حالتها نمي توانيد وارد زندگي شويد. از شر رفتارها و عادتهاي بد خود خلاص شويد. چون آنها يكي از بزرگترين موانع پيشرفت شما هستند. چه كسي يك دوست بداخلاق مي خواهد؟!

6ــ وقتي در حال كار براي خودسازي هستيد به خود اطمينان داشته باشيد.
توانايي چرخيدن در اطراف اتاق و معرفي خود همراه با لبخند يك فرد برنده منجر به افزايش اعتماد به نفس شما مي شود. و بخاطر داشته باشيد به جاي غرور و خودبيني به خود اعتماد كنيد.

7ــ يكي از نمودهاي خودسازي كنترل خويشتن است.
زمانيكه عصباني مي شويد داد و بيداد نكنيد. آرام و متين باشيد. براي كنترل وضعيت موجود و تبديل خشم خود به چيزي مولد و مثبت بايد به اندازه كافي پخته باشيد.

8ــ روابط خود را تقويت كنيد.
روابط شما با خانواده و دوستان و افرادي كه نقش مهمي در زندگي شما ايفا مي كنند، نبايد مورد غفلت واقع شوند. با اين افراد بيرون برويد و ساعات خوشي را با هم بگذرانيد. كارهاي دلپذيري را با هم انجام دهيد تا زمانيكه افرادي كه براي شما اهميت دارند (خانواده و دوستان و ...) پشتيبان شما باشند. شادي شما را ترك نخواهد كرد.
و در پايان روابط خوب شما با ديگران به شما كمك مي كند تا توانايي هاي فردي خود را افزايش دهيد و در عين حال به عنوان يك فرد دوست داشتني در موقعيت يك فرد برنده قرار گيريد. البته موقعيت شما برنده ــ برنده خواهد بود (براي شما و ديگران) دوستان شما مي دانند كه هر گاه احتياج به كمك داشته باشند مي توانند به شما تكيه كنند.
اكنون شما درباره خودسازي شاخص هايي بدست آورده ايد و مي توانيد به آنها عمل كنيد ولي بدون عمل نمي توانيد از آنچه آموخته ايد بهره ببريد.
 

Solarist

کاربر فعال سینما
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 می 2010
نوشته‌ها
172
لایک‌ها
10
محل سکونت
Solaris Ocean
این جریان بیشتر یه استعداده !!
با ادم بدنیا میاد یجورایی !!
کسی هم که این استعدادو داشته باشه به همه جا میتونه برسه.

مثلا فکر کردید رییس جمهورا یا حالا سیاستمدارا و ادمای مهم چی حالیشونه؟؟؟ هیچی !! فقط بلدن حرف بزنن .

دقیقاً!

نمونش هیتلر، درصد زیادی از موفقیتش در فن بیان و قدرتش تو سخنرانی نهفته بود، کلاً استعداد زیادی تو سخنرانی های پرشور و تهییج مردم داشت.


16371IMMhitler-speech-lie.JPG




16371IMMgallery_1_503_32671.jpg
 

ArMin_KhAn

Registered User
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2009
نوشته‌ها
3,048
لایک‌ها
185
سن
35
محل سکونت
هرجا که $ باشه
دقیقاً!

نمونش هیتلر، درصد زیادی از موفقیتش در فن بیان و قدرتش تو سخنرانی نهفته بود، کلاً استعداد زیادی تو سخنرانی های پرشور و تهییج مردم داشت.

این جریان بیشتر یه استعداده !!
با ادم بدنیا میاد یجورایی !!
کسی هم که این استعدادو داشته باشه به همه جا میتونه برسه.

مثلا فکر کردید رییس جمهورا یا حالا سیاستمدارا و ادمای مهم چی حالیشونه؟؟؟ هیچی !! فقط بلدن حرف بزنن .


من با شما اینجا موافق نیستم ... چون عملا این چیزا ربطی به استعداد نداره ... این که یه شخصی روابطش اجتماعی و فن بیان و سایر نکاتش قویه ... یه چیز اکتسابیه نه اینکه بگیم شخص به دنیا میاد توش هست:eek:

عموما حالا تو کسانی این قابلیت ها شکوفا میشه که بسته به موقعیت اجتماعی یا محیطی یا حتی ظاهر فیزیکیش باعث میشه که بیشتر بهش توجه میکنن و براش وقت میزارن و به نتیجه هم میرسن مثل اشخصاص بالا که مثال زدید ...
 

Solarist

کاربر فعال سینما
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 می 2010
نوشته‌ها
172
لایک‌ها
10
محل سکونت
Solaris Ocean
من با شما اینجا موافق نیستم ... چون عملا این چیزا ربطی به استعداد نداره ... این که یه شخصی روابطش اجتماعی و فن بیان و سایر نکاتش قویه ... یه چیز اکتسابیه نه اینکه بگیم شخص به دنیا میاد توش هست:eek:

عموما حالا تو کسانی این قابلیت ها شکوفا میشه که بسته به موقعیت اجتماعی یا محیطی یا حتی ظاهر فیزیکیش باعث میشه که بیشتر بهش توجه میکنن و براش وقت میزارن و به نتیجه هم میرسن مثل اشخصاص بالا که مثال زدید ...

ببین آرمین منکر اینی که میگی نیستم، تمرین و ممارست مهمه تو تقویت فن بیان ولی بیشترش ربط داره به استعداد فرد.

اگه بخوام درصدی بگم 30 درصد مربوطه به تمرین، 70 درصد به استعداد. کلاً سیاستمدارها تو این زمینه استعداد زیادی دارند.
 

ArMin_KhAn

Registered User
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2009
نوشته‌ها
3,048
لایک‌ها
185
سن
35
محل سکونت
هرجا که $ باشه
کم کم همه چیز درست می شود اگر
دانش خود را افزایش دهید....،
مسئولیت پذیری خود را افزایش دهید....،
بیشتر کنترل داشته باشید.....
اگر کسی توانست این ترتیب را رعایت کند او خودش به تنهایی راه موفقیت را کشف کرده است و انسان موفقی خواهد بود.


1- گوشه دانش خود را بالا بکشید.
چگونه می توانید دانش خود را درباره این مشکل افزایش دهید؟ برای آموختن آن چه چیزی نیاز دارید؟ برای درک بهتر مشکل چه چیزی را باید مطالعه کنید؟
2- گوشه مسئولیت خود را بالا بکشید.
چگونه می توانید این مشکل را بیشتر مال خود بدانید؟ شمامسئول چه قسمتی از مشکل هستید؟ آیا می توانید خود را مسئول آن قسمتی بدانید که شما بانی به وجود آمدن آن نبوده اید؟
3- گوشه کنترل خود را بالا بکشید.
کدام بخش مشکل را می توانید کنترل کنید؟ برای بخش های دیگر این مشکل چه کاری می توانید انجام دهید؟
4- شکست ها را نادیده بگیرید.
اگر روی شکست ها و نقایص تمرکز کنید، آنها بزرگتر خواهند شد. آنگاه شکست های بیشتری نصیب شما خواهد شد. پس راهی برای نادیده گرفتن شکست ها بیابید. اگر شکست ها سنگین هستند و فراموش کردن آن ها مشکل است آنرا روی یک تکه کاغذ بنویسید سپس آن کاغذ را نابود کنید. و توجه خود را از آن بگردانید. و فکر کردن و صحبت کردن درباره آنها را متوقف کنید. از کسانیکه خاطرات آنرا در ذهن شما تداعی می کنند دوری نمایید. و حرکت کنید بجنبید!
اگر در شکست ها و ناکامی های خود گیر کرده اید و درمیان این افکار زندگی می کنید، باید آنها را دور بیندازید. صحبت کردن درباره آنها را متوقف نمایید. و سعی کنید بیاموزید چگونه شکست های خود و دیگران را نادیده بگیرید.
5- بردن را نهادینه نمایید.
چه چیزی موفقیت های شما را ابدی می کند؟ چگونه می توانید این کامیابی ها را تداوم بخشید؟
شاید بد نباشد موفقیت های خود را روی یک کاغذ یا حتی روی دیوار بنویسید. و آنها را ثبت کنید و یک بایگانی از آنها داشته باشید. با هر کسی که می توانید درباره آنها صحبت کنید. کامیابی های خود را جشن بگیرید. همچنین خود را عادت دهید به این که موفقیت های دیگران را ببینید و روی آنها تمرکز نمایید. هر چه بیشتر روی موفقیت تمرکز کنید بیشتر آنرا کسب خواهید کرد. بعضی پاسخ های شما به این پرسش ها ساده هستند و مراحل کار را لذت بخش می نمایند. اکنون این کار را انجام دهید در آینده ای نزدیک بهبودی قابل توجه را لمس خواهید کرد.
آنگاه با شدت بیشتری مراحلی را که نوشته اید طی کنید. وقتی که از موانع رد می شوید می فهمید که این مشکلات به آن سختی ها هم که فکر می کرده اید نیستند.
اگر با عمل کردن به این پنج مرحله مشکل کاملا برطرف نشددوباره این مراحل را طی کنید تا مشکل را محو نمایید.
همانطور که به حل مشکل می پردازید با طی کردن این مراحل متوجه خواهید شد که از خود بهترین کارایی را نشان داده اید. حس جدیدی از زندگی را کشف خواهید کرد که قبل هیچگاه از آن استفاده نکرده بودید و آن کنترل سرنوشت خود است.
مثلث دمک تمام توانایی هایتان را که به آن ایمان دارید رها خواهد کرد.
ترجمه: علی یزدی مقدم
اين مقاله اختصاصاً براي ياد بگير دات كام تهيه شده است و استفاده از آن فقط با ذكر نام نويسنده يا مترجم و نام ياد بگير دات كام همراه با لينك آن مجاز است
 

hojatshabani

Registered User
تاریخ عضویت
26 ژوئن 2008
نوشته‌ها
1,371
لایک‌ها
146
محل سکونت
پس پوشت
بخوایم توضیح بدیم یه کتاب میشه که !

موارد مهمش اینه

همیشه خودتونو بالاتر و برتر از طرف مقابل ببینید تا برتری دستتون باشه

همیشه از جملات سوالی استفاده کنید تا شنونده رو درگیر کنید و کم بیاره

اگه همین روند رو ادامه بدید مقلوب میشه و حرف شما رو قطعا باور میکنه

کتاب روانشناسی فروش برایان تریسی رو بخون برات خوبه - فن بیانت رو تقویت میکنه وگرنه توضیحش خیلی سخته

تمرین هم حتما میخواد اما اینو بدون توی صحبت باید برتر باشی و رشته کلام دستت باشه ( این پایه کار هست )

قربانت / حجت
 

ArMin_KhAn

Registered User
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2009
نوشته‌ها
3,048
لایک‌ها
185
سن
35
محل سکونت
هرجا که $ باشه
ببین آرمین منکر اینی که میگی نیستم، تمرین و ممارست مهمه تو تقویت فن بیان ولی بیشترش ربط داره به استعداد فرد.

اگه بخوام درصدی بگم 30 درصد مربوطه به تمرین، 70 درصد به استعداد. کلاً سیاستمدارها تو این زمینه استعداد زیادی دارند.

بابا اصن چیزی به اسم استعداد وجود نداره حاج ممل ! :D داری اشتباه میکنی ... نگاه کن الان خود تو ، اطلاعاتت تو بخش سینما زیاده درسته ؟ تو این فروم به این بزرگی رفتی و تو بخش سینما فعالیت میکنی ... اینجا من باید بگم تو استعدادت تو سینما زیاده ؟ یعنی چی ؟ این فقط برمیگرده به اطلاعات تو و دانش و آگاهیت به سینما که اونم از روی علاقه بوده ... پس اگه تو یه جمعی حرفی بشه شما تو زمینه سینما خیلی میتونی مانور بدی ... این مثال دقیقا برای سیاست و کسانی که دانش فن بیان و آگاهی و روابط اجتماعی بالایی هم دارن صادقه .... و این چیزیه غیر از استعداد ...
 

hojatshabani

Registered User
تاریخ عضویت
26 ژوئن 2008
نوشته‌ها
1,371
لایک‌ها
146
محل سکونت
پس پوشت
بابا اصن چیزی به اسم استعداد وجود نداره حاج ممل ! :D داری اشتباه میکنی ... نگاه کن الان خود تو ، اطلاعاتت تو بخش سینما زیاده درسته ؟ تو این فروم به این بزرگی رفتی و تو بخش سینما فعالیت میکنی ... اینجا من باید بگم تو استعدادت تو سینما زیاده ؟ یعنی چی ؟ این فقط برمیگرده به اطلاعات تو و دانش و آگاهیت به سینما که اونم از روی علاقه بوده ... پس اگه تو یه جمعی حرفی بشه شما تو زمینه سینما خیلی میتونی مانور بدی ... این مثال دقیقا برای سیاست و کسانی که دانش فن بیان و آگاهی و روابط اجتماعی بالایی هم دارن صادقه .... و این چیزیه غیر از استعداد ...
بله موافقم

از نظر من استعداد یعنی روی یه کاری تمرکز داشتن روی رشته خاصی تمرکز داشتن

به یک کاری عشق ورزیدن وگرنه ادم دنیا میاد حالا جسمانی خیلی چیزا به ارث میبره اما روحی و روانی خودش و محیط اطرافش میسازنش
 

ArMin_KhAn

Registered User
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2009
نوشته‌ها
3,048
لایک‌ها
185
سن
35
محل سکونت
هرجا که $ باشه
چگونه سخنراني كنيم

1- اطلاعات پايه را درباره كل سخنراني خود بدست آوريد
حقايق و تجارب را به صورت شفاف و دقيق براي مخاطبان خود توضيح دهيد.
2- سرفصل ها را شفاف سازي كنيد
سعي نكنيد مانند كسي كه متني را ازبر كرده به سرعت و بدون توضيح كافي سرفصل ها را بخوانيد و از موضوع بگذريد
سعي كنيد درباره هر نكته و موضوعي جزئيات را بيان كنيد و شنونده را با خود به عمق مطلب ببريد
مفهوم آنچه درباره آن صحبت مي كند با تركيبي متناسب از مثال ها و توضيحات بهتر نمايان مي شود. البته براي اين منظور بايد به اندازه كافي مطالعه كنيد.
3- اطلاعات را غالب بندي كنيد
قبل از صحبت درباره هر موضوعي مقدمه اي بيان كنيد تا ذهن شنونده را آماده كنيد.
پس از آن كه درباره موضوع صحبت هاي شما تمام شد يك خلاصه از كل مطالب مربوطه به آن را ارائه دهيد.
4- از موضوعي به موضوع ديگر به صورت سازمان دهي شده پيش برويد
5-از ابزارهاي بصري مانند تخته سياه، اسلايدها، كامپيوتر، تصاوير و ... استفاده كنيد تا بتوانيد نكات مهم را ليست كنيد.
6- از تخته سياه يا ابزارهاي مشابه استفاده كنيد.
تا مطالب شما شفاف تر عرضه شود و يادداشت برداري از آنها ساده تر باشد. اگر مطلبي را مي نويسيد بايد به اندازه كافي بزرگ باشد و همينطور واضح و اگر لازم است از رنگ هاي مختلف استفاده كنيد.
اگر قرار است نموداري پيچيده بكشيد بهتر است آن را مرحله به مرحله بكشيد و توضيح دهيد تا اينكه يك دفعه مخاطبان خود را با نموداري پيچيده گيج كنيد.
7- سوالات خود را به شايستگي پاسخ دهيد
سوالاتي را كه ممكن است پرسيده شود پيش بيني كنيد وبراي آنها پاسخ مناسب و درخور را آماده كنيد.
سوالات بي جا را با طفره رفتن كنار بگذاريد. يا مي توانيد از انها بخواهيد اگر در ادامه ارائه مطلب متوجه پاسخ خود نشدند بعد از اتمام سخنراني پيش شما بيايند و پاسخ خود را دريافت كنند.
طوري صحبت نكنيد كه به مخاطبين بي احترامي شود.
مطمئن شويد همه شنوندگان هم سوال هم پاسخ را به خوبي مي شنوند.
8- از اصطلاحات تخصصي به طور مناسب استفاده كنيد.
اصطلاحاتي را كه ممكن است براي مخاطبين قابل فهم نباشد براي آنها به سادگي توضيح دهيد
از اصطلاحات فني و تخصصي غير ضروري استفاده نكنيد. بعضي گمان مي كنند اگر از اصطلاحات فني كمتر استفاده كنند از اعتبارشان كاسته مي شود. ولي هنر آنست كه وقتي سخنراني مي كنيد همه مخاطبين حرف شما را در كنند.
9- علاقه شنوندگان را حفظ كنيد و جو را زنده نگه داريد.
حالت هاي صحبت كردن و تن صداي خود را از هر چند گاهي تغيير دهيد. با پرسيدن سوال از مخاطبين جو را عوض كنيد براي اين منظور مي توانيد از جوك يا ضرب المثل مناسب استفاده كنيد يا حكايتي تعريف كنيد اگر تجربيات جالبي در زمينه موضوع سخنراني داريد بد نيست آنها را مطرح كنيد. با كلاس خود حرف بزنيد نه اينكه از روي يك متن روخواني كنيد. هر موضوع را به گونه اي مطرح كنيد كه گويي مي خواهيد درباره موضوعي شگفت انگيز صحبت كنيد.
10- مطلب خود را در سطحي مناسب بيان كنيد.
مطالبي كه ارائه مي كنيد نبايد خيلي پيش و پا افتاده يا خيلي پيچيده باشد. بلكه بايد در سطح درك متوسط مخاطبين ارائه شود. شما هنگام سخنراني احتمالاً مطالب و نظريات جديدي ارائه خواهيد داد بنابراين آنچهمي گوييد بايد آنقدر قابل فهم باشد كه مورد قبول مخاطبان قرار گيرد.
ترجمه: علي يزدي مقدم
اين مقاله اختصاصاً براي ياد بگير دات كام تهيه شده است و استفاده از آن فقط با ذكر نام نويسنده يا مترجم و نام ياد بگير دات كام همراه با لينك آن مجاز است

 

LAPD

Registered User
تاریخ عضویت
12 سپتامبر 2008
نوشته‌ها
2,429
لایک‌ها
598
محل سکونت
U.S of Iran
بابا اصن چیزی به اسم استعداد وجود نداره حاج ممل ! :D داری اشتباه میکنی ... نگاه کن الان خود تو ، اطلاعاتت تو بخش سینما زیاده درسته ؟ تو این فروم به این بزرگی رفتی و تو بخش سینما فعالیت میکنی ... اینجا من باید بگم تو استعدادت تو سینما زیاده ؟ یعنی چی ؟ این فقط برمیگرده به اطلاعات تو و دانش و آگاهیت به سینما که اونم از روی علاقه بوده ... پس اگه تو یه جمعی حرفی بشه شما تو زمینه سینما خیلی میتونی مانور بدی ... این مثال دقیقا برای سیاست و کسانی که دانش فن بیان و آگاهی و روابط اجتماعی بالایی هم دارن صادقه .... و این چیزیه غیر از استعداد ...

دو چیز عامل موفقیته .
استعداد . پشتکار.
میشه علاقه رو هم بهش اضافه کرد ولی خب علاقه به نوعی جزو پشت کار میتونه حساب بشه.
به هر حال
اگه استعداد داشته باشی , شاید زیاد نیازی به پشتکار نداشته باشی. و بتونی توی اون زمینه ای که استعداد داری چیزی بشی.
اگه استعداد نداشته باشی با پشت کار شدید باز میشه به اون درچه رسید. ولی کسی که فقط پشتکار داره عمرا نمیتونه به گرد کسی برسه که هم استعداد داره هم پشت کار !!
استعداد وجود نداره یعنی چی برادر !!
 
Last edited:

ArMin_KhAn

Registered User
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2009
نوشته‌ها
3,048
لایک‌ها
185
سن
35
محل سکونت
هرجا که $ باشه
دو چیز عامل موفقیته .
استعداد . پشتکار.
میشه علاقه رو هم بهش اضافه کرد ولی خب علاقه به نوعی جزو پشت کار میتونه حساب بشه.
به هر حال
اگه استعداد داشته باشی , شاید زیاد نیازی به پشتکار نداشته باشی. و بتونی توی اون زمینه ای که استعداد داری چیزی بشی.
اگه استعداد نداشته باشی با پشت کار شدید باز میشه به اون درچه رسید. ولی کسی که فقط پشتکار داره عمرا نمیتونه به گرد کسی برسه که هم استعداد داره هم پشت کار !!
استعداد وجود نداره یعنی چی برادر !!

عزیز من چیزی به اسم استعداد وجود نداره اصلا :eek: اینو از هر فرد آگاهی میتونی بپرسی ... استعداد داشتن یا نداشتن یک فرد فقط نتیجه ی باورهای ذهنی اون در مورد کسب موفقیت در زمینه اون مسیریه که شخص داره حرکت میکنه ! اینکه من استعداد دارم یک هنرمند بشم یا اینکه میتونم سیاست مدار بشم فقط باور ذهنیه منه که من رو به اون سمت حرکت میده و باعث پیشرفت من میشه ... عملا جمله ای به نام استعداد وجود خارجی نداره ...

استعداد یه چیزی مثله شانسه ... که میگن دیدی فلانی شانسش خوبه ؟! شانس چیزی نیس که وجود داشته باشه ما همه اینو میدونیم ... اما خوش به حال اون کسی که باور اینه که خوش شانسه .
 

LAPD

Registered User
تاریخ عضویت
12 سپتامبر 2008
نوشته‌ها
2,429
لایک‌ها
598
محل سکونت
U.S of Iran
عزیز من چیزی به اسم استعداد وجود نداره اصلا :eek: اینو از هر فرد آگاهی میتونی بپرسی ... استعداد داشتن یا نداشتن یک فرد فقط نتیجه ی باورهای ذهنی اون در مورد کسب موفقیت در زمینه اون مسیریه که شخص داره حرکت میکنه ! اینکه من استعداد دارم یک هنرمند بشم یا اینکه میتونم سیاست مدار بشم فقط باور ذهنیه منه که من رو به اون سمت حرکت میده و باعث پیشرفت من میشه ... عملا جمله ای به نام استعداد وجود خارجی نداره ...

استعداد یه چیزی مثله شانسه ... که میگن دیدی فلانی شانسش خوبه ؟! شانس چیزی نیس که وجود داشته باشه ما همه اینو میدونیم ... اما خوش به حال اون کسی که باور اینه که خوش شانسه .

ای کیو چی؟ اونم وجود نداره؟
اگه جوابت نهه که دیگه هیچی !!
اگه جوابت آرست استعداد هم یک نوع آی کیو یا هوشه در یه مورد خاص !!
 

ArMin_KhAn

Registered User
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2009
نوشته‌ها
3,048
لایک‌ها
185
سن
35
محل سکونت
هرجا که $ باشه
ای کیو چی؟ اونم وجود نداره؟
اگه جوابت نهه که دیگه هیچی !!
اگه جوابت آرست استعداد هم یک نوع آی کیو یا هوشه در یه مورد خاص !!

عزیز من شما اصن داری از بحث دور میشی ... شما میگی این چیزا یعنی استعداد و هوش و این چیزا تو هر کسی نیست ! و خدادادیه ... در حالی که من با این نظریه شما مخالفم و میگم خیر در همه هست .... ولی هر کس به یه طریقی ازش استفاده میکنه اون هم بنا به شرایط و نیازهای خودش ... همین .

یکی با استفاده از هوشش میره فضانورد میشه یکی میره سیاست مدار میشه یکی هم بیکار میمونه ...
 
بالا