برگزیده های پرشین تولز

تور لبنان https://lebanongasht.com

30morgh1

Registered User
تاریخ عضویت
10 می 2013
نوشته‌ها
457
لایک‌ها
69
تور لبنان https://lebanongasht.com
تور لبنان و زبان مردم لبنان زبان رسمی لبنان عربی است، اما هر یک از اقلیتهای نژادی به زبان خود سخن می‌ گویند. زبان فرانسه نیز کاربرد دارد. لهجه لبنانی از شاخه عربی شامی است، در کاربرد و تلفظ کلمات با دیگر شاخه‌های زبان عربی تفاوت دارد اما به عربی سوری، فلسطینی و مصری نزدیک است. در تلفظ واج «ج»، «ژ» خوانده می‌شود. به جای «ق»، حرف «ئ» و به جای «ث» نیز «ت» تلفظ می‌شود. برای مثال کلمهٔ کثیر به معنای زیاد، کتیر. قلب به معنای دل، ئلب و جدید به معنای تازه، ژدید ادا می‌ گردند.
تور لبنان lebanongasht.com و اقلیم کشور لبنان سرزمین لبنان آب‌ و هوای مدیترانه‌ ای دارد، هوای سواحل در زمستان‌ ها سرد و بارانی و در تابستان‌ ها گرم و شرجی است. در نواحی بلندتر به ویژه کوهستان‌ ها، زمستان‌ ها با بارش برف همراه است و دمای هوا به زیر صفر می‌ رسد. بخش‌ های دیگر این کشور، تابستان‌ های گرم و خشک دارد.

در مناطق ساحلی زمستانها کلاً سرد و بارانی و تابستانها گرم و مرطوب هستند. در مناطق مرتفع تر در طول زمستان دما به زیر صفر درجه می‌ رسد. تابستان‌ ها از سوی دیگر گرم و خشک هستند. اگر چه اکثر مناطق لبنان سالانه شاهد بارانهای بسیاری است (در مقایسه با مناطق خشک کنارش) ولی در مناطق خاصی در شمال شرق لبنان به دلیل وجود قله‌ های مرتفع کوه‌ های غرب که راه ابرهای بارانی به وجود آمده از مدیترانه را سد می‌ کنند باران زیادی نمی‌ بارد.

لبنان دارای جنگل‌ های وسیع درختان سدر می‌ باشد که سدر به نماد ملی لبنان نیز تبدیل شده‌ است.

گرداوری: تور لبنان https://lebanongasht.com
 
بالا