برگزیده های پرشین تولز

تکنیک های کاربردی برای جذب کاربرانتان

وضعیت
موضوع بسته شده است.

nooshin88

Registered User
تاریخ عضویت
30 دسامبر 2015
نوشته‌ها
87
لایک‌ها
18
سن
35
connect_users-intro.jpg

مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ بنظر میرسد، پاسخ این سؤال ساده باشد اما واقعیت، چیز دیگریست. در حوزه طراحی سایت، شناخت مخاطبانتان به شما کمک خواهد کرد که به وب سایت شما توجه بیشتری شود، ترافیک آن افزایش یابد و بازدیدکنندگان با اشتیاق بیشتر به وب سایت شما سر بزنند تا از محتویات آن مطلع شوند و یا محصولاتتان را خریداری نمایند.

ضعف در شناخت مخاطبان، تأثیرات پی در پی و زیان باری را برای شما به ارمغان خواهد آورد. طبیعی است که اگر شما مخاطبانتان را نشناسید، هرگز نخواهید توانست محتوای مورد علاقه آن‌ها را تولید کنید که این مسأله متعاقبا ترافیک وب سایت شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد. ۱۰ استراتژی اشاره شده در پایین را با دقت مطالعه کنید تا از این به بعد بتوانید مخاطبانتان را راحت‌تر شناسایی کنید و کسب و کارتان را گسترش دهید.

1- استفاده از ابزار بازاریابی آنالیتیک و آنالیز وب سایت:

در نگاه اول، این نکته ممکن است خیلی ابتدایی بنظر برسد اما موضوع انقدرها هم ساده نیست. شاید باورش برای شما سخت باشد، اما به گزارش w3Techs که وظیفه رصد و مانیتور تمامی وب سایت‌ها را بر عهده دارد، تنها در حدود یک سوم از وب سایت‌ها از ابزار آنالیز استفاده می‌کنند و بدتر از آن، طبق آمار و مطالعات انجام شده در آمریکا، کمتر از ۳۰ درصد از کسب و کارهای کوچک از این ابزار در وب سایت‌های خود بهره برده‌اند.

آنالیز، گلوگاهی است برای شناخت رفتارها و علایق مخاطبان شما و می‌تواند به بیشتر سؤالات شما در حیطه شناخت مخاطبانتان پاسخ دهد. برای مثال سؤالاتی نظیر:

مطالب مورد علاقه مشتریان شما چیست؟
اغلب در چه زمانی از روز از وب سایت شما بازدید می‌کنند؟
آنها چه مدت زمانی را در وب سایت شما سپری می‌کنند؟
بعد از بازدید از وب سایت شما به کجا می‌روند؟
مطمئناً برای شما جالب خواهد بود که بدانید بعد از وب سایت شما به سایت‌ رقیب خواهند رفت یا خیر؟
بنابر گزارش‌های w3Techs بیش از نیمی از وب سایت ها برای تحلیل‌های خود از گوگل آنالیتیک استفاده می‌کنند در صورتی که برنامه‌های بیشمار دیگری نیز برای این کار در دسترس است. اگر تاکنون از برنامه آنالیزی در وب سایتتان استفاده نکرده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنم هر چه سریعتر یکی از آنها را برای خود برگزینید.

۲- تحلیل داده‌های آماری وب سایت

داشتن ابزارهای تجزیه و تحلیل تنها می‌توانند بخش کوچکی از اقدام‌های تحلیلی شما باشد. گام مهم بعدی شما بکارگیری افرادی است که تحلیل داده‌ها را بخوبی می‌دانند. اگر شما معانی داده‌ها را بدرستی ندانید ابزار تحلیلی به چه کار شما می‌آیند؟ در رشد کسب و کار و مخاطبانتان چه تأثیری خواهند گذاشت؟

درست است که خواندن اعداد اصلاً کار سختی نیست اما گذاشتن این اعداد کنار یکدیگر و چیدن سناریوی کارآمد و داشتن تحلیل مناسب را باید به افراد کاربلد سپرد. برای مثال اگر اطلاعاتی را از وب سایت‌هایی نظیر فیس بوک، توییتر و گوگل در اختیار داشته باشید به فردی نیاز خواهید داشت که بتواند اعداد را بخواند و عادت‌ها، نیازها و خواسته‌های مخاطبان را به خوبی تحلیل کند.

۳- شناخت کلمات کلیدی

کلمات کلیدی در واقع کلمات و عباراتی هستند که کاربران از آن‌ها در موتورهای جستجو استفاده می‌کنند(برای مطالعه بیشتر در این رابطه، می‌توانید از بخش مقالات سئو دیدن کنید.). این کلمات از اهمیت بالایی برخوردار هستند چرا که همانطور که می‌توانند ترافیک را به وب سایت شما هدایت کنند، می‌توانند موجب شوند ترافیک وب سایت شما کاهش یابد.

بخشی از شناسایی مخاطبان شما، این خواهد بود که آن‌ها وب سایت شما را چگونه پیدا کرده‌اند؟ آن‌ها از چه عباراتی برای جستجوی شما استفاده کرده‌اند؟ برای شروع، نخست باید لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان را تهیه کنید. کلمات کلیدی درست، کسب و کار شما را نشانه خواهند گرفت و موجب توسعه آن خواهند شد و اما کلمات کلیدی اشتباه، متعاقبا ترافیک وب سایت شما را کاهش خواهند داد.

از سویی دیگر ممکن است مشتریان شما، با محتوایی متفاوت از آنچه شما توسط آن سرویس خود را معرفی کرده‌اید، به جستجو بپردازند. برای مثال فرض کنید شما صاحب رستورانی هستید و کلمه ”هات داگ” را انتخاب کرده‌اید این در صورتی است که مشتریان شما در جستجوهای خود از کلمه ”سوسیس” استفاده می‌کنند. اینجاست که شما در نتایج جستجو شکست خواهید خورد.

با توجه به موارد ذکر شده شناخت و انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای رشد کسب وکار شما بسیار حیاتی است. می‌توانید از ابزار Google Keyword Research و WordTracker برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب خود استفاده کنید.

۴- یادبگیرید چطور از فیس بوک استفاده کنید.

با خواندن این نکته احتمالا در ذهن خود گفته‌اید که بخوبی می‌دانم که چطور باید از فیس بوک استفاده کنم. اما از شما میخواهم حتما این مورد را بخوانید.

در نظر شما، تنها مسأله در استفاده از فیس بوک آن است که شما قرار است مطلبی را در این شبکه اجتماعی بزرگ پست کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید، سپس منتظر بمانید تا مخاطبانتان به وب سایت شما بیایند. شما صد در صد در اشتباهید!!! استفاده درست از فیس بوک و پردازش صحیح پیام‌ها یک هنر محسوب می‌شود.

تمامی مطالب به اشتراک گذاشته شده در فیس بوک باید دارای هماهنگی باشند.
عکس‌های انتخاب شده برای هر مطلب باید به اندازه کافی جذاب باشند.
عنوانی که برای پست خود در فیس بوک انتخاب می‌کنید باید محتاطانه و جذاب انتخاب شوند تا مخاطبان را ترغیب کنند بر روی آن‌ها کلیک کنند و وارد وب سایت شما شوند.
می‌توانید برای اطلاعات بیشتر از مطالب موجود در بلاگ های مختلف درباره نحوه استفاده از فیس بوک و مزایای آن را مطالعه کنید اما من به شما پیشنهاد میکنم از ابزار آنلاین و رایگانی که برای اینکار در دسترس قرار گرفته‌اند استفاده کنید. آن‌ها شما را در مسیر مناسبی از شناخت قرار خواهند داد. فیس بوک آموزش‌های رایگانی دارد برای مثال LifeWire و WikiHow که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید و استفاده بهینه‌تری از فیس بوک داشته باشید.

۵- واکنش مخاطبان شما در شبکه‌های اجتماعی چگونه است؟

مطابق با گزارش‌های Satista، فیس بوک بزرگترین شبکه اجتماعی با جمعیتی بالغ بر ۱.۷ بیلیون نفر از سراسر دنیاست. اما شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز با وجود عملکردهای متفاوتشان، می‌توانند به جذب مخاطبان شما کمک کنند.

برای مثال شبکه اجتماعی پینترست (Pintrest)، بر مبنای استفاده از عکس و گرافیک است در حالی که شبکه اجتماعی اینستاگرام (Instagram)، از عکس و متن در کنار هم استفاده می‌کند و توییتر(Twitter) ابزاری است قدرتمند برای انتشار خبرهای داغ و پیام‌های بازاریابی.

در کسب و کارها این بسیار مهم است که بدانند مشتریان و مخاطبانشان چگونه و به چه نسبت از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

۶- دیدگاه‌های مخاطبانتان را رصد کنید.

من صاحبان کسب و کارهایی را میشناسم که بررسی و رسیدگی به نظر مخاطبانشان را متوقف کرده‌اند. اما چرا؟

مطمئناً به خاطر آنکه آن‌ها انتقاد را دوست ندارند. من با شما موافقم که، شنیدن صحبت‌های نادرست یا حتی ناعادلانه چندان جالب بنظر نمی‌رسد و حتی می‌توان گفت گاهی شنیدن قضاوت‌های نادرست و ناعادلانه بسیار سخت خواهد بود اما روی دیگر این سکه را هم ببینید، این دیدگاه‌ها، دنیای جدیدی را به روی شما باز خواهند کرد و متوجه خواهید شد مشتریان شما به چه چیزهایی فکر می‌کنند و انتظار دارند با آن‌ها چطور رفتار شود.

یک کارشناس ارتباطات رسانه، ارزش مانیتور دیدگاه‌های مخاطبان را به خوبی می‌داند و از ابزارهای موجود برای صحبت مستقیم با مشتریان استفاده می‌کند.

نادیده گرفتن مشتریان نه تنها باعث می‌شود به مرور منبع ارزشمندی از اطلاعات بلکه کسب و کار خود را نیز از دست خواهید داد.

۷- اجازه دهید مخاطبانتان به شما بگویند چه چیز مهم است.

اجازه بدهید برای روشن شدن این موضوع، دفتر انتشار یک روزنامه را مثال بزنم. در این مجموعه ویراستارهای اتاق خبر تصمیم خواهند گرفت در هر روز چه اخباری مهم هستن و ارزش چاپ شدن دارند و این روشی است که قرن‌ها در صنعت چاپ خبر بکار گرفته می‌شود. این ویراستار خبری است که تصمیم می‌گیرد چه چیز مهم است. اکنون این مسأله درباره مخاطبان شما صدق می‌کند که تعیین می‌کنند چه چیزهایی برای تجارت شما مهم هستند.

آن‌ها به شما می‌گویند چه چیزهایی برای آن‌ها اهمیت دارد تا بخواهند در سایت شما وقت بگذرانند، کلیک کنند، تبلیغی را دنبال کنند و یا به وب سایت شما باز گردند. این نقطه نظر ممکن است خیلی شدید بنظر برسد اما حقیقت آن است که تنها نظر مخاطبان شما مهم است. دادن خدمات بدون توجه به آنچه مشتریانتان می‌خواهند درست به این معنی است که شما نیازهای آن‌ها را نمیشناسید و یا نادیده می‌گیرید که در نتیجه آن مشتریانتان را از دست خواهید داد.

۸- کسب و کارتان و آنچه به آن در کسب و کارتان نیاز دارید را بشناسید.

با توجه به نقطه نظرات فوربز - Forbs (قانونniche) - در حوزه کسب و کار، تمرکز بر روی محصولات و توجه کافی به کیفیت خدمات و محصولات می‌تواند کسب و کار شما را بهبود بخشد و زمینه را برای فعالیت شما مساعد کند. خیلی خوب است. اما پیش از همه این‌ها شما باید به خوبی کسب و کار خود را بشناسید و بدانید به چه چیزهایی در آن حوزه نیاز دارید و آگاه باشید تا موقعیت‌هایی را که قرار است شما را از مسیر اصلیتان منحرف کند تعقیب نکنید.

از سوی دیگر، با این دید، در زمان شروع کسب و کار شما بخوبی داده‌های بازاریابی خود را تهیه کرده‌اید و تحلیل‌های آن‌ها را دارید. داده‌ها به شما کمک خواهند کرد تا قائده niche، به خوبی برای شما کار کند. اینکار دقیقاً برای شما مشخص خواهد کرد به چه تغییراتی نیاز دارید تا بتوانید موفق شوید.

۹- برای همه، همه چیز نباشید

این نکته به درک شما از کسب و کارتان ارتباط مستقیم دارد. در‌واقع در بازار رو به رشد امروز، شما نمی‌توانید همه چیز را برای همه مهیا کنید.

یک شرکت آرایشی ممکن است تلاش کند در زمینه پوشاک نیز فعالیتی داشته باشد اما به چه قیمتی؟ علاوه بر هزینه‌های اضافی که در راه اندازی کسب و کار جدید خود متحمل می‌شوید این کار باعث می‌شود تا از کسب و کار اصلی خود غافل شوید. در کنار این مساله من به شما پیش‌تر یادآور شدم که این مخاطبانتان هستند که به شما می‌گویند چه می‌خواهند. تمام سعیتان بر آن باشد تا آنچه می‌خواهند را فراهم کنید با این استراتژی شما شانس بالاتری برای توسعه کسب و کارتان خواهید داشت.

۱۰- نظر سنجی از مخاطبان

نظرسنجی راحت‌ترین و البته کم هزینه ترین راه برای شناخت علایق مخاطبانتان است.

یک نظرسنجی کوتاه شامل پرسش‌های مناسب و خاص، می‌تواند به شما کمک کند تا مخاطبانتان را حفظ کنید.

آمارهای صورت گرفته حاکی از آن است که مشتریان وفادار به سوی شما باز خواهند گشت و پول بیشتری را خرج خواهند کرد و این نظر سنجی ها به شما کمک خواهد کرد تا زمینه‌هایی که امکان توسعه در آن‌ها وجود دارد را به راحتی شناسایی کنید. هرچند که این نظرسنجی‌ها نگرانی‌های مشتریان شما را نیز مشخص خواهد کرد و شما می‌توانید از آن‌ها در تنظیم استراتژی‌های بازاریابی خود استفاده کنید.

سخن آخر:

شناخت مخاطبان اصلاً کار ساده‌ای نیست. برای این کار شما به ابزار قدرتمند تحلیلی در وب سایت و همچنین افرادی که بتوانند داده‌های بدست آمده از آن ابزار را تحلیل کنند نیاز دارید.

شبکه‌های اجتماعی نیز در کنار آنکه کمی مسائل را پیچیده‌تر می‌کنند اما به روشی متفاوت می‌توانند مخاطبان شما را جذب نمایند.

تحلیل‌های شما به شما کمک خواهند کرد تا به تصویری درست از مشتریانتان دست یابید و در نتیجه شما به سرعت خواهید توانست کاربرانتان را افزایش دهید.

عدم شناخت صحیح از مخاطبان شما، رشد کسب و کارتان را با مشکل مواجه خواهد کرد. کمبود دانش در این مساله شما را از مسیر اصلی کسب و کارتان دور خواهد کرد.

برنامه تحلیل آماری درست و تیم تحلیلگر حرفه‌ای به کسب و کار شما کمک خواهد کرد تا بدرستی تشخیص دهید مشتریان شما برای چه به وب سایت شما آمده‌اند و به شما این فرصت را می‌دهد تا بتوانید شانس بازدیدهای دوباره و یا حتی چندباره از وب سایتتان را افزایش دهید.

منبع: طراحی قالب وردپرس ستروکیت
 

_hosein

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 آپریل 2017
نوشته‌ها
41
لایک‌ها
4
محل سکونت
تهران
ممنون خیلی مطلب مفید بود.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا