برگزیده های پرشین تولز

تهدید بلاگفا به از دست دادن دامین blogfa.com .

Mahmoud58

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
29 نوامبر 2005
نوشته‌ها
882
لایک‌ها
7
بلاگفا، سرویس ارائه دهنده خدمات وبلاگ رایگان که اکنون میزبان بیش از یک میلیون وبلاگ فارسی است در اطلاعیه ای که اواخر روز پنجشنبه منتشر کرد اعلام داشت حملات گسترده ای به دامنه ی اصلی این سایت صورت گرفته است.


در متن این اطلاعیه که توسط "علیرضا شیرازی" مدیر این سایت نوشته شده است آمده است: "در طول دو هفته گذشته حملات متعددی به سایت بلاگفا و بخصوص دامنه BLOGFA.COM صورت گرفته و با توجه به تکرار تهدیدها و گسترش حملات به سایت، تیم مدیریت بلاگفا تصمیم گرفته است که در جهت جلوگیری یا کاهش اختلال احتمالی و همچنین دسترسی دائم کاربران سایت به وبلاگها و بخش مدیریت وبلاگ دامنه BLOGFA.IR را بصورت دامنه اصلی سایت مورد استفاده قرار دهد.

بنابراین همانطور که قبلاً نیز به آن اشاره شده است سایت بلاگفا و همچنین وبلاگهای زیر مجموعه آن از طریق دامنه BLOGFA.IR در دسترس خواهند بود.

در این مدت بصورت شبانه روزی و با کمک چند تن از متخصصین و کارشناسان امنیت شبکه در تلاش بودیم که بدور از هیاهو مشکلات را برطرف کنیم و در این میان شواهد و مدارک متعددی از نوع حملات و عاملین آن جمع آوری شده است. ضمن محکوم نمودن اینگونه حملات که نتیجه ای جز نا امنی و خسارت برای وب فارسی ندارد امیدواریم مشکل جدی برای دامنه BLOGFA.COM ایجاد نشود ولی شرط احتیاط را مد نظر داریم و تلاش می کنیم که کاربران سایت را از تهدیدها و حملات اخیر مصون داریم."

لازم به یادآوری است طی هفته های گذشته در اقدامی مشابه سایت پرشین بلاگ که اصلی ترین رقیب بلاگفا محسوب می شود بدلیل حمله ی یک گروه هک ناشناس که خود را عراقی معرفی کرده بودند، دامین اصلی خود یعنی persianblog.com را از دست داد.

هرچند که مسئولان بلاگفا تاکنون اطلاعات بیشتری را پیرامون نوع این حملات و یا ماهیت افراد مخرب اعلام نکرده اند اما برخی شواهد حکایت از آن دارد که گروه حمله کننده به سایت پرشین بلاگ، نه یک گروه عراقی بلکه یک گروه ایرانی بوده است.


منبع
 
بالا