برگزیده های پرشین تولز

tourjo

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
31 دسامبر 2016
نوشته‌ها
27
لایک‌ها
11
سن
28
محل سکونت
تهران
تور مشهد

درباره تور مشهد و آب و هوای مشهد
تور مشهد پر طرفدارترین تور داخلی ایران است که سالانه میزبان میلیون ها نفر زائر می باشد . وجود پر برکت امام رضا (ع) این شهر را قطب گردشگری ایران کرده است . مشهد دومین شهر مذهبی جهان و پایتخت معنوی ایران است . تصور نشود که این شهر تنها مذهبی است . مشهد از جاذبه های گردشگری فراوانی دارد . آرامگاه فردوسی ، آرامگاه نادرشاه ، کوهسنگی ، موزه های آستان قدس رضوی زائران بسیاری را به خود جذب می کنند . از دیگر محبوبیت های این شهر تفریحات آن است ، مشهد پارک های آبی مشهوری دارد که یک روز شاد و مفرح را برایتان رقم می زند . یکی دیگر از علل محبوبیت تور مشهد ، آب و هوای این شهر است . ییلاق های مشهد طرفداران بی شماری دارد .

درباره مشهد
مشهد مرکز استان خراسان رضوی است که مساحتی در حدود 10450 کیلومتر مربع دارد . این شهر که در شمال شرقی ایران قرار دارد ، از شمال به کلات ، از شرق به سرخس و تربت جام ، از غرب به نیشابور ، از شمال غربی به درگز و از جنوب به تربت حیدریه محدود می شود .

آب و هوای مشهد
مشهد دارای آب و هوای خشک ، معتدل و متغیر است . تابستان های گرم و زمستان های سرد دارد . بیشترین درجه حرارت در تابستان 32 درجه و در زمستان -4 درجه می باشد . وزش باد بیشتر از سمت شرق به شمال غربی است . میزان بارندگی نیز در ماه های آبان تا فروردین تا آبان بیشتر مقدار در طول سال است .

بهترین زمان مسافرت در تور مشهد
مشهد یکی از شلوغ ترین شهرهای گردشگر در ایران به شمار می رود . اوج این شلوغی را در ایام نوروز شاهد خواهید بود . بنابراین اگر شلوغی را دوست ندارید ، توصیه می کنیم در این ایام بهتر است به این شهر سفر نکنید . به دلایلی چون کمبود هتل . اقامتگاه ، شلوغی حرم ، ترافیک شهر و گرانی باعث شده است که نوروز بدترین زمان سفر به مشهد باشد . در تابستان ها نیز مشهد شلوغ است ولی نه به نسبت نوروز . در فصول بهار و پاییز هوا مطبوع است ، ترافیک کم و هتل ها ارزانتر هستند . ماه های فروردین منهای تعطیلات نوروز ، اردیبهشت ، مهر و آبان بهترین زمان سفر به مشهد هستند .
 
بالا