برگزیده های پرشین تولز

ثبت شرکت در قم

sahar.hamdi30

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 آپریل 2017
نوشته‌ها
12
لایک‌ها
6
سن
38
قم نیز ازکلان‌ شهرهای ایران است که در ۱۲۵ کیلومتری جنوب تهران پایتخت ایران واقع شده‌است. این شهر در کنار رودخانه قم
رود و در دشت قم قرار دارد. شهر قم مرکز استان قم و نیز مرکز شهرستان قم می‌باشد وجود شهرکهای صنعتی متعدد در این استان مانند شهرک صنعتی شکوهیه و 62 صنف و ۲۸٬۳۰۴ واحد صنفی در استان قم مشغول فعالیت هستند. در سال ۱۳۹۰ حجم کالاهای وارداتی به استان ۸۱ هزار تن و ارزش آن‌ها ۴۷۶ میلیون دلار بوده است. هم‌چنین حجم صادرات استان نیز ۸۰ هزار تن و درآمد صادراتی ۱۹۰ میلیون دلار بوده استهمین امر سبب شده که شرکتهای بسیاری جهت انجام امور تجاری و بازرگانی در این شهر به ثبت برسد
اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری قم : در قم- خیابان ساحلی نبش کوچه 7-خیابان مدرس واقع شده است انجام امور ثبت شرکت در قم نیز همچون دیگر مراکز ثبت شرکتها فقط از طریق سامانه ثبت شرکتها انجام می پذیرد .
موسسه حقوقی هما با در اختیار داشتن کارشناسان با تجربه در زمینه ثبت شرکت مشاور مناسبی برای شما عزیزان و فعالان اقتصادی در استان قم می باشد شما می توانید با کارشناسان ثبت شرکت هما ارتباط برقرار نموده و نسبت به انجام ثبت شرکت خود در سامانه مربوطه اقدام نمائید.
ثبت شرکت در قم
شرکتهای تجاری قابل ثبت در اداره ثبت شرکتهای قم طبق قانون تجارت به شرح ذیل می باشد.
ثبت شرکت با مسئولیت محدود
ثبت شرکت سهامی (خاص-عام)
ثبت شرکت تعاونی
ثبت شرکت تضامنی
ثبت شرکت نسبی
ثبت شرکت مختلط سهامی
ثبت شرکت مختلط غیر سهامی
که متداول ترین نوع شرکت برای ثبت ، ثبت شرکت با مسئولیت محدود و ثبت شرکت سهامی خاص می باشد, موسسات غیر تجاری نیز در این اداره قابل ثبت می باشد . انواع موسسات غیرتجاری : موسسات انتفاعی و موسسات غیر انتفاعی
برای ثبت شرکت شرایط و مدارک خاصی مورد نیاز است .لذا کارشناسان ثبت شرکت هما توضیحاتی در این خصوص به مختصر تشریح می نمایند.
مدارک ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها ی قم :
کپی مدارک شناسایی متقاضیان شامل:1 - کارت ملی 2- شناسنامه3-کارت پایان خدمت برای آقایان
گواهی عدم سوء پیشینه کیفری برای تمامی اعضاء هیئت مدیره و بازرسین
گواهی به همراه فیش واریز 35 درصد سرمایه اولیه برای شرکتهای سهامی خاص
کپی مدرک تحصیلی در صورتی که نام شرکت واژه مهندسی داشته باشد و یا موضوع شرکت نیاز به ارائه مدرک تحصیلی داشته باشد.

تذکر: کارکنان دولت نمی توانند عضو هیئت شرکت بشوند و سهام یا سهم الشرکه انان کمتر از 5 درصد می باشد.
شرایط وضوابط ثبت شرکت سهامی خاص در قم:
برای ثبت شرکت سهامی خاص حداقل 3 نفر بعنوان سهامدار و 2 نفر بعنوان بازرسین نیاز است اعضاء هیت مدیره از بین سهامداران تعیین میگردند البته میتوان مدیرعامل را خارج از سهامداران انتخاب نمود لذا بازرسین نبایستی نسبت سببی و نسبی با اعضاء هیئت مدیره داشته باشند, سرمایه اولیه برای ثبت این نوع شرکتها حداقل یک میلیون ریال می باشد که در قبل از ثبت می بایستی حداقل 35 درصد از سرمایه را در یک حساب بنام شرکت در یکی از بانکها و موسسات مالی معتبر واریز نمایند,که پس از ثبت شرکت این مبلغ قابل برداشت می باشد, لذا نحوه تقسیم سرمایه بین سهامداران به صورت سهام می باشد این سهام می تواند بصورت بانام و یا بی نام ،عادی و یا ممتاز می باشد. ثبت نام شرکت سهامی خاص همچون ثبت دیگر انواع شرکت با مراجعه به سامانه اداره ثبت شرکتها انجام می گردد, کارشناسان اجرائی ثبت شرکت هما مراحل ثبت نام شما را در کمترین زمان ممکن در سامانه مذکور انجام داده و تا صدور آگهی شما عزیزان را می نمایند.
اعضاء هیئت مدیره و بازرسین اصلی و علی البدل توسط سهامداران در مجمع عادی بطور فوق العاده صورت می پذیرد. مدت تصدی اعضای هیئت مدیره 2 سال می باشد و مدت تصدی بازرسین حداکثر یک سال می باشد, لذا پس از پایان مدت مذکور می بایستی با برگذاری مجمع عادی بطور فوق العاده نسبت به تمدید و یا تغییر آنها اقدام گردد.
شرایط و ضوابط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در قم :
ثبت شرکت با مسئولیت محدود یکی از راحت ترین و ساده ترین نوع شرکت از بین شرکتهای متداول می باشد, برای ثبت این نوع شرکت حداقل 2 نفربه عنوان شریک الزامیست, در این نوع شرکت انتخاب بازرسین الزامی نمی باشد. مدت تصدی هیات مدیره می تواند بصورت نامحدود باشد. برای ثبت شرکت با این نوع نیاز به واریز سرمایه نمی باشد اعضاء هیئت مدیره از بین شرکاء انتخاب می شوند
 
بالا