• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

تکنولوژی ساخت خودروهای داخلی!(خارجی)

gone girl

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2015
نوشته‌ها
758
لایک‌ها
2,129
سن
35
محل سکونت
imagination
اینو در نظر داشته باشید که طراحی خودرو از سال 1374 تو ایران شروع شده
پراید :
این مدل همچنین با نام کیا پراید از ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۰ در شرکت کیا موتورز کره جنوبی تولید شد و در سال ۲۰۰۱ خط تولید آن به سایپا فروخته شد.!!!
خب خط تولیدش برمیگرده به سال 1987:rolleyes:
سمند:
شرکت فرست اتومیتو انگلستان اقدام به طراحی نمونه اولیه خودرویی بر روی شاسی و قوای محرکه خودرو پژو ۴۰۵ برای تولید در یک شرکت تایوانی نموده بود که با توجه به ورشکستگی شرکت تایوانی و همچنین پیچیدگی طراحی بدنه، ایران این طرح را از شرکت فرست اتومیتو خریداری کردند اما چون شرکت فرست اتومیتو طراحی را خوب انجام نداده بود و ایران خودرو فهمیده بود این شرکت توانایی اصلاح آن را ندارد آن را به ایران برد و درآن جا مرکز تحقیقات ایران خودرو با جمع‌آوری فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه‌های امیرکبیر، صنعتی شریف و چند دانشگاه صنعتی دیگر، طراحی خودرو ملی را در کنار مشاوران خارجی شروع کرد. در این فرایند، اتاق نسبتاً کوچک و ارگونومی که متناسب با افراد کوتاه قد شرق آسیا ساخته شده بود بازطراحی شد.
بعد از لشکر کردن 10 میلیون متخصص بیکار تونستن یه چی بسازن و اسمشو سمند بزارن:D
پژو 405 :
پژو ۴۰۵ در سال ۱۹۸۸ مقام خودروی برگزیدهٔ اروپا را از آن خود کرده‌ بود...
خط تولیدش تو اروپا به ۱۹۸۷–۱۹۹۶ برمیگرده و بعد از 2سال از رده خودروهای اروپایی خارج میشه ودقیقا از 1987 این ماشین به ایران و مصر میاد:D
استارت این تاپیکو زدم کلا هر مدلی رو دوست داشتید تاریخچشو بزارید دورهمی یه استفاده مفید از پاتوق بکنیم:D
 

Engel

Registered User
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2007
نوشته‌ها
400
لایک‌ها
7,763
محل سکونت
Unter dem weinenden Mond
خط تولیدش تو اروپا به ۱۹۸۷–۱۹۹۶ برمیگرده و بعد از 2سال از رده خودروهای اروپایی خارج میشه ودقیقا از 1987 این ماشین به ایران و مصر میاد:D
البته از 1990 یا 1991 تولیدش تو ویران خودرو شروع شد. 1987 سال شروع تولیدش تو خود فرانسه بود.

بد نیست به فاجعه ای به نام شورلت رویال (اپل کومودور یا رکورد) هم اشاره بشه که البته این یکی محصول زمان خدابیامرز بود، ولی خوشبختانه با توجه به آشغال بودنش، خط تولیدش به سرعت برچیده شد :general509:

سایه امریکا بر سرش بود اما هیچ وقت یک امریکایی تمام عیار شناخته نمی شد. نام شورولت را بر پیشانی داشت اما عیوب فراوانش داد مالکان را درآورده بود ، تا جایی که فقط با 2 سال تولید مجبور شد تا جای خود را به خودروهای دیگری بدهد.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تنها دو سال از آغاز دهه 50 شمسی گذشته بود که جعفر اخوان مالک شرکت بازرگانی جیپ ایران متوجه شد که اتومبیل‌های آریا و شاهین تولیدی این شرکت دیگر توان رقابت با خودروهای وارداتی جدیدی که هر روز در خیابان ها رخ نشان می دادند را ندارند.

او که آدم زیرکی بود به سرعت تصمیم گرفت تا به سراغ شرکت معظم جنرال موتورز امریکا برود ، زیرا روابط خوبی با آن ها داشت و مردم ایران نیز محصولات این شرکت را با نیکی یاد می کردند.

اخوان بعد از حصول توافق با جنرال موتورز امریکا ، نام شرکتش را به جنرال موتورز ایران تغییر داد و خودروی اپل رکورد (اپل تحت مالکیت جنرال موتورز بود) را از سبد محصولات این شرکت انتخاب و آن را با نام شورولت رویال روانه جاده های ایران کرد.

5248500_434.jpg


5248501_973.jpg


مشتریان جنرال موتورز ایران ، می توانستند تا یکی از پیشرانه های 2500 سی‌سی 115 اسب بخاری و 2800 سی‌سی 145 اسب بخاری دو کاربراته را برای آن انتخاب کنند و کولر و هیدرولیک هم از تجهیزات استاندارد آن بود.

اگرچه اعتماد به نشان GM سبب شد تا مردم در سال نخست بیش از 7 هزار دستگاه از این خودرو را خریداری کنند اما تنظیم سخت کاربراتورها و جلوبندی ضعیف این خودرو صدای مالکان آن را درآورده بود.

وزن سنگین پیشرانه 6 سیلندر و راه های پر از دست انداز ایران سبب می شد تا سیبک پایین از طبق جدا گردد و گاهی اوقات نیز حوادثی را به وجود آورد و دست راننده را در پوست گردو بگذارد!

پس از 2 سال تولید بی وقفه و سنجش تقاضای روزافزون برای خودروهای امریکایی در بازار ایران ، جنرال موتورز در سال 1355 تصمیم گرفت تا این خودرو را از خط تولید خارج و خودروهای با اصالت بیوک اسکای لارک ، شورولت نوا و کادیلاک سویل را جایگزین نماید.

5248502_829.jpg


5248503_530.jpg


5248504_275.jpg


5248505_177.jpg


5248506_496.jpg
 
Last edited:
بالا