برگزیده های پرشین تولز

تماس تلفني رايگان با سراسر جهان از طريق موبايل

azadiphone

Registered User
تاریخ عضویت
28 ژوئن 2005
نوشته‌ها
185
لایک‌ها
1
يك جوان ايراني مقيم سوئد سرپرستي پروژه‌اي را بر عهده دارد كه با اجراي آن امكان مكالمه تلفني رايگان از طريق موبايل با سراسر جهان فراهم شده است.
wh120-4.jpg
خبر اين نوآوري جديد در روزهاي اخير مورد توجه رسانه‌هاي سوئد قرار گرفته و روزنامه «افتون بلادت» - معروفترين روزنامه عصر سوئد - در مصاحبه با سرپرست ايراني اين پروژه، گزارش مفصلي در زمينه اين نوآوري در عرصه ارتباطات منتشر كرده است.

يكي از استادان دانشگاه بازرگاني استكهلم در گفت‌وگو با اين روزنامه با اشاره به پيشگامي سوئد در صنعت ارتباطات اين ابتكار را موفقيتي قابل توجه توصيف كرده كه مي‌تواند موقعيت پيشروانه اين كشور را در اين عرصه تقويت كند.

سرويس تلفن رايگان موبايل با همكاري دو شركت بزرگ «اسكايپ» و «آي پي درام» سوئد اجراء شده و تجهيزات مربوط به آن از اواخر شهريور ماه جاري به صورت كيت به علاقمندان عرضه مي‌شود.

آزادعلي در گفت و گو با اين روزنامه هدف از اين طرح جنجال برانگيز را صرفه‌جويي در هزينه‌ها عنوان كرده و مي‌گويد: براي انجام مكالمات رايگان از طريق تلفن همراه به اينترنت پر سرعت، دو دستگاه تلفن همراه، يك كابل مخصوص با برنامه‌اي كه به زودي به همراه آن در معرض فروش گذاشته مي‌شود، برنامه رايگان «اسكايپ» و دو آبونمان تلفن همراه كه امكان مكالمه رايگان بين آنها باشد نياز است.

به گفته وي، نحوه عملكرد سيستم به اين صورت است كه يكي از دو دستگاه تلفن همراه از طريق كابل به پورت USB رايانه متصل به اينترنت وصل مي‌شود كه اين دستگاه موبايل نقش واسطه را بازي مي‌كند .

تلفن ديگر كه در دست كاربر است ابتدا به تلفن همراه متصل به رايانه زنگ مي‌زند و از طريق برنامه نصب شده در رايانه و برنامه نرم‌افزاري به يك خط تلفن آزاد وصل مي‌شود كه از طريق اين خط مي‌توان شماره دلخواه را گرفته و از طريق اين برنامه نرم‌افزاري به مقصد وصل شد. تمامي اين مراحل به سرعت و به صورت رايگان انجام مي‌شود .

به گفته آزاد علي - مدير پروژه - در حال حاضر تمام رايانه‌هاي داراي سيستم عامل ويندوز XP و تلفن‌هاي همراه سوني و اريكسون - كه رايج ترين انواع تلفن همراه در سوئد هستند - قادر به استفاده از اين سيستم هستند و در آينده نزديك كابل‌هاي قابل استفاده با ساير انواع تلفن‌هاي همراه نيز به بازار عرضه خواهد شد.
برگرفته: ايسنا
 

maryambanoo

کاربر فعال شبکه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
20 جولای 2005
نوشته‌ها
418
لایک‌ها
1
خوب با اين تفاسير بزودي بايد شاهد كاهش چشم‌گير نرخ تماس با موبايلهاي اروپا توسط سيستمهاي كارت تلفن اينترنتي باشيم.
اينطور نيست؟
 

azadiphone

Registered User
تاریخ عضویت
28 ژوئن 2005
نوشته‌ها
185
لایک‌ها
1
به نقل از maryambanoo :
خوب با اين تفاسير بزودي بايد شاهد كاهش چشم‌گير نرخ تماس با موبايلهاي اروپا توسط سيستمهاي كارت تلفن اينترنتي باشيم.
اينطور نيست؟
صد در صد، اگر در سوئد اين روش رواج پيدا كنه تماي كرييرهاي سوئد ميتوانند نرخ مكالمات موبايل اروپا را به پايينترين حد خود برسانند و در نتيجه سرشون قيامت ميشه. فكر كنم اگر كسي سريع بره سوئد و يه كريير راه‌اندازي كنه بزودي سود هنگفتي نصيبش ميشه
 
بالا