برگزیده های پرشین تولز

net_tours2017

Registered User
تاریخ عضویت
17 آپریل 2017
نوشته‌ها
88
لایک‌ها
0
تور جیپور شهریور 96

جیپور که یکی از مهم ترین شهرهای هند است در شمال غرب این کشور واقع شده است و یکی از جاذبه های گردشگری هندوستان به شمار می آید. این شهر یک شهر بسیار تاریخی است و اولین نشانه های تفکر در معماری و داشتن طراحی شهرسازی در هندوستان در جیپور به چشم می خورد. گفته می شود که این شهر از روی اصفهان الگو گیری کرده است و این اتفاق پس از سفر پادشاه هند به شهر جی اصفهان رخ داده است و پس از ساخت آن را جی پور یعنی فرزند جی نامیده اند. لقب جیپور شهر صورتی است و علت این نامگذاری وجود تعداد زیادی ساختمان بلند و صورتی در سطح شهر است. جالب است بدانید که علت این رنگ آمیزی به افتخار حضور ولیعهد انگلستان در سال 1853 است که جیپور را به این شکل در آورده است. طبق آمارهای منتشر شده در سیزده سال پیش، این شهر جمعیتی بیش از سه میلیون نفر را در مساحتی به وسعت 200 کیلومتر مربع جای داده است. این شهر مرکز استان راجستان هند است. هندی، راجستانی، انگلیسی رایج ترین زبان ها در این شهر هستند که مردم بومی به آن تسلط دارند.
جیپور را می توان تنها شهری در جهان نامید که به تراشکاری الماس آبی مشغول می باشد. این شهر به علت این که مرکز توجه صنایع سنتی و مدرن در هند قرار گرفته است، به سرعت در حال پیشرفت و مدرنیزه شدن می باشد. همچنین دفاتر بسیاری از شرکت های بین المللی نیز در این شهر یافت می شود. سنگ های قیمتی، طلا و الماس، از صنایع و صادرات سنتی این شهر می باشند. آب و هوای جیپور نیمه خشک است و همانند دیگر شهرهای هند تابستان های گرمی دارد. باران های موسمی گه گاهی این شهر را آبیاری می کنند و جان تازه ای به آن بخشیده و آب و هوایش، این شهر را یکی از مقاصد گردشگری برای
تور جیپور شهریور 96 می کند. زیبایی ها و جذابیت های این شهر به قدری است که با دو شهر توریستی و شلوغ دهلی و آگرا به رقابت می پردازد و در کنار آنها به رونق صنعت توریسم این کشور کمک شایانی کرده است. این تور یکی از شلوغ ترین قسمت های تور هند محسوب می شود.

%D8%AC%DB%8C%D9%BE%D9%88%D8%B1.jpg


بیشتر جاذبه های گردشگری جیپور مربوط به آثار باستانی و عمارت های باشکوهی است که از دوران طلایی معماری این شهر به جای مانده است. رنگ آمیزی عمارت های این شهر زیبایی و جذابیت دو چندانی به این ساختمان ها بخشیده است. جانتار مانتار یکی از این مجموعه های تاریخی است که مربوط به زمان ظهور علم نجوم در این کشور است و عمارت های باستانی بسیاری در آن، در کنار هم جمع شده اند. جاذبه های طبیعی بسیاری نیز در این شهر وجود دارد که گردشگران بسیاری را به تور جیپور علاقمند کرده است. در تور جیپور تابستان 96 می توانید از پارک ملی ساریسکا، سلسله جبال ناگ تیبار و ... دیدن کنید. پیاده روی در جنگل های وحشی و اقامت در تفرجگاه های طبیعی، ساحلی و جنگلی از دیگر جذابیت های تور هند شهریور 96 می باشد.

%D8%AC%D8%A7%D8%B0%D8%A8%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%B4%DA%AF%D8%B1%DB%8C-%D8%AC%DB%8C%D9%BE%D9%88%D8%B1.jpeg


کاخ هوا محل جیپور

کاخ های جیپور تور هند را به یکی از فراموش نشدنی ترین تورهای تابستان 96 تبدیل کرده اند. یکی از زیباترین نمونه های این کاخ ها، کاخ هوامحل جیپور می باشد. این کاخ که از ماسه سنگ های صورتی و قرمز رنگ ساخته و پرداخته شده اند، یکی از بهترین نمونه های معماری کهن هستند. خاص بودن معماری این بنا از آن جهت است که به گونه ای ساخته شده که هوا در داخل آن به راحتی جریان پیدا می کند و حتی در تابستان های گرم و خشک، هوای داخل عمارت را خنک نگه می دارد. از این جهت کلمه هوا در نام این کاخ قابل رویت بوده و محل نیز به معنای کاخ است. شما می توانید از کاخ معروف شهر جیپور که در نزدیکی هوا محل است نیز دیدن کنید. این کاخ از 950 پنجره کوچک مشبک ساخته شده است و به گونه ای است تا حجاب را برای زنان حرمسرا، که در این مکان ساکن بوده اند، محیا کند. و همچنین خاصیت خنک کردن این عمارت نیز، از نوع خاص این پنجره ها ناشی می شود.

%DA%A9%D8%A7%D8%AE-%D9%87%D9%88%D8%A7-%D9%85%D8%AD%D9%84-%D8%AC%DB%8C%D9%BE%D9%88%D8%B1.jpg

آیا از مطالب ارایه شده درباره جیپور رضایت دارید؟ در صورتی که تمایل دارید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید به بخش های متنوع سایت مراجعه کنید و مقاله های مرتبط را مطالعه نمایید. می توانید با مراجعه به لیست تورهای ما، تور مورد نظر خود را ثبت نمایید و تعطیلات خوبی را برای خود و خانواده تان فراهم کنید.
 
بالا