برگزیده های پرشین تولز

جاذبه های گردشگری استانبول

emra_666

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
13 سپتامبر 2015
نوشته‌ها
25
لایک‌ها
4
سن
36
محل سکونت
تهران
Tourist-Attractions-in-istanbul.jpg


جاذبه های گردشگری استانبول

در این بخش برای شما عزیزان جاذبه های شهر استانبول یکی از سه شهر توریستی برتر دنیا را معرفی می نماییم. شهری که از لحاظ تعداد ورود توریست، در بین سایر شهرهای دنیا در چند سال اخیر رتبه سوم را داشته است.

شهر استانبول با توجه به پیشینه و تاریخی که از آن نیز در بخش تاریخ استانبول صحبت شد، دارای ویژگی های خاصی از لحاظ بناهای تاریخی شده است. همچنین تقسیم بندی این شهر در دو قاره نیز باعث جذب توریست از هر دو قاره اروپا و آسیا شده است. می توان گفت تدابیر مسئولان صنعت گردشگری این شهر، برای راحتی ورود گردشگران به استانبول ، یکی دیگر از دلایل استقبال زیاد توریست از این شهر می باشد.

حال تعدادی از مطرح ترین مکان های دیدنی شهر استانبول را به همراه شرح حال مختصر و یک عکس برای شما معرفی می نماییم، تا در تور استانبول بتوانید از تمام این مناطق دیدن نمایید.

مسجد ایاصوفیه استانبول



مهمترین نماد در شهر استانبول این بنای تاریخی می باشد. مسجد ایاصوفیه نزدیک به 1500 سال قدمت دارد. در سال 532 در زمانی که رومیان و امپراطوری بیزانس در این شهر حکومت می نمودند، به دستور کنستانتین اول این بنا ساخته شد. البته در آن زمان بنا ایاصوفیه یک کلیسا برای مسیحیان جهت برگزاری مراسم های مذهبی مسحیت ایجاد شده بود.

پس از فتح استانبول توسط سلطان محمد این بنا تبدیل به مسجد برای مسلمان شد و بلافاصله در اولین جمعه بعد از فتح شهر استانبول، سلطان محمد دستور به برگزاری نماز جمعه در این محل داد.

ویژگی های که در ساخت مسجد ایاصوفیه استانبول انجام شده است، به خاطر بازسازی توسط فرهنگ های متفاوت، آن را از دید کارشناسان باستان شناسی کاملا خاص ساخته است. ویژگی های از معماری روم، یونان، و معماری اسلام در ساخت این بنا کامل قابل مشاهده است.

مسلما کار بسیاری سختی است تشریح این مسائل و شما دوستان مشتاق را سفارش می نماییم که حتما از نزدیک از این بنای زیبای تاریخی در تور ، دیدن نمایید.

کاخ ییلدیز استانبول



کاخ موزه ییلدیز یکی دیگر از بناهای تاریخی شهر استانبول است. در اوایل قرن 19 ساخته شده است و محلی برای استراحت درباریان و شاهزاده های عثمانی بوده است. امروزه تبدیل به موزه و در آثار باستانی شهر استانبول نیز ثبت شده است.

Address: Barbaros Bulvarı,, Serencebey Yokuşu, No. 62, 34349 Beşiktaş/İstanbul, Turkey

Phone: +90 212 258 3080

برج گالاتا استانبول



این برج در سال 1348 میلادی در شهر استانبول ساخته شد. مسلما کارایی این برج دیدبانی بر روی محیط شهر و تنگه بسفر استفاده بوده است. ارتفاع آن 62 متر از و با توجه به ارتفاع کم ساختمان های این منطقه، کاملا از دور قابل مشاهده است.

Address: Galata Kulesi, Turkey

مسجد سلطان احمد استانبول



این بنا در سال 1616 میلادی پس از هشت سال ساخت، تکمیل شد. همانطور که از نام این مسجد پیداست دستور ساخت آن نیز توسط سلطان احمد داده شده است. یکی از بناهای ساخته شده توسط حکومت عثمانی در شهر استانبول ترکیه که دارای زیبایی های خاصی نیز می باشد. این بنای تاریخی شهر استانبول به مسجد آبی نیز معروف است؛ دلیل این موضوع تعداد زیاد کاشی های استفاده شده و شیشه های آبی زیاد در نمای داخلی آن است. همچنین حیاط این مسجد نیز بزرگترین حیاط در بین مسجد های ساخته شده در کشور ترکیه می باشد؛ این مسجد دارای شش مناره می باشد که آن را از مسجد ایاصوفه که دارای 4 مناره است در نمای دور متمایز می نماید.

Address: At Meydanı No:7, 34122 Fatih/İstanbul, Turkey

مسجد سلیمانیه استانبول



این مسجد توسط سلطان سلیمان در سال 1550 ساخته شد و در سال 1558 ساخت این مسجد تکمیل شد. معماری عثمانی همراه با الگو برداری هایی از معماران دوران بیزانس و رومیان در ساخت آن بکار رفته است. این مسجد نیز دارای 4 مناره می باشد. نکات مهم دیگر درباره این مسجد، بودن آرامگاه سلطان سلیمان یکم در باغ پشت این بنا است.

Address: Süleymaniye, 34116 Fatih/İstanbul, Turkey

موزه کاری استانبول ( موزه چورا )



یک بنای بجا مانده دیگر از زمان رومیان و حکومت بیزانس در شهر استانبول که امروزه تبدیل به موزه ای با نام کاری شده است. تصاوری در طراحی داخلی این بنا توسط سنگ های کوچک ایجاد شده است که جلوه خاصی به این بنای تاریخی داده است.

Address: Ayvansaray Mh., Kariye Cami Sk. No:26, Fatih/İstanbul, Turkey
Phone: +90 212 631 9241
کاخ دولما باغچه استانبول



بنایی تاریخی که تا زمان حضور آتاترک نیز مورد استفاده دولت ترکیه قرار می گرفت. نکته جالب این کاخ این است که ساعت های داخلی این بنا در ساعت 05 : 9 متوفق شده است و دلیل این موضوع اشاره به ساعت مرگ مصطفی کمال پاشا یا همان آتاترک معروف است.

Address: Dolmabahçe Cd., 34357 Beşiktaş/İstanbul, Turkey

جزایر شاهزادگان استانبول



تعدادی جزیره کوچک در نزدیکی بخش آسیایی شهر استانبول قرار دارد؛ این جزایر به جزایر شاهزادگان نیز معروف است، زیرا در گذشته محلی برای تبعید شاهزادگان عثمانی بوده است. در زمان حال به خاطر خنکای تابستانی محل مناسبی برای تفریح و استراحت می باشد.

کاخ توپکاپی استانبول



این بنا به دستور فاتح شهر استابول برای سکونت خود ایشان ساخته شد. سلطان محمد فاتح در سال 1453 دستور ساخت کاخ توپکاپی را داد؛ تا آخرین روز های عمر نیز در آن زندگی نمود. از آن زمان به بعد نیز محل زندگی بسیاری از بزرگان و حاکمان عثمانی در منطقه استانبول بوده و امروزه تبدیل به کاخ - موزه ای جهت بازدید توریست ها شده است.

Address: Istanbul, Turkey
Phone: +90 212 512 0480
مسجد ینی استانبول



یکی دیگر از مساجد زیبا و تاریخی شهر استانبول که در سال 1597 ساخته شده است. دیدن از این بنای تاریخی را در تور استانبولبه شما دوستان اهل فرهنگ و هنر سفارش می نماییم.

Address: Rüstem Paşa Mh., Eminönü, 34116 Fatih/İstanbul, Turkey

تنگه بسفر استانبول ( bosphorus istanbul )



راه آبی که استانبول را به دو بخش تقسیم می نماید و بخش غربی در قاره اروپا و بخش شرقی در قاره آسیا است. می توان گفت این تنگه جدا کننده قاره آسیا و اروپا می باشد. در سفر به استانبول لذت گردش با قایق و کشتی را در تنگه بسفر تجربه نمایید. تنگه بسفر دریای سیاه را به دریای مرمره وصل نموده است. دو بخش استانبول نیز از طریق دو پل با هم در ارتباط می باشند.

امیدواریم با مطالعه این مقاله شناخت مناسبی از جاذبه های گردشگری استانبول بدست آورده باشید. لطفا در صورت استفاده و جهت حمایت از ما این مطلب را از طریق لینک های ذیل در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. این مطلب متعلق به پرتال بریم تور که جامع ترین وب سایت نیازمندی های گردشگری ایران است، می باشد. و کپی برداری از این مطلب بدون نام و لینکهای سایت بریم تور جایز نمی باشد لطفا رعایت کنید حقوق دیگران و کپی رایت را!!!
 
بالا