برگزیده های پرشین تولز

sheydaemady

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 دسامبر 2016
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
5
سن
36
آموزش نصب NVR
ـ برای شروع دستگاه NVR را روشن کنید.

ـ هنگام نصب NVR پس از آن اتصال بین سوکت های شبکه به دستگاه NVR برقرار نمایید و اگر که دستگاه شما فقط یک پورت داشته باشد ، باید به وسیله سوئیچ به دستگاه ، همه ی دوربین ها را وصل کنید. اگر که پورت های شبکه از لحاظ تعداد بیشتر از یک عدد باشد ، پورت های در کنار هم هستند برای برقراری اتصال بی ولسطه و مستقیم دوربین های مداربسته و برای اتصال به سوئیچ و شبکه از تک پورت جداگانه ای استفاده خواهد شد .

NVR-install-1024x843.jpg


ـ وقتی پورتها را به دستگاه وصل نمودید و بعد از آن از اینکه دوربین ها روشن هستند اطمینان حاصل کردید باید مراجعه کنید به قسمت منوی دوربین یا منوی شناسایی دوربین در دستگاه NVR( ممکن است نام منو در NVRهای متفاوت کمی مختلف باشد) . شما می توانید در این قسمت با سرچ کردن(SEARCH) دوربین ها آنها را پیدا کنید اگر که دوربین ها به درستی متصل شده باشند ، می بینید که تمامی دوربین ها همراه با آدرس IP که دارند بر روی صفحه نمایش قابل مشاهده می گردند.

ـ اگر که در دستگاه NVR دوربینی شناسایی نشود این امکان وجود دارد که در کابل شبکه و یا می توانند در برق دوربین اشکال و خطای به وجود آورد و یا سوئیچی که استفاده شده است مشکل دار باشد . علاوه بر این این امکان وجود دارد که دوربینی را که به دستگاه متصل کرده اید به واسطه دستگاه NVR پشتیبانی نشود.

ـ شما قادر خواهید بود در صورت نیاز پس از دریافت تصاویر دوربین ها ، اقدام به تغییر IP دوربین های مدار بسته تحت شبکه خود نمایید. اگر شما یک سیستم مدار بسته که کوچک است را نصب نموده اید دیگری نیازی نیست که بخواهید IP دوربین های نصب شده را تغییر دهید ، چون به دلیل اینکه دوربین ها به گونه ای اتوماتیک IP که مناسب باشد را دریافت می نمایند و همچنین می توانند آنها از طریق دستگاه NVR در شبکه نیز مشاهده بنمایند و فقط نکته ی که این قسمت مهم است تغییر پیدا کردن رنج IP دستگاه NVR به رنج IP شبکه می باشد . توجه داشته باشید که دستگاه NVR و همچنین دوربین های مدار بسته که تحت شبکه هستند می توانند رنج IP متفاوتی را دارا باشند .

ـ تنظیمات دستگاه DVR در یک سیستم آنالوگ می توان گفت تقریبا شبیه تنظیمات نصب NVR می باشد و اینگونه که شما می توانید با دسترسی به منوهای دستگاه، اقدام به زمان بندی دوربین های مدار کنید و یا برای فعال سازی سیستم دتکتور( سیستم موشن دتکشن MOTION DETECTION) را برای آنها اقدام کنید .

ـ در نصب NVR در سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه نکته ی که بسیار مهم بشمار می آید تنظیمات مناسب در جهت کیفیت ضبط تصاویر دوربین های مدار بسته است. در واقع اگر کیفیت و مطلوبیت ضبط دوربین ها با بیشترین و بالاترین کیفیت ممکن تنظیم شده باشند اینکار باعث می شود اشغال بیش از اندازه فضای هارد دستگاه اشغال گردد، لذا به تعداد روزهای که تصاویر که ضبط شده اند در هارد موجود می باشد کاهش می یابند به دلیل همین موضوع، باید کیفیت دوربین ها با محیط هارد تعبیه شده م در دستگاه تناسب داشته باشد و همچنین به میزان روزهای که مورد نیاز برای بازبینی مجدد تصاویر دوربین ها تنظیم شود.
 

sheydaemady

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 دسامبر 2016
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
5
سن
36
نصب دوربین مدار بسته: به دلیل حائز اهمیت بودن نصب دوربین مدار بسته برای چگونگی نصب دوربین مدار بسته در این قسمت از سایت ، آموزشی در جهت نصب دوربین مدار بسته گنجانده ایم.

چگونگی نصب دوربین مدار بسته

چگونگی نصب دوربین مدار بسته در مکان های اداری
نصب دوربین مدار بسته به عنوان یکی از اصلی ترین نیازهای واحدهای اداری، نظارت و کنترل مناسب و درست در محیط است. اما این امکان وجود دارد که در برخی از شرایط به مسائل کنترل های امنیتی نیاز باشد باید بسته به نیاز کارفرما به آن توجه گردد.

how-to-install-cctv-1024x571.jpg


انتخاب برند مناسب
در محیط های اداری به طور عادی کارفرمایان به سراغ دوربین های مدار بسته می روند که برندهای معتبرتری دارند، که این دوربین ها از کیفیت و ماندگاری بالایی برخوردار باشند. برای نصب دوربین مدار بسته در واحدهای اداری دوربین مدار بسته کره ای CNB و دوربین مدار بسته MICRONIX کره را توصیه می کند. البته باتوجه به نوع نیازی که در واحدهای تجاری وجود دارد می توان از این دوربین های دیگری مانند: دوربین مدار بسته دام CNB، دوربین مدار بسته بولت CNB، دوربین مدار بسته باکس یا صنعتی CNB در ۲نوع Day & Night یا دید در شب با وضوح و رزولوشن تصویر ۶۵۰TVLIN و دوربین مدار بسته دام MICRONIX، دوربین مدار بسته بولت MICRONIX، دوربین مدار بسته باکس یا صنعتیMICRONIX در ۲نوع Day & Night یا دید در شب IR با وضوح و رزولوشن تصویر ۷۰۰ TVLIN کره ای را در اینگونه مکان ها نصب کرد.

برای انتخاب نوع سیستم دوربین مدار بسته متناسب در این مکان های اداری که عموما نظارت نیروی کار و کارمندان از درجه الویت بالایی برخوردار می باشد عموما نصب دوربین مدار بسته آنالوگ نیز کافی می باشد. اگر که کیفیت تصویر تخصصی تر یا نیاز ویژه در محیط الزامی و لازم باشد، ضروری است که از دوربین های مدار بسته تحت شبکه IP یا دیجیتال HD استفاد کرد.

انتخاب متناسب محل نصب دوربین مدار بسته
در واقع باتوجه به نوع نیاز و درخواستی که کارفرمایان برای نصب دوربین مدار بسته در واحدهای اداری دارند بسیار متنوع می باشد و برای بررسی دقیق تر باید به گونه ی فیزیکی از مکان مورد نظر بازدید دقیقی صورت گیرد، تا از نصب دوربین مدار بسته بیشتر از نیاز اصلی که باعث هزینه های اضافی تحمیل شود جلوگیری گردد.

چگونگی نصب دوربین مدار بسته در مکان های تجاری

تضمین امنیت و نظارت مناسب و صحیح یکی از نیازهای اصلی در واحدهای تجاری می باشد، کنترل کردن ورود و خارج شدن مشتریان و مراجعین به این مکان ها و یا لزومی که برای کنترل و نظارت دقیقی برای ورود و خروج از مکان های مانند انبارها و نظارت دقیق وصحیحی بر صندوق های مکان های تجاری که به کار دادوستد( معامله ) پولی و مالی مشغول هستند از جمله دغدغه های مهم و اساسی مدیران و صاحبان و مالکان این مجموعه ها به شمار می آید پس می توان گفت بهترین کاربرای کنترل در واحدهای تجاری نصب دوربین های مدار بسته است.

انتخاب برند مناسب
از جمله نگرانی های اساسی که مدیران مجموعه های مکان های تجاری دارند می توان به در مورد تجهیزات خریداری شده به کاهش هزینه ها، ماندگاری و حفظ کیفیت آنها و همچنین اینکه در مکان های تجاری حساسیت بالایی برخوردارند، باید از برندهای دارای اعتبار و معتبر برای تجهیز و نصب دوربین مدار بسته در این مکان ها استفاده شود.
باوجود اینکه از دوربین های مدار بسته آنالوگ در مکان های تجاری استفاده ی فراگیر می شود، بدین ترتیب درانتخاب کردن نوع سیستم دوربین مدار بسته متناسب، باید به این نکته اشاره داشت که این نوع از دوربین های مداربسته عموما برخی از نیازهای خاص و ویژه کارفرمایان را در مورد وضوح تصویر و رزولوشن بسیار بالا در برخی از موردها که به دیدن جزئیات ویژه با حداکثر دقت بسیار بالا نیاز است را برآورده نمی کند به همین جهت می توانیم از دوربین مداربسته دیجیتال HD یا تحت شبکه که گزینه مناسب تری برای پوشش اینگونه نیازها در مکان های تجاری است استفاده کنیم.

چگونه محل مناسب نصب دوربین مدار بسته را انتخاب نماییم؟
در مکان های تجاری، کاربرد دوربین های مدار بسته برای مشاهده نمودن مشتریان و همچنین مراجعین در این مکان ها به عنوان یکی از اساسی ترین موارد نصب دوربین مدار بسته بشمار می آید. به همین جهت باید یک دوربین مدار بسته را مقابل مشتریان نصب کنیم به گونه ای که در صورتی که امکان داشته باشد بتوانیم برای پوشش دادن درب ورودی در واحدهای کوچکتر اقدام نماییم.
ورودی واحد های تجاری، به عنوان یکی دیگر از موارد اساسی و مهم نصب دوربین مدار بسته در واحدهای تجاری بشمار می آید اگر که فاصله زیادی بین ورودی واحد تجاری تا محل فروش باشد، باید یک دوربین مداربسته بصورت مجزا برای ورودی اصلی آن در نظر گرفته بشود.

در مکان های تجاری، تعبیه دوربین های مدار بسته که نصب شده اند میبایست مورد استفاده برای کنترل فروشنده و صندوق، قفسه ها و انبارهای موجود در واحدهای تجاری قرار بگیرند که این بسته به شرایط محیط و اندازه و چگونگی چیدمان داخلی این مکان ها، تعداد مورد نیاز دوربین های مدار بسته قابل تغییر می باشد.

چگونگی نصب دوربین مدار بسته در ساختمان های مسکونی
تضمین امنیت ساکنان و حفاظت از دارایی آنها به عنوان یکی از نیازهای اساسی در ساختمان های مسکونی می باشد. بدون شک ایجاد کردن این مطلوبیت بدون استفاده از تکنولوژی های جدید امکان پذیر نمی باشد لازم به ذکر است استفاده از دوربین های مدار بسته راحت ترین و کم هزینه ترین سیستم برای کنترل در ساختمان های مسکونی می باشد.

install-camera.jpg


برندهای مناسب:
از نگرانی های اصلی مشتریان مسکونی کاهش هزینه ها، ماندگاری و حفظ کیفیت تجهیزات خریداری شده می باشد، برندهای کره ای MICRONIX و CNB را که بسیار ایده آل برای نصب در ساختمان ها و منازل می باشند پیشنهاد می کنیم. معمولا به دلیل هزینه های بالای دوربین های IP تحت شبکه استفاده کردن از دوربین های مداربسته آنالوگ در منازل و ساختمان ها بسیار رواج دارد.

نحوه ی انتخاب و جا گذاری محل های نصب دوربین مدار بسته:
معمولا نقاط رایج برای نصب دوربین مدار بسته در ساختمان ها ، درب ورودی ساختمان (برای کنترل ورود و خروج افراد) ، پارکینگ ها( برای نظارت بر ورود و خروج اتومبیل) و افراد با در نظر گرفتن تعداد ورودی و خروجی و همچنین شکل و میزان تعداد طبقه های پارکینگ می باشد . می توان گفت یکی دیگر از نقط های که دارای اهمیت است، نظارت بر انباری های که در ساختمان ها موجود است و همچنین اطراف حیاط پشتی و جلوی ساختمان که امکان ورود افراد از مکان ها و ساختمان های اطراف به آن وجود دارد.

یکی دیگر از محیط های که برای نظارت در ساختمان ها قابل اهمیت است، محیط بیرون از ساختمان و درب اصلی از بیرون ساختمان می باشد ، تا در صورت پارک کردن اتومبیل های اهالی ساختمان و یا مراجعین به آنها، بتوانند بر آن نظارت کنند، همچنین محیط پشت بام هم اگر که با ساختمان های اطراف هم سطح باشد و افراد بتوانند از ساختمان های مجاور امکان دسترسی داشته باشند باید برای ورودی پشت بام حداقل یک دوربین مدار بسته دید در شب در نظر بگیرند و یا دیگرمنطقه های حساس پشت بام را با تعدادی دوربین بولت دید در شب، مورد پوشش قرار داد. اگر که ساختمان ها از مکانهای مثل اتاق سرایداری یا اتاق نگهبانی استفاده می کنند ، نصب دوربین مداربسته هم در این نقاط نیز توصیه می شود.
 

sheydaemady

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 دسامبر 2016
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
5
سن
36
دوربین مدار بسته سامسونگ SNB-6010

دوربین مدار بسته سامسونگ SNB-6010 دوربینی مخفی و کوچک برای دستگاه‌های ATM

دوربین مدار بسته سامسونگ SNB-6010 ، نام جدیدترین دوربین تحت شبکه ۲ مگاپیکسلی WDR رونمایی شده از سوی سامسونگ تکوین می باشد.
طبق گفته دوربین مدار بسته سامسونگ SNB-6010 طراحی این مدل بطور ویژه برای دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها صورت گرفته است که البته برای تصویربرداری مخفیانه در هر محیطی، با توجه به اندازه بسیار کوچک دوربین مدار بسته سامسونگ SNB-6010 ، ایده آل به نظر می آید.
امکان ذخیره تصاویر بر روی حافظه Micro SD روی خود دوربین و پردازنده قدرتمند DSP، مهمترین قابلیت‌های دوربین SNB-6010می باشد که آن را به انتخابی مناسب برای پنهان کردن و تصویربرداری مخفیانه در هر محیطی تبدیل کرده است.
سامسونگ با توجه به بازخورد مشتریان و نیاز بازار، که به نبود چنین دوربینی در سبد تولیدات و محصولاتش، خرده گرفته می شد، نسبت به طراحی و عرضه دوربین مدار بسته سامسونگ SNB-6010 اقدام کرد.
WDR با db120، رزولوشن ۱۲۸۰×۱۹۲۰ و برداشت تصاویر در حداقل نور ۰٫۰۵ لوکس، از جمله امکانات دوربین مداربسته تحسین برانگیز SNB6010 می باشد.
قابلیت WDR برای این مدل دوربین‌ها بسیار حیاتی می باشد، چراکه این قبیل دوربین ها با پنهان شدن در داخل باکس‌ها، لوازم و مکان‌های کم نور، به برداشت تصاویر از مناطق با نور زیاد مثل، محیط اطراف دستگاه‌های خودپرداز و یا کانتر پرنور مغازه‌ها می پردازند.
توانایی اطلاع رسانی توسط آلارم تعریف شده و ایمیل، امکان تشخیص حرکت، تغییر در تصویر، تشخیص پاشیدن اسپری بر روی دوربین و تحلیل هوشمند تصاویر IVA، از جمله قابلیت های این دوربین می باشد.
با اینکه در بازار دوربین‌های کوچک و مخفی، سامسونگ یک تازه وارد به حساب می آید اما، با ارائه چنین دوربین ارزنده و قدرتمندی به بازار در قدم اول، توانست گزینه مناسبی را پیش روی خریداران گذاشته باشد.
 
Last edited:

sheydaemady

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 دسامبر 2016
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
5
سن
36
چشم انسان در مقابل دوربین مدار بسته IP

در این بخش از مقاله می خواهیم مقایسه ایی از چشم انسان در مقابل دوربین مدار بسته IP مورد بررسی قرار دهیم.
طبق گفته ها، چشم انسان از رزولوشن کلی بیش از صد مگاپیکسل برخوردار هست اما به ندرت برای نظارت استفاده می‌شود و این رزولوشن حقیقی محاسبه شده توسط مغز ما(VMS) نیست. از لحاظ رزولوشن کلی تا زمانی‌ که چشم انسان برنده باشد، رزولوشن مورد استفاده قرنیه یا محاسبه مغز در یک بازه زمانی، تنها بحثی هست که می‌شود انجام داد، این محاسبات به شدت می تواند نوسان داشته باشد اما حدود تخمین ها بین ۵ تا ۱۰ مگاپیکسل با توجه به بینایی افراد می باشد. هنوز فناوری‌ های لنز توان رقابت با رزولوشن‌های بالاتر (حداکثر حدود پنج مگاپیکسل برای نظارت حرفه‌ای) در دوربین‌ های امنیتی را ندارند و اکثر دوربین‌های ۱۰ تا ۲۰ مگاپیکسلی از کمبود فریم ریت (نرخ تعداد فریم‌ها در ثانیه) و کیفیت تصویر در گوشه‌ها رنج می برند و این یک پیروزی آشکار برای چشم انسان می باشد.

%D8%AB%D8%B5%D8%AB-1030x313.jpg


به نقل از فناوری اطلاعات ایران، قانون مور، یکی از مهم ترین دلایل پیشرفت فناوری لنزها مثل، دوربین‌ مدار بسته IP و سنسورها و پس از آن چشم انسان می باشد که آنچنان به چشم نیامده است. از قانون مور، تجهیزات نوری مثل، لنزها، برخلاف دیگر تجهیزات داخل دوربین، پیروی نمی‌کنند. توسعه دهندگان دوربین‌ مدار بسته IPP، به منظور مشاهده رزولوشن دقیق‌ تر و بهبود وضوح تصویر با حساسیت نوری بهتر با توجه به پیشرفت کند لنزها، در حال تلاش برای توسعه قدرت پردازشی در دوربین‌ ها هستند.

در شب، خیلی از ماها مشکل ضعف بینایی داریم. اما برخلاف چشمان ما، دوربین‌ها توانایی تهیه یک تصویر سیاه و سفید با نفوذ طول موج‌هایIR در شب را دارند. در اینجا مشارکت کامل قانون مور در پیشرفت فناوری سنسور را شاهد هستیم و می توانیم در تصاویر با نور کم نیز انتظار پیشرفت‌ های زیادی را داشته باشیم. در حال حاضر با رشد فناوری سنسورCMOS، در دوربین‌ های پنج مگاپیکسل تقریبا توانایی انجام حساسیت نوری بیشتری نسبت به چشم انسان، داریم و حتی در رزولوشن هایHDTV و VGA، حساسیت نوری بیشتری نسبت به چشم انسان را دارا هستیم.

بدین ترتیب برخلاف چشم انسان، توانایی مشاهده در شرایط بدون نور را داراست. امروزه دوربین‌ های تحت شبکه حرارتی دیجیتالی در سطح پیشرفته داریم که توانایی یکپارچه شدن با سیستم های نظارتی دوربین مداربسته IP را دارند. در محیط‌های کاملا تاریک با شرایط دید ضعیف، دوربین های حرارتی می‌توانند افراد و اشیاء را شناسایی کنند و بیشتر برای مقاصد نظامی استفاده می‌شوند. یکی دیگر از مباحث حائز اهمیت در حوزه سنسور و پردازش تصاویر، WDR می باشد که تقریبا چشم انسان در بازه کنتراست ۱۲۰ دسیبل قرار دارد و حالتی تقریبا مشابه در مقایسه بین دوربین های تحت شبکه با بهترین نرخWDR در بازار را داراست.
خستگی زیاد چشم و به دنبال آن سردرد، در نتیجه تلاش انسان به منظور مشاهده تغییرات ثابت کنتراست در هر زمانی، حاصل می شود. در نتیجه دوربین بدون نیاز به عینک آفتابی بسیار بهتر از چشم انسان در طول اجرای طولانی و به ویژه هنگام مواجهه با نور مستقیم خورشید عمل می‌کند.

تا اینجای کار به بررسی رزولوشن و حساسیت نوری چشم انسان در مقابل دوربین مدار بسته IP پرداختیم، مقایسه بعدی در رابطه با میدان دید و سرعت مکانیکی می باشد. میدان دید حدود ۷۵ تا ۹۵ درجه و سرعت چرخش به راست، چپ یا بالا و پایین، حدود ۹۰۰درجه بر ثانیه را چشم انسان داراست. چشم انسان در مقایسه با دوربین‌های PTZ امروزی، از اکثریت الگوریتم های فوکوس خودکار در اغلب دوربین ها، سریعتر است. بنابراین از مواردی که قابل توجه تولیدکننده‌ها در سال‌های آینده خواهد بود، بهبود فوکوس می باشد.

دوربین‌های امنیتی یا چشم انسان در مقابل دوربین مدار بسته IP و تحت شبکه در زمینه بزرگ‌نمایی نوری یک گام جلوتر از چشم انسان هستند. اما به یاد داشته باشید که در حالتی مشابه هم ممکن است دوربین‌های امنیتی کثیف شده، غبار گرفته یا حتی با تارهای عنکبوت پوشیده شوند و چشم انسان می‌تواند دچار بیماری شود. محیط نصب و هاوسینگ، بدون قابلیت پاک کردن گرد و غبار و خرده‌ها از لنزها، بسیار مهم و قابل توسعه خواهند بود. بزرگترین گام رو به جلوی دوربین‌ها این است که برخلاف چشمان ما به استراحت و خواب نیاز ندارند!
 

sheydaemady

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 دسامبر 2016
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
5
سن
36
چگونگی نصب NVR


نصب NVR : همانطور که میدانید ، دستگاه NVR یکی از پرکاربرد ترین اباز در صنعت دوربین مدار بسته می باشد.در این قسمت از سایت ، می خواهیم در رابطه با نحوه ی راه اندازی و نصب NVRR توضیحاتی را خدمت عزیزان ارئه دهیم ، با ایران امن همراه شوید.

آموزش نصب NVR
ـ برای شروع دستگاه NVR را روشن کنید.

ـ هنگام نصب NVR پس از آن اتصال بین سوکت های شبکه به دستگاه NVR برقرار نمایید و اگر که دستگاه شما فقط یک پورت داشته باشد ، باید به وسیله سوئیچ به دستگاه ، همه ی دوربین ها را وصل کنید. اگر که پورت های شبکه از لحاظ تعداد بیشتر از یک عدد باشد ، پورت های در کنار هم هستند برای برقراری اتصال بی ولسطه و مستقیم دوربین های مداربسته و برای اتصال به سوئیچ و شبکه از تک پورت جداگانه ای استفاده خواهد شد .

NVR-install-1024x843.jpg


ـ وقتی پورتها را به دستگاه وصل نمودید و بعد از آن از اینکه دوربین ها روشن هستند اطمینان حاصل کردید باید مراجعه کنید به قسمت منوی دوربین یا منوی شناسایی دوربین در دستگاه NVR( ممکن است نام منو در NVRهای متفاوت کمی مختلف باشد) . شما می توانید در این قسمت با سرچ کردن(SEARCH) دوربین ها آنها را پیدا کنید اگر که دوربین ها به درستی متصل شده باشند ، می بینید که تمامی دوربین ها همراه با آدرس IP که دارند بر روی صفحه نمایش قابل مشاهده می گردند.

ـ اگر که در دستگاه NVR دوربینی شناسایی نشود این امکان وجود دارد که در کابل شبکه و یا می توانند در برق دوربین اشکال و خطای به وجود آورد و یا سوئیچی که استفاده شده است مشکل دار باشد . علاوه بر این این امکان وجود دارد که دوربینی را که به دستگاه متصل کرده اید به واسطه دستگاه NVR پشتیبانی نشود.

ـ شما قادر خواهید بود در صورت نیاز پس از دریافت تصاویر دوربین ها ، اقدام به تغییر IP دوربین های مدار بسته تحت شبکه خود نمایید. اگر شما یک سیستم مدار بسته که کوچک است را نصب نموده اید دیگری نیازی نیست که بخواهید IP دوربین های نصب شده را تغییر دهید ، چون به دلیل اینکه دوربین ها به گونه ای اتوماتیک IP که مناسب باشد را دریافت می نمایند و همچنین می توانند آنها از طریق دستگاه NVR در شبکه نیز مشاهده بنمایند و فقط نکته ی که این قسمت مهم است تغییر پیدا کردن رنج IP دستگاه NVR به رنج IP شبکه می باشد . توجه داشته باشید که دستگاه NVR و همچنین دوربین های مدار بسته که تحت شبکه هستند می توانند رنج IP متفاوتی را دارا باشند .

ـ تنظیمات دستگاه DVR در یک سیستم آنالوگ می توان گفت تقریبا شبیه تنظیمات نصب NVR می باشد و اینگونه که شما می توانید با دسترسی به منوهای دستگاه، اقدام به زمان بندی دوربین های مدار کنید و یا برای فعال سازی سیستم دتکتور( سیستم موشن دتکشن MOTION DETECTION) را برای آنها اقدام کنید .

ـ در نصب NVR در سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه نکته ی که بسیار مهم بشمار می آید تنظیمات مناسب در جهت کیفیت ضبط تصاویر دوربین های مدار بسته است. در واقع اگر کیفیت و مطلوبیت ضبط دوربین ها با بیشترین و بالاترین کیفیت ممکن تنظیم شده باشند اینکار باعث می شود اشغال بیش از اندازه فضای هارد دستگاه اشغال گردد، لذا به تعداد روزهای که تصاویر که ضبط شده اند در هارد موجود می باشد کاهش می یابند به دلیل همین موضوع، باید کیفیت دوربین ها با محیط هارد تعبیه شده م در دستگاه تناسب داشته باشد و همچنین به میزان روزهای که مورد نیاز برای بازبینی مجدد تصاویر دوربین ها تنظیم شود.
 

sheydaemady

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 دسامبر 2016
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
5
سن
36
دوربین مدار بسته دیجیتال IP Camera


دوربین مدار بسته دیجیتال IP Camera: در این بخش از مقاله به معرفی دوربین مدار بسته دیجیتال IP Camera می پردازیم. با ایران امن همراه باشید.

دوربین مدار بسته دیجیتال IP Camera
نسل جدید دوربین های مداربسته، دوربین های IP می باشند. در حال حاضر تمایل بسیاری به دوربین مدار بسته دیجیتال IP Camera در بازارهای جهانی وجود دارد. همان طور که از اسم این دوربین ها مشخص است، برخلاف دوربین های آنالوگ، برای تحلیل و ارسال داده های تصویری و صوتی از امواج دیجیتالی استفاده می کنند، یعنی از همان ابتدای دریافت تصاویر امواج را به دیجیتال تبدیل می کنند. علاوه بر استفاده از امواج دیجیتال ، کنترل و ارتباط آنها تحت بستر شبکه صورت می پذیرد. در شبکه هر دوربین مثل یک وسیله عمل می کند و اتصال آن به مرکز کنترل از طریق شناسه شبکه IP و در قالب الگوها و قوانین شبکه صورت می گیرد.
ویژگی تحت شبکه بودن مزایای بسیاری را در دوربین های مداربسته IP منجر شده است.

ip-camera-buying-guide.jpg


مزایای دوربین مدار بسته دیجیتال IP Camera :
– کیفیت بالای تمام دیجیتال
– امکان ارتباط بیسیم با امنیت و کیفیت بالا
– امکان استفاده بهینه از کابل های ارتباطی
– امکان ارسال همزمان تصویر،صدا و برق در بستر شبکه

معایب دوربین مدار بسته دیجیتال IP Camera :
– قیمت بالای دوربین ها
– محدودیت پهنای باند

ارتباط تنگاتنگی بین شبکه جهانی اینترنت و دوربین های تحت شبکه وجود دارد. ارتباط با اینترنت و کنترل از طریق شبکه داخلی و حتی مستقل از آن در این دوربین ها می تواند صورت بپذیرد.
دیگر نیازی به DVR، جهت ضبط تصاویر نیست و صرفا وجود دستگاهی که ایجاد کننده ارتباط شبکه ای و ذخیره کننده داده های دوربین های آی پی می باشد، کافی است. از این رو شاهد جایگزین شدن مفهوم کاربردی تر ضبط شبکه به جای مفهوم ضبط دیجیتال هستیم. دستگاه های مورد استفاده به این منظور، دستگاه ضبط تصاویر دیحیتال NVR هستند.

در پروژه های بزرگ بهینه سازی سیستم، به کار گیری دوربین های مداربسته IP یک امتیاز محسوب می شود. صرفا سیستم های تحت بستر شبکه توانایی انتقال تصاویر به مرکز نظارتی با حداقل کابل ارتباطی و با بالاترین کیفیت ممکن را دارند. عدم تمایل به وجود هرگونه سیم ارتباطی، جزو دغدغه های امروزی مردم به شمار می رود. از این رو تمرکز بر روی ارتباطات بیسیم در دستور کار شرکت های جهان قرار دارد. با ارتباطات سری و شبکه ای، دوربین های تحت شبکه می توانند از افزایش تعداد سیم در سیستم های مداربسته از آنجا که نیاز به کابل ارتباطی دارند، جلوگیری کنند. حتی در اغلب مواقع می توان ارتباطی کاملا بی سیم در دوربین های شبکه داشت.

از طریق IP با اطمینان و امنیت بهتری ارتباط دوربین های مداربسته بیسیم اتفاق می افتد. با فراهم بودن امکان کد گذاری در سیستم های در بستر شبکه برخلاف دوربین های آنالوگ که نگرانی سرقت تصاویر توسط هر فرد مبتدی با دریافت امواج آنالوگ وجود داشت، امنیت بالایی به ارمغان آورده شده است. همچنین بدون افت کیفیت تصویر و صدا و عدم تاثیر امواج نویز بر کیفیت تصویر، ارتباط بیسیم دیجیتال و تحت شبکه صورت می گیرید.



گستردگی و پیچیدگی مبحث دوربین های تحت شبکه آی پی به اندازه ی بحث بر سر شبکه های کامپیوتری می باشد. هر پیشرفت مرتبط با شبکه در حیطه ارتباط شبکه با دوربین های آی پی بر دوربین ها نیز لحاظ می شود. Power Ove Ethernet یا به اختصار POE، از آن جمله آخرین پیشرفت های شبکه است که دوربین های آی پی را نیز این قابلیت شامل شده است. POEبرق را در بستر شبکه فرستاده و از کابل برق جداگانه فاکتور می گیرد. در حقیقت انتقال تصویر ، صدا و برق با قابلیتPOE در دوربین های مداربسته IP، صرفا از طریق همان کابل شبکه صورت می گیرد که این امکان برای سیستم های تحت شبکه یک مزیت بشمار می رود.

 

sheydaemady

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 دسامبر 2016
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
5
سن
36
تجزیه و تحلیل هوشمند تصویر: امروزه در کاربردهای مصرفی و سرمایه گذاری میزان زیادی از اطلاعات تجزیه و تحلیل هوشمند تصویر وجود دارند. در این مقاله به تجزیه و تحلیل هوشمند تصویر در دوربین های مدار بسته می پردازیم.



تجزیه و تحلیل هوشمند تصویر
ابزارهای کارآمدتری برای توصیف، طبقه بندی و مدیریت اطلاعات تصویری، برای مقابله با تصاویر ذخیره شده در بانک های اطلاعاتی حجیم نیازمند است. به همین دلیل به منظور پدا کردن راه های ممکن برای توصیف و طبقه بندی خودکار محتوای چند رسانه ای و به ویژه تصویری، شرکت های خصوصی و موسسه های تحقیقاتی، تمرکز خود را بر روی پروژه های تحقیقاتی گذاشته اند. انجام دستی توصیف محتوای تصویری، کار بسیار وقت گیری است و مستلزم یافتن راه های خودکار می باشد. هدف تهیه خلاصه ای از تصاویر به صورت اتوماتیک به عنوان ساختار رسانه ای می باشد، که برای جستجو و بازیابی بسیار بهینه تر است .

111-1030x425.jpg

تصور کنید که امکان توصیف به صورت خودکار تمامی ویدئوهای یوتیوب، توسط یک برنامه نرم افزاری، وجود داشت. بنابراین از برچسب هایی که هر فرد به صورت دستی برای توصیف تصاویر هنگام آپلود استفاده می کند برای جستجو در آرشیو تصاویر، دیگر استفاده نمی شود. با این حال از نظر اقتصادی این نوع نرم افزارها همچنان مقرون به صرفه نیستند .
در تاسیسات حفاظتی، میزان زیادی از تصاویر، شامل دوربین ها نیز وجود دارند . در سال های اخیر علاقه مندی به تکنولوژی VCA ، بیشتر شده است و تمرکز در این مقاله نیز بر همین موضوع می باشد. VCA اغلب برای تجزیه و تحلیل تصاویر، در حفاظت، در زمان واقعی استفاده می شود. با این حال می توان با استفاده از تخصیص پارامتر های مشخص برای نرم افزار، از آن برای اسکن تصاویر ضبط شده استفاده کرد که منجر به صرفه جویی در زمان و افزایش ارزش تاسیسات VCA می شود.
برای روشن کردن این قضیه که یک تاسیسات تصویری از چه چیزهایی تشکیل شده است و اینکه چرا آن را به عنوان هوشمند و یا تحلیلی دسته بندی نمی توان کرد ، ما یک مثال از یک مرکز خرید را ذکر میکنیم. اساسا به طور مستقیم تعداد دوربین ها، کم و بیش، بستگی به تعداد نمایشگر ها دارد، که در گاهی اوقات توسط اپراتورها مشاهده و یا تصاویر آنها ضبط و ثبت می شود. برای گسترش و بهبود تصویر در مقاصد نمایشی، معمولا فرآیند تصویر انجام می شود. بخشی از وظایف اپراتورها، تجزیه و تحلیل و دریافت اینکه چه اتفاقاتی در مناطق تحت نظر در جریان است، می باشد. هیچ اتفاق به خصوص و یا خطر آفرینی خوشبختانه در اکثر مواقع به وقوع نمی پیوندد، اما متاسفانه طبق نتایج تحقیقات، شاهد این هستیم که نزدیک به ۹۰% از تمرکز و توجه خود را تنها در طول ۲۲ دقیقه حتی اپراتورهای آموزش دیده نیز از دست می دهند.

222-1030x638.jpg


سیستم نظارتی هیچ گونه پشتیبانی، به جز ارائه فیلم های ضبط شده، در موارد رویدادهای غیر قانونی، در اختیار نمی گذارد. اگر درباره محدوده توجه و تمرکز اپراتورها آمار ارائه شده که دربالا به آن اشاره شد را در نظر بگیریم، احتمال اینکه از یک اتفاق بحرانی جلوگیری شود و یا توسط دوربین مدار بسته مدیریت شود، در اکثر مواقع خیلی کمتر از حد مورد انتظار بوده و رضایت بخش نمی باشد. بایستی فیلم های ضبط شده، توسط اسکن دستی، برای بررسی اتفاقاتی که قبل ، در حین و بعد از حادثه به وقوع پیوسته اند، صورت بپذیرد، که وظیفه ای بس وقت گیر وسخت است.
نمی توان سیستمی را بعنوان تجزیه و تحلیل هوشمند تصویر طبقه بندی کرد، تا وقتی که هیچ گونه پشتیبانی توسط سیستم چه در زمان واقعی چه به صورت آفلاین ارائه نمی شود.
 

sheydaemady

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 دسامبر 2016
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
5
سن
36
دوربین مدار بسته HoneyWell
شرکت دوربین مدار بسته HoneyWell کار خود را حدود ۱۲۵ سال پیش آغاز کرد و هم‌اکنون یکی از شرکت‌های مهم آمریکایی است که توانسته در سطح جهانی رتبه نخست را در زمینه سیستم‌های نظارت تصویری کسب کند. این شرکت مخترع و تولیدکننده انواع فناوری‌هایی است که می‌توانند به چالش‌های مهم جهان در زمینه‌های انرژی، امنیت و ایمنی و.. کمک کنند.
این شرکت به‌تازگی از دوربین‌های تحت‌شبکه سری پرفورمنس رونمایی کرده است. دوربین‌های سری پرفورمنس در انواع دام، بولت و بال (نوع غیرحبابی دوربین دام) برای فروشگاه‌ها، ادارات کوچک و منازل طراحی و عرضه شده‌اند. هانی‌ول در مدل‌های وری‌فوکال موتورایز این دوربین‌ها از فناوری focal zoom technology استفاده کرده که با زوم روی تصویر توسط کاربر، عمل فوکوس به صورت خودکار انجام می‌شود. دوربین‌های سری Performance در انواع ۲ و ۳ مگاپیکسل عرضه می‌شوند.

امکان پخش تصاویر و کنترل دوربین مداربسته Honeywell بر روی Apple TV
2016-7-5-18-51-17_%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-Honeywell.jpg


نرم افزار تحت موبایل شرکت Honeywell با دسترسی کامل، برای تلویزیون های شرکت اپل نیز به بازار آمدند. شرکت هایی مثل Digitar Watchdog نیز به این راهکار تمایل نشان داده اند. این نشان از شیوع یک گرایش و ترند جدید در صنعت سیستم نظارت تصویری و دوربین مدار بسته خواهد داشت.

موبایلتان را کناربگذارید! حالا دیگر با تلویزیون هم می توانید به دوربین های مداربسته نظارت و کنترل داشته باشید.

با شیوع بیشتر تکنولوژیهای قابل حمل، شرکتهای امنیتی حفاظتی نیز به فکر ارائه راه حل بر مبنای تلفن های هوشمند و تبلت ها افتاده اند. شرکت Honeywell قدمی جلوتر گذاشه و دسترسی به دوربین مداربسته را به تلویزیون اتاق پذیرایی شما محول کرده است!

نرم افزار تحت موبایل شرکت Honeywell با نام TC یا Total Connec ، برای تلویزیون های شرکت اپل نیز به بازار آمدند. دیگر شرکتها مانند شرکت Digitar Watchdog نیز رو به این راهکار آورده اند. این اقدامات نشان از شیوع یک گرایش و ترند جدید در صنعت سیستم نظارت تصویری و دوربین مداربسته خواهد داشت.

Donna Namorato مدیر ارشد کانال Honeywell Total Connect در پستی بر روی بلاگ سایت این شرکت بیان کرده است که :
“این راه خوبی برای تعامل با مشتریان و ایجاد اشتیاق برای تماشای ویدئوهای زنده است؛ بطوری که با اتصال به تلویزیون های اپل می توان ارزش پلتفرمی را که ارائه می شود افزود. بوسیله نرم افزار Apple TV، کاربران می توانند دوربین های مداربسته متصل به نرم افزار کنترل از راه دور Honeywell Total Connect را براحتی با لم دادن روی کاناپه در پذیرایی خانه تماشا یا کنترل نمایند. یعنی دیگر نیازی به دسترسی گوشی تلفن همراهتان و وصل شدن به نرم افزار Honeywell Total Connect از طریق آن ندارید.”
با این نرم افزار کاربران دوربین های مداربسته Honeywell می توانند بصورت زنده دوربین مداربسته را مانیتور کرده، از مکان های متعدد به مرور تصاویر پرداخته، حتی بصورت ریموت دوربین مداربسته PTZ را برای دیدن زوایای دیگر کنترل نمایید و به ضبط تصاویر پس از یک رویداد بپردازید. بدین ترتیب بشکل ریموت می توانند تمام سیستم نظارت تصویری امنیتی خود را با تلویزیون، نظارت و مدیریت نمایند.

مدیر ارشد این کانال از شرکت Honeywell افزود :
” بوسیله این نرم افزار کاربران می توانند در صفحه بزرگ تلویزیون دقیقا ببینند چه اتفاقی در حال رخ دادن است. این سازگاری به کاربران اجازه می دهد با برقراری اتصال با روشی آسان حساب کاربری نرم افزار Honeywell Total Connect را کنترل نموده و به مدیریت سیستم نظارت تصویری بپردازند.”
 

sheydaemady

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 دسامبر 2016
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
5
سن
36
دوربین مداربسته در Safety Truck


دوربین مداربسته در Safety Truck راهکار سامسونگ برای کاهش تصادفات جاده ای: در این بخش از مقاله به بررسی و معرفی دوربین مداربسته در Safety Truckk راهکار سامسونگ برای کاهش تصادفات جاده ای می پردازیم.

دوربین مداربسته در Safety Truck
راهکار سامسونگ برای کاهش تصادفات جاده ای
سامسونگ قصد دارد به منظور تامین ایمنی راه ها و حفظ جان رانندگان و عابرین نقش موثری را با استفاده چند نمایشگر و دوربین های مدار بسته بر روی کامیون ها و کشنده ها، ایفا کند.
بر اساس آمار، هنگام سبقت از کامیون ها و اتوبوس ها در راه ها و جاده های ۲ طرفه ، ۸۰ درصد حوادث رانندگی اتفاق می افتد.
بعنوان مثال، در اثر همین سوانح در هر ساعت ۱ نفر جان خود را در کشور آرژانتین از دست می دهد.
دلیل اصلی سبقت گرفتن رانندگان خودروهای پشتی از کامیون ها و کشنده ها، حرکت با سرعت پایین کامیون ها و کشنده ها می باشد.
مسئله ای که همواره با خطر فراوانی به دلیل نداشتن دید مناسب نسبت به سمت مقابل، همراه بوده است.
ارائه یک تصویر زنده از نقطه کور رانندگان پشتی یعنی مسیر جلوی کامیون یا کشنده با استفاده از ترکیب ۴ نمایشگر بزرگ در قسمت پشتی و یک دوربین مداربسته دید در شب در قسمت جلوی کامیون ها، راهکار مهندسین سامسونگ می باشد.

2.jpg


به شکل بیسیم برقرای ارتباط بین دوربین و نمایشگرها صورت می پذیرد. همچنین رانندگان پشتی دید مناسبی از وضعیت پیش روی کامیون به هنگام تاریکی به دلیل استفاده از دوربین دید در شب، خواهند داشت.
3.jpg

بدین ترتیب، میزان حوادث با توجه به اطمینان بالای هنگام گرفتن سبقت، به حداقل می رسد.
این فناوری در جاده های آرژانتین مشغول تست بوده و سامسونگ برای پیاده سازی این سیستم در شبکه حمل و نقل جاده ای با مسئولین این کشور در حال مذاکره می باشد.
در پایان توجه شما را به تماشای ویدئوی کوتاهی از نحوه عملکرد دوربین مداربسته در Safety Truck جلب می کنیم :
http://www.aparat.com/v/5MCdh
 

sheydaemady

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 دسامبر 2016
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
5
سن
36
دوربین مدار بسته و دستگاه ضبط HDCVI


دوربین مدار بسته و دستگاه ضبط HDCVI: در مقاله قصد داریم به توضیح فناوری HDCVI و کاربردهای آن و همچنین تفاوتهای HDCVI با HDSDI بپردازیم.


در بستر آنالوگ و به وسیله کابل کواکسال (کواکسیال)، برای برداشت، ضبط و ارسال تصاویر HD، «اچ دی سی وی آی» یا High Defination Composite Digital Interface یکی از نسخه‌های رایج می باشد.
همان طور که می دانید، به کانکتور BNC، کابل کواکسیال و سیستم ذخیره سازی استفاده شده در سیستم‌های آنالوگ (DVR)، اصطلاحا «بستر آنالوگ» گفته می شود.
دارنده رتبه ششم رده بندی جهانی دوربین‌های مداربسته، کمپانی چینی داهوا، ابداع کننده این فناوری می باشد، که برخلاف HD-SDI، این فناوری یک پلتفرم بسته است.
به این معنی که کمپانی‌های دیگر برای استفاده از این فناوری بایستی لایسنس داهوا را دریافت کنند، چرا که امتیاز هرگونه بهره برداری مادی و معنوی از نام، فناوری، نوآوری، ارتقاء و… در مورد HDCVI صرفا در انحصار داهوا می باشد.
در حال حاضر لایسنس داهوا را بسیاری از کمپانی های اروپایی، آمریکایی و کمپانی‌های معروف تایوانی مثل، SHANY و حتی برندهای ارزان قیمت چینی، دریافت کرده اند و به ارائه دوربین‌ها و DVRهای HDCVI مشغول هستند.
عدم توانایی در ارسال تصاویر تا فواصل بیش از ۱۰۰ متر که مهمترین ایراد وارد به فناوری قدیمی ‌HDSDI بود در HDCVI که از لحاظ فنی نسخه بروز شده HDSDI نامیده می شود، رفع گردیده و تصاویر را از طریق کابل کواکسال تا فاصله ۵۰۰ متری نیز می توان ارسال کرد.



22-1.jpg


داهوا، به همراه کمپانی EXAR، با دریافت استاندارد جهانی HDcctv از سوی Alliance HDcctv (ارائه دهنده آلمانی)، جزو اعضای اصلی این اتحادیه بشمار می آید.



33.jpg


فناوری HDCVI GENII، چندی پیش با قابلیت ارائه تصاویر ۲ مگاپیکسل Full HD، از سوی داهوا ارائه شد.
همچنین توانایی نصب دوربین های تحت شبکه «آنویف ساپورت» و دوربین های آنالوگ معمولی، در DVRهای رده بالای HDCVI، میسر می باشد.
 

sheydaemady

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 دسامبر 2016
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
5
سن
36
دوربین مدار بسته هوشمند و نقش آنها در سیستم های نظارت تصویری: در این مقاله به بررسی سیستم های نظارت تصویری در دوربین مدار بسته هوشمند و نقش آنها می پردازیم.



دوربین مدار بسته هوشمند و نقش آنها


دوربین مدار بسته هوشمند و نقش آنها در سیستم های نظارت تصویری

از پیدایش دوربین های مداربسته و تکنولوژی دوربین مداربسته آنالوگ تجاری چندی نگذشته بود که برای اولین بار واژه هوشمندی در این سیستم ها در شروع عمل ضبط، تشخیص حرکت توسط دوربین، ایجاد آلارم و یا تحریک یک دستگاه جانبی ارائه گردید. در ابتدای امر به وسیله سنسورهای PIR موجود در دوربین، این تشخیص صورت می پذیرفت که این امر به یکی از قابلیت های دوربین مداربسته با استفاده از این پردازشگرهای تصویری با پیشرفت پردازشگر های دوربین مدار بسته ها تبدیل شد.
در حال حاضر، موضوع تشخیص حرکت در دوربین مدار بسته به گونه ای مطرح می شود که گویی در مورد یک پارامتر بسیار ابتدایی و ضروری صحبت می شود. چند سالی از ارائه این هوشمندی اولیه نمی گذرد که نسبت به تقویت پردازشگرهای دوربین مداربسته های خود، شرکت های بزرگ اقدام نمودند و قابلیت های بسیاری را به دوربین های مداربسته اضافه کردند که گاهی این قابلیت ها به طور مستقیم بر روی کیفیت تصویر تاثیر داشته و یا افزایش قابلیت های دوربین مداربسته را منجر می شود. ارائه قابلیت های پردازش تصویری در سری دوربین های مداربسته حرفه ای، نشان از صاحب قدم بودن برخی از دوربین های مداربسته در این مسیر دارد. دیوار مجازی، تشخیص حرکت در Background، شمارش و … از جمله این قبیل قابلیت هاست.
اقداماتی که برخی از شرکت ها در جهت هوشمند سازی دوربین های مداربسته انجام داده اند تا جایی پیش رفته که به منظور کد نویسی توسط شرکتهای متخصص در زمینه پردازش تصویر به ایجاد Platform پرداخته اند و این امر مبدل به یک مکانیزم ماژولار برای برخی دوربین های مدار بسته شده است. البته از اهمیت خاصی هر یک از این موارد در جایگاه خود برخوردار می باشند و در حقیقت برای آنها کاربردهایی وجود دارد اما سوالی که با نگاه دقیق به این قضیه مطرح می شود، این است که آیا همچنان با بیش از چند ده دوربین مداربسته، وجود امکاناتی بر روی دوربین های مدار بسته می تواند برای ارائه راهکاری کارآمد باشد؟ چگونه اطلاعات مربوط به هر یک از این فرآیند ها به طور جداگانه می تواند به راهبری سیستم کمک کند؟

222-1030x452.jpg

به عنوان مثال، هنگام مطرح بودن موضوع شمارش، به چه شکلی مدیریت اطلاعات دوربین های مدار بسته مختلفی که عمل شمارش را انجام می دهند، صورت می پذیرد؟ یا به شکل دقیق تر چگونه این آمار و اطلاعات راهگشای مدیران مجموعه باشند؟
مدیریت اینگونه اطلاعات نیاز به پیاده سازی یک مکانیزم قدرتمند برای این منظور می باشد، از این رو سیستم ها به مکانیزم های هوشمندی مثل، شمارش، تشخیص حرکت و … با وارد عمل شدن شرکت های سازنده نرم افزارهای مدیریت تصاویر، مجهز شدند، این امکانات تا به اینجای امر تا حدی در جهت رفع نیازهای جدید در سیستم های نظارتی، راهگشا بودند. مبحث تشخیص و جلوگیری از بروز اتفاقات و نیز مقوله های آماری در حوزه مدیریت، با این تحولات و تغییرات، منجر به ایجاد پیوندی کاربردی با مبحث سیستم های دوربین مدار بسته گردید. با توجه به محوراصلی این مقاله که در خصوص امکانات هوشمند بر روی دوربین های مدار بسته می باشد، در ادامه به بررسی دقیق چندین مورد پرداخته و مزایا و معایب استفاده از دوربین مدار بسته هوشمند و نقش آنها را بررسی خواهیم نمود :

۱- تشخیص حرکت پیشرفته :
اجزای مختلف تصویر در این الگوریتم بر اساس حرکت دسته بندی می شوند، این الگوریتم نسخه بهینه شده الگوریتم تشخیص حرکت ابتدایی می باشد، بررسی مداوم هر یک از اجزای متحرک در تصویر اصلی یا در Background، وظیفه پردازشگر تصویری موجود در دوربین های مداربسته می باشد. به عنوان مثال، تشخیص حرکت در یک تصویر از خیابان هنگامی به درستی صورت می پذیرد که یک خودرو، موتورسیکلت یا انسان در حال حرکت باشد، این در حالی است که حتی حرکت برگ درختان یا سایه ساختمان ها و تجهیزات نیز منجر به تشخیص حرکت در سیستم های ابتدایی می شدند. البته توانایی این قبیل تشخیص حرکت ((Motion Detection صرفا در معدود دوربین های خاص کمپانی های مطرح وجود دارد.

۲- دیوارهای مجازی :
عبور هرگونه اشیا متحرک در این الگوریتم بر اساس ترسیم خطوط فرضی بر روی تصویر و پرسپکتیو تصویر صورت می گیرد که گذر از خطوط فرضی به تشخیص فرآیند عبور از دیوارهای مجازی منجر می گردد. سایه اشیا عبوری، اندازه اشیا عبوری و موارد جزیی دیگری در این الگوریتم در حالت بهینه، قابل تعریف، تشخیص و کنترل بوده تا از ایجاد آلارم های اشتباه جلوگیری شود.

۳- شمارش اشیا :
بر اساس پرسپکتیو تصویر و تعاریف تخصصی، شمارش اشیای عبوری از یک خط فرضی در اندازه های متفاوت، در این الگوریتم صورت می پذیرد، حتی گاهی تا ۵۰ پارامتر مختلف با توجه به وابستگی این الگوریتم به پیچیدگی تصویر، نیاز به تنظیم دارد، شایان ذکر هست که در جهت های مختلف این شمارش می تواند صورت بگیرد.

۴- توقف غیر مجاز :
آلارم و یا فعالیت خاصی در خروجی دوربین بعد از تشخیص شی و توقف بیش از حد مجاز آن در محل تعیین شده از قبل، به عنوان فرآیند مربوطه، در این الگوریتم فعال می شود. در سیستم های گوناگون تشخیص شخص، اتومبیل یا اشیا، دقت این الگوریتم متفاوت می باشد. تشخیص تجمع ماشین آلات در محلی غیر مجاز، کنترل فرآیندهای ترافیکی و حتی باقی ماندن شی در محل نامناسبی، از کارایی های این این الگوریتم به شمار می آید.

۵- تشیخص شلوغی :
به هنگام تشخیص تغییر فراتر از حد معین چگالی حجمی تصویر، فرآیندهای مربوطه در این الگوریتم فعال می شوند. در حقیقت الگوریتم تشخیص تجمع داده و مکانیزم های مربوطه به هنگام تشخیص فراتر از حد معین بودن تعداد افراد موجود در تصویر، فعال می گردد. براساس تعداد اشیای تشخیص داده شده، تغییرات گراف گرایی و گرمایی تصویر، عملکرد این الگوریتم تبین می شود و معمولا دقت تاثیری در آن ندارد. موارد ذکر شده جزو قابلیت های دوربین مداربسته ها در حوزه هوشمندی و هوشمند سازی می باشد، اما طبق آنچه عنوان شد صرفا می توان پاسخگوی نیازهای کوچک و کوتاه مدت در این خصوص با توجه عملکرد تک محوری هر دوربین در این حوزه، بود، همچنین شاهد ضعف در یکپارچگی مدیریت، عدم صحت اطلاعات به منظور آمارگیری و عدم قابلیت برنامه ریزی بصورت گروهی در دوربین های مداربسته مختلف، هستیم، در اکثر مواقع نیاز به جابجایی دوربین برای استفاده از این قابلیت ها در اماکن دیگر می باشد که از طرف دیگر معمولا دوربین های مداربسته قیمت های قابل توجهی دارند.
 

sheydaemady

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 دسامبر 2016
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
5
سن
36
دوربین مدار بسته تحت شبکه پاناسونیک


دوربین مدار بسته تحت شبکه پاناسونیک: در این بخش از مقاله به معرفی دوربین مدار بسته تحت شبکه پاناسونیک WV-SPN531 می پردازیم.

دوربین مدار بسته تحت شبکه پاناسونیک
ایجاد فرصت های جدید در امور تجاری شما همگام با استفاده روز افزون از اینترنت و سرویس های پرسرعت اینترنتی، ویژگی های نظارتی منحصر به فرد دوربین های شبکه ای پاناسونیک (IP)، فرصت های تجاری جدیدی را فراهم نموده وشیوه ای نوین از نظارت بر تجارت در حال ظهور می باشد. دوربین های(IP) که تحت عنوان دوربین های شبکه ای نیز شناخته شده اند، قابلیت نصب در همه جا من جمله فروشگاه ها ، دفاتر وکارخانه ها را دارند.واز طریق نصب واتصال آنها به یک شبکه Ip نظیر اینترنت یا شبکه محلی LAN می توان نظارت از راه دور را در هرزمان واز هر مکان اعمال نمود. کاهش تاثیرعامل فاصله مکانی،تاحد امکان به نزدیک”صفر”،صرفه جویی قابل توجهی در زمان رفت وآمد ،هزینه نیروی انسانی مورد نیاز وبهبود کارایی عملیات به وجود می آورد ومی توان ارتباطات وخدمات ارائه شده به مشتریان را ارتقاء بخشید.پاناسونیک این تکنولوژی یا فن آوری جدید را در راه توسعه آنچه ما “مدیریت از فاصله صفر” می نامیم به کار برده است.این سیستم به ما اجازه می دهد تاطیف وسیعی از راهکارهایی را که مستقیما به تجارت شما مرتبط است،به شما ارائه نماییم، تافرصت های نوینی برای توسعه تجارت شما فراهم گردد.



دوربین مدار بسته تحت شبکه پاناسونیک WV-SPN531


WV-SPN531، نام جدیدترین دوربین رونمایی شده از طرف کمپانی پاناسونیک، از پیشگامان سیستم‌ های نظارت تصویری می باشد. این دوربین، جزو دوربین‌ های با کیفیت و قابلیت بالای پاناسونیک می باشد که جزو سری ۵ دوربین ‌های مداربسته شبکه پاناسونیک دسته بندی می شود.

222.png

نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن ۱۰۸۰P، مشخصات دوربین ‌های سری ۵ پاناسونیک می باشد که تصاویر نمایشی آنها با رنگ شفاف و WDR واقعی ۱۳۳db می باشد. در شرایط نوری ضعیف ۰٫۰۴ لوکس نوری، این سری از دوربین‌ ها، توانایی ضبط فیلم را دارند.
با ۳۳ درصد فشرده سازی بیشتر تصاویر، تمامی ‌قابلیت‌ های دوربین WV-SP509 پاناسونیک را، دوربین WV-SPN531 ارائه می ‌دهد که با این میزان کیفیت و نرخ برداشت تصویر، فوق العاده است.
پشتیبانی از پروتکل جهانی Onvif G که برای ذخیره سازهایی که از این برنامه استفاده میکنند و همچنین Onvif S برای استفاده به همراه دوربین‌ های برندهای دیگر شامل این برنامه می باشد، از قابلیت‌ های دیگر این دوربین است که می ‌توان بدان اشاره نمود.
در بازارهای خاورمیانه، از ابتدای سال ۲۰۱۵، پاناسونیک WV-SPN531 در دسترس کاربران خواهد بود.
 

sheydaemady

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 دسامبر 2016
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
5
سن
36
راهنمای کاتالوگ دوربین مدار بسته


راهنمای کاتالوگ دوربین مدار بسته: در واقع مطالعه راهنمای کاتالوگ دوربین مدار بسته ارائه می گردد در زمان خرید، با توجه به نیازی که در محل نصب دوربین مدار بسته است به عنوان یکی از موردهای بسیار مهم در انتخاب دوربین مدار بسته مناسب بشمار می رود برای انجام این کار، باید حتما با لغات رایج که در راهنمای کاتالوگ دوربین مدار بسته است کمی آشنا شویم.

راهنمای کاتالوگ دوربین مدار بسته
راهنمای کاتالوگ دوربین مدار بسته را مطالعه نمایید:

نمونه ی از کاتالوگ دوربین مداربسته آنالوگ را در قسمت زیر مشاهده می نمایید.
یکی از دوربین های مدار بسته آنالوگ CNB را با مدل WCL-21S در نمونه کاتالوگ اولی مورد بررسی قرار داده ایم .

catalog.jpg


همانگونه که پیشتر در قسمت راهنمای کاتالوگ دوربین مدار بسته در واقع مطالعه راهنمای کاتالوگ دوربین مدار بسته ارائه می گردد در زمان خرید، با توجه به نیازی که در محل نصب دوربین مداربسته است
آنالوگ اشاره کردیم که دوربین های مداربسته آنالوگ، ارسال سیگنال را همانند یکی از استاندارهای آنالوگ انجام می دهند . PAL و NTSC دو استاندارد رایج و عمومی در این حیطه هستند. هر دو این استانداردها را دوربینی همانند (CNB WCL-21S) پشتیبانی می نماید . پس می توانیم بگوئیم که به طور رایج، همه ی دوربین های مدار بسته آنالوگ از این دو استاندارد پشتیبانی می کنند و ضروری نیست که شما این اطلاعات را داشته باشید.

Image sensor: دقیقا اشاره این ویژگی به چیپ تصویر دوربین مداربسته دارد . به این مثال دقت کنید در این مثال چیپ تصویر یک چیپ با سایز یک سوم اینچی و از سری IT CCD می باشد . ( اطلاعات بیشتری در مورد چیپ تصویر در تحقیق چیپ دوربین مدار بسته برای مطالعه بیشتر وجود دارد).
EFFECTIVE PIXELS: این مولفه نشان دهنده تعداد پیکسل های موجود و موثر بر روی چیپ تصویر دوربین مداربسته است. این نکته نیز وجود دارد که در راهنمای کاتالوگ دوربین مدار بسته آنالوگ با توجه به اینکه اطلاعات از طریق استانداردهای آنالوگ ارسال می گردد وضوح تصویر و رزولوشن آنها در قیاس با وضوح دوربین های تحت شبکه ، IP و دیجیتال AHD مقداری کمتر می باشد.

SCANIG FREQNECY)H) : پهنای باند فرکانسی که به صورت افقی برای سیگنال ویدئویی مورد نیاز می باشد مربوط به این مشخصه است.
SCANNIG FREQNECY)V) پهنای باند فرکانسی که برای سیگنال ویدئویی به گونه ی عمودی مورد نیاز می باشد مربوط به این مشخصه است.
Resolution: در این قسمت میزان وضوح و رزولوشن تصویر متبط با دوربین در این قسمت به صورت تیوی لاین نشان داده می شود . دوربین CNB WCL-21S مقدار رزولوشن ۶۰۰ TVL را دارد و اگر در مکانی که دوربین مدار بسته در آنجادر انجا نصب شده است شرایط محیطی مساعد باشد این وضوح ۶۵۰TVL هم افزایش پیدا می کند . برای اینکه اطلاعات بیشتری در این مورد کسب نمایید می توانید به قسمت مقاله تیوی لاین در دوربین مداربسته مراجعه نمایید.
VIDEO OUTPUT: این بخش به بررسی ویژگی ها و خصوصیات اهمی و ولتاژی سیگنال خروجی تصویر می پردازد . همه ی دوربین های مداربسته آنالوگ خروجی ۱VP-P دارا هستند ، به همین جهت می توان به راحتی هر دوربین مداربسته ای را به هر دستگاه دی وی آر DVR با نوع و یا مدل های متفاوت ، متصل کنیم و عکسها و تصاویر را بر روی نمایشگر ملاحظه نماییم .

S/N RATIO: یکی دیگر از ویژگی های مهم در دوربین مدار بسته نسبته S به N می باشد در اصل قسمت نسبت به میزان نویز الکترونیکی یا یه معنای دیگر مقدار نویز دانه های ریزرنگیدر تصویر را نشان می دهد. در واقع داشتن نسبت سیگنال به نویز بالا نمایش دهنده میزان کم بودن سیگنال به نویز حداقل ۵۰DP تصویری، کم نویز خواهند داشت هر چقدر درصد نور محیط کمتر باشد، دوربین، تصاویر را تقویت بیشتر می کند و در برابر آن نویز الکترونیکی بالا می رود به دلیل همین استاندارد حداقل این مقدار نسبت را نمایش می دهد که به مقدار نور که حداقل برای دوربین مورد نیاز است اشاره می کند . این بدان معنی است که در دوربین مداربسته کنونی برای نور ۰٫۱ لوکس، نسبت سیگنال به نویزی مساوی و برابر ۶۲ دسیبل خواهیم داشت که استاندارد می باشد.
LENS: این ویژگی اطلاعاتی در رابطه با لنز دوربین مداربسته و فاصله کانونی آن دوربین به شما می دهد. دوربین مدار بستهCNB WCL-21S دارای لنزی ثابت و غیر متحرک با فاصله کانونی ۶ میلیمتر می باشد . البته همانگونه که قبلا گفته شد استفاده و نصب از بعضی لنزها بر روی دوربین مانند لنزهای ۲/۸ تا ۱۶ میلیمتر نیز به صورت اختیاری می باشد.

MIN Illunination : حداقل مقدار نور برای تشکیل شدن تصویر در دوربین را این ویژگی در دوربین مداربسته نشان می دهد در واقع از واحدی به نام لوکس برای اندازه گیری میزان نور محیط و محل نصب دوربین مداربسته استفاده می گردد. حداقل میزان لوکسی که مورد نیاز است برای دوربین بولت دید درشب CNB WCL-21S، ۰٫۱ لوکس نوری می باشد. بعد از میزان لوکس از کد f1.2 استفاده می شود که نمایش می دهد در زمان آزمایش میزان باز بودن دیافراگم دوربین مدار بسته چقدر می باشد . این ویژگی همچنین نمایش دهنده بیشتر میزان باز شدن دیافراگم است . در بعضی از دوربین های مداربسته نتایج آزمایش را باد ۲ عدد دیافراگم مختلف می نویسند . اگر که f دوربین پایین باشد ، اما نیاز به نور زیادی نداشته باشد، در آن حساسیت چیپ تصویر و تکنولوژی بیشتر می گردد . عبارت ۰LUS WITH IR به معنای این است که در دوربین مدار بسته بعد از اینکه IR یا همان دید در شب مادون قرمز روشن شد، نیازی به نور در دوربین مداربسته نخواهد بود .
IR LED: تعداد LED که موجود می باشد در دوربین بولت دید در شب CNB مدل WCL-21S را این ویژگی نمایش می دهد که در اصل میزان LED های IR دید در شب مرتبط به این دوربین ۳۶ عدد می باشند.

IR LED visible Range: این ویژگی به برد پرتاب(پرش) نور مادون قرمز دید در شب مرتبط به این دوربین اشاره می کند که از مکان نصب دوربین مدار بسته این پرتاب نور حداکثر تا فاصله(مسیر) ۳۰متری می باشد. بهتر است به این نکته توجه داشته باشیم که میزان برد مفید پرتاب نور عموما بصورت حدودی نصف این میزان است.
White Balance: در دوربین مدار بسته قابلیت تنظیم نور سفیدی که به سمت دوربین تابیده شده است مربوط به این ویژگی است که در این دوربین به صورت خودکار است.
AGC: این ویژگی مخفف لغت Automatic Gain Control است که قالبیت این را دارد که کنترل کاهش و یا افزایش جریان تصویر در دوربین مداربسته را برعهده بگیرد .

Shutter Speed: در واقع این قسمت به سرعت شاتر دوربین مدار بسته اشاره می کند . اگر تصاویر در حرکت، کمتر تار بشوند به این معنی است که سرعت شاتر دوربین مداربسته بیشتر می باشد. هنگامی که نور ورودی دوربین کم می شود ، به صورت خودکار دوربین سرعت شاتر را کم می کند تا نیاز برای تشکیل شدن تصویر در دوربین مداربسته کمتر باشد .پس می توان گفت رابطه مستقیمی بین میزان نوری که مورد نیاز است و سرعت شاتر دوربین وجود دارد. در دوربین بولت دید در شب CNB مدل WCL-21S، سرعت شاتر در میزان حداقل نور (۰/۱ لوکس) برابر یک ۵۰ام ثانیه و در بیشترین حالت برابر یک ۱۲۰/۰۰۰ ثانیه در استاندارد PAL است و در استاندارد NTSC، سرعت شاتر در حداقل نور ۰/۱ لوکس برابر ۶۰ام ثانیه و در بیشترین حالت برابر یک ۱۲۰/۰۰۰ ثانیه خواهد بود.
Supplied Voltage: مقدار ولتاژ که برای استفاده در این دوربین مورد نیاز است این قسمت به این موضوع اشاره دارد که همان ۱۲ ولت DC می باشد. تغذیه بیشتر دوربین های مداربسته با ولتاژ کار ۱۲ ولت DC انجام می گردد.
Power Cosumption : این ویژگی به مقدار توان مصرفی دوربین مدار بسته بولت دید در شب CNB مدل WCL-21S که در بالاترین حالت مقدار مصرفی ۶ وات را دارد، اشاره می کند .
Dimensions: این ویژگی اشاره سایز بدنه دوربین مداربسته می کند که در این دوربین ۱۵۰ در ۷۸ میلیمتر می باشد.
Operating Temperature/Humidity: دمای محیط و میزان رطوبت در محل نصب دوربین مداربسته بولت دید در شب CNB WCL-21S در این ویژگی نشان داده می شود که در دمای مابین -۲۰ درجه تا ۵۰ درجه سانتی گراد و همچنین مقدار رطوبت از ۲۰ % تا ۹۰ % مجاز می باشد اشاره می کند.
Weight: این ویژگی به حجم و وزن دوربین مدار بسته بولت دید در شب CNB مدل WCL-21S به مقدار ۸۰۰ گرم اشاره می کند .
شرکت صنایع و تجهیزات آراد تصویر به عنوان یکی از عمده ترین و اصلی ترین وارد کنندگان محصولات سیستم های حفاظتی مدار بسته کره ای با قیمت مناسب شما را به خرید دوربین مدار بسته CNBو دوربین مدار بسته MICRONIX کره ای دعوت می کند . برای اینکه اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید با بخش فروش شرکت تماس بگیرید.
 

sheydaemady

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 دسامبر 2016
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
5
سن
36
دوربین مدار بسته عاملی بازدارنده

افزایش نصب دوربین مدار بسته عاملی بازدارنده در اماکن عمومی، موضوعی است که در سالهای اخیر باعث ایجاد شرایطی نا امن برای سارقان شده است. به شکلی که برای برخی از آنها، دوربین مداربسته عاملی بازدارنده تبدیل شده است. معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا، سرهنگ علی غیاثوند، علاوه بر تاکید برای استفاده از این دوربین ها، خاطر نشان کرد، بایستی دوربین های مورد استفاده از کیفیت و حافظه مناسبی برخوردار باشند تا بتوان از تصاویر آنها استفاده کرد.

12.jpg

نقش نصب دوربین مدار بسته، در پیشگیری و کشف جرم تا چه میزان است ؟

کاهش سرقت و شناسایی سارقان از نتایج نصب دوربین مدار بسته می باشد، همه صنوف و اماکن باید ملزم به نصب این دوربین ها شوند و محیط های پیرامونی آنها هم به این دوربین ها تجهیز شوند تا شاهد کاهش میزان سرقت ها باشیم.در سالهای اخیر استفاده از این سیستم ها، خوشبختانه رواج پیدا کرده و علاوه بر آنکه نصب آن نوعی بازدارندگی ایجاد می نماید، در کشف جرم، کمک زیادی به پلیس می کند.
آیا استاندارد های خاصی برای این دوربین ها نیز وجود دارد؟
به نظر می رسد برای دوربین هایی که نصب می شوند، استاندارد خاصی وجود ندارد و کیفیت بعضی از این دوربین ها بسیار پایین می باشد و تصاویر آنها قابل استفاده نمی باشد، یا بعضی دیگر قادر به ضبط طولانی مدت تصاویر به دلیل اینکه ازحافظه کمی برخوردارند، نیستند. هنگام تهیه چنین سیستم هایی، لازم است از دوربین های با کیفیت و کارایی مطلوب استفاده شود .
در وسایل حمل و نقل عمومی مثل مترو و اتوبوس، شاهد وقوع سرقت و جیب بری در سالهای اخیر هستیم، پلیس، چه اقداماتی برای پیشگیری از چنین جرائمی انجام داده است؟
یک سری فعالیت ها به صورت مشارکتی صورت می پذیرد، بدین صورت که اصول ایمنی را مردم بایستی رعایت کنند و از طرف دیگر، پلیس هم باید اقدامات خاصی را انجام دهد. با شرکت اتوبوسرانی تعاملاتی در مورد نصب دوربین مدار بسته در اتوبوس ها صورت گرفته است تا ضمن اطلاع رسانی به مردم، هشدارهای لازم را نیز ارائه دهند تا زمانی که سوار اتوبوس می شوند و ازدحام است بیشتر از کیف و وسایل خود مراقبت نمایند. از سوی دیگر استفاده از دوربین های مدار بسته در مترو ها کمک های فراوانی به پلیس نموده، با این حال مردم بایستی هوشیاری بیشتری در مراقبت از وسایل خود داشته باشند. اقدامات توسط پلیس صورت می پذیرد، طوری که در سال جاری و سال گذشته، شاهد بیشترین میزان دستگیری چندین باند جیب بری بودیم. دلیل اصلی جیب بری به دلیل سهل انگاری شهروندان به وقوع می پیوندد، در اتوبوس ها، مالباختگانی که طعمه سرقت قرار می گیرند، کسانی هستند مراقب وسایل خود نیستند زیرا سارقان در اتوبوس ها بیشتر به صورت باندی عمل می کنند، به عنوان مثال، یک نفر به فردی تنه زده و در همان موقعه، فرد بعدی سرقت را انجام می دهد.
 

sheydaemady

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 دسامبر 2016
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
5
سن
36
دوربین مدار بسته در بانک ها: در این مقاله به بررسی دوربین مداربسته در بانک ها می پردازیم. برای آشنایی بیشتر دوربین مدار بسته در بانک ها با ما همراه باشید.

دوربین مداربسته در بانک ها
بانک ها را می توانیم از جمله مراکزی بدانیم که بسیار از نظر امنیتی مهم و اساسی به شمار می روند و باید فراموش نکنیم که هیج گاه نباید امنیت این مراکز را دست کم بگیریم . بانک ها را مکانی می توان معرفی کرد که تمام پول و سرمایه بسیاری از مردم در آن انباشته شده است حال بعضی از این مردم افراد عادی هستند و برخی افرادی می باشند که سرمایه دارند . پس به تمامی این دلایل و ضرورت ها نباید امنیت این مراکز را فراموش کنیم و باید این مراکز از دست دزدان و کلاهبرداران در امان بماند.
در بانک ها نیز مانند دیگر مراکز مهم از دوربین های امنیتی استفاده می شود . ولی باید توجه داشته باشیم که دوربین های که در بانک ها به کار می روند از نظر قابلیتی دارای قابلیت هایی نظیر تشخیص حرکت ، تشخیص چهره باشند تا به وسیله این گونه قابلیت ها بتوان امنیت بالایی را برای بانک فراهم کرد تا اگر مورد مشکوکی مشاهده شد سریعا پیگیری شود.

logo-114.png


استفاده از دوربین در سیستم های نظارت تصویری چه مزیت های داشته است:
– جلوگیری از وقوع سرقت
– بررسی نمودن منظم و همچنین دقیق جرم و گرفتن قطعات تصویری از ارتکاب و زمان دقیق ارتکاب جرم
– با استفاده از سیستم های تشخیص چهره و تصاویر با رزولوشن بالا می توان از ارائه چک های جعلی و مشکوک جلوگیری کرد .
– در سیستم های خودپرداز از ارتکاب جرم جلوگیری خواهد شد
– توانایی متصل نمودن و همچنین ادغام با سیستم های آلارم
– نظارت مداوم و منظم
– هماهنگی اطلاعات از محیط های متفاوت
– توانایی های هوشمند
– ذخیره سازی بصورت دیجیتال
بالابردن اعتماد کارمندان و همچنین کابران
-کنترل از راه دور و همچنین دسترسی ریموت

ایده آل ترین گزینه برای انتخاب نمودن دوربین متناسب این مراکز دوربین هایی باتوانایی های زیرمی باشد:
مانیتورینگ به وسیله موبایل و سیستم های اندروید ، Ios
ضبط تشخیص دادن حرکت
ضبط زمانی
ضبط بصورت دائمی و بدون ایجاد وقفه
پوشش ناحیه خصوصی
ناپدید شدن تصویر
تشخیص دادن نفوذ
تشخیص دادن ورود فرد غیر مجاز
ضبط قبل از هشدار
امکان ذخیره نمودن از ۶ ماه تا دوسال
قابلیت زوم دیجیتال واپتیکال
تشخیص دادن فعالیت های صندوق دار
شمارش افراد
تشخیص دادن چهره(صورت)
تشخیص دادن عملکرد
تشخیص دادن پلاک
ضبط شی گمشده
ضبط به شکل raid تا ۱۵

سیستم نرم افزار ی مانیتورینگ و همچنین دستگاه ضبط که در این مکان ها می باشد باید علاوه بر دارا بودن اینترنت بتواند تصاویر را به وسیله اینترنت جابه جا ( انتقال اطلاعات) کند.
می توان موارد زیر را به عنوان امکانات این دستگاه معرفی نمود :
توانایی کار کردن با ویندوز، اندروید ، لینوکس ، ios، بلک بری
امکان کار کردن با دستگاه و همچنین سیستم های دیگر از جمله کامپیوتر ، لپ تاپ، موبایل ها و تبلت ها
دارای نصب راحت و آسان
مانیتورینگ زنده و مستقیم
مشاهده نمودن و دارای قابلیت پخش مجدد قطعات ضبط شده بر روی موبایل
نصب کاربر محور
پخش راحت و بدون انقطاع تصاویر
 
Last edited:

sheydaemady

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 دسامبر 2016
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
5
سن
36
دوربین مدار بسته TYCO

شرکت Tyco یکی از شرکت های است که در زمینه های متفاوتی مانند سیستم های نظارتی و امنیتی ، تجهیزات مخابراتی و سیستم های اعلام و کنترل حریق فعالیت داشته است . این شرکت یکی از شرکت های بزرگ آمریکایی می باشد که از سال 19600 میلادی فعالیت خود را شروع کرده است و محصولات امنیتی و کنترل حریق را تولید می نماید .
tyco-900x350w.jpg

این شرکت زیرمجموعه های بسیاری داشته است و توانسته است به تدریج حیطه فعالیت های خود را در زمینه های مختلف افزایش دهد . در سال 2015 این شرکت به عنوان 17 همین برند برتر در میان تجهیزات حفاظتی و نظارتی در جهان شناخته شد . می توانیم حیطه فعالیت های این شرکت را به دسته بندی زیر تقسیم کنیم :

تولید سیستم های نظارتی
کابلهای ارتباطی
تجهیزات مخابراتی
صنایع و محصولات بسته بندی
تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی
و ....


دوربین مدار بسته AMERICAN DYNAMICS - دوربین مدار بسته ILLUSTRA

این شرکت محصولات نظارت تصویری را تولید می کند . در این شرکت محصولات تحت شبکه با برند Illustra و محصولات آنالوگ تایکو با برند American Dynamics به بازار روانه می شود .

محصولات نظارتی Tyco را می توانیم به دسته بندی زیر تقسیم نماییم :

دوربین مدار بسته آنالوگ و تحت شبکه (IP)
دستگاه DVR
دستگاه NVR
دوربین مداربسته PTZ
سیستم های مدیریت ویدئویی
دستگاه HVRR
انکودر تحت شبکه
کوآد
مالتی پلکسر
نمایشگر
و ....


رنج قیمت دوربین مداربسته تایکو (TYCO)

اگر بخواهیم از نظر قیمتی به محصولات این شرکت اشاره کنیم باید بگوییم که این محصولات در رده بالا بازار هستند ، اگر شما هم محصولی نیاز دارید که کیفیت بالا داشته باشد و بودجه زیادی نیز برای آن در نظر گرفته اید می توانید از محصولات این شرکت استفاده کنید .

اما متاسفانه هم اکنون شما نمی توانید این محصولات را در بازار ایران تهیه کنید و برای خریداری کردن این محصولات مجبورید از طریق شرکت های واسطه اقدام کنید .

در اینحا باید دقت داشته باشید که کیفیت یکی از مهم ترین معیارهای خرید محصولات نظارتی و دوربین مداربسته می باشد . فراموش نکنید که در هنگام خرید باید دوربینی را بخرید که دارای کیفیت باشد و از خریدن محصولی با برند ناشناخته و متفرقه خودداری نمایید . عموما این گونه محصولات قیمت پایین تری نسبت به برندهای دیگر داشته اند اما باید در آینده هزینه های زیادی را برای تعمییر و نگهداری آنها صرف نمایید .

پس پیش از اینکه بخواهید محصولی را خریداری نمایید به برند آن و کیفیت آن دقت لازم را داشته باشید تا بعدها مجبور نشوید هزینه های گزاف بپردازید یا دچار مشکلات جبران ناپذیر شوید .



دوربین مدار بسته TYCO در چه کشوری ساخته شده است ؟

شما می توانید دفاتر مرکزی این شرکت را در آمریکا و سوییس مشاهده نمایید . پیش تر نیز راجب این مساله صحبت کردیم که محصولات نظارتی و دوربین مداربسته این شرکت فعلا در ایران قابل دسترس نیستند و شما نمی توانید آنها را در ایران به صورت مستقیم خریداری نمایید برای خریداری نمودن باید به شرکت های واسطه مراجعه نمایید .
 

sheydaemady

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 دسامبر 2016
نوشته‌ها
37
لایک‌ها
5
سن
36
دوربین مداربسته AFIDUS

در سال ۲۰۱۳ میلادی شرکت Afidus در کشور تایوان شروع به انجام فعالیت های خود نمود و همچنین در زمینه تولید محصولات نظارت تصویری تحت شبکه شروع به کار کرد . در واقع این شرکت را می توانیم به عنوان یکی از شرکت های جدید در حیطه تولید محصولات نظارتی در جهان بشناسیم.
3761537-900x350w.png

این شرکت یک تیم حرفه ای و خلاق داشته است که با کمک این تیم توانسته است محصولات تحت شبکه ای را تولید نماید و همچنین راهکارهای کامل نظارتی و پشتیبانی خوبی را برای محصولات خود داشته است و همچنین محصولاتی را داشته است که با آخرین تکنولوژی دنیا هماهنگ باشند . هم اکنون محصولات تحت شبکه با درخواست های زیادی روبرو شده اند زیرا در دهه گذشته به تدریج صنعت نظارت تصویری از تولید نمودن محصولات آنالوگ به سمت تولید محصولات تحت شبکه و HD پیش رفته است .

این شرکت توانسته است محصولات به روزی را ارائه دهد به همین دلیل در پیشرفت این شرکت موثر بوده است . فراموش نکنید که این محصولات از کیفیت خوبی برخوردار هستند و همچنین دارای استانداردهای بین المللی مختلفی هستند .

این شرکت علاوه بر اینکه تجهیزات سیستم مداربسته را عرضه می کند، اقدام به ارائه راهکارهای کامل نظارتی به سازمان ها و شرکت ها کرده است و همچنین کارشناسان این شرکت خدمات امنیتی را به مشتریان ارائه می نماید . در ادامه ما به برخی از تولیدات این شرکت ها پرداخته ایم :

دستگاه NVR
دوربین مداربسته IP
رک هارد دیسک
کیبورد کنترلر دوربین مدار بسته
سوئیچ POE
نرم افزار نظارتی CMS


رنج قیمت دوربین مدار بسته AFIDUS

اگر بخواهیم از نظر قیمتی به محصولات این شرکت ( دوربین مداربسته و تجهیزات نظارت تصویری ) اشاره کنیم باید بدانید که این محصولات در رده متوسط بازار قرار داشته اند . اگر شما هم دوست دارید محصولی داشته باشید که کیفیت مناسب و همچنین قیمتی ایده آل داشته باشد می توانید به محصولات این شرکت اعتماد کنید . قطعا انتخاب ایده آلی خواهید داشت .

اما در این قسمت باید بدانید که متاسفانه فعلا هیچ نمایندگی در بازار ایران برای این برند تایوانی در نظر گرفته نشده است و به صورت مستقیم شما این امکان را ندارید که این محصولات را در بازار تهیه نمایید . اگر شما هم دوست دارید از این محصولات استفاده کنید باید بدانید که با مراجعه به نمایندگان فروش یا بخش فروش این شرکت می توانید به صورت مستقیم اقدام به خرید این محصولات نمایید .



دوربین مدار بسته AFIDUS در چه کشوری ساخته می شود ؟

در تایوان دفتر مرکزی شرکت Afidus واقع شده است . پیش تر هم گفتیم که این محصولات در ایران نمایندگی ندارند و ساخت کشور تایوان هستند و برای خرید این محصولات باید از دیگر روش ها استفاده نمایید که در ادامه مجددا برای شما مراحل خرید توضیح داده شده است .

اگر میخواهید محصولات این شرکت را در ایران خریداری نمایید باید بدانید که با شرکت های واسطه واردات محصولات نظارتی یا مکاتبه نمودن مستقیم با شرکت ، می توانید اقدام به خرید محصولات نمایید .
 
بالا