برگزیده های پرشین تولز

nettours95

Registered User
تاریخ عضویت
29 می 2017
نوشته‌ها
71
لایک‌ها
1
سن
30
تور باکو شهریور 96

باکو پایتخت کشور جمهوری آذربایجان، یکی از همسایه های ایران است که در ساحل غربی دریای خزر، و در شبه جزیره آب شوران قرار گرفته است. علاوه بر این باکو بزرگترین شهر در آذربایجان و پرجمعیت ترین شهر قفقاز به شمار میرود. بخش قدیمی این شهر از قرن ها پیش به جامانده و در لیست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. از لحاظ وضعیت آب و هوایی، باکو چندین نوع آب و هوای متفاوت دارد. میانگین دمای سالیانه باکو با میانگین دمای خشکی زمین یعنی ۱۴/۲ درجه سانتی‌گراد برابر است . دمای هوا در تابستان‌های باکو بالا میرود و روزهای آن گرم و شرجی است. زمستان‌های باکو نیز سرد و با برف و باران زیادی همراه است. با این حال در طول سال وزش نسیم هایی از سمت دریای خزر، هوای باکو را مطبوع و معتدل میکند.
%D8%A8%D8%A7%DA%A9%D9%88.jpeg



بهترین زمان برای سفر به باکو در فاصله‌ ی ماه‌ های فروردین تا اواسط مهر است که میتوانید در جشن نوروز مردم آذربایجان شرکت کنید و یا پاییز زیبای باکو را ببینید. اگر قصد دارید در تابستان به این شهر دیدنی سفر کنید میتوانید از تور باکو شهریور ۹۶ و تور باکو تابستان ۹۶ استفاده کنید. فرهنگ مردم باکو، در کنار ساختمان های با شکوه و معماری بی نظیر آن، برای هر سلیقه ای جذاب بوده و همین موضوع موجب میشود تا هر ساله گردشگران زیادی به این کشور دیدنی سفر کنند. شهر قدیم باکو که مردم به آن، ایچری شهر میگویند، برای علاقه مندان به تاریخ، مکانی دوست داشتنی بوده و یکی از دیدنی های باکوست. قدمت این شهر به قرن دوازدهم بر میگردد و به نوعی قلب تاریخی باکو محسوب میشود.

%D8%B4%D9%87%D8%B1%20%D9%82%D8%AF%DB%8C%D9%85%DB%8C%20%D8%A8%D8%A7%DA%A9%D9%88.jpg



کاخ شیروان‌شاه یکی دیگر از آثار جذاب گردشگری باکو است که قدمت آن به قرن پانزده میلادی بر میگردد. این بنای قدیمی، پشت دیوارهای شهر قدیمی قرار دارد و به عنوان یکی از آثار ثبت شده در فهرست جهانی یونسکو شناخته میشود. طاق‌های سنگی و کنده‌ کاری‌ های ظریف قصر، هر نگاهی را مجذوب خود میکند و معماری باکو را با ظرافت هر چه تمام تـر برای مردمی که به این شهر سفر میکنند به نمایش میگذارد. قلعه دختر نیز یکی دیگر از آثار گردشگری باکوست که در شهر قدیمی قرار گرفته است‌. ساخت این قلعه به دوران ساسانی بر میگردد و در گذشته به عنوان زیارتگاه زرتشتیان استفاده میشده است. شما میتوانید از فراز این برج ۲۹۹ متری مناظر زیبای شهر قدیمی را ببینید و از چشم انداز زیبای آن لذت ببرید. این بنا نیز مثل کاخ شیروان شاهان در لیست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده و یکی از مهمترین نمادهای تاریخی باکو محسوب میشود. بلوار ساحلی باکو دیگر مکان دیدنی این شهر است که مورد توجه گردشگران زیادی قرار میگیرد. قدم زدن در حاشیه این بلوار زیبا، که در امتداد دریای خزر قرار دارد، و نسیم دل انگیزی که در این بلوار جریان دارد حال هر کسی را خوب میکند.

%D8%AA%D9%88%D8%B1%20%D8%A8%D8%A7%DA%A9%D9%88(1).jpg


علاوه بر این میتوانید در کافه های کنار این بلوار چیزی بخورید و از مراکز خرید آن خرید کنید. پارک مفاخر، مرکز فرهنگی حیدر علی‌اف، خیابان شهدا، موزه تاریخ باکو، گل فشان، معبد آتشگاه، کوه آتشین، میدان فانتین، موزه فرش آذربایجان، ونیز کوچک، برج های شعله و پارک ملی قبوستان از دیگر جاذبه های گردشگری باکو هستند که در تور باکو میتوانید از آنها دیدن کنید. جشن نوروز، فستیوال بین‌المللی جاز و جشن روز استقلال نیز از جمله فستیوال های باکو هستند که شما را با فرهنگ و هنر مردم باکو آشنا شوید. لازم به ذکر است که قیمت تور باکو با توجه به امکانات و زمینی یا هوایی بودن آن متفاوت است و انتخاب تور مورد نظر و امکاناتی که برای آن تور در نظر گرفته شده است بر عهده خود شما است.
 
بالا