برگزیده های پرشین تولز

تین کلاینت اینتل

melinaa

Registered User
تاریخ عضویت
29 اکتبر 2018
نوشته‌ها
141
لایک‌ها
37
سن
35


1611639987036.jpeg

کمپانی intel که نام خود را از عبارت Integrated Electronics به عاریه گرفته است ، مجموعه ای متشکل از شرکت های ریز و درشتی می باشد که به ساخت سخت افزار و قطعات کامپیوتری نظیر مادر برد ، کارت های حافظه ، کارت شبکه ، ریز پردازنده و سایر ملزومات رایانه مشغول می باشد . یکی از ده ها محصول این مجموعه نیز تین کلاینت های اینل می باشد ، ابزاری که قریب به 3 دهه از تولد آن گذشته و در طول عمر خود تغییرات زیادی را بر پیکره و ساختارش دیده است .




کاربرد تین کلاینت ها



تین کلاینت نوعی رابط میان ابزار ورودی – خروجی و سرور اصلی می باشد . بدین ترتیب که کاربر با تایپ مطلبی و یا حرکت موس دستوری را صادر می کند ، تین کلاینت به عنوان پیک حامل داده ها ، دستورات صادره را به سرور و پردازنده اصلی رسانده و سپس اطلاعات پردازش شده را به خروجی (مانیتور یا پرینتر) می رسند .



واسطه اتصال و استفاده از تین کلاینت اینتل ، استفاده از هاب می باشد . هاب ها سبب می شوند تا بجای اتصال یک سیستم به یک نمایشگر ، همان سیستم به تعداد بیشتری نمایشگر متصل شده و در نتیجه کاربران بیشتری از سرور استفاده کنند .



مزایای استفاده از تین کلاینت



تین کلاینت ها پهنای باند کمی طلبیده و ترافیک شبکه را کاهش می دهند و دلیل این امر فرستادن دستورات به سرور و بازگرداندن خروجی مورد نیاز به نمایشگر می باشد ، این در حالیست که در رایانه های شخصی به جای پرداختن به اصل مطلب ، حجم زیادتری از اطلاعات ( که عموماً غیر ضروری نیز می باشند ) جابجا می شود .



این ویژگی تین کلاینت ها سبب شده است تا اعمالی که نیازمند گرافیک و فضای زیاد هارد دیسک نمی باشد ، به کمک این وسایل انجام پذیرند . مثلاً مکالمه یا چت ، وبگردی ، مطالعه ، استفاده از آفیس و استفاده از برنامه رایج بانک ها ، دفاتر هواپیمایی ، ادارات دولتی ، کتابخانه ها و ... که با نرم افزارهای کم حجمی سروکار دارند توسط تین کلاینت اینتل و برندهای مشابه قابل انجام می باشند .





تعداد مناسب تین کلاینت های متصل به سرور وصل


همواره سوالاتی در باب تعداد تین کلاینت هایی که می توانند به سرور وصل شوند مطرح می گردد و جواب دقیقی بدست نمی آید ؛ اما بطور کلی می توان گفت مقدار حافظه سرور ، گرافیک ، نوع CPU و هارد دیسک آن از مهمترین عوامل تعیین کننده می باشند .



با وجود سخت افزارهای یکسان ، مراکز و پروژه های دانشگاهی و علم محور بیشتر از کاربردهای اداری از وجود سرور استفاده می کند ، دلیل آن نیز کاملا واضح است ؛ در موارد علمی حجم محاسبات انجام شده توسط هر کلاینت بیشتر و سنگین تر بوده ، در نتیجه برای پاسخگویی قابل قبول سرور ، ملزم به کاهش تین کلاینت های متصل به آن هستیم . شما میتوانید برای آشنایی با مینی پی سی ها نیز مطلب مینی پی سی چیست؟ را بخوانید.



اگر بخواهیم مثالی ملموس در این خصوص بزنیم ، فرض می کنیم سرور 4 x Intel Xeon Processors MP را برای دو مرکز علمی و اداری در اختیار داریم ، در این شرایط و با توجه به صحبت های فوق ، تعداد 250 نفر یا یوزر امکان استفاده همزمان از سرور در محیط آکادمیک را دارند ، این در حالیست که در شرایط مشابه در یک اداره قریب به 2 برابر بوده و 500یوزر می توانند از یک سرور استفاده نمایند .
 
بالا