برگزیده های پرشین تولز

decoweb

Registered User
تاریخ عضویت
13 فوریه 2017
نوشته‌ها
683
لایک‌ها
247
سن
86
محل سکونت
اصفهان

موتور های جستجوگر برای درک محتوای وب سایت از کد های خروجی صفحه استفاده می کنند و آن ها را به طور مستقیم در نتایج جستجو نمایش می دهند، لطفا به تصویر زیر دقت کنید:


در تصویر بالا حدود 20 خط کد نوشته شده است که هر کدام از این خط ها مفهومی را به موتور های جستجوگر می رسانند، به طور مثال در خط چهارم که تگ <title> در آن قرار گرفته است عنوان صفحه وجود دارد و در خط پنجم توضیحات صفحه، اما نکته ای باید شما سئوکاران عزیز باید بدانید این است که تمامی تگ های موجود در یک صفحه وب برای موتور های جستجوگر اهمیتی ندارند، در ادامه تگ های مهم HTML که موتور های جستجوگر با استفاده از آن ها متوجه محتوای صفحه شما بررسی می کنند می پردازیم:

تگ های مهم سئو

تگ Title
تگ Title مهم ترین تگ موجود در یک صفحه وب و همچنین مهم ترین فاکتور سئو داخلی است، موتور های جستجوگر به طور معمول عیننا عنوان قرار گرفته داخل این تگ را در نتایج جستجو نشان می دهند.

تگ Description
تگ توضیحات دومین تگ مهمی است که موتور های جستجوگر به آن توجه می کنند و آن را به طور مستقیم در نتایج جستجو و زیر عنوان صفحه نمایش می دهند. سعی کنید محتوایی متفاوت و جذاب در این تگ بنویسید و حتما کلمه کلیدی خود را یک یا دو بار در آن قرار دهید.

Headings
Heading و یا همان سر تیتر های صفحه سومین فاکتور مهم در کدنویسی سایت هستند، مهم ترین سرتیتر <H1> و کم ارزش ترین سرتیتر <H5> است (سرتیتر <H6> دیگر از نگاه گوگل ارزشی ندارند و با تگ <P> یکی گرفته می شود) اما چند نکته وجود دارند که باید در هنگام استفاده از heading ها به آن ها توجه کنید، این نکات عبارتند از:

  • سعی کنید تا تنها یک <h1> در هر صفحه قرار دهید
  • محتوای تگ h1 و تگ title باید یکی و یا کاملا نزدیک به یک دیگر باشد
  • قبل از تگ h1 هیچ تگ heading دیگه ای نباید استفاده گردد.
  • بهتر است heading ها را با استفاده از schema نامگذاری کنید
لینک ها (<a>)
لینک یا و یا همان تگ <a> باعث وصل کردن صفحه ای به صفحه ی دیگری در وب می شوند، لینک ها همچنین مهم ترین فاکتور سئو وبهینه سازی سایت هستند و در استفاده از آن ها باید از دقت و تبهر خاصی استفاده کنید. چند نکته برای استفاده از لینک ها وجود دارند که به شما معرفی می کنیم:
  • سعی کنید لینک ها را به صورت آدرسی یعنی: www.mysite.com/test/ دهید نه /test/
  • سعی کنید از اتریبیوت title در تگ ها استفاده کنید
  • بهتر است با استفاده از اتریبیوت Target_blank لینک های خارجی را New tab کنید
  • بهتر است لینک های خارجی کم کیفیت را nofollow کنید
  • و بهتر است تا به هیچ عنوان لینک های داخلی خود را nofollow نکنید (مگر اینکه صفحه مربوطه محتوا نداشته باشد و یا به طور noindex تعریف شده باشد)
شناسه تصاویر (alt)
موتور های جستجوگر با استفاده از 3 روش کلی مفهوم یک تصویر را متوجه می شوند، با استفاده از alt و یا همان عنوان تصویر، با استفاده از نام و آدرس تصویر و با استفاده از محتوای صفحه و محتوای قبل و بعد تصویر. بهتر است تا حداقل یک تصویر شاخص برای هر صفحه در نظر بگیرید و کلمه کلیدی صفحه خو را در alt آن قرار دهید، در ضمن نیازی نیست تا تمامی تصاویر یک صفحه دارای alt باشند. سعی کنید تا برای تصاویر بزرگ، بهینه و یا کیفیت alt قرار دهید نه آیکون ها و تصاویر نامناسب.

تگ Canonical
تگ Canonical یکی از تگ های مهم سئو سایت است که بین تگ باز و بسته <head> قرار می گیرد. موتور های جستجوگر با استفاده از این تگ آدرس اصلی صفحه را متوجه می شوند و در نتایج جستجو به نمایش می گذارند، وظیفه این تگ هدایت صفحات مشابه به یک صفحه ریشه است.

تگ Robots
موتور های جستجوگر با بررسی این تگ از شما اجازه می گیرند که صفحات شما را ایندکس کنند و یا ایندکس نکنند! اگر این تگ به صورت noindex باشد موتور های جستجوگر سایت شما را در نتایج جستجو نمایش نمی دهند و اگر noindex نباشد و یا اصلا تگی با این عنوان وجود نداشته باشد موتور های جستجوگر به حالت پیش فرض خود بر می گردند و سایت شما را ایندکس می کنند اما دو نکته بسیار مهم در استفاده از این تگ وجود دارد که بسیاری از وبمستران از آن اطلاعی ندارند، نکته اول این است که اگر قصد دارید تا تمامی لینک های موجود در یک صفحه را به صورت nofollow باشند، می توانید از تگ index,nofollow استفاده نمایید و نکته دوم که من در بسیاری از سایت ها شاهد آن هستم این است که وبمتسران فکر می کنند با نگذاشتن تگ index,follow ربات های خزنده موتور های جستجوگر سایت آنها را بررسی نمی کنند اما اصلا اینطور نیست و برای بودن و یا نبودن تگ index فرقی برای آنها نمی کند و نکته سوم این است که اصلا موتور های جستجوگر اتریبیوتی با عنوان follow را نمی شناسند، تگ follow یک تگ کاملا من درآوردی و غیر استاندارد است، این تگ در زبان HTML ناشناخته و غیر رسمی ترقی می شود.

تگ country ,location و geo.position
اگر قصد دارید تا در لوکال سئو (سئو محلی) رتبه ای بدست بیاورید بهتر است تا از تگ های مشخص کننده موقعیت استفاده کنید. از اصلی ترین این تگ ها می تواند به تگ location که مشخص کننده موقعیت محل ارائه خدمات شما است و تگ geo.position که مشخص کننده مختصات دقیق دفتر کار شما در نقشه (گوگل مپ) است اشاره کرد. البته عوامل دیگری نیز مانند محل سرور (تاثیر هاست بر سئو را مطالعه کنید) و زبان سایت در لوکال سئو موثر هستند.

تگ publisher
تگ publisher تگی از صفحه گوگل پلاس سایت شما را به موتور های جستجوگر معرفی می کند. استفاده از تگ publisher به طور مستقیم هیچ تاثیری در رتبه سایت ندارد اما می تواند در ایجاد Knowledge Graph کمکتان کند.
 
بالا