برگزیده های پرشین تولز

net_tours2017

Registered User
تاریخ عضویت
17 آپریل 2017
نوشته‌ها
88
لایک‌ها
0
تور آگرا تیر 96

آگرا نام شهری بزرگ در هندوستان است. این شهر در کنار رودخانه جمنا واقع شده است. در کتاب مهابهاراتها که یک کتاب حماسی هندی است، نام آگرا آورده شده است و به آن پردیس یا بهشت می گفتند. در گذشته مدتی این شهر پایتخت گورکانیان بوده، به همین علت تا مدت ها مرکز تجارت، فرهنگ و هنر بوده است. اکبر پادشاه مشهور گورکانی ساخت باغ هایی چهار گوش را در این شهر مرسوم کرد و بعدها جهانگیر شاه سراسر شهر را با کاخ ها و باغ های بسیار زینت داد. در آخر شاه جهان با ساخت تاج محل باعث شهرت جهانی این شهر شد. به دلیل حکومت اکبر بر این سرزمین در گذشته آن را اکبر آباد نیز می گفته اند. صنعت گردشگری آگرا در بین سایر شهرهای توریستی هند بسیار پر رنگ و با اهمیت است. به طوری که بسیاری از اماکن تفریحی، چشمه های آب گرم و هتل ها برای خدمت رسانی به گردشگران تور آگرا احداث شده است. بزرگترین چشمه های آب گرم آسیا همچون آب گرم کایا کالپ در آگرا واقع شده اند. صنایع دستی این شهر بسیار مشهور است و بسیاری از گردشگران برای یادگاری از صنایع دستی این شهر خرید می کنند.

%D8%A2%DA%AF%D8%B1%D8%A7.jpg


تاج محل
این بنا که در آگرا هند واقع شده است، از مشهورترین و باشکوه ترین عمارت های جهان است. امروزه این بنا جزو عجایب هفتگانه جدید محسوب می شود. این بنا را شاه جهان به خاطر علاقه ای که به همسر خود ممتاز محل داشت بنا نهاد. احمد لاهوری سر معمار ایرانی است که ساخت این بنا را به عهده داشته است. از سبک های ایرانی، هندی و اسلامی در ساخت این عمارت استفاده شده است. ساخت این بنا در جنوب دهلی نو به مدت 15 سال به طول انجامید که حدود 20000 هنرمند در طراحی و ساخت آن مشغول بوده اند.

%D8%AA%D8%A7%D8%AC-%D9%85%D8%AD%D9%84-%D9%87%D9%86%D8%AF.jpg

قلعه لعل
این کاخ که آن را با نام های ارگ سرخ، قلعه سرخ و کاخ آگرا می شناسند، توسط اکبر پادشاه گورکانی در این شهر بنا شده است. این کاخ به قلعه سرخ در دهلی بسیار شباهت دارد. اکبر به دلیل علاقه ی زیادی که به سنگ ماسه سرخ داشت، دستور داد تا قلعه ای با دیوارهایی به طول 2 ونیم کیلومتر از این سنگ بسازند. شهر سلطنتی گورکانیان در داخل این قلعه قرار دارد. قلعه آگرا که در نزدیکی تاج محل واقع شده است، از جاذبه های گردشگری هند محسوب می شود.

%D9%82%D9%84%D8%B9%D9%87-%D9%84%D8%B9%D9%84-%D8%A2%DA%AF%D8%B1%D8%A7.jpg

برای کسب اطلاعات تکمیلی درباره هند به دیگر بخش های سایت مراجعه کرده و شرایط تور هند تابستان 96 را مطالعه نمایید. در صورتی که قصد کرده اید تا تعطیلات تابستانه خود را در این بهشت زیبا بگذرانید به لیست تورهای ما مراجعه نموده و پس از بررسی، تور مورد علاقه خود را ثبت نمایید.
 
بالا