برگزیده های پرشین تولز

ثبت دومينهاي ir.

Persia

Registered User
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
718
لایک‌ها
20
ظاهرا ثبت دومين هاي ir. براي عموم آزاد شده.
1- به نظرتون ثبت دومين بنام شركتهاي معروف و بعدا فروششون فايده داره؟
2- عمل فوق غير قانوني كه نيست. آيا غير اخلاقيه؟
3- كجا دومين ir. يكساله ارزون ثبت مي كنه؟
4- هيچي. همين سه تا رو بگين چهارميش پيش كش. :D
 

knowhow

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
25 دسامبر 2002
نوشته‌ها
3,478
لایک‌ها
22
1- والا من كه شخصا از دامين .ir خوشم نمیاد و فکر نکنم که استقبال بشه. و همچون گذشته مردم دنبال com و net و org و حتی us و ws و info خواهند بود.
2- غیر قانونی نیست. ولی در قانون جدید شاید غیر قانونی بشه. یه چیزایی شنیدم در موردش. در حکم قانون سوء استفاده از نامهای معتبر مثل اینکه می گنجه !!!
3- والا من فقط فیزیک نظری رو می شناسم.
 

Persia

Registered User
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
718
لایک‌ها
20
به نقل از miladmovie :
اين قضيه چه ربطي به فيزيك داره؟ اون هم از نوع نظريش؟
فك كنم اولين بار فيزيك نظري بود كه تو ايران به اينترنت متصل شد. به همين دليل يه جورايي حق پيش كسوتي داره!
 

knowhow

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
25 دسامبر 2002
نوشته‌ها
3,478
لایک‌ها
22
نه عزيزان.
فيزيك نظري اولين مركزي بود كه در ايران به اينترنت متصل شد و شروع كرد به ارائه خدمات اينترنت به اساتيد دانشگاهها و ...
الان حق واگذاري دامين .ir دست فیزیک نظری است.
می دونید که دامین های کشوری مثل .ir دست هر کشور است و تمام حقوق و نحوه استفاده اش مال خود اون کشوره. توی ایران هم فیزیک نظری این امکان رو داره.
 

b_amighi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 نوامبر 2003
نوشته‌ها
145
لایک‌ها
0
لينك براي سايت فيزيك نظري:

http://www.nic.ir

حداقل مدت ثبت Domain سه سال ميباشد.

تلفن قسمت قرارداد:

2299509

تلفن قسمت وب هاستنيگ:

2291812
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
مسؤول ثبت دامنه‌ي ir پژوهشگاه دانش‌هاي بنيادي:
اگر شخصي شكايت كند، دامنه را از ثبت كننده پس مي‌گيريم


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات
هيچ شكي نيست كه آزاد كردن ثبت دامنه، يكي از عوامل مهم توسعه‌ي تجارت الكترونيك در دنيا محسوب مي‌شود.
دكتر سياوش شهشاني، مسوول ثبت دامنه‌ي ir پژوهشگاه دانش‌هايي بنيادي، در گفت وگو با خبرنگار سرويسIT خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ‌با بيان اين مطلب اظهار داشت: قوانين ثبت دامنه در جهان در سال 1993 قبل از شروع تجارت الكترونيك ايجاد شد كه طبق اين مساله ارائه‌ي دامنه‌هاي com ، net و org محدوديت‌هايي داشتند، اما پس از مدتي كه اين پسوند‌ها به بخش خصوصي واگذار شد، بخش خصوصي تحت فشار شركت‌هايي كه درصدد راه اندازي وب سايت بودند، اين سه دامنه را به صورت آزادانه ارائه دادند كه دوره‌ي سوء استفاده‌ي وسيع از اين دامنه‌ها بين سال‌هاي 1994 تا 1998 به وقوع پيوست.
وي، افزود: در سال 1998 كه سازمان ICANN سرپرستي كليه‌ي امور دامنه را بر ‌عهده گرفت، اين سازمان با همكاري سازمان جهاني مالكيت معنوي WIPO براي جلوگيري از سوء استفاده و حفظ حق افرادي كه در ثبت دامنه محقق‌تر هستند، مقرراتي را تدوين كردند كه طبق آن ثبت دامنه‌ها به طور كلي آزاد شد، مشروط به اينكه كسي كه دامنه ثبت مي‌كند، به سيستم داوري تدوين شده توسط سازمان جهاني مالكيت معنوي تن دهد.
دكتر شهشهاني، ياد آور شد: سيستم داوري در سازمان جهاني مالكيت معنوي بدين نحو است كه اگر فردي دامنه‌اي را به ثبت رساند و فرد ديگري خود را براي داشتن دامنه‌ي مذكور محقق دانست، بايد سه چيز را از جمله حق نام، عدم حق طرف مقابل و قصد سوء استفاده از ثبت دامنه را به اثبات برساند كه بر مبناي اين مراحل اگر شخصي شكايت كند، دامنه از ثبت كننده پس گرفته مي‌شود.
وي تصريح كرد: با وجود چنين قانوني پسوندهاي com ، net و org به علت ثبت آسان شروع به رشد كردند و با رشد آنها در صورت بروز مشكلاتي، دادگاه آن را حل و فصل مي‌كرد. در مقابل اين مساله دامنه‌هاي كشوري، همچنان طبق قوانين سال 1994 عمل مي‌كردند كه ثبت نام‌هاي آن تقريبا به حالت ركود در آمده بود، لذا كشورها نيز شروع به آزاد سازي ثبت دامنه و نوشتن قوانين رفع اختلافات كردند كه در نتيجه‌ي آن دامنه‌ها رشد بسيار قابل توجهي را داشتند؛ نمونه آن نيز كشور آلمان است كه اكنون بيش از 7 ميليون دامنه را با پسوند DE به ثبت رسانده است.
وي، افزود: در كشورمان نيز فشار بر روي اين قضيه بود كه چرا سخت گيري‌هاي فراواني براي ثبت دامنه ir. وجود دارد، لذا با توجه به درست بودن يكسري از اعتراض‌ها، تصميم به آزاد سازي اين پسوند از 2 سال گذشته گرفتيم كه طرح از اول دي ماه به صورت عملي اجرا شد.
وي، ياد آور شد: البته از حدود يك سال و نيم گذشته، با همكاري سازمان جهاني مالكيت معنوي شروع به تدوين قوانين و مقررات كرديم كه متن كامل آن در سايت وجود دارد، اما به دلايلي اين مقررات در حال حاضر در WIPO قابل رسيدگي است و اميدواريم تا اوايل سال 83 در داخل كشور نيز قابل رسيدگي باشد. هر چند راه اندازي اين مركز بر عهده ما نيست و تنها مي‌توانيم به ايجاد چنين مركزي كه بايد مستقل از مركز ما باشد، كمك كرده و آن را تاييد كنيم.
وي در خصوص وجود شكاياتي از اول دي ماه تاكنون در رابطه با پسوند ir، گفت: تا كنون 2 مورد از سوي شركت هاي خارجي از شركت‌هاي داخلي كه نمايندگي آنها را نداشته و اقدام به ثبت دامنه كرده‌اند، شكايت شده است كه محل رسيدگي به آن فعلا همان WIPO است.
وي، در خصوص عكس العمل، آزاد شدن دريافت پسوند ir از سوي كاربران گفت: تعداد متقاضيان در روز اول بسيار زياد بود كه با بي دقيقي بسيار ، اقدام به پر كردن فرم‌ها كردند كه البته تنها كمتر از 10 درصد درخواست‌هاي روز اول به ثبت رسيد.
وي، در خصوص اطلاع رساني گسترده از آزاد سازي ثبت دامنه ir گفت: براي اين مورد ترسي وجود داشت كه ساير كشورها نيز آن را تجربه كرده بودند، براي نمونه در ايتاليا پس آزاد سازي دامنه‌ي ملي، انتظارات دو برابر ثبت دامنه بود كه درخواست‌ها 20 برابر افزايش يافت، لذا ايتاليا براي دو هفته با مشكل مواجه شد.
وي، افزود: در خصوص آزادسازي ثبت دامنه با پسوند ir. نيز اطلاع رساني داشتيم اما تبليغات وسيع براي آن در نظر نگرفتيم، هر چند تا 10 هزار درصد افزايش را مي‌توانستيم تحمل كنيم اما باز اين ترس وجود داشت كه با مشكلاتي مواجه شويم. هر چند در روز اول هم دقيقا تعداد درخواست‌ها 10 هزار درصد افزايش يافت اما اكنون اين ميزان تعديل پيدا كرده و كاربران با دقت بيشتري فرمها را پر مي‌كنند. خوشبختانه تا هر ميزان درخواست وجود داشته باشد، مشكلي از نظر ارائه پسوند ir. وجود ندارد.
وي در ادامه در خصوص مبالغ براي ثبت دامنه گفت: مبلغ اوليه براي ثبت نام 21 هزار تومان مي‌باشد كه به تناسب در خواست براي يك سال مبلغ 6 هزار و 300 تومان، براي دو سال مبلغ 9 هزار و 45 تومان، براي سه سال مبلغ 12 هزار و 600 تومان براي نگهداري دريافت مي‌شود.البته اگر دامنه هايي كه مستقيما ir نباشدو زير مجموعه آن باشد، مانند ac.ir و gov.ir مبلغ اوليه آن 8400 تومان و نگهداري سالانه آن مانند مبالغ ياد شده است كه براي ارائه‌ي آن محدوديت هايي وجود دارد.
 

....P30....

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
27 جولای 2003
نوشته‌ها
1,161
لایک‌ها
8
محل سکونت
World Wide Web 8-)
با اين چيزي كه خوبي كنن نوشت پس نميتوني اينكارو بكني !
 

black_jack_of_black_city

Registered User
تاریخ عضویت
19 سپتامبر 2003
نوشته‌ها
1,506
لایک‌ها
73
سن
44
محل سکونت
با قلبی شکسته در انتظار مرگ گوشه ای نشستم . به آرز
عمرا اگه بتونه
 
بالا