برگزیده های پرشین تولز

ثبت شرکت خدماتی

sabtehoma

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 آپریل 2016
نوشته‌ها
47
لایک‌ها
10
سن
35
ثبت شرکت خدماتی
یکی از خدمات موسسه حقوقی همای راستین میهن ثبت شرکت می باشد به طوری که برای ثبت انواع شرکت می توانید به موسسه هما رجوع نمایید و با واگذاری امور ثبتی و اداری خود به این موسسه در کمترین زمان شرکت خود را به ثبت برسانید.

بر طبق قوانین تجارت شرکتهای تجاری به ۷ نوع تقسیم شده است و اشخاص حقیقی برای تبدیل شدن به شخص حقوقی بایستی اقدام به ثبت یکی از این ۷ نوع شرکت نمایند,شرکت سهامی خاص ,سهامی عام,با مسئولیت محدود,تعاونی,تضامنی,نسبی,مختلط سهامی و غیرسهامی نمایند.

موارد ذکر شده در فوق نوع شرکتها می باشد اما برخی شرکتها بر طبق نوع فعالیتی که دارند نام گذاری می شوند به طوری که شرکتهایی که به اشخاص خدمات ارائه می کنند جزء شرکتهای خدماتی به شمار می آیند زیرا مبنای شرکت آنها ارائه خدمات می باشد.

شرایط ثبت شرکت

شرکتهای خدماتی نیز همچون سایر شرکتها باید در اداره ثبت شرکتها به ثبت برسند, بدین منظور شرایط این گونه شرکتها به شرح زیر می‎باشد.

– در شرکتهای خدماتی تعداد اعضا باید حداقل دو نفر باشد.

– حداقل ۳۵ درصد سرمایه شرکت باید به صورت نقدی پرداخت شود.

– حداقل سرمایه برای تشکیل این نوع شرکت، ۱۰۰ هزار تومان می‎باشد که شرکا باید برای پرداخت کل سرمایه متعهد شوند.

مدارک لازم

– اخذ دو نسخه شرکتنامه شرکت خدماتی‎‎ و تکمیل آن

– اخذ فرم درخواست ثبت شرکت خدماتی و تکمیل آن

– ارائه تصویر روزنامه رسمی آگهی تاسیس شرکت یا آخرین تغییرات آن

– گواهی عدم سوء پیشینه اعضای هئیت مدیره شرکت

– بنا به تشخیص کارشناس اداره ثبت شرکتها، دریافت مجوز الزامی می‎باشد.

– تائیدیه هیئت مدیره اشخاص ‎خدماتی‎ سهامدار مبنی بر غیر دولتی بودن شرکت خدماتی

– پرداخت هزینه‏ها‎ی ثبت که توسط قسمت حسابداری اداره ثبت شرکتها محاسبه می‎شود

– تهیه دو نسخه اساسنامه شرکت خدماتی ممهور به مهر شرکت و امضای تمامی سهامداران

– اگر سهامداران و اعضا هیئت مدیره شرکت واردات و صادرات از بین اشخاص ‎خدماتی‎ انتخاب شده باشند، ارائه معرفی نامه نمایندگان الزامی خواهد بود.

– دریافت دو نسخه تقاضانامه شرکت خدماتی و تکمیل آن، این فرم باید توسط سهامداران شرکت واردات و صادرات امضا گردد.

– تهیه دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی هئیت مدیره و موسسین که به امضاء مدیران منتخب مجمع، سهامداران و بازرسین رسیده باشد.

– کپی برابر اصل کارت ملی و شناسنامه اعضای هئیت مدیره، بازرسین و تمامی سهامداران، در صورتی که مدیر عامل خارج از اعضای هئیت مدیره باشد

مراحل ثبت شرکت ‎خدماتی‎

– تکمیل فرم صورتجلسه موسسین و امضا توسط شرکا

– تکمیل فرم درخواست ثبت شرکت و امضا توسط شرکا

– تهیه ، تنظیم و امضای تمامی صفحات اساسنامه توسط شرکا

– باید چند نام برای شرکت انتخاب شود و این نام‎ها همراه با مدارک به اداره ثبت شرکتها ارائه شود, این نامها باید با فرهنگ انقلاب اسلامی مطابقت داشته باشد. همچنین نامهای پیشنهادی نباید سابقه ثبت داشته باشند و از نامهای خارجی نیز نباشند, مسئول مربوطه بعد از بررسی، گواهی لازم را با انتخاب یکی از اسامی صادر می‎کند.

– پس از ارجاع متقاضی به قسمت ممیزی، بررسی‎های اولیه صورت می‎گیرد و با توجه به موضوع شرکت در صورتی که نیاز به اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح داشته باشد، در صورت لزوم به مرجع مربوطه جهت اخذ مجوز معرفی می گردد.

– پس از اخذ مدارک فوق الذکر، ممیز ثبت شرکتها با شرط عدم وجود نقص مدارک، متقاضی را به منظور پرداختی هزینه‎های ثبت به حسابداری راهنمایی می‎کند. مسئول حسابداری با توجه به سرمایه موسسه و تعیین مبلغ حق الثبت متقاضی را به منظور پرداخت حق الثبت به بانک ملی ایران هدایت می‎نماید.

– متقاضی پس از پرداخت هزینه‎های حق الثبت، رسید بانکی را به قسمت حسابداری ارائه می‎دهد که ممیز مربوطه نیز دستور ثبت را صادر می‎نماید.

– کارشناس تاسیس، مدارک متقاضی را با توجه به نوع آن مورد بررسی‎ قرار می‏دهد تا موارد منع قانونی نداشته باشد, علاوه بر این وی تمامی محتویات پرونده را نیز در داخل سیستم چک‎ می‎‎‎نماید تا در فعالیت شرکت و محتویات اشتباهات تایپی وجود نداشته باشد و در صورت مشاهده، ایرادات به متقاضی اعلام‎ می‎‎‎شود تا در اسرع وقت آنها را رفع نماید.

– پس از تایید و امضای رئیس اداره ثبت شرکتها ، مدارک از طریق سیستم برای کارشناسی ارسال می گردد که وی نیز یک نسخه از مدارک را با مهر اداره برای درج در آگهی شرکت در روزنامه کثیر الانتشار، به متقاضی تحویل و نسخه دیگر مدارک را در پرونده متقاضی قرار می دهد.
 
بالا